Autor Subiect: Probleme aparute pe timp rece  (Citit de 12203 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline hugbear

Re: Probleme aparute pe timp rece
« Răspuns #70 : 03.Ian.2011, 03:53:10 p.m. »
masina scoasa din garaj de la 15 grade
cazul 1: afara 5 grade plec spre servici  temperatura apei ajunge la jumatea scalei(locul unde sta de obicei) in 4 kms
cazul 2: afara -10 grade............................   .. in 1.5 kms

cum se poate explica treaba asta? ca pe timp f rece se incalzeste mai repede motorul?
O posibila explicatie
- cand temperatura de afara e ridicata (+5), apa circula prin ambele circuite (mic si mare) deci ii ia mai mult timp sa ajunga la nominal.
- cand temperatura e mica (-10) e deschis doar circuitul mic => mai putina apa de incalzit => incalzire mai rapida.

Nu stiu daca e corect, e doar o idee...
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline BXXENL

Re: Probleme aparute pe timp rece
« Răspuns #71 : 03.Ian.2011, 04:35:36 p.m. »
Adrian, caldura bagau dar era super curent in ele, batea vantul pe la toate usile. Tata avea break, batea vantu in el ca pe camp.

Miocrl m-am gandit si eu la prosibilitatea existentei unei setari de genul, dar nu stiam daca termostatul deschide el cand vrea (adica atunci cand apa ajunge la temperatura lui de deschidere) sau poate fi comandat si altfel sa deschida, in funcite de niste parametrii din ECU.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline Laurentiu

Re: Probleme aparute pe timp rece
« Răspuns #72 : 03.Ian.2011, 06:55:59 p.m. »
1. Eu am observat ca la relanti temperatura  indicata la bord creste foarte lent. In aceste conditii, dezghetarea parbrizului si a geamurilor laterale de la -10 C decurge greu, in vreo 10 minute.
2. .. in carte scrie ca trebuie sa mergi cat mai putin timp la turatia de relanti ?
1. Incearca sa astupi grilele de aerisire fata (cu o patura) si cronometreaza in cit timp se dezgheata geamurile (afara sa fie tot -10 grC). Iti garanteza ca timpul va scdea cel putin la jumatate.

2. Cind ramii impotmolit in zapada, vei evita sa incalzesti masina prin mersul la ralanti pina la sosirea ajutoarelor care nu vei sti cit timp va dura ??? Mersul "cat mai putin timp la turatia de relanti " este doar pt a nu polua mediul inconjurator.

... nu dau drumul la ventilatie pana nu a crescut temperatura motorului...
Temperatura aerului suflat in habitaclu se va incalzi treptat odata cu cresterea temperaturii motorului.

1. Chiar daca nu dai drumul la ventilatie, apa calda tot circula din motor in circuitul de incalzire al habitaclului, deci motorul trebuie sa incalzeasca un volum mai mare de lichid.
2. Dar nici pe loc sa nu stai mult, pt ca la turatiile de relanti chiar si cat e socul in actiune, nu cred ca ungerea este optima.
1. Ventilatia, sufla spre interiorul habitaclului aerul incalzit de radiatorul in care se afla lichidul => volumul de aer nu are nici o legatura cu volumul de apa incalzit.

2. Atita timp cit "becul de presiuhne ulei" NU se aprinde, instalatia de ungere e in buna regula si functioneaza la parametrii normali de presiune pt turatia respectiva. E valabila doar pt situatia cind becul din bord nu e ars.

- cand temperatura de afara e ridicata (+5), apa circula prin ambele circuite (mic si mare) deci ii ia mai mult timp sa ajunga la nominal.
- cand temperatura e mica (-10) e deschis doar circuitul mic => mai putina apa de incalzit => incalzire mai rapida.
Termostatul NU inchide/deschide in functie de temperatura exterioara ci de temperatura lichidului de racire din instalatia de racire. Circuitul mare va fi introdus in circuitul de racire dupa ce lichidul din circuitul mic ajunge la temperatura de 87-90 grC iar termostatul se va deschide.

Miocrl m-am gandit si eu la prosibilitatea existentei unei setari de genul ... in funcite de niste parametrii din ECU.
Ati vazut ceva senzori de comanda in jurul termostatului ? Termostatul este comandat MECANIC.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Virago

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 18
  • Gen: Bărbat
Re: Probleme aparute pe timp rece
« Răspuns #73 : 12.Mar.2012, 11:07:23 a.m. »
si eu am aceeasi problema, care apara si in perioade calde ale vremii.
cand brachez maximum stanga sau dreapta  am un zgomot ca la ABS, dar cateodata mi se micsoreaza turatia motorului si tensiune curentului electric.

habar nu am ce este, o sa merg in service sambata dar sunt convins ca nu o sa ma lamureasca "specialistii", din pacate!
 

Offline Laurentiu

Re: Probleme aparute pe timp rece
« Răspuns #74 : 13.Mar.2012, 09:28:27 a.m. »
cateodata mi se micsoreaza turatia motorului si tensiune curentului electric.
Intra in functie maxima servo-directia care e asistata electric.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Virago

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 18
  • Gen: Bărbat
Re: Probleme aparute pe timp rece
« Răspuns #75 : 16.Mar.2012, 01:52:44 p.m. »
k, mersi