La Keyless sunt de fapt 2 sisteme diferite si independente:
1) Intai, e cel ca la orice masina cu imobilizator: o cheie normala + cip. Asta e insasi cheia de iese din telecomanda. Are in ea (maner) si chipul pt immo.
Chipul asta are raza f scurta (e pasiv, nu are baterie) si dezactiveaza immo doar cand cheia e introdusa in butucul de la volan.
2) Apoi, urmeaza sistemul Keyless: o clasica telecomanda cu baterie. Doar ca ea incepe sa emita ceva singura si cand simte masina, nu numai cand apesi un buton.
Cand si masina simte telecomanda...e ca o cheie, deschide tot si dezactiveaza immo.
Cum sistemele sunt independente, e necesar ca doar 1 sa fie functional si se poate folosi masina.
Se pot defecta separat si se repara diferit.
Reparatie la 1: clonare chip sau reprogramare in service (din ce-am vazut aici)
Reparatie la 2: (re)imperechere telecomanda cu masina:
https://www.suzuki-forums.com/suzuki-swift-geo-metro-forum/44755-key-fob-programming.htmlSau in manual la SX4:
https://www.manualowl.com/am/Suzuki/2009-SX4/Manual/1248?page=25Si cu video:
Eu am o telecomanda moarta, de nici cu baterie noua nu se aprinde LEDul pe ea.
Voi lua una SH si o s-o imperechez cu masina.
O sa revin cu feedback.