Autor Subiect: Buba la element sustinere grup diferential (spate)  (Citit de 8984 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Online ntire2000

Re: Buba la element sustinere grup diferential (spate)
« Răspuns #40 : 06.Apr.2024, 10:05:09 p.m. »
@kellogs, exact - stii tu ce stii.....  :D ... da' nu vrei sa zici si la altii....

Zi "zau" cu limba scoasa!  :notlst:
Ai de capul meu ... de unde le tot scoti???  :-/


Bascula aia turnata din aliaj de aluminiu nu apuca iesirea din garantie a masinii - stai cu ochii pe ea ca pe butelie ..... o sa constati ca e fisurata daca iesi prin offroad (sau chiar macadam) cu masina.

VME, daca vrei sa iesi in teren, mergi linistit! Dar, daca incepi sa o scoti in teren, recomand cu caldura schimbarea suspensiei.

Citeste mai jos ca sa vezi de unde le scot.
A mai fost un coleg de-al nostru care cauta o piesa din aia turnata.
De acord, e un aliaj de aluminiu mai dur.... dar din pacate casant...

Iote aici, am gasit topicul.

Dupa lecturarea topicului se pare ca au fost mai multi cu aceeasi problema.

PS: si daca citesti cu atentie, masina colegului era în garantie la momentul "catastrofei", e New Vitara care s-a fabricat dupa 2017 (?)...
« Ultima Modificare: 06.Apr.2024, 10:23:46 p.m. de ntire2000 »
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline VME

Re: Buba la element sustinere grup diferential (spate)
« Răspuns #41 : 06.Apr.2024, 11:00:32 p.m. »
Multumesc de heads up, dar eu nu vad asta ca pe o problema deoarece nu am cumparat S-Cross-ul pentru off-road / overlanding greu.

Daca doream sa realizez astfel de activitati cu siguranta nu m-as fi uitat la S-Cross, ci poate la un Jimny nou sau vre-un Samurai SH care costa mult mai putin fata de S-Cross-ul meu recent achizitionat.

Repet, scuturile le-am montat pentru a oferi o masura de protectie suplimentara a motorului, transmisiei si a diferentialului in timpul tranzitului de pe drumurile comunale neasfaltate parcurse aproape zilnic.
  • Suzuki S-Cross Luxus AllGrip 6MT - Martie 2024
 

Online ntire2000

Re: Buba la element sustinere grup diferential (spate)
« Răspuns #42 : 06.Apr.2024, 11:05:53 p.m. »
Eu am vrut doar sa îti atrag atentia asupra unui punct slab în suspensia/transmisia masinii.
Daca vrei sa cutreieri drumuri de tara sau muntii cu ea, mi se pare colegial ca sa fii bine informat asupra unor aspecte de genul.
Ca de-aia suntem o comunitate, sa ne împartasim unii altora informatii.

PS: mi se pare de cacao din partea producatorului ca sa insiste cu o astfel de piesa turnata pe modele consecutive ale marcii (tind sa cred ca e part number unic), atâta timp cât sunt sigur ca se stie de fragilitatea ei .... dar na.... si din service si vânzari de piese de schimb vin bani frumosi...

  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline VME

Re: Buba la element sustinere grup diferential (spate)
« Răspuns #43 : 06.Apr.2024, 11:59:26 p.m. »
Multumesc mult si apreciez prezenta de spirit!

Mi se pare funny ca in postul anterior am mentionat ca S-Cross-ul meu isi va parcurge 99.99% din viata pe o anumita categorie de drumuri -> drumuri comunale neasfaltate si asfalt si nu cred ca era nevoie de o 'atragere a atentiei'.
Ca fapt divers, desi cont mi-am facut recent pe acest forum, am urmarit majoritatea discutiilor incepand cu 2 ani in urma pentru acest model (inclusiv si cele comune de pe Vitara). Alegerea mea al acestui model a fost foarte bine informata stiind clar care sunt plusurile si minusurile lui.

Cat despre suspensie si amortizare, mie mi se pare foarte bine inchegata si excelent configurata pe aceasta caroserie, tangaj si ruliu destul de mic si tine masina lipita de asfalt in curbe stranse. Pana acum in cei 380km parcursi cu ea, pe drumuri judetene, nu mi-a dat emotii deloc ba din contra, chiar m-a facut sa ma simt in siguranta comparand-o cu fosta masina.
  • Suzuki S-Cross Luxus AllGrip 6MT - Martie 2024
 

Offline Hoinar

Re: Buba la element sustinere grup diferential (spate)
« Răspuns #44 : 07.Apr.2024, 08:18:59 a.m. »
Pentru 2-3 cazuri bagi oamenii frica in oameni ... una este sa faci o "avertizare" si alta este sa ii zici ca cu certitudine asta se va intampla.
"Tonul face muzica" !
Da, au fost 2-3 cazuri pe aici, dar nu trebuie generalizat..
Suntem multi care iesim cu masinile in off road uspr si care nu avem nici o problema cu acea piesa.
  • Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Hybrid 2021 Passion, Suzuki Grand Vitara 3, 2L benzina
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
 
The following users thanked this post: trl, VME

Online ntire2000

Re: Buba la element sustinere grup diferential (spate)
« Răspuns #45 : 07.Apr.2024, 03:26:55 p.m. »
Pentru 2-3 cazuri bagi oamenii frica in oameni ... una este sa faci o "avertizare" si alta este sa ii zici ca cu certitudine asta se va intampla.

Departe de mine gândul de a baga frica în oameni, n-am spus cu certitudine ca se va rupe în urmatorul an, ci am spus ca nu va apuca iesirea din garantie a masinii, garantie care daca bine tin minte e de vreo 10 ani, nu-i asa? Ca asa se lauda producatorul....

Daca ne aducem aminte asa a fost si cu celebra pompa de vacuum de la Vitara, tot doar vreo 2-3 useri de pe forum (ca aia care nu-s înscrisi aici poate sunt zeci) aveau sansa sa viziteze lumea cealalta fara frâne daca nu erau avertizati aici pe forum ca exista o rechemare programata de producator dar ignorata cu mârsavie (nu cred e un cuvânt prea dur) de catre samsarii care le-au vândut masinile.

Mi se pare normal sa ne avertizam asupra unor posibile deficiente/erori de proiectare/puncte slabe în utilizarea masinilor noastre, masini care pot deveni arme nu doar pentru noi ci si pentru familiile noastre si ale altora de pe drum.
Daca v-am deranjat coafura, îmi cer scuze...voi sa fiti sanatosi....
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline Hoinar

Re: Buba la element sustinere grup diferential (spate)
« Răspuns #46 : 08.Apr.2024, 09:05:36 a.m. »
Cum am avut o discutie pe aceasta tema, mi-am propus sa realizez aceasta piesa din otel, pentru a fi mai rezistenta.
Am inceput discutia cu 2 prieteni, unul dintre ei, lucreaza in industria de automotive si exact asta face, construieste piese in soft dedicat pentru masini. Urma sa fac rost de piesa cu pricina si sa ii dau toate cotele sa putem face piesa.
Dupa ce ii explic omului ce vreau sa fac, imi zice ca se rezolva si ma imi cere "reprezentarea explodata a ansablului din care face parte" piesa de Al cu pricina. Dupa ce studiaza, ma suna ....

Piesa respectiva este creeata special asa de catre fabrica. Este cel mai ieftin de produs si de schimbat din tot ansamblu. Ea a fost gandita asa pentru ca daca o facem din otel, la un soc, se va rupe altceva mult mai scump si mai greu de schimbat. Cel mai probabil, va ceda carcasa diferentialului spate, care este tot din Al si care presupune o operatiune mult mai costisitoare de schimbat. Se poate inlocui si toata carcasa de aluminiu a diferentialului cu una din otel, dar socul se va muta in alta piesa care va ceda in momentului socului.
Mi-a spus sa las piesa asa cum a fost gandita de producator si daca chiar vreau sa imi iau una de rezerva pentru ca nu se schimba foarte greu. Am renuntat la ideea de a face alta din otel!  ;)
  • Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Hybrid 2021 Passion, Suzuki Grand Vitara 3, 2L benzina
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
 
The following users thanked this post: miocrl, gabineg, NicNic, SPIRIDUSHU, trl, VME