Autor Subiect: Sueta despre motoare  (Citit de 20123 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline enicky

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #150 : 29.Mai.2022, 01:07:00 a.m. »
Și eu sunt țăcănit sub capota.
    De obicei e la volan, dar ce conteaza! :-))
Cred ca stie de gluma colegul, asa ca revenind la subiect, eu am auzit prima data acest "tacanit" la o Vitara 1,4 de test cu care venise adminul nostru la o iesire organizata. Atunci toti aveam 1,6 si parcat fiind langa mine, toti am crezut ca e diesel.
   Cred ca e de preferat la prima plecare sa lasam motorul sa-i scada sub 1000 turatia. Oricum din cabina eu nu-l aud, dar stau pana scade sub o mie si apoi plec.
Totusi 1,6 mi se pare mai silentios, chiar si acum la peste 50kkm.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: cristidav

Offline Aliosa

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #151 : 29.Mai.2022, 07:30:21 a.m. »
Caii de la 1.4 sunt mai nărăvași, mușcă din zăbală la pornire, de aici țacănitul metalic.
  • SX 4 S Cross
 
The following users thanked this post: ntire2000

Offline Myhay

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #152 : 29.Mai.2022, 07:31:51 a.m. »
Eu totusi cred ca majoritatea de pe aici cu mici exceptii poate , lasam sa scada turatia sub 1000 la prima cheie. E chestie de bun simt pana la urma. Desi am vazut cazuri , nu putine, in care nici nu se stingeau led urile din bord si porneau in tromba. Si asta iarna la minus X grade.
  • Suzuki Baleno 1.2 DUALJET GLX / Granite Grey Mettalic + Vitara Hybryd ALLGRIP 1.4Boosterjet Spirit 6MT / Galactic Grey Metallic
 

Offline cristidav

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #153 : 29.Mai.2022, 10:50:05 a.m. »
Mereu las turatia sa scada. Dar tot se aude cand apas acceleratia. Si precis se aude si la tine, @enicky
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline enicky

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #154 : 29.Mai.2022, 02:18:59 p.m. »
... Si precis se aude si la tine, @enicky
   Probabil, nu te contrazic(ca doar e aceeasi masina), poate doar insonorizarea sa mai ajute cu ceva.
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 
The following users thanked this post: cristidav

Offline ntire2000

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #155 : 29.Mai.2022, 04:20:17 p.m. »
Caii de la 1.4 sunt mai nărăvași, mușcă din zăbală la pornire, de aici țacănitul metalic.

Esti cumva mecanic prin vreo reprezentanta?  =))
Cam asa suna si explicatiile "oficiale".

Ontopic, un mecanic adevarat (nu din astia care provin din zugravi reconvertiti profesional) mi-a explicat ca din cauza uleiului extrem de subtire folosit la motoarele de generatie noua, pelicula de protectie nu prea mai exista.
Adica la o pauza mai mare în folosirea masinii, aceasta se scurge ca si majoritatea uleiului în baie si ramâne fier pe fier, mai pe întelesul tuturor.
Astfel ca la pornirea motorului, dureaza pâna se reface acea protectie prin toate cotloanele.

PS: de aia motoarele au devenit consumabile...
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline Aliosa

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #156 : 29.Mai.2022, 04:42:07 p.m. »
Ideea că un ulei "gros" e un ulei bun e o idee proastă. Citeam declarația unui inginer care lucrează la fabricarea turbinelor motoarelor pentru avioane și respectivul spunea că nu se sesizează vreo diferență între uleiul folosit și kerosen. Despre fluiditate este vorba și despre cum se modifică aceasta în funcție de temperatură. Important e ca uleiul să aibă o fluiditate mică la temperaturi reduse și să nu devină prea fluid la temperaturi ridicate. Un ulei 0W - 20, față de un ulei 5W - 30, este mai fluid la temperaturi scăzute și mai puțin fluid la temperaturi ridicate, adică își modifică fluiditatea mai puțin și asta înseamnă că-și păstrează proprietățile mai bine. Băbește, lubrifiază mai bine și la rece și la cald.
« Ultima Modificare: 29.Mai.2022, 05:02:44 p.m. de Aliosa »
  • SX 4 S Cross
 
The following users thanked this post: Myhay

Offline Aliosa

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #157 : 29.Mai.2022, 06:05:37 p.m. »
Rectific o greșeală făcută mai înainte: uleiul trebuie să aibă o fluiditate mare la temperatură scăzută, nu o fluiditate mică.
Scuze, am vrut să scriu ceva și am scris altceva.
  • SX 4 S Cross
 

Offline Flint Beastmood

Re: Sueta despre motoare
« Răspuns #158 : 15.Feb.2023, 02:21:29 p.m. »
Informatii punctuale despre aproape orice motor:
https://mymotorlist.com/engines/suzuki/k14c/
  • Vitara 1.4/48V Allgrip