Autor Subiect: jimny  (Citit de 9845 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline f.cristi

Re: Re: Noul concept Jimny
« Răspuns #30 : 08.Iul.2018, 10:24:02 p.m. »
A nu se confunda nediferentierea SUV-urilor cu tractiune integrala de offroaderele adevarate cu lipsa cunostintelor legate de setarile si functionarea cutiei de transfer (pe care e mai greu sa le intelegi daca nu ti-a trecut o astfel de masina prin mana). Bine, aici nu cred ca te-ai referit la mine, care in 8 ani am 3 masini cu tractiune integrala.
Aerodinamica de frigider nu e un criteriu; sunt "atatea "frigidere" pe sosele (inclusiv SUV-uri, nu mai vorbesc de dube, camioane...). Nu ma deranjeaza nici faptul ca e inconfortabila; instabila e daca ii fortezi limitele. Singurul mare inconvenient pt. mine e faptul ca nu ma pot folosi de tractiunea integrala pe asfalt dificil (intr-un program de naveta zilnica a sotiei DN+DJ si  iesiri saptamanale de weekend pe munte). Mai bine zis, n-o vad eu pe sotie mestecand prin cutia de transfer in functie de conditiile de drum.
Iar pe Ignis nu l-am blestemat niciodata, chiar imi place foarte mult masinuta si as fi fost dispus sa dau bani si mai mult pt. ceva dotari suplimentare (cutie automata, oglinzi electrice, senzor de ploaie etc.). Atata timp cat o masina functioneaza in limita (tuturor) parametrilor (inclusiv cei legati de zgomote) stiuti inainte de cumparare nu e nicio problema. Cand apare ceva suplimentar semnalizez, nu dau cu parul.

Offline Utilizator_Anonim

Re: Re: Noul concept Jimny
« Răspuns #31 : 08.Iul.2018, 10:36:43 p.m. »
Nu ziceam ca nu te pricepi, ideea era ca nu e de asfalt. Deloc.
Eu m-am dat cu modelul vechi de jimny pe niste dealuri cu un amic si mi s-a parut genial, insa in Bucuresti e cumplit de inconfortabil si extrem de lent pe asfalt (bagi a 5-a la 80 si merge in siguranta cu maxim 100-110)
Noul model pare un pic mai rapid pe asfalt daca pun motorul de 1.5, insa pare la fel de ingust ca modelul vechi
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline f.cristi

Re: Re: Noul concept Jimny
« Răspuns #32 : 08.Iul.2018, 10:56:17 p.m. »
Bine, pe mine ma intereseaza doar cutia automata (deci n-am treaba cu mestecatul in cutia de viteze), iar ca viteza maxima pe cei 40 km dus ai sotiei pana la servici maxim-maxim 100. Dar nu cred ca se descurca cu atatea manete pt. a evita "dansurile" de asta iarna.

Offline adir

Re: Re: Noul concept Jimny
« Răspuns #33 : 09.Iul.2018, 12:05:06 a.m. »
Citat
E dedicata iesirilor adevarate in natura, nu plimbarilor pana la cota 1400, e una din ultimele masini oldschool, in sens pozitiv
Nu stiu exact ce se intelege aici prin 'natura', dar in cazul meu am nevoie de ceva capabil:
- sa ma transporte o distanta deseori serioasa pana la 'natura', pe sosea. Nu am cum sa merg 'prin natura' tot drumul. Si nici nu am o masina de sosea cu portbagaj suficient de mare ca sa pot baga Jimny inauntru si sa ma duc asa.
- sa urce pe perete daca se poate. Practic deltaplanism si parapantism, si daca cu parapanta mai poti cara echipamentul in spate si pe coclauri, cu deltaplanul e mult mai dificil, in special daca echipamentul cantareste peste 40 kg. sx4-ul meu cam da chix cand e vorba de vreo cateva pante de-alea. Am fost nevoit sa renunt la vreo doua locuri de zbor din cauza asta. Jimny se pare ca e capabil la capitolul asta, din pacate pare sa aiba probleme sa se deplaseze decent pe sosea, plus ca spatiul mic probabil o sa ma impiedice sa bag deltaplanul in masina (cam 2.10 m demontat scurt).

Faza cu 'fara 4x4 pe sosea' combinata cu tractiunea pe spate e showstopper. Eu speram ca miraculosul 'allgrip' de acum e ceva mai avansat decat tractiunea de la Jimny din 1900toamna, e posibil ca nu e.
Asta este, astept sa apara manualul noului Jimny si sa vad unul 'pe viu'.

Jeep Wrangler care a fost pomenit pe aici costa mult prea mult si in plus nu e masina japoneza.
Probabil ca ar trebui sa ma orientez catre un Grand Vitara second hand. Macar are diferential central blocant, plus ca are mai mult spatiu in interior.
  • SX4
 

Offline Utilizator_Anonim

Re: Re: Noul concept Jimny
« Răspuns #34 : 09.Iul.2018, 12:08:56 a.m. »
Grand vitara prima serie, cu reductor.
Tie asta iti trebuie pentru pante.
Sau jimny cu bare deasupra sa pui pasarea pliata
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline shpeedy

Re: Re: Noul concept Jimny
« Răspuns #35 : 09.Iul.2018, 12:12:48 a.m. »
Sau Duster (putin inaltat si cu anvelope decente)...

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline ulise

Re: Re: Noul concept Jimny
« Răspuns #36 : 09.Iul.2018, 04:22:26 a.m. »
Despre sisteme 4x4 se poate citi aici:

http://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=472.0

Sistemul 4x4 al noului Jimny nu este o premiera, petru a ii citi cartea. Este folosit si de alte branduri, iar Suzuki l-a folosit  si pe SJ 410. Apoi Vitara, Jimny, Grand Vitara 1.
In modul 4x4 puntile se vor invarti egal. In curbe roata fata din interiorul curbei va descrie un arc de cerc mai mic decat cea din exteriorul curbei. Astfel ca, daca impingi cu puntea spate, ruland pe o suprafata aderenta( sosea) vefi forta acea roata din interiorul curbei iar o componenta din lantul homocinematic va ceda.
In afara soselei nu se bracheza maxim decat pe suprafete foarte lunecoase. Altfel se va intampla ce am descris mai sus. In astfel de situatii, la bracaj maxim, planetara din interiorul curbei va scoate un zgomot( va ‘plange’).

Chiar pe pereti nu te poti urca cu Jimny. Ce vedem prin poze, filmulete cu urcare pe pereti, sunt actiuni ale unor masini modificate: reductie mult mai demultiplicata, ale rapoarte in punti, diferentiale blocabile etc.
Masinile ce au 4x4 permanent sau  modul auto, au sisteme 4x4 ce sunt descrise in link-ul de mai sus. Daca sunt dotate si cu blocare diferential central, modulul 4x4 lock se va folosi in conditiile descrie mai sus, la un 4x4 clasic.

Dacia Duster 4x4 are treapta I cu o demultiplicare, dar nu realizeaza in teren ce face o masina cu sistemul descris mai sus. Se descurca onorabil in teren.




Succes amandorura in luarea deciziei corecte de alegere a unei masini cu un sistem 4x4 conform doleantelor!

P.S. Si eu la inceputuri am folosit 4x4 pe sosea( acum 10 ani), ce alterna intre gheata  si zone uscate. Si am distrus planetara.
  • Dacia Duster- motor K4M cu GPL
Viata este prea scurta pentru a alerga prin ea.
 
The following users thanked this post: hugbear, gabineg, Utilizator_Anonim, enicky, toma

Offline cydul79

Re: Re: Noul concept Jimny
« Răspuns #37 : 13.Apr.2020, 07:17:08 p.m. »
Jimny NU e masina de oras sau de asfalt.
E aerodinamica ca un frigider, are suspensii pe ARCURI, tractiune spate, asa ca pe asfalt e inconfortabila si instabila.
E dedicata iesirilor adevarate in natura, nu plimbarilor pana la cota 1400, e una din ultimele masini oldschool, in sens pozitiv
Daca vrei sa o folosesti 90% pe asfalt, prin oras, uita de ea, i-ati vitara cu allgrip automat, asta scartaie, troncane si nu e insonorizata.
Fara suparare @f.cristi dar l-a cat te-ai vaitat de ignis pe asta o sa o blestemi

Urmatorul nene incearca sa te contrazica. Ar urca cu ea si la etajul 4 bag sama.

https://www.auto-bild.ro/stiri/suzuki-jimny-offroad-scari-china-182099.html
  • Vitara S 4WD, MT- Cool White Pearl
 
The following users thanked this post: ntire2000

Offline enicky

Re: jimny
« Răspuns #38 : 13.Apr.2020, 07:59:32 p.m. »
  @ulise din pacate abia acum am vazut clipul urcat de tine si pot spune ca e  foarte interesant !!

@cydul79 cred ca hippo si-a mai schimbat(macar putin) impresia dupa ce a facut drive test cu noul Jimny, mai ales ca pana sa iesi in off road trebuie sa mergi intai pe autostrada, iar ultimile dotari care se regasesc pe aceasta masina il fac si mai apt ptr. traficul urban. 
  P.S. Probabil  ca si eu as urca cu ea la etajul 4.  :-))
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip