Eu am luat masina 1.9DDiS, Second Hand(80k km) si am asteptat cu distributia, nu stiam daca fostul proprietar o schimbase sau nu, la 120k km, au aparut primele semne de oboseala, role care fluiera si obisnuitul scartzait la pronire in diminetile reci. La service am am inlocuit toate rolele, cureaua, si daca tot am desfacut am schimbat si la transmisie curea si role pentru un total de 1500ron . In rest in 50.000 km nu am schimbat decat ulei(motorx4 si o data cutie viteza+cutie de transfer+diferentiale) placute de frana, si anvelope AT.
Bucse,suspensie, turbo, egr, electrice nu au facut probleme, filtrul de particule se va infunda mai mereu si va fi o problema daca masina e condusa urban in general, eliminarea lui a devenit o practica frecventa si sunt din ce in ce mai multe ateliere service care pot face asta pentru aprox. 1000ron, pret care include si resoftarea ECU. Alterntiva, cum au mentionat si colegii mai sus, este condus extraurban la viteze constante distante mai mari si un schimb de viteze ceva mai sportiv la turatii de peste 2200-2300RPM.
Despre fiabilitate, motorul isi face datoria si pe sosea si in afara, cuplul e excelent 300Nm/2000Rpm pt 1900cmc, la nevoie, sacrificand la consum, poti trage o remorca, o rulota, desi pentru aplicatia asta frecvent, recomandat ar fi o versiune pe benzina ceva mai puternica. La drum lung e un minus lipsa treptei 6 la diesel dar un plus - confortabila suspensie spate independenta. In interior 'plasticele' sunt de buna calitate, 130k inca nu s-a rupt, spart nimic, singurele chestii la care ma pot gandi este manerul schimbatorului de viteze la care se duce vopseaua repede, cred ca toti detinatorii de GV au avut problema asta
si reglajul ciudat al aerului conditionat si incalzirii in scaune.
Dotarile standard sunt generoase dar nu de lux :diferential blocabil electronic+reductor, abs, esp, airbaguri fata, laterale in scaune si cortina, electric geamuri, oglinzi, reglaj faruri, priza 12Vx2 plus una in portbagaj.
Cam de doua ori pe luna ies Offroad moderat, la pescuit,balti, drumuri forestiere, pe orice tip de vreme, masina nu m-a lasat niciodata balta, si rareori a trebuit sa blochez diferentialul ca sa ies dintr-o mocirla sau sa urc abrupt prin pietris. Garda la sol e dezamagitoare, dar din fericire sunt cel putin 5 variante de kituri de inaltare accesibile pe piata, intre 300-1500 euro.
Consumul e la mine 7-8 l/100km.
Am ales GV pentru ca am vrut un 4x4 real, diesel, pana in 2000cm (impozit mic).