1. Eu am observat ca la relanti temperatura indicata la bord creste foarte lent. In aceste conditii, dezghetarea parbrizului si a geamurilor laterale de la -10 C decurge greu, in vreo 10 minute.
2. .. in carte scrie ca trebuie sa mergi cat mai putin timp la turatia de relanti ?
1. Incearca sa astupi grilele de aerisire fata (cu o patura) si cronometreaza in cit timp se dezgheata geamurile (afara sa fie tot -10 grC). Iti garanteza ca timpul va scdea cel putin la jumatate.
2. Cind ramii impotmolit in zapada, vei evita sa incalzesti masina prin mersul la ralanti pina la sosirea ajutoarelor care nu vei sti cit timp va dura ??? Mersul "cat mai putin timp la turatia de relanti " este doar pt a nu polua mediul inconjurator.
... nu dau drumul la ventilatie pana nu a crescut temperatura motorului...
Temperatura aerului suflat in habitaclu se va incalzi treptat odata cu cresterea temperaturii motorului.
1. Chiar daca nu dai drumul la ventilatie, apa calda tot circula din motor in circuitul de incalzire al habitaclului, deci motorul trebuie sa incalzeasca un volum mai mare de lichid.
2. Dar nici pe loc sa nu stai mult, pt ca la turatiile de relanti chiar si cat e socul in actiune, nu cred ca ungerea este optima.
1. Ventilatia, sufla spre interiorul habitaclului aerul incalzit de radiatorul in care se afla lichidul => volumul de aer nu are nici o legatura cu volumul de apa incalzit.
2. Atita timp cit "becul de presiuhne ulei" NU se aprinde, instalatia de ungere e in buna regula si functioneaza la parametrii normali de presiune pt turatia respectiva. E valabila doar pt situatia cind becul din bord nu e ars.
- cand temperatura de afara e ridicata (+5), apa circula prin ambele circuite (mic si mare) deci ii ia mai mult timp sa ajunga la nominal.
- cand temperatura e mica (-10) e deschis doar circuitul mic => mai putina apa de incalzit => incalzire mai rapida.
Termostatul NU inchide/deschide in functie de temperatura exterioara ci de temperatura lichidului de racire din instalatia de racire. Circuitul mare va fi introdus in circuitul de racire dupa ce lichidul din circuitul mic ajunge la temperatura de 87-90 grC iar termostatul se va deschide.
Miocrl m-am gandit si eu la prosibilitatea existentei unei setari de genul ... in funcite de niste parametrii din ECU.
Ati vazut ceva senzori de comanda in jurul termostatului ? Termostatul este comandat MECANIC.