Autor Subiect: Numai de surprize am parte... Disc ambreiaj ?  (Citit de 8520 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Laurentiu

Re: Numai de surprize am parte... Disc ambreiaj ?
« Răspuns #40 : 07.Ian.2014, 09:57:07 a.m. »
Ce-mi descrii tu suna a film de groaza de mana a doua. N-as circula cu o masina cu defectiuni la sistemul de franare sau cutia de viteze ori timoneria ei, si nici nu te poti baza exclusiv pe frana de motor pt a opri o masina. Asta cu tinutul masinii mereu in viteza mi se pare un pic de tehnica veche, de pe vremea masinilor care mai faceau surprize soferilor sa moara motorul sau sa te lase una alta.
Este un film de groaza insa chiar nu stiu daca e de mina a doaua sau intiia. Am fost pus o singura data in situatia asta si-ti marturisesc ca mi-a cam inghetat singele in mine. Ma apropiam de o statie de tramvai (tramvaiul era pe partea mea stinga prevazut cu insula). Am redus viteza cam la 25-30 km/h (tramvaiul se apropia de statie). Vatmanul a deschis usile inainte de oprirea tramvaiului si un pusti a sarit din vagon pe insula si apoi pe strada pt a o traversa. M-am trezit cu el in botul masinii. Am apasat puternic frina insa un furtun a cedat si mi s-a dus pedala la podea fara nici un efect (eram in treapta a doua de viteza). Nu vreau sa-ti spun ce senzatie poti avea in acel moment. Norocul meu a fost ca am avut prezenta de spirit sa "tai" contactul electric si asa am reusit sa opresc masina fara sa-l ating pe pusti.

Ce vreau sa spun in concluzie: nu te baza pe faptul ca "fierul" e nou. Poate ceda in orice clipa din cauza unui defect de fabricatie, o garnitura ce poate crapa in orice, un manson de planetara ce-ti poate imprastia vaselina pe o intreaga roata, o conducta metalica ce trepideaza din cauza ca "tiriplicul" de plastic ce o tine lipita de caroserie s-a rupt si e ascuns vederii etc. Cauze sint multiple si chiar daca-s minore, pot provoca tragedii.

Poate ca exemplul meu e cel al unui sofer invechit insa chiar si cu "materiale noi" se pot intimpla cudatenii.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline BXXENL

Re: Numai de surprize am parte... Disc ambreiaj ?
« Răspuns #41 : 07.Ian.2014, 10:46:38 a.m. »
Acum se gasesc furtune de frana metalice (steel braided brake hose), eu i-am pus smartului  ultima data cand am schimbat lichidul de frana pt ca cele de cauciuc ale masinii aveau 7-8 ani.

Recomand, sunt mai longevive si nu se mai pierde din presiune pt ca sunt ranforsate si nu se baloneaza atunci cand franezi.

Felicitari pt prezenta de spirit oricum, l-ai salvat pe copil si nici n-ai luat tramvaiul in brate  >:D<. Ar fi meritat un pic "atins" pustiul..dar ce sa-i faci :baston:

PS Scuze de offtopic, vad ca ne-am indepartat cam mult de la subiect.
  • SX4 1.5
Alex
 

Online cristidav

Re: Numai de surprize am parte... Disc ambreiaj ?
« Răspuns #42 : 07.Ian.2014, 12:34:50 p.m. »
Nicio problema, e bine sa dezbatem diverse idei :)
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline Laurentiu

Re: Numai de surprize am parte... Disc ambreiaj ?
« Răspuns #43 : 10.Ian.2014, 09:36:41 a.m. »
Acum se gasesc furtune de frana metalice (steel braided brake hose)...
OK si nu spun ca nu sint bune. Sint protejate la taieri sau piscaturi accidentale exterioare insa am o intrebare: furtunele avind impletitura metalica prin exterior, cum mai poti depista starea in care se afla conductele ? Cauciucul cind imbatrineste sau se "scorojeste" de la diferentele de temperatura ori de la lichidele chimice, la o mica indoire a lor apar acele microfisuri (ca si la anvelope) care-ti indica faptul ca ar trebui schimbate.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline BXXENL

Re: Numai de surprize am parte... Disc ambreiaj ?
« Răspuns #44 : 10.Ian.2014, 12:15:01 p.m. »
Sunt convins ca in cazul meu durata lor de viata va depasi viata masinii, dar daca nu le mai schimb odata, cand ma plictisesc de portocaliu. De inspectat nici pe cele de cauciuc nu le inspectam decat ocazional, cand mai dadeam o tura in jurul masinii si bifam cateva lucruri (lumini, fluide, starea anvelopelor, grad de uzura placute de frana) dar singura data cand puneam mana pe ele era cand schimbam placutele, deci mai des de 2 ani oricum nu puneam mana pe ele.

Peste ranforsarea metalica mai sunt imbracate in ceva cauciucat, asa ca nici impletitura metalica nu o vad.

Din 8 in 8 ani accept ca nu am cum sa le verific si le arunc si iau altele fara regrete.

Le-am pus pt siguranta sporita (mai greu de intepat, retezat, deteriorat atunci cand mergi pe drumuri nasoale) si pt ca elimina acea scadere de presiune ce poate aparea in anumite conditii din cauza balonarii furtunelor clasice. La vulcanizare m-au intrebat daca sunt de la NOS, probabil ca ar fi fost bine daca le lua cineva si lor un interviu dupa accidentul lui Paul Walker.
  • SX4 1.5
Alex