Autor Subiect: Bobina inductie SX4 120hp, euro 5  (Citit de 1647 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Jerry

Bobina inductie SX4 120hp, euro 5
« : 10.Apr.2021, 08:25:52 a.m. »
Salutare! Am o problema cu pistonul 3, eroare P303, "misfiere cilinder 3". Daca opresc motorul, se reseteaza singura.
<<<Am pe masina montat instalatie de gaz Tomasseto>>>.
<<<Am bujii (26,5mm) NGK - IR / SILFR6A / 11, schimbate in urma cu 10.000km, distanta electrod de 1.1 mm. - le-am inlocuit cu Denso - iridium TT cod IKH20TT#4, distanta electrod 1.00 mm. Problema persista. Dupa inlocuire, prima reactie a fost eroare 300- "Multiple misfiere", urmat de P301, P304. Oprit -pornit motorul, au disparut toate, totul ok. Pe loc, +turat +consumatori, 30 minute totul ok. Am plecat la drum, dupa 10 minute, schimb viteza din 4 in 5, la aproximativ 2500 de ture, motorul se relaxeaza, incepe sa tremure, pierde putere, palpaie martorul galben check engine dupa care ramane aprins.  >>>Eroare P303!
<<<Am fost la DAP sevice, Calea Vitan, mi-au masurat presiunea pe pistoane, au zis ca totul e ok, mi-au luat 175 de lei si au zis sa ma duc la cei de la gaz.
<<<Cei de la gaz, mai de treaba, mi-au luat numai 50 de lei, au pus calculatorul si au zis ca e de la aprindere. Mi-au schimbat intre ele bobinele din mijloc cu cele din lateral. Normal, eroarea s-a resetat singura, dar a aparut in aceleasi conditii, dupa 1-2 km cand am schimbat viteza.
<<<Am mai fost la inca 2 mecanici care au dat frumos din umeri, unul a sugerat ca este computerul de motor, ECU.
<<< Nu stiu care este exact pe motor pistonul 3, Incepand de la stanga la dreapta, cum ma uit la motor, sunt pistoanele 1. 2. 3. 4. ?
<<< Urmatoarea miscare ma gandesc sa schimb bobinele, dar nu stiu ce sa aleg. Am gasit Delphi, 200 de lei si Bremi, 560 de lei. Mai sunt si alti parametrii care trebuie cititi?, mi se pare mare diferenta, in sensul ca nu inteleg pe care sa o cumpar.
Jerry
 

Offline BrSx4

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1596
  • Thanked: 245 times
  • Gen: Bărbat
  • Munca nu a omorat niciodata pe nimeni
    • Braila
Re: Bobina inductie SX4 120hp, euro 5
« Răspuns #1 : 10.Apr.2021, 08:37:36 a.m. »
Acelasi fenomen am patit si eu, regleaza tachetii!
Pistonul 1 este primul de la fulie
  • SX4 1.5 glx, New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
SX4 1.5 glx gri metal
New Vitara 1.6 AllGripp Turqouaz
Diferența dintre inteligență și prostie este că inteligența are limite
 
The following users thanked this post: Jerry

Online NicNic

Re: Bobina inductie SX4 120hp, euro 5
« Răspuns #2 : 10.Apr.2021, 11:38:56 a.m. »
Nu imi este clar, dar cred ca ai motor 1.6 benzina. Mai conteaza si ce generatie e (daca e cu 4 bobine sau cu 2 duble)

Eu sugerez sa mai faci o verificare simpla: schimba bobinele intre ele ele si vezi daca eroarea se muta la alt cilindru.
Atunci este problema de bobina.

Daca ar fi ceva la instalatia de gaz, nu ar trebui sa mearga bine pe benzina?

Eu am avut o bobina defecta, iar ca simptom era o pierdere de putere, evidenta tot mai bine cu cat ma apropiam de 3000 rpm.
 Ca sa pot circula cat de cat, cu depasiri d ecarute pe DN, am venit cu max. treapta de vit. a 3-a.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 
The following users thanked this post: Jerry

Offline enicky

Re: Bobina inductie SX4 120hp, euro 5
« Răspuns #3 : 11.Apr.2021, 02:05:11 a.m. »
...dar cred ca ai motor 1.6 benzina. Mai conteaza si ce generatie e (daca e cu 4 bobine sau cu 2 duble)
  Tizule, dupa cum  scrie aici, toate este la fel !
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Online NicNic

Re: Bobina inductie SX4 120hp, euro 5
« Răspuns #4 : 11.Apr.2021, 09:41:33 a.m. »
Nicusoare, puteai sa postezi direct la off-topic.
Cred ca nu ai inteles ce au scis colegii in discutia despre cutia robotizata, asa ca ai mai scris si aici acelasi lucru.

Ca sa lamurim despre ce vorbim aici, detaliez putin.
In primul rand, ar putea fi vorba despre motorul de 1,6, ori cel de 1,5. Eu nu am vazut informatia care sa clarifice asta.
Apoi, exista 2 generatii de motor, cel de 1,6 cu 107 CP si altul  de 120 CP.
Constructiv ele sunt la fel. Dar anumite componente (precum bobina de inductie) sunt schimbate pentru a se adauga acele componente ce se produc la momentul construirii motorului.
Dar asta nu face ca motorul sa fie de alt tip, diferit functional sau esential constructiv.


Ca sa fie mai simplu de inteles, iti dau ceva exemplu.
Dacia Nova GT si Dacia Nova GTI aveau acelasi motor, fiind schimbata doar alimentarea cilindrilor cu amestec carburant (carburator versus injectie monopunct, sau poti spune si aprindere electronica versus bobina de inductie). Dar lumea le atribuia aceeasi "eticheta" - motoare Dacia.
Ulterior, tot la Dacia, a aparut modelul Dacia SuperNova. Acest model avea alt motor, complet diferit de cel al modelelor Nova.

Cam asta au explicat colegii si in topicul despre cutii de viteza.

Vrei sa reluam discutia despre castravete?  :)


LE:
Acum am vazut in titlul topicului: este vorba despre motorul de 120 CP. Deci 1,6.


  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline Jerry

Re: Bobina inductie SX4 120hp, euro 5
« Răspuns #5 : 11.Apr.2021, 10:10:17 a.m. »
Nu imi este clar, dar cred ca ai motor 1.6 benzina. Mai conteaza si ce generatie e (daca e cu 4 bobine sau cu 2 duble)

Eu sugerez sa mai faci o verificare simpla: schimba bobinele intre ele ele si vezi daca eroarea se muta la alt cilindru.
Atunci este problema de bobina.

Daca ar fi ceva la instalatia de gaz, nu ar trebui sa mearga bine pe benzina?

Eu am avut o bobina defecta, iar ca simptom era o pierdere de putere, evidenta tot mai bine cu cat ma apropiam de 3000 rpm.
 Ca sa pot circula cat de cat, cu depasiri d ecarute pe DN, am venit cu max. treapta de vit. a 3-a.
Scuze, motorul este de 120 cai, 1.6 benzina, vvt. Am schimbat bobinele si nu se muta....
Jerry
 

Offline Jerry

Re: Bobina inductie SX4 120hp, euro 5
« Răspuns #6 : 11.Apr.2021, 10:13:13 a.m. »
Nu imi este clar, dar cred ca ai motor 1.6 benzina. Mai conteaza si ce generatie e (daca e cu 4 bobine sau cu 2 duble)

Eu sugerez sa mai faci o verificare simpla: schimba bobinele intre ele ele si vezi daca eroarea se muta la alt cilindru.
Atunci este problema de bobina.

Daca ar fi ceva la instalatia de gaz, nu ar trebui sa mearga bine pe benzina?

Eu am avut o bobina defecta, iar ca simptom era o pierdere de putere, evidenta tot mai bine cu cat ma apropiam de 3000 rpm.
 Ca sa pot circula cat de cat, cu depasiri d ecarute pe DN, am venit cu max. treapta de vit. a 3-a.
Motor de 1.6, M16A, VVT, 120 de cai, cu 4 bobine.
Jerry
 

Online NicNic

Re: Bobina inductie SX4 120hp, euro 5
« Răspuns #7 : 11.Apr.2021, 10:20:50 a.m. »
In cazul in care erorea ramane pe acelasi cilindru, e clar ca nu de la bobina este defectul.
Bujiile le-ai schimbat, deci poate fi eleiminata, aproape de tot, aprinderea.
Mai ramane problema tachetilor (de care a spus colegul @BrSx4 ), ori ceva la injectie pe acel cilindru.
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 
The following users thanked this post: Jerry