Autor Subiect: Plimbare de o zi pe Valea Doftanei  (Citit de 9224 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Cristi (XTI)

Re: Plimbare de o zi pe Valea Doftanei
« Răspuns #20 : 13.Dec.2018, 12:53:03 p.m. »
8 ani mai târziu...  ;)

Sâmbătă 22 decembrie 2018, 3 (trei) Jimny își doresc să ajungă pe Valea Doftanei și cât mai sus (în condiții de siguranță) de la Trăisteni. :dream:

Se lasă cu ceva offroad, mai mult sau mai puțin intens, așa că e bine de știut de la început.

Nu e tură mono-marcă și mono-model, dar în principiu vom fi cu Jimny-uri.
Cine mai dorește, cine mai poftește - e bine venit(ă)!  :happy:
Jimny 2019 GLX MT Kinetic Yellow  
 

Offline ulise

Re: Plimbare de o zi pe Valea Doftanei
« Răspuns #21 : 14.Dec.2018, 08:52:40 a.m. »
8 ani mai târziu...  ;)

Sâmbătă 22 decembrie 2018, 3 (trei) Jimny își doresc să ajungă pe Valea Doftanei și cât mai sus (în condiții de siguranță) de la Trăisteni. :dream:

Se lasă cu ceva offroad, mai mult sau mai puțin intens, așa că e bine de știut de la început.

Nu e tură mono-marcă și mono-model, dar în principiu vom fi cu Jimny-uri.
Cine mai dorește, cine mai poftește - e bine venit(ă)!  :happy:

Salut!

Ai traseu pe care ai mai fost?
  • Dacia Duster- motor K4M cu GPL
Viata este prea scurta pentru a alerga prin ea.
 

Offline ulise

Re: Plimbare de o zi pe Valea Doftanei
« Răspuns #22 : 14.Dec.2018, 08:55:42 a.m. »
M-am intors din tura de ieri, inceputa la 12:00 si terminata la 23:30.
Traseul a fost Bucuresti - Baicoi - Sarca-Mislea-Telega-Brebu-Podu Cheii - Valea Doftanei - Traisteni - Valea Doftanei(versantul opus) - Pasul Predelus - Bradet - Cheia - Bucuresti via Valenii de Munte.
In total am facut 352km iar consumul mediu a fost 7.3l/100 (costul total=100RON)

In continuare, iata cum se trece prin Pasul Predelus spre DN1A:
Din Valea Doftanei se urmeaza marcajul (borna kilometrica) DN1A=46km. La un moment dat se termina asfaltul si se intra pe macadam. Dupa vreo 2km se termina si acesta si se intra si se merge pe drum tip forestier (totusi bun) inca aprox. 15km. Pe acesta se urmeaza indicatorul spre "Pensiunea Iordache" si, in ciuda tentatiei se ignora celelalte drumuri forestiere (mai ales cel denumit "Valea Neagra" pentru ca dupa 7km se opreste intr-o exploatare forestiera "la Ciungi"  :D)
La un moment dat, imediat inainte de Pensiunea Iordache se vireaza dreapta inainte de un podet, iar dupa vreo 300m se afla ultimele case construite si magazinul "La Boboc", care e o ultima oaza de civilizatie si ultima sansa pentru o gustare si o cafea.
Drumul continua printr-o exploatare forestiera, dupa care intra in padure, unde se ingusteaza si se strica brusc.
In plus, incepe sa urce abrupt. Dupa ce ca este ingust si abrupt, este si brazdat de santuri lasate de ape, adanci de 0.5m. Datorita ploilor din ultima vreme multe portiuni sunt acoperite de noroi si chiar cu 4x4Lock
trebuie atacate in forta, ca altfel ramai suspendat in 2 roti (ceea ce am si patit  :D)
Pe alocuri, sunt portiuni de 10~20m in care apele au sapat santuri in lungul drumului. Pentru abordarea acestor portiuni trebuie sa te dai jos din masina si sa le parcurgi la pas. Uneori singura posibilitate e sa mergi foarte inclinat pe lateral, ceea ce iti da mari emotii, mai ales daca esti singur.
Norocul e ca portiunile de drum extreme nu au mai mult de 10~15m si in total insumeaza maxim 200m pe tot traseul. Dupa varf drumul incepe sa coboare relativ brusc, asa cum a si urcat, si dupa 2~3km de macadam (deja lejer) se ajunge pe un platou la baza muntelui.
De aici nu mai e nici o problema, mai sunt cam 10km pana la intersectia cu DN1A in apropierea Manastirii Bradet, la aprox. 7km de Sacele.
In total, de la magazinul "La Boboc" aflat la Cota 1050m pana in DN1A drumul are cam 25km din care portiunea extrema (urcarea in varf si coborarea) masoara aprox. 3km. Am parcurs toata distanta in aprox. 2 ore.

Peisajul e deosebit de salbatic iar drumul ar satisface chiar si impatimitii de off-road.
Per ansamblu, traseul este foarte solicitant pentru sofer si pentru masina, de aceea nu il recomand persoanelor fara experienta in off-road si/sau fara masini echipate corespunzator.
Eu am fost cu SX4 4x4 cu scut si cauciucuri stock si am avut ceva emotii. De vreo 2 ori am harjait cu scutul, dar din fericire destul de superficial. Tot de 2 ori am patinat in urcare, chiar si cu 4x4Lock si ESP-OFF. Odata am ramas suspendat in 2 roti (fata-stanga si spate-dreapta) dar sistemul 4x4Lock si-a facut treaba cu brio! :clap:

Personal cred ca cea mai potrivita masina pentru acest traseu ar fi un Jimny cu cauciucuri off-road sau orice masina cu sasiu rigid si diferential blocabil. Masinile de oras (Land Cruiser, SantaFe, Tuareg), chiar si bine  echipate, nu cred ca ar face fata fiind prea masive; oricum, eu nu as baga pe acolo o masina de peste 20.000EUR  :-S

Voi reveni si cu poze, dar nu cine stie ce, pentru ca abia la coborare mi-am dat seama ca ... cardul aparatului e full si eu am dat click degeaba :(

Land Cruiser este chiar masina de teren.  Seriile vechi chiar au facut istorie. E adevarat ca ultimile generatii au cutie de transfer fara comanda pe maneta/ levier.
In echiparea Tuareg exista si reductor, pe anumite modele, cuplabil prin  buton rotativ.

Sunt masive, dar nu de oras.
Iti dau dreptate cu Jimny. Pentru munte, de multe ori, cele mai bune masini sunt SJ, Samurai si Jimny, datorita dimensiunilor reduse.

 ;)
  • Dacia Duster- motor K4M cu GPL
Viata este prea scurta pentru a alerga prin ea.
 

Offline Cristi (XTI)

Re: Plimbare de o zi pe Valea Doftanei
« Răspuns #23 : 18.Dec.2018, 11:58:55 a.m. »
8 ani mai târziu...  ;)

Sâmbătă 22 decembrie 2018, 3 (trei) Jimny își doresc să ajungă pe Valea Doftanei și cât mai sus (în condiții de siguranță) de la Trăisteni. :dream:

Se lasă cu ceva offroad, mai mult sau mai puțin intens, așa că e bine de știut de la început.

Nu e tură mono-marcă și mono-model, dar în principiu vom fi cu Jimny-uri.
Cine mai dorește, cine mai poftește - e bine venit(ă)!  :happy:

Salut!

Ai traseu pe care ai mai fost?

Până la urmă s-a decis o mini-umanitară în zona jud. Buzău, cu trecere ulterioară pe la Trovanții de la Ulmet și apoi pe la așezările rupestre de la Colți. Cred că vor fi spre 6 mașini - Jimny și Vitara.
A rămas ideea de soft offroad, nimic extrem sau dificil.

Traseul general: București - Mizil - Măgura - Ulmet - Colți... și înapoi.
Jimny 2019 GLX MT Kinetic Yellow  
 

Offline NicNic

Re: Plimbare de o zi pe Valea Doftanei
« Răspuns #24 : 18.Dec.2018, 06:52:37 p.m. »
Mizil-Magura e prin Cislau?

Drumul, tot, ar avea probleme pentru un SX4?

Ma gandesc la pante prea abrupte, daca va fi nevoie de reductor.
Sau va fi destula zapada incat sa nu mai conteze decat gumele, nu si reductorul?
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!