Autor Subiect: Probleme Vitara, 4000km, de o sapt in service-fara soluție inca  (Citit de 5758 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline toma

Re: Probleme Vitara, 4000km, de o sapt in service-fara soluție inca
« Răspuns #10 : 30.Sep.2017, 10:42:55 p.m. »
  S-au folosit de situatie ca sa iti vanda ceva. Eu merg de doi ani jumate fara scut si n-am avut probleme. E drept ca e util, necesar chiar daca vrei sa faci offroad dar in nici un caz obligatoriu.
  Multi colegi si-au montat considerand ca beneficiile clar merita "efortul" financiar. Si eu cred ca-i voi pune in curand pentru a ma desfata cu masina pe coclauri.
  E un element de protectie in plus, te poate scapa de anumite belele dar constructorul nu l-a considerat obligatoriu.
  • Suzuki Vitara 2015 Allgrip diesel
Omul este singurul animal care roșește, ori ar fi potrivit să o facă - Mark Twain
 
The following users thanked this post: Demian

Offline enicky

Re: Probleme Vitara, 4000km, de o sapt in service-fara soluție inca
« Răspuns #11 : 01.Oct.2017, 09:43:46 a.m. »
   La modul sincer, nu stiu cat au afectat functionarea motorului crengutele si frunzele respective. Am vazut motor care n-a pornit fiind plin de zapada intrata pe dedesubt, dar,  aici se mai pune problema si de interpretare : in ce context ti s-a sugerat scutul, a fost imperativ sau la modul optional si alti factori, gen naivitate etc. Mecanicul o cunoaste el mai multa meserie fata de noi dar nici noi nu trebuie sa-l aprobam permanent. Masina cand ai luat-o a functionat si fara scut, deci asa trebuie sa mearga si acum.
   Bine ca s-a rezolvat.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Demian

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 5
  • Gen: Bărbat
    • Bistrița
Re: Probleme Vitara, 4000km, de o sapt in service-fara soluție inca
« Răspuns #12 : 01.Oct.2017, 11:57:18 a.m. »
Enicky,  mi s-a vorbit despre scut intr-un context destul de tensionat. Discuția a devenit mai aprinsa, ei nu știau sa-mi spună ce probleme are masina, iar pentru a muta atenția intr-o alta direcție, au invocat necesitatea acestui scut. Asta pentru ca eu le-am spus ca nu ma privește ce au de schimbat, sa o facă. Inițial mi-au zis sa nu imi fac probleme de costuri, ca masina e in garanție. Ulterior au venit cu propunerea. Eu vreau sa imi dea masina funcțională. Le-am dus masina sa-i rezolve problemele, nu sa imi ceara sa-i montez accesorii. Voi face asta cand voi vedea ca masina ok. Crede-ma, nu e prima masina noua pe care am cumpărat-o , dar asemenea lipsa de comunicare si incompetenta( cred) nu am întâlnit. Pana la urma , poate ar fi fost fair-play sa spună ca ii depășește problema si sa solicite ajutorul la Cluj, Mures sau Suceava. Voi vedea mâine cum decurg lucrurile.


« Ultima Modificare: 01.Oct.2017, 12:27:15 p.m. de Demian »
  • Suzuki Vitara 4x4, 1.6 Diesel
 

Offline kellogs

Re: Probleme Vitara, 4000km, de o sapt in service-fara soluție inca
« Răspuns #13 : 01.Oct.2017, 02:33:08 p.m. »
Enicky,  mi s-a vorbit despre scut intr-un context destul de tensionat. Discuția a devenit mai aprinsa, ei nu știau sa-mi spună ce probleme are masina, iar pentru a muta atenția intr-o alta direcție, au invocat necesitatea acestui scut. Asta pentru ca eu le-am spus ca nu ma privește ce au de schimbat, sa o facă. Inițial mi-au zis sa nu imi fac probleme de costuri, ca masina e in garanție. Ulterior au venit cu propunerea. Eu vreau sa imi dea masina funcțională. Le-am dus masina sa-i rezolve problemele, nu sa imi ceara sa-i montez accesorii. Voi face asta cand voi vedea ca masina ok. Crede-ma, nu e prima masina noua pe care am cumpărat-o , dar asemenea lipsa de comunicare si incompetenta( cred) nu am întâlnit. Pana la urma , poate ar fi fost fair-play sa spună ca ii depășește problema si sa solicite ajutorul la Cluj, Mures sau Suceava. Voi vedea mâine cum decurg lucrurile.

Din ce relatezi rezulta ca is magari mari astia... Nu, evident ca nu ai treaba cu nici un scut. Masina vine dupa cum ai observat fara, e conforma cu normele RAR, o exploatezi corespunzator si la revedere! Daca totusi vrei sa pui scuturi ca asa vrei tu, iar nu pentru ca ti'l bagara cei dela Rubin pe gat, poftim scuturi: http://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=5771.msg202261#msg202261 - eu is multumit si de scut si de vanzator. Il montezi mai pe oriunde.

Acum despre problema ta, nu prea stiu; mie in 14 000 km nu mi'a aparut niciodata vreun mesaj / martor legat de aceasta curatare a filturlui de particule. Daca tot ai mentionat furtunele - ma gandesc ca s'o fi slabit / macinat de la vibratiile excesive pe care unele masini diesel le produc. Ai observat astfel de vibratii - http://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=7495 ?

Altceva - acest motor este Multijetul 1.6 dela Fiat. Tot acesta mai echipeaza si alte marci, nu retin care. Daca ai service-uri de Fiat prin apropiere merita sa mergi si pe la dansii. Eu unul as lua masina de la Rubin, nu imi inspira incredere.

simulatoare TPMS, pentru Suzuki si nu numai - https://spooftpms.com
adaptoare lumini frane/semnalizare SUA (rosu/rosu) -> EU (rosu/portocaliu) - https://rearlightsbox.eu/
 
The following users thanked this post: Demian

Offline Leutz

Re: Probleme Vitara, 4000km, de o sapt in service-fara soluție inca
« Răspuns #14 : 01.Oct.2017, 04:15:26 p.m. »
Cred ca partea cu scutul este secundara si, de altfel, prea putin semnificativa in raport cu probema reala semnalata de @Demian. Vad ca s-a postat mult despre scut, dar nimic despre problema de fond. Evident scutul e optional; si daca service-ul a insinuat obligativitatea cumpararii lui ... sunt magari si neseriosi.

Problema de fond insa, pare un caz clasic de "limp mode". Pe vremuri am citit mult despre chestiile astea, din curiozitate.
Imi aduc aminte ca internetul insa e plin ochi de probleme similare la motoare turbo-diesel din toate generatiile si de la toti producatorii. Daca vrei sa te simti mai bine, intra pe un forum VAG  :-)). O sa te simti chiar norocos.

Din amintiri, se pare ca de cele mai multe ori partea de turbo e implicata, insa ca element final nu ca si cauza (de ex. ca urmare a altor probleme calculatorul central detecteaza turbo overboost si comanda limp mode). Partea proasta e ca desi se vad erorile, tot pe bajbaite se rezolva problemele. In cazurile fericite se poate scapa cu curatarea MAF si/sau EGR sau, asa cum ti-a zis mecanicul, e vre-un furtun/conducta/garnitura slabit pe partea de air-flow, care afecteaza funcionarea turbinei. Alteori se poate ajunge pana la injectoare sau gestiune injectie si alte chestii mai grele, inclusiv schimbarea intregului sistem de turbosuflare si injectie (care e complex tare  :-(( la motoarele MultiJet de la FIAT/Chrysler-GM, cu care vin in general Suzuki-urile.)

Nu stiu cat te aranjeaza cititul forumurilor in situatia de fata, insa o cautare dupa ceva de genul "FIAT Multijet limp mode" iti poate adduce ceva informatii.

In privinta realitatilor din service-uri, nu stiu cat li se poate imputa celor de la Rubin, negasirea (inca) a ... root-cause. Cred ca la fel se va intampla la orice service Suzuki, intrucat ei nu repara volume mari de MultiJet-uri. Probabil esti singurul pe care l-a vazut vre-un service Suzuki pana acum cu limp mode, pentru simplul fapt ca prin toata tara cred ca numeri Suzuki-urile diesel pe degete.

Partea buna (totusi) e ca masina e in garantie; si in final lucrurile se vor rezolva. Eu unul n-am nici un dubiu. Si ar trebui sa n-ai nici tu. Insa in timpul asta stai pe tusa, in loc sa-ti faci treaba cu ea.
Despre mutarea masinii in alt service, asa cu s-a propus mai sus ... poate fi dificil daca masina e deja desfacuta pentru diverse teste. Devine imperativ deci sa ti se dea masina de schimb pe durata reparatiei. Daca service-ul nu se simte, atunci imediat vorbeste in termeni FERMI cu Suzuki-Romania. Cam asta ar fi sfatul pentru moment. Apoi, cu masina de schimb, nu te mai doare capul. S-o tina p-a ta cat vor si sa schimbe si jumate di ea, pana merge  :D.

P.S. Ar fi o chestie daca ai avea acces la erorile pe care le-au citit mecanicii. Cere-le sa-ti dea ce-au gasit, si apoi se resrange in pic aria de cautare (pe internet).
  • SX4 AWD MT 2.0 - 2007 / Outlander AWD CVT 2.4 - 2019
 
The following users thanked this post: Demian

Offline Demian

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 5
  • Gen: Bărbat
    • Bistrița
Re: Probleme Vitara, 4000km, de o sapt in service-fara soluție inca
« Răspuns #15 : 09.Oct.2017, 08:19:23 p.m. »
Azi mi-am luat Vitara din service, dupa doua săptămâni. Au rezolvat problema, au schimbat un furtun admisie Turbo. Au încercat chiar sa-mi ceara sa-l plătesc. Evident ca le-am spus ca nu ma privește. Săptămâna trecută, ca sa ma pot descurca, mi-au dat masina la schimb, o alta Vitara( asta cu multe presiuni).Mi-am comandat si mi-au montat si scut. Sper sa nu mai ajung in service, decât la revizie.E jale.
  • Suzuki Vitara 4x4, 1.6 Diesel
 

Offline enicky

Re: Probleme Vitara, 4000km, de o sapt in service-fara soluție inca
« Răspuns #16 : 09.Oct.2017, 09:44:47 p.m. »
   Deci pentru un furtun amarat atata show ! Bine ca a fost numai atat. Asta inseamna ca motorul este bun, defectul a fost minor. Daca voiau bani pe futun asta nu este corect.
   Sper sa-i mai vezi doar la revizii !
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline Utilizator_Anonim

Re: Probleme Vitara, 4000km, de o sapt in service-fara soluție inca
« Răspuns #17 : 09.Oct.2017, 09:58:50 p.m. »
Trebuie sa remarc ce mecanici varza sunt la respectiva reprezentanta
Am un flash cu ambreiajul de la swift in primavara, cand inca nu patina ci doar zdranganea.
Doi se uita si unu cu aer doct se scarpina-n nas si da cu presupusul.
Citez
-dom’le e tamponul de la motor sau ceva la cutie hmm”
  • Scross 1.4 allgrip pasion, skoda yeti 2.0 tdi 4x4, saab 900 coupe 230 cp
 

Offline csb

Re: Probleme Vitara, 4000km, de o sapt in service-fara soluție inca
« Răspuns #18 : 09.Oct.2017, 11:35:18 p.m. »
Eu la fostul SAAB 1.9 TiD tot motor de origine fiat am avut 2 probleme asemanatoare dar dupa zeci de mii de km...

1. Furtun ros de soarece dupa o stationare indelungata. Sunt niste furtune subtiri pt senzori de presiune si daca nu sunt etanse senzorul de eroare limitand turbo. Constatarea s-a facut vizual 1 min dupa deschidere capota de catre un mecanic experimentat care stia ce sa verifice !!!

2. Valva EGR blocata care a cauzat si probleme electronice. Scumpa distractia dar se intampla doar dupa multi km si ani in care apar depuneri de reziduri de motorina.

Eu cred ca ai avut doar un furtun montat incorect sau defect din fabrica, dar baietii nu au experienta si au dat vina pe frunze....   Trebuia sa ceri furtunul defect sa vezi cum a fost afectat de "frunze".
  • Vitara 1.4 Boosterjet S Allgrip
Vitara 1.4 Boosterjet S Allgrip - 2017
 
The following users thanked this post: kellogs