0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.
Vorba lu' @toma , urmeaza o epopee:Acum o luna si ceva am observat ca timoneria cutiei face "fente": la punctul mort, miscarea stanga-dreapta a levierului se facea cu greu. Din ce in ce mai greu... Dupa discutii cu oameni mai inteligenti ca mine in ale cutiei de viteze, am zis sa incerc o rezolvare pe persoana fizica, sa nu fie ceva doar de curatat si sa dau banii degeaba la Autonet, nevrind sa repet experienta de anul trecut.Asa ca pe parcursul a 2 saptamani in care au fost doar 2 zile calduroase sa pot sa fac ceva fara sa inghet, am facut urmatoarele:- degresat cabluri/tije cu WD40 (parca a inceput sa se mite mai usor spre stanga, spre dreapta nu). Am zis sa incerc next level- achizitionat spray de curatare frane care sa nu afecteze plasticul (Spray curatitor frana KENT 83910, 600ml)- degresat tije- achizitionat spray veselina alba de la dedeman (nu mai stiu ce marca, vreo 19 lei)- gresat bine tije/cabluriParca mergea mai usor... Am sperat sa se slabeasca si spre dreapta (R si treapta 5). Cum in oras nu apuc sa dau a 5a, am asteptat un drum lung sa vad ce si cum. Ei, dupa drum am concluzionat ca merita o interventie chirurgicala la Autonet. Unde am ajuns azi.Pasi urmati:- dat jos bateria si suportul ei pentru a avea acces la timonerie- demontat "selector sus": se scoate o saiba de siguranta, apoi se trage spre spate sa iasa din bucsa de teflon. A iesit abia dupa ce s-a incercat cu un ciocan. WD40 o fi ajutat putin...- curatat piesa. Era rugina superficiala si foarte mult praf/pamant. Mecanicul (Mihai, cel mai misto mecanic de la Autonet de pana acum, tip scundut, pe la 1.65m) a dat la polizor perie piesa, apoi cu smirghel, si la final intra inapoi super usor. (Binenteles, inginerul venise deja cu pretul pentru piesa noua, 195 lei).- gresat cu vaselina peste tot si montat piesa- apoi s-a uitat si la schimbator. A gresat cu vaselina si pe acolo.Cica s-ar fi intamplat asta pentru ca a stat masina mai mult timp. Nu acum de curand, ci la un moment dat... Poate sa fi fost apa, poate sa fi fost condens, care pana la urma tot apa e.Sfaturi de la mecanic:- pentru cine vrea sa curete tijele, care nu au neaparat nevoie de curatare, se va face doar cu WD40. Are si solvent si gresare. A zis ca vaselina alba spray se poate intari in timp.- sa fim atenti sa fie gresat la schimbator, nuca/sfera de plastic. Mi-a pus vaselina la greu.Bottom line: merge ca noua. Si nu glumesc! am fost la SIAB si m-am suit special intr-o Vitara 1.6 sa vad cum se misca schimbatorul. Se misca la fel si la mine acum.Foarte multumit!Deviz, 196 lei, -10% suzuki club = 177 lei