Cum a spus-o-ntr-un mod foarte plastic Laurentiu, nu exista "lag" la directie, e cu actionare mecanica.
Loganul are directie asistata hidraulic, insa, functie de versiune, e cu pompa mecanica actionata de curea sau cu electropompa (in special la Diesel si la Euro 5-uri). Diferenta e facuta de faptul ca daca la cea mecanica ai intotdeauna presiune in instalatie, pompa fiind antrenata continuu cat timp e pornit motorul, la electro aceasta va porni doar cand actionezi volanul. Dar in cazul din urma, asta nu induce sub nicio forma o intarziere, ci cel mult o mai mare rezistenta la inceputul manevrei. Presupun ca p-acelasi principiu grosier e si cea electrica de pe coloana a Swiftului, iar ce simti tu e de fapt o tarie mai mare a volanului Swift-ului.
Mai intervin o serie de factori la reactivitatea directiei:
1) pneurile, mai exact latimea si inaltimea talonului. Cu cat pneul mai ingust si mai inalt, acesta va avea o deriva mai pronuntata (se deformeaza (inclina)), ceea ce, intr-adevar, genereaza intarzieri la manevre bruste. Daca ai covrigi pe Swift... intelegi tu;
2) presiunea pneurilor fata. Cu cat mai mica presiunea, cu atat mai mare deriva, idem mai sus;
3) taria suspensiei. Cu cat mai moale, cu atat mai mare pierderea in ruliul masinii => intarziere la virare;
4) starea (uzura) elementelor suspensiei - bucse, amortizoare. Uzate => intarziere.
In concluzie: daca Loganul de serviciu este o masina relativ noua, cu presiune mare in roti (din fabrica vine cu ~3bari), iar Swiftul tau e opusul... si mai ai si jocuri in directie, ceea ce-i dpmdv cam inadmisibil... toate astea explica ce simti tu.