Autor Subiect: Cat de mare poate fi profitul unui dealer auto?  (Citit de 12328 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline toma

Re: Cat de mare poate fi profitul unui dealer auto?
« Răspuns #80 : 14.Mai.2019, 12:01:41 p.m. »
Astea sunt totusi semnale de alarma pentru piata auto din RO, înseamna ca e loc de mai bine, ca pe undeva serviciile nu sunt cum ar trebui sa fie dupa 30 de ani de capitalism.

De acord! Si eu cred ca exista o problema legata de calitatea serviciilor in domeniul auto, iar preturile mari ale reprezentantelor nu sunt insotite de garantia calitatii. Daca la preturi nu pot lucra, la controlul calitatii sigur pot. E greu sa angajezi mecanici buni: nu se gasesc, sunt scumpi etc. Dar fa ce poti cu cei pe care ii ai: instruieste-i, controleaza ce iese din mana lor inainte sa dai inapoi clientului si asa mai departe.

Ce incercam sa spun este ca atitudinea: "uite ce preturi au, sunt niste hoti!" este in general paguboasa fara sa incerci sa intelegi de ce stau lucrurile asa...  Sa intelegi nu inseamna si sa fii de acord dar consider ca ar fi un exercitiu care ne-ar ajuta sa progresam ca societate! 
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 
The following users thanked this post: shpeedy, rexkrokiDAU

Offline f.cristi

Re: Cat de mare poate fi profitul unui dealer auto?
« Răspuns #81 : 14.Mai.2019, 12:46:35 p.m. »
Ontopic: @f.cristi, @ntire2000 daca credeti ca dealer-ul castiga mult (raportat la costurile de functionare pe care le are) de ce nu va deschideti reprezentanta? Un business in care castigul e mare si facil ar trebui sa prezinte interes, nu?
Discutia curenta a pornit de aici.
Ce au de-a face bunul simt, cei 7 ani de acasa, respectul pt. cineva care iti calca pragul cu profitul ?

Acum, referitor la intrebarea ta chiar daca exista domenii in care castigurile financiare fac cu ochiul nu toata lumea are vocatie pt. asa ceva, nu toata lumea stie sa faca bani si, foarte important, poate au alte skills-uri.
In alta ordine de idei, eu sunt acum (doar) bugetar si, desi pare greu de crezut, am niste audituri externe anuale pe standarde ISO de calitate (cu investigare retrospectiva pe cate 1 an) facute de organisme private independente (cu costuri imense) de ne ţâţâie fundurile. Eu pot demonstra oricand pe baza de dovezi obiective ca am lucrat la standardele de calitate asumate. De ce nu se poate si la privati asa ceva ?
Imi pare rau, dar chiar nu pot enumera un produs sau un serviciu executat recent de un privat dar care sa fie de calitate, indiferent de pret.
« Ultima Modificare: 14.Mai.2019, 01:03:30 p.m. de f.cristi »
 

Offline enicky

Re: Cat de mare poate fi profitul unui dealer auto?
« Răspuns #82 : 15.Mai.2019, 12:46:36 p.m. »
...Ce au de-a face bunul simt, cei 7 ani de acasa, respectul pt. cineva care iti calca pragul cu profitul ?
   Eu inclin sa cred ca au !! Si de ce ?
Sa presupunem ca respectivul reprezentant/i ai firmei respective au o atitudine corecta, un limbaj adecvat, vezi numai solicitudine in jurul tau, dar cand ti se comunica pretul, simti un par in cap, sau ca ai fost injurat de mama, atunci chiar este lipsa de bun simt !
    Din ce-am observat eu, marea majoritate a antreprenorilor vor  nu numai sa-si acopere investitia, dar sa aiba si un profit frumos chiar in primul an de activitate.
Din mica mea experienta, eu as zice ca in primul(sau chiar primii) an(i) de activitate e bine sa-ti formezi un portofoliu de clienti, un renume bun, sau un vad pe romaneste, astfel incat de la an la an sa ai tot mai multi clienti, solicitari, beneficiari.
   Dar cand pleci pe "japca" chiar de la inceput si mizezi doar pe naivitatea clientilor("l-am pacalit si p-asta") atrasi (sau indusi in eroare) de faptul ca ai o "unitate" moderna, sau niste utilaje performante(ceea ce poate are si concurenta!), atunci clar vor exista si clienti nemultumiti(cel putin de preturile practicate), sau clienti care te vor evita, preferand sa mearga sute de km doar ca sa nu intre la tine in "pravalie" !
   Si da, asa este cum spune @toma, iti trebuie si curaj sa incepi o afacere, trebuie sa ai si bani si evident, inclinatie spre domeniul in care vrei sa functionezi.
   Nu vreau sa vorbesc in necunostinta de cauza, dar nu stiu daca standardele ISO(de un anumit nivel) sunt obligatorii la service/dealeri, sau se obtin la cerere.
Dar pana la calitatea serviciilor, primul lucru de care te lovesti atunci cand cauti un serviciu la un privat (un service de ex.) este programul de functionare al acestuia. Asta e primul pas, de aici incepe respectul fata de client, iar cand el isi afiseaza deja "traditionalul" program 9-17, iti dai seama de solicitudinea pe care o are fata de tine, care trebuie sa te invoiesti sau sa-ti iei o zi de concediu ca sa faci o amarata de revizie sau ITP. Ca sa nu mai spun ca deja nu mai indraznesti sa mergi in regim de "urgenta" la un service, adica fara o programare prealabila. 
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: ntire2000

Offline f.cristi

Re: Cat de mare poate fi profitul unui dealer auto?
« Răspuns #83 : 15.Mai.2019, 08:34:57 p.m. »
Noi, de voie de nevoie am fost obligati sa aderam la aceste standarde de calitate (la nivel european, nu national) foarte costisitoare. Fara aceasta acreditare am fi fost eliminati de pe piata. Bine, e si aici o mafie dar nu mai intru in detalii.
Personal, in privinta unui produs sau unui serviciu primeaza calitatea oferita si apoi pretul. Daca esti multumit de un produs sau serviciu treci altfel peste un cost ridicat. In privinta service-urilor, daca eu ma duc cu o problema si plec cu aceeasi problema ce incredere sa mai am ? Si da, la urmatoarea revizie o sa merg la alt service (destul de laudat) pt. a incerca sa-mi rezolv si celelalte probleme.