Pe la vreo 192.000 de km mi s-au aprins mai toti martorii din bord, inclusiv check engine, mi s-au anulat toate funcțiile extra, motorul nu mai ducea mai mult de 20km/h si mergea in 2 din cele 3 pistoane... Daca opream motorul si-l reporneam, ramanea aprins doar check engine si dezactivat cruise controlul, dar dupa ce mergeam un pic, se aprindeau iar toate si pica in nas la 20 km/h.
Am dus-o la service cu platforma (pe asigurare), au verificat-o, iar calculatorul zicea ca ar fi de la clapeta de acceleratie. Au verificat si bujiile, toate ok. Au curatat clapeta, cica gata, e totul ok. Am platit vreo 170 de lei.
Am mers cateva sute de km, iar problema a reaparut. Atunci mi-au zis ca de fapt trebuie schimbata cu totul clapeta. A durat vreo saptamana, pana s-a comandat piesa, pana a ajuns, timp in care masina a stat in service - Radacini Pipera, dar am primit o masina de curtoazie la schimb - tot o Vitara, dar noua, cu vreo 2500 de km in bord, hybrid. S-a schimbat clapeta cu una originala, cost total 1.370 de lei. N-a intrat pe extragarantie.
Dupa vreo 2000 de km a trebuit schimbat si senzorul de aer - aveam iar check engine in bord, cruise controlul anulat si nu ducea mai mult de 120 km/h. S-a verificat cu calculatorul - era senzorul de aer. S-a probat cu un senzor de prin service, mergea bine. Am luat insa un senzor after market - Magneti Marelli, 360 de lei, la jumatate fata de unul original. Acum merge de rupe, cu clapeta si senzor noi.