Autor Subiect: Chiuloasa K14C 1.4 Boosterjet  (Citit de 754 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline acidutzu

Chiuloasa K14C 1.4 Boosterjet
« : 29.Mar.2024, 10:13:47 p.m. »
Salutare,
Context: impact usor frontal (eu). Nu am observat că imi curge antigelul, am mers circa 2km până acasă. Pe ultimii 500m a urcat temperatura apei, insă fără nici un warning pe bord.
Dus mașina in service dealer, diagnostic cam precipitat după părerea mea: intervenție la motor, schimbat chiuloasa (!).
Filmare din service, fum alb pe eșapament si zgomot (bufnitură) la relanti.

Culpa este a mea, 100%..
Nu contest nicidecum posibilele daune la nivelul garniturii de chiuloasă, dar de aici și până la schimbat chiuloasa cu una nouă la preț de circa 4.000€ (!) mi se pare un diagnostic cam din scurt.
Justificarea service-ului: chiuloasele de aluminiu ale motoarelor Suzuki după 2015 nu se rectifică.

Orice sfat e bine primit. Nu vreau să adopt o poziție combativă cu cei se la service, lucrez cu ei de 7 ani.
Vreau doar să ințeleg problemele asa cum sunt și să decid in consecință.

Thanks!
  • Vitara Boosterjet 1.4 AT
 

Online ntire2000

Re: Chiuloasa K14C 1.4 Boosterjet
« Răspuns #1 : 29.Mar.2024, 10:29:43 p.m. »
Sa înteleg ca ai calat motorul în doar 2 km?
Mie mi se pare absurd.

Dupa impact, ai mers pe rotile tale, ca sa zic asa?

PS: hai sa zicem ca din impact a aparut o "deplasare" sau fisurare a garniturii de chiuloasa care probabil o fi fost coapta si casanta .... ce te opreste ca sa o schimbi doar pe ea?
Vezi tu, si garnitura de la capac dupa vreo 4-5 ani începe sa transpire uleiul care e mult mai vâscos decât apa distila sau antigelul...darmite o garnitura de chiuloasa care a suferit un soc.

PS2: fumul alb poate fi o consecinta a deteriorarii garniturii, nu înseamna ca a crapat chiuloasa care fiind din aluminiu are o fracturare termica mult mai putin probabila decât fonta - de exemplu.
Sincer, mie mi se pare ca aia vor sa te faca la portofel.
Si chiar daca e atat de naspa situatia, în 4000 de euro gasesti la un sfert din banii aia motoare întregi din dezmembrari, cu garantie 6 luni în care te poti edifica daca au bube.

PS3:
cei se la service, lucrez cu ei de 7 ani.

In masini service si în femei sa n-ai încredere...
« Ultima Modificare: 29.Mar.2024, 10:44:17 p.m. de ntire2000 »
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: acidutzu

Offline wolfin

Re: Chiuloasa K14C 1.4 Boosterjet
« Răspuns #2 : 30.Mar.2024, 09:27:17 a.m. »
https://www.chiuloasa.ro/contact

Eu as intreba third party.

Orice aliaj se rectifica.
  • vitara 2016 1.6 4wd pasion + pegas 3120 din 80 si ceva reconditionat. Urmeaza si un 2020
Vitara pasion 1.6 allgrip benzina 2016
Dacia logan 2005
Dacia 1100 1970
 
The following users thanked this post: acidutzu

Offline Laurentiu

Re: Chiuloasa K14C 1.4 Boosterjet
« Răspuns #3 : 30.Mar.2024, 06:20:39 p.m. »
...diagnostic cam precipitat după părerea mea: intervenție la motor, schimbat chiuloasa (!).
... fum alb pe eșapament si zgomot (bufnitură) la relanti.
Un diagnostic ar fi trebuit sa-ti dea dupa demontarea chiulasei si masurarea planeitatii ei ori verificarea integritatii garniturii de chiulase dar avind in vedere fumul alb de pe esapament care indica patrunderea apei in cilindri, eu cred ca te-a pregatit pentru ce este mai rau.
Intr-o astfel de situatie (accident frontal) in primul rind te uiti dupa scurgeri si daca sint, masina o misti doar cu platforma.

P.S. Vezi daca iti mai functioneaza si instalatia de AC.
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline GoneFishing

Re: Chiuloasa K14C 1.4 Boosterjet
« Răspuns #4 : 30.Mar.2024, 09:54:53 p.m. »
...diagnostic cam precipitat după părerea mea: intervenție la motor, schimbat chiuloasa (!).
... fum alb pe eșapament si zgomot (bufnitură) la relanti.
Un diagnostic ar fi trebuit sa-ti dea dupa demontarea chiulasei si masurarea planeitatii ei ori verificarea integritatii garniturii de chiulase dar avind in vedere fumul alb de pe esapament care indica patrunderea apei in cilindri, eu cred ca te-a pregatit pentru ce este mai rau.
Intr-o astfel de situatie (accident frontal) in primul rind te uiti dupa scurgeri si daca sint, masina o misti doar cu platforma.

P.S. Vezi daca iti mai functioneaza si instalatia de AC.

Exista mecanici la dealeri capabili sa faca asta >>  "Un diagnostic ar fi trebuit sa-ti dea dupa demontarea chiulasei si masurarea planeitatii ei ori verificarea integritatii garniturii de chiulase"?!!
Cei pe care i-am intalnit eu - si au fost si inca sunt din nefericire destui - nu stiau nici macar sa faca corect o revizie sau sa foloseasca cuplul corect de strangere. S.a.m.d

Iti doresc mult noroc colega @acidutzu! Sincer!

  • SUZUKI VITARA 1.4, BOOSTERJET, AT, AllGRIP, 2019
- cu siguranta niciodata prostit pentru a 2-a oara de SUZUKI ;>)