Autor Subiect: Pompa lichid spalare parbriz  (Citit de 8233 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline hugbear

Re: Pompa lichid spalare parbriz
« Răspuns #30 : 19.Feb.2012, 12:58:27 a.m. »
Ieri si-a revenit jucaria!  :popa:

Un alt lucru bun a fost ca am invatat niste chestii noi: atata timp cat parbrizul nu se murdareste, se poate circula cu parbrizul perfect curat chiar si pe ger, atata timp cat nu se face exagerat de cald in masina (17 grade, ventilatia pe "mediu")  si NU se directeaza aerul cald spre parbriz (cel mai bine e spre picioare, cu AC-ul pornit pentru dezumidificare). In felul asta parbrizul a ramas suficient de rece incat sa nu topeasca fulgii care ajungeau pe el, stergatoarele reusind sa-i indeparteze fara sa paca pojghita.
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Re: Pompa lichid spalare parbriz
« Răspuns #31 : 19.Feb.2012, 09:18:16 a.m. »
Totuși, circulând la tempraturi sub -200 C, trebuie să direcționezi aerul cald spre parbriz, altfel se depune un strat de gheață pe exteriorul parbrizului ce-ți face imposibilă deplasarea. În urmă cu doi ani și-un pic, la o astfel de deplasare, făceam rămășaguri cu pasagerii, fără să ne uităm la termometru cu privire la temperatura exterioară - deja aveam repere pentru -25o C, -26O C după cum urca și cobora baza inferioară a stratului de gheață de pe exteriorul parbrizului...
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain
 

Offline tdd70

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 217
  • Gen: Bărbat
Re: Pompa lichid spalare parbriz
« Răspuns #32 : 19.Feb.2012, 12:39:20 p.m. »
Ieri si-a revenit jucaria!  :popa:


Acum daca si-a revenit, incearca sa scoti  restul de lichid vechi sau daca mai ai f. putin, completeaza cu lichid de -20gade sau chiar -30 ca sa nu se mai intample in caz ca mai vine vreun ger.
Bucuresti, 43 ani, Jimny stock-2002, 1328cmc, 82CP, M13A, ABS, AC,
 

Offline hugbear

Re: Pompa lichid spalare parbriz
« Răspuns #33 : 19.Feb.2012, 02:20:22 p.m. »
Pai, cum zisesem la inceput, lichid de vara mai ramasese doar in furtunase (si eventual putin "pe fund"), restul fiind 2 litri de lichid "-25".

Daca parbrizul e curatat bine la rece si e ferit de aerul cald in permanenta, nu se depune ghiata pe exterior, cel putin nu in deplasare cand e racit activ de curentul de aer. Probleme sunt la interior, unde trebuie "pazit" condensul sa nu inghete pe parbriz si in stationare cand suprafata exterioara nu mai e racita la fel de eficient si risca sa ajunga la temperatura de topire a fulgilor => apa care va ingheta la repunerea in miscare. In cazuri de genul asta am observat ca folosirea stergatoarelor facea parbrizul opac, in schimb daca lasam picaturile sa inghete vizibilitatea era mai mult decat OK si curatarea se facea ultrarapid cu o racleta.

Bineinteles, "tehnicile" astea sunt "de avarie"; nimic nu se compara cu o zeama de sezon plus lame bune la stergatoare
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon