Am un comentariu referitor la procedura descrisa in filmulet.
Inteleg din ce spun ei ca atunci cand capul este in pozitia normala, in oglinda nu se vede si masina: ei zic sa se vada putin din masina cand capul este deviat pana atinge geamul. Sunt de acord ca prin reglarea in acest mod se vede mai mult in lateral si practic se construieste o imagine unica foarte larga prin alipirea celor 3 oglinzi (st, dr, centru). Insa se pierd alte lucruri, mai ales din perspectiva faptului ca intre oglinzile laterale si cea centrala exista diferente: de planeitate si de scalare.
Evident exista diferente de perceptie de la sofer la sofer si fiecare este fara indoiala unic in felul in care foloseste comenzile masinii.
Pentru mine este esential sa vad un pic din masina proprie in oglinzile laterale atunci cand capul este in pozitia normala. Practic vad extremitatile propriei masini in permanenta. Acestea imi sunt puncte de referinta (distante, pozitii, viteze relative) fata de orice altceva se vede in oglinzi. In general, situatiile in care am nevoie sa proiectez mental (instantaneu) propria masina in relatie cu restul mediului inconjurator (si respectiv sa iau decizii rapide, in timp-real) sunt mult mai multe decat cele in care pot scapa din vedere o masina care se afla putin mai in lateral decat vede oglinda. Daca nu-mi vad masina in oglinzi dureaza o fractiune de secunda (esentiala de multe ori) pana realizez unde/cum se afla/misca masina din oglinda fata de masina mea.
Deci cei care regleaza oglinzile in acest fel, au si ei dreptatea lor. Eu asa am fost invatat atunci cand am facut scoala, cu mult timp in urma si pana acum n-am avut si nici n-am creat probleme. Nici nu am intalnit in viata reala pe cineva care sa-si tina oglinzile in alt fel. Toti cu care am avut astfel de discutii procedeaza in acest fel (evident acest 'toti' e nerelevant statistic, incat se refera la cei foarte putini cu care ma intersectez in viata de zi cu zi).