Autor Subiect: Zgomot suspect compresor AC  (Citit de 12940 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline dthem

Re: Zgomot suspect compresor AC
« Răspuns #90 : 18.Mar.2021, 02:49:59 p.m. »
Poti sa detaliezi putin de ce eventuala scadere de turatie ca urmare a cuplarii compresorului (care e mecanic, nu electric) se datoreaza unor eventuale probleme pe partea electrica (alternator, baterie etc.)?

Nu intreb la misto, chiar ma deranjeaza cuplarea compresorului la relanti si vreau sa stiu ce am de facut.
  • Vitara 1.4 BoosterJet AT Passion 2019
 

Offline Laurentiu

Re: Zgomot suspect compresor AC
« Răspuns #91 : 18.Mar.2021, 03:19:39 p.m. »
...eventuala scadere de turatie ca urmare a cuplarii compresorului...
Compresorul este un agregat auxiliar cuplat la un motor si pentru a fi actionat, necesita un anumit consum de energie. Este ca si cum tu, avind 100 kg, mai tragi la deal un carut de inca vreo 50 kg.
Nu ai observat ca atunci cind ai AC-ul pornit, puterea masinii scade? Incearca o accelerare in forta cind esti in urcare si ai AC-ul in functie dupa care si cu el oprit;  ai sa constati ca masina e mai ''iute'' cind AC-ul e scos din functie.

Cit priveste povestea cu partea electrica, cind motorul este incalzit bine si ai AC-ul pornit iar relantiul scade provocind trepidatii, opreste functionarea AC-ului si vezi daca relantiul revine la turatia de 700-750 rpm.

L.E. Eventual verifica si starea bujiilor. Astea tot din partea electrica fac parte.
« Ultima Modificare: 18.Mar.2021, 03:49:12 p.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Laurentiu

Re: Zgomot suspect compresor AC
« Răspuns #92 : 18.Mar.2021, 04:03:06 p.m. »
compresorului (care e mecanic, nu electric) se datoreaza unor eventuale probleme pe partea electrica (alternator, baterie etc.)?
''motorul simte, pe de-o parte, o variatie in circuitul electric si o sarcina mecanica suplimentara la cuplarea compresorului. Este vorba de o sarcina suplimentara care il face pe un motor sa depuna mai mult efort cu valori cuprinse intre 2 si 15%, in functie de marimea motorului. Cu cat este mai mic un motor, cu atat depune mai mult efort. De exemplu, daca o masina cu motor V8 va sesiza o crestere de consum de numai 2 procente, un Matiz o sa simta o crestere chiar si de 15 la suta...'' https://m.click.ro/utile/auto/mit-sau-realitate-aerul-conditionat-creste-consumul-de-carburant

AC-ul pornit iar relantiul scade provocind trepidatii...
''Un sistem de aer condiţionat este compus din compresor, condensator şi vaporizator. Nu vreau să intru acum în detalii tehnice, deoarece ne interesează, pentru cazul de faţă, cum funcţionează compresorul - acesta e pur şi simplu o pompă, pusă în mişcare de arborele cotit al motorului, prin intermediul unei curele.

Ceea ce înseamnă că, la pornirea aerului condiţionat (adică la apăsarea butonului AC, în majoritatea maşinilor), motorul va suporta o sarcină suplimentară, de a pune în mişcare şi acest compresor. Care are nevoie de nişte cai putere, deci, pentru ca maşina să-şi păstreze nivelul performanţelor, motorul va face efort mai mare. Deci va consuma mai mult.'' https://www.zf.ro/auto/cat-de-mult-creste-consumul-masinii-daca-folosesti-aerul-conditionat-17287697
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline dthem

Re: Zgomot suspect compresor AC
« Răspuns #93 : 18.Mar.2021, 04:09:40 p.m. »
Dar eu nu asta intreb, ca e logic sa am un soc cand e cuplat compresorul. Eu am intrebat ce legatura are cu tensiunea de incarcare a alternatorului si cu starea bateriei.
  • Vitara 1.4 BoosterJet AT Passion 2019
 

Offline Laurentiu

Re: Zgomot suspect compresor AC
« Răspuns #94 : 18.Mar.2021, 04:24:17 p.m. »
ce legatura are cu tensiunea de incarcare a alternatorului si cu starea bateriei.
''''motorul simte, pe de-o parte, o variatie in circuitul electric si o sarcina mecanica suplimentara la cuplarea compresorului.''
Eu ti-am spus ce sa faci, cum sa verifici si unde sa cauti cauza trepidatiilor. Expicatii stiintifice, nu-ti pot da.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Calin sb

Re: Zgomot suspect compresor AC
« Răspuns #95 : 19.Mar.2021, 12:55:44 a.m. »
Poti sa detaliezi putin de ce eventuala scadere de turatie ca urmare a cuplarii compresorului (care e mecanic, nu electric) se datoreaza unor eventuale probleme pe partea electrica (alternator, baterie etc.)?

Nu intreb la misto, chiar ma deranjeaza cuplarea compresorului la relanti si vreau sa stiu ce am de facut.
Ar trebui sa vezi daca e mare reducerea de turație ,posibil sa fie mică dar zgomotul sa fie diferit si atunci percepută  ca mare.
La relanti puterea generată este mică, pornirea compresorului modifica turația dar nu foarte mult.
O problema mecanica in compresor induce o creștere a momentului la pornire in general.Posibil sa fie însoțită de acel scârțâit.
Cel mai probabil cantitatea redusă de “freon” este cauza daca turația se menține redusă.
Ca defect electric un scurtcircuit parțial in ambreiajul compresorului este posibil dar foarte puțin probabil. Se măsoară curentul consumat cu un clește de curent, sau mai simplu după funcționare cu ac de vreo 30 min vezi daca înspre fulie compresorul se încălzește tare.
Sunt firme care se ocupa in principal cu sistemele de răcire auto daca nu mai e mașina in garanție mi se pare o idee mai buna.
Good luck!
  • Superb iV PHEV Style

“ Be first, be smarter, or cheat. Well, I don't cheat “ John Tuld ,Margin call
 

Offline Laurentiu

Re: Zgomot suspect compresor AC
« Răspuns #96 : 19.Mar.2021, 09:49:10 a.m. »
Ar trebui sa vezi daca e mare reducerea de turație ,posibil sa fie mică dar zgomotul sa fie diferit si atunci percepută  ca mare.
La SX4, eu nu am perceput trepidatia caroseriei si nici zgomot la scaderea turatiei (de la 750 rpm la aprox. 600 rpm) ci am observat o trepidatie a bratului stergatorului lung (cel din dreapta cu lama scurta). Cind am oprit AC-ul, s-a oprit si trepidatia iar relantiul a crescut la turatia normala. AC-ul + electro-ventilatorul, eu spun ca sint cele mai mari consumatoare de energie de pe un autoturism echipat de fabrica si din aceasta cauza este bine sa avem in vedere incarcare bateriei si functionarea in parametri a intregii instalatii electrice.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!