Autor Subiect: Regenerare DPF  (Citit de 4166 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline toma

Re: Regenerare DPF
« Răspuns #10 : 22.Iul.2019, 02:45:14 p.m. »
[...]
Merg la fel cu ea, sa zic un 90% drumuri lungi iar 10% predominant coclauri. Pe coclauri mai merg cu treapta a doua la relanti, uneori si cu treapta 1 alteori chiar cu 3 in acelasi regim. Cand merg la drum lung merg preponderent cu turatii de pana in 2000 rpm.
[...]

Parerea mea de "nespecialist" este ca mergi subturat. Lasand la o parte mersul pe cloclauri care este un caz aparte, eu incerc sa mentin mereu turatia la peste 2000rpm. Doar la drum intins, pe cruise control in treapta a sasea, scad putin sub 2000rpm (aprox, 1800 rpm). Evident se intampla din varii motive in oras sau pe afara sa ma mai trezesc ca merg pe la 1600rpm dar retrogradez in treapta inferioara imediat ce ma "dezmeticesc".

  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 

Offline kellogs

Re: Regenerare DPF
« Răspuns #11 : 22.Iul.2019, 04:38:16 p.m. »
cam la 1800 o tin pe sosele / autostrada; si pe la 1500 - 1600 in localitati. Incerc sa evit plaja 2000 - 2200 rpm unde motorul suna urat. Nu stiu, poate asa face toate, insa mie unuia nu imi place cum suna.

Inteleg ca la tine a aprins martorul de doua ori, la 46 000 si la 30 000. Dar altfel, ai sesizat consum instant marit si zgomot mai pronuntat al motorului, fara martor ? La mine numai asa face.
simulatoare TPMS, pentru Suzuki si nu numai - https://spooftpms.com
adaptoare lumini frane/semnalizare SUA (rosu/rosu) -> EU (rosu/portocaliu) - https://rearlightsbox.eu/
 

Offline toma

Re: Regenerare DPF
« Răspuns #12 : 22.Iul.2019, 04:52:20 p.m. »
cam la 1800 o tin pe sosele / autostrada; si pe la 1500 - 1600 in localitati. Incerc sa evit plaja 2000 - 2200 rpm unde motorul suna urat. Nu stiu, poate asa face toate, insa mie unuia nu imi place cum suna.

De la 2000 rpm incepe sa "maraie" frumos, mie mi se pare ca suna chinuit abia dupa 4000rpm.
Serios, consider ca mergi cam subturat, chiar si pentru un diesel.

Inteleg ca la tine a aprins martorul de doua ori, la 46 000 si la 30 000. Dar altfel, ai sesizat consum instant marit si zgomot mai pronuntat al motorului, fara martor ? La mine numai asa face.

Nu urmaresc consumul instant (ptiu uciga-l toaca), cat despre zgomot mai pronuntat, altul decat cel impus de acceleratie nu am observat.
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 
The following users thanked this post: kellogs

Offline SPIRIDUSHU

Re: Regenerare DPF
« Răspuns #13 : 22.Iul.2019, 05:18:34 p.m. »
Salut,
 
si eu's de parere ca 1500 - 1600 este cam subturat ptr un diesel.

eu iti pot recomanda 2 moduri de a merge :

treapta 3 : 50 km/h, putin sub 2000, treapta 3 : 60 km/h, acul sta la 2000 si merge ok
treapta 4 : 70 km/h sau 80 km/h
treapta 5 : 90 km/h sau 100
treapta 6 : 110 km/h sau 120 km/h

cu acelerare pana la 2500 la schimbare.

si poti ramane in plaja de turatie care nu e considerata subturata. Ca o observatie, in primul mod, motorul aproape ca nu se aude. In modul 2 incepi sa-l auzi. La consum, nici o diferenta, tot 6.1, fie cu ac pornit sau nu (in cazul meu si non stop cu thule deasupra)

Sper ca te ajuta,

La mine nu s-a regenerat niciodata filtrul sau cel putin nu s-a aprins nimic in bord si am aprox. 50.000.
  • New Vitara 1.6 ddis, Luxus
 
The following users thanked this post: kellogs

Offline smiley

Re: Regenerare DPF
« Răspuns #14 : 24.Iul.2019, 09:26:10 a.m. »
Eu as recomanda sa mai faceti accelerari 2500 - 4000 rpm, bineinteles in conditii de motor incalzit la temperatura lui de funcitonare. Macar o data la cateva drumuri..
La masina alor mei, care e diesel dar fara filtru de particule la primele 2-3 accelerari din nefericire iesa clasica funingine pe care am sanse sa o vad si in oglinda. Bineinteles e condusa subturat.

Parerea mea e ca sunt particule care mai pot "zbura" printr-un flux marit de gaze deci nu or sa va ramana lipite de dpf, ci se duc frumos in atmosfera :)

Vitara Passion AllGrip 2018 1.4 Boosterjet White
Opel Astra H 2004 1.4 XEP
 

Offline SPIRIDUSHU

Re: Regenerare DPF
« Răspuns #15 : 24.Iul.2019, 10:53:33 a.m. »
Pai da, eu am uitat sa spun ca in oras (mai rar spre deloc o conduc in oras), cand merg prefer sa o tin supraturata, 2200 - 2500 cu schimbat intre 2500 - 3000. Nu va speriati de consum, nu o sa consume mai mult, doar o sa fie mai fasneata si o sa auziti ca are motor.
Deci a 2-a si cand se poate , a 3-a.
  • New Vitara 1.6 ddis, Luxus
 
The following users thanked this post: toma