Autor Subiect: Curatare admisie aer si supape la motoare GDI  (Citit de 2733 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Curatare admisie aer si supape la motoare GDI
« : 01.Sep.2021, 07:17:47 p.m. »
Salut. Habar nu am avut de asta pana nu am ajuns la alta mașină: motorul 1.4 Boosterjet al Vitarei este un motor GDI. Adica cu injecție directa. Adică benzina nu curata admisia ca e băgată direct in cilindru. Motive? Ca-ca...lau. Plecând cu consumul si noxele. Partea nasoală? Când te uiți pe YOUTUBE te sperie unii cu ceva de genul:



Întrebarea întrebătoare este daca chiar avem nevoie de asta, așa cum susțin prezentatorii si mai ales după cum arata admisia si supapele... de curiozitate, a trecut cineva prin experienta? In tara sau străinătate?
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline Acidutzu2000

Re: Curatare admisie aer si supape la motoare GDI
« Răspuns #1 : 01.Sep.2021, 08:33:30 p.m. »
Ceea ce a facut tipul respectiv mi se pare o totala porcarie, si am sa ma exemplific.
 - mizeria nu se aduna in clapeta de acceleratie (sau ma rog, foarte putina), iar bagatul unei periute de dinti prin clapeta e  "frectie la piciorul de lemn".
 - dupa ce disloca ceva mizerie pe acolo da cu spray de curatare si impinge mizeria in galerie, iar apoi porneste motorul pt ca toata porcaria aia sa fie absorbita in cilindri si "arsa" acolo, doar ca din pacate chestia aia nu arde in totalitate si lasa foarte multe reziduuri taman in cilindru.
 - mai da cu ceva spray de curatare ca toata mizerie, dupa ce este plimbata prin camera de ardere (ceea ce mai ramane) sa plece pe evacuare si sa infunde catalizatorul dau eventual prin EGR sa fie reintrodusa in admisie.
Parerea mea proprie si personala  NU FACETI CA IN VIDEOCLIP !
Daca vrei sa faci o treaba buna, faci asa:
 - dai jos clapeta de acceleratie si o cureti (cu spray de curatare si periuta de dinti / penson) si apoi vezi cate mizerie ramane in tavita (aia ar fi ajuns in motor);
 - dai te pricepi mai bine, dai jos si galeria de admisie si ii faci si ei o curatare temeinica, eventual si in chiuloasa cat poti ajunge cu o carpa pusa pe deget sau pe o surubelnita, (dupa ce ai dat galeria jos);
 - poti da si valva EGR jos si sa ii faci o curatare la fel ca la clapeta de acceleratie;
Multa bafta la toata lumea !   
  • Suzuki Vitara Passion 2WD - Albastru Turquoise
 

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: Curatare admisie aer si supape la motoare GDI
« Răspuns #2 : 01.Sep.2021, 08:44:18 p.m. »
Exista o industrie pe net a sablării cu pelete din coaja de nuca, ați auzit de vreo cineva in România sa fi folosit așa ceva? In articolele de prezentare se spune ca încărcarea de pe supape si galerie poate să ducă la pierderea a 20% din puterea motorului. Si nu veți avea absolut nici o indicație  sau eroare in calculator.



  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline VictorN

Re: Curatare admisie aer si supape la motoare GDI
« Răspuns #3 : 01.Sep.2021, 09:18:31 p.m. »
Fiabilitate motorului asta cu injecție directă a fost principala îngrijorare când am luat mașina.
Acumularea de carbon poate fi încetinită prin folosirea combustibililor aditivați.
Valvele acelea se curata cu sau fara demontarea galeriei de admisie.
Sprayurile acelea vândute peste tot nu sunt eficiente. Trebuiesc curățate cu coji de nuci și la noi n-am auzit sa se facă.

In mod normal ele ar trebui curățate periodic. Dar e o problema pe care producătorii care vând astfel de motoare nu o vad. Iar reprezentatelor nu el pasă. Și asta pentru că eventualele probleme apar in timp și de regulă după perioada de garanție.



Trimis de pe al meu KB2003 folosind Tapatalk

 

Offline remarque

Re: Curatare admisie aer si supape la motoare GDI
« Răspuns #4 : 01.Sep.2021, 09:28:39 p.m. »
Despre metoda OCT ce ziceți?
https://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=10458.msg318366#msg318366
Sau e mai bun tratamentul decăt prevenția?
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 
The following users thanked this post: Costique

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: Curatare admisie aer si supape la motoare GDI
« Răspuns #5 : 02.Sep.2021, 10:44:54 a.m. »
OK, OCT in mod sigur reduce riscul de îmbâcsire a supapelor. Chiar prezentatorul spune ca mai nou din fabricație au început sa monteze astfel de filtre. Dar după cum pare orice mașină cu motor GDI va trebui la un moment dat sa fie întreținută prin curățarea admisiei de aer pentru ca toate dispozitivele arătate doar reduc cu pana la 95% cantitatea de ulei ce ajunge pe supape. Asta înseamnă ca oricine are mașina cu motor GDI de 10 ani are problema asta... Toyota si Ford au mutat introducând si injectoare in admisie...

Acum, K14C nu știu să aibă OCT. Se găsesc de cumpărat la noi?
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline remarque

Re: Curatare admisie aer si supape la motoare GDI
« Răspuns #6 : 02.Sep.2021, 01:04:12 p.m. »
Eu îl am pe ăsta: https://race-shop.ro/oil-catch-tanks-oct/82839-oil-catch-tank-races-pro-cu-2-iesiri-capacitate-03l.html
E ieftin, mic, are doar 0,3 litri, se pretează la motoare mai înghesuite și față de alte modele OCT mai titrate cum ar fi Mashimoto are avantajul că n-are tot felul de site dese și alambicate care pot bloca circuitul PCV mai ales la temperaturi sub zero.
La cât colectează din T-GDI-ul meu ar trebui să-l golesc la vreo 7500 km, îl verific mai des că dacă se umple tot avantajul a dispărut, îți năclăiește supapele urgent.
« Ultima Modificare: 02.Sep.2021, 01:26:56 p.m. de remarque »
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 
The following users thanked this post: Costique

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Re: Curatare admisie aer si supape la motoare GDI
« Răspuns #7 : 02.Sep.2021, 01:43:58 p.m. »
Am dat de asta care pare similar cu cel folosit de tine dar nu ma prind care e treaba cu filtrul de aer, nu funcționează sistemul sub vacuum?

https://www.amazon.se/aluminiumoljef%C3%A5ngare-reservoar-universell-luftoljesp%C3%A4nnare-luftfilter/dp/B0812QDVJK/ref=sr_1_9?dchild=1&keywords=MISHIMOTO%2BUNIVERSAL&qid=1630578802&sr=8-9&th=1

Mi se pare ca noi suntem într-o zona uitata, si mare greșeală. Din tot ce am citit, motoarele GDI necesita mai multa întreținere decât toate celelalte de dinaintea lor, lucru datorat sofisticării aduse de reducerea consumului si poluării.
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Offline remarque

Re: Curatare admisie aer si supape la motoare GDI
« Răspuns #8 : 02.Sep.2021, 01:49:16 p.m. »
Filtrul s-ar monta sus în locul șurubului argintiu. Folosesc OCT-ul fără filtrul respectiv, circuitul rămâne etanș.
Furtunele din dotarea filtrului au fost prea slabe, depresiunea din admisie le-a turtit efectiv blocând circuitul PCV, așa că am luat alte furtune mai rezistente.
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 
The following users thanked this post: Costique

Offline remarque

Re: Curatare admisie aer si supape la motoare GDI
« Răspuns #9 : 02.Sep.2021, 06:54:21 p.m. »
off-topic:
mantale-mantăi
cazmale-cazmăi
chiuloasă-chiulasă
șurube-șuruburi
furtune-furtunuri
etc.
Scuze pentru rateuri.
Knock! knock! knock! Cine bate? Rod knock!
La Suzuki RO un defect major în garanție ți-l rezolvi pe banii tăi! Până îi acționezi în instanță pentru recuperarea prejudiciilor...
New Vitara 1.6 VVT MT Passion Allgrip
 
The following users thanked this post: Costique