Autor Subiect: Incalzire pe timp de iarna  (Citit de 5753 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline enicky

Re: Incalzire pe timp de iarna
« Răspuns #10 : 09.Feb.2016, 12:16:33 a.m. »
           Nu e niciun mister : circuitul apei in motor e ca circuitul apei in natura ! :D Motorul incepe sa se incalzeasca inca din primele secunde de functionare, iar pompa de apa incepe si ea sa impinga apa pe circuit pt. a-l raci. Apa incalzita trebuie sa ajunga in radiator impingand-o pe cea existenta aici pe circuit. Dar aici intervine termostatul, care inchide (sau deschide) traseul prin radiator : acesta nu va permite apei sa intre in radiator decat daca aceasta ajunge la temp. de 90gr.C.(temperatura aceasta variaza +- n.grade dupa marca). Deci apa care deja a inceput sa se incalzeasca face doar o parte din circuit pana ajunge la temp. maxima admisa, moment in care termostatul se deschide si permite efectuarea circuitului integral. Vara nu deschidem caldura si nu stim in ce moment apa(antigelul) s-a incalzit, dar iarna deschidem robinetul(asta se intampla cand dam drumul la caldura), se deschide un circuit catre radiatorul(unul mai mic) care distribuie caldura in interiorul masinii. Evident ca circuitul pt. incalzire se alimenteaza inainte de a ajunge antigelul in radiatorul mare care face racirea lui. De aceea noi avem caldura in masina innainte ca motorul ca ajunga la temp. normala de lucru.Temperatura afisata la bord este cea din radiator si deci lichidul de aici poate fii rece, dar cel din blocul motor este cald. In functie de temp. ext., termostatul "regleaza" temp. motorului (inchizand sau deschizand circuitul) cautand sa-l mentina la parametrii proiectati.  Asa pe scurt ! :)
« Ultima Modificare: 09.Feb.2016, 12:29:07 a.m. de enicky »
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline ariciul

Re: Incalzire pe timp de iarna
« Răspuns #11 : 10.Feb.2016, 11:40:02 p.m. »
So, dupa teoria ta , as zice ca daca nu dam drumul la caldura din prima  ar fi mai bine pentru motor deoarece ar intra mai repede in parametri. Dar pe de alta parte, putem face asta cand avem geamurile inghetate si afara e minus 10 grade?  :-/
  • Suzuki Vitara 1.6 Passion allgrip
 

Offline enicky

Re: Incalzire pe timp de iarna
« Răspuns #12 : 11.Feb.2016, 12:07:32 a.m. »
         In primul rand ca nu e teoria mea, asta e principiul de functionare.
         In al doilea rand, acest sistem s-a creat tocmai pentru a avea rapid incalzire in habitaclu si implicit pt. dezghetarea-dezaburirea geamurilor. Am auzit ca la modelele de lux incalzirea in interior se face si electric(nu stiu f. sigur la care). Deci accent se pune pe siguranta(dezaburire) si comfort(caldura), iar motorul poate functiona...oricum. Nu vad cine ar muri de frig in masina.... ca sa-i fie motorului caldut !! :) Dupa cum vedem, faimosul termostat care ni se bloca la Dacie, inca se foloseste.
« Ultima Modificare: 11.Feb.2016, 12:10:37 a.m. de enicky »
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline ariciul

Re: Incalzire pe timp de iarna
« Răspuns #13 : 11.Feb.2016, 12:15:22 a.m. »
Nu-mi mai aminti de dacie, nu mi-a placut niciodata! Mergea azi struna si a doua zi era bolnava. Nu stiam niciodata daca ma pot baza pe ea.
  • Suzuki Vitara 1.6 Passion allgrip
 

Offline enicky

Re: Incalzire pe timp de iarna
« Răspuns #14 : 11.Feb.2016, 12:21:39 a.m. »
 =)), asta e ,nu putem uita de unde am plecat : mai crapa un furtun, mai o platina,un delco... si ajungeam la mare :-))
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Laurentiu

Re: Incalzire pe timp de iarna
« Răspuns #15 : 11.Feb.2016, 05:55:32 a.m. »

=)), asta e ,nu putem uita de unde am plecat : mai crapa un furtun, mai o platina,un delco... si ajungeam la mare :-))
Masini noi, principii vechi. Masinile vechi le puteai repara pe marginea drumului dupa care iti puteai continua calatoria. La cele noi, stai si fluieri linga ele pina vine platforma. Nici macar tractate nu lepoti deplasa.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline enicky

Re: Incalzire pe timp de iarna
« Răspuns #16 : 11.Feb.2016, 10:58:37 a.m. »
   E f. adevarat ce spui Laurentiu : chiar daca tehnologia a evoluat maxim, sunt cateva principii care stau la baza functionarii motorului si dela care nu se poate abate nimeni...daca nu inventeaza ceva nou! De ex. principiul de baza al tuturor motoarelor cu ardere interna existente acum este de a transforma energia chimica a combustibilului, prin arderea acestuia, in lucru mecanic, pentru a ne pune in miscare, principiu vechi de cand s-a inventat motorul.
  Costructorii in schimb, s-au gandit sa ne aiba clienti si dupa ce cumparam masina, si astfel au complicat "putin" motorul capsuland-ul (sa nu stie decat mecanicul sa-l desfaca), punandu-i un soc automat, o turbina, suruburi cu capete speciale, etc., dar el saracul(motorul!) tot cu benzina si bujii lucreaza. Iar mitul cu masina "rezistenta si fiabila care isi va ingropa stapanul" e spulberat de mult !
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Laurentiu

Re: Incalzire pe timp de iarna
« Răspuns #17 : 11.Feb.2016, 11:12:20 a.m. »
Costructorii in schimb, s-au gandit sa ne aiba clienti si dupa ce cumparam masina, si astfel au complicat "putin" motorul capsuland-ul ...
E o afirmatie falsa. Motorul nu e si nici nu va fi capsulat vreodata. Complicatia intervine doar in introducerea electronicii computerizate pe care n-o poti aduce la stadiul de plutire pe marginea santului in cazul unei defectiuni fie ea chiar si minora.

Este nevoie de un SUPER-confort (totul monitorizat de o singura piesa - CB) sau se putea ramine la un confort rezonabil  si cu o iesire destul de rezonabila dintr-o situatie "de pana"?
« Ultima Modificare: 11.Feb.2016, 11:14:34 a.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline enicky

Re: Incalzire pe timp de iarna
« Răspuns #18 : 11.Feb.2016, 11:23:57 a.m. »
    Nu am folosit termenul cel mai adecvat: "capsulare". Nu m-am gandit ca motorul e bagat intr-o capsula si sigilat :-)), notiunea era metaforica, cu sensul de nu permite clientului sa umble la el, datorita constructiei si sistemelor folosite. Oricum, nu asta conta, ideea era ca, asa cum ai zis si tu, "trebuie sa astepti platforma" !
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline piticu

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 11
  • Gen: Bărbat
    • Bucuresti
Re: Incalzire pe timp de iarna
« Răspuns #19 : 19.Mar.2022, 04:21:22 p.m. »
La mine, cu motor pe benzina, este OK, si comparat cu orice alt diesel, este chiar superb.
Dupa 10 minute de mers deja "baga caldura", in plus, eu folosesc si incalzirea in scaun (pe HI este chiar exagerat, probabil e gindit pentru soferite)
Azi am vazut ca noul A8 are si cotierele incalzite  :clap:
Webasto si Sirocou sunt pentru motorina (si TIR-uri).
Sunt nedumerit vis-a-vis de ce inseamna "incalzire suplimentara" in lista de dotari a masinii mele.
Am un radiator by pass-at pe undeva?
  • Suzuki SX4 S-Cross 1.4 All Grip 2016