0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.
În al doilea rând, o taxă auto afectează diferit pături ale populației pentru care mobilitatea este absolut necesară. Dacă pensionarul din oraș are la dispoziție, totuși, transport în comun de multe ori gratuit, iar cel cu salariu mic mai poate merge uneori și pe jos sau cu bicicleta (lucru pe care ar trebui să-l facem cu toții, de fapt), atunci când vorbim de milioane de români care locuiesc în suburbii, la sat sau chiar în destule orașe mici, pur și simplu soluțiile alternative de transport nu există.Aici, sistemul de transport public fie nu face față, fie lipsește cu desăvârșire. Exact acești locuitori sunt cei care ar fi primii afectați de o astfel de taxă- singurele mașini pe care și le permit sunt cele extrem de vechi și de poluante, dar pe de altă parte nu au de ales, pentru că dacă vor să muncească au nevoie și de mobilitate.
Cu ce îi va ajuta domnul ministru Barna pe primari când, spre finalul acestui an, vor fi obligați să anunțe și măriri de 2-3-4 ori ale impozitelor pe mașini? În fond, domnia sa are de raportat la UE scoaterea din circulație a 250.000 de mașini extrem de poluante până în 2026. Un număr oricum absolut hilar (dacă n-ar muri oameni), cât timp românii înmatriculează în fiecare an 400.000 de mașini rulate, dintre care o bună parte sunt deja mai vechi de 15 ani la momentul înmatriculării!Aproape 50% din autoturismele din România sunt deja mai vechi de 16 ani. În plus, așa cum am menționat, o foarte bună parte din ele nu corespund nici măcar normelor de poluare care erau în vigoare la momentul fabricației, mergând pe stradă cu sistemul de curățare a gazelor dezactivat, lucru care este de notorietate, dar poate nu și la minister, care de ani de zile nu face absolut nimic pentru a pedepsi acest comportament pur și simplu criminal și foarte larg răspândit.
De programul Rabla beneficiază mai degrabă constructorii și importatorii de mașini, dar este o modalitate extrem de costisitoare și de ineficientă de a scoate mașinile foarte poluante de pe străzi, pentru simplul fapt că acele milioane de mașini care poluează foarte tare nu sunt, pur și simplu, înlocuite direct de mașini noi – cel care abia își permite o rablă de 2000 de euro nu-și permite o mașină nouă de minimum 10.000 de euro. O bună parte din bani se duc la intermediari, nu la cei săraci care renunță la mașinile lor vechi.
Răstimp, castanele și le vor lua primarii de sector și de oraș care vor trebui să-și convingă locuitorii că pur și simplu nu se mai poate respira cât timp nimeni nu plătește pentru mobilitatea individuală la care țin morțiș. Plata se face în fiecare zi, în plămânii noștri, puțin câte puțin.Până ne costă chiar toată viața.
CitatDe programul Rabla beneficiază mai degrabă constructorii și importatorii de mașini, dar este o modalitate extrem de costisitoare și de ineficientă de a scoate mașinile foarte poluante de pe străzi, pentru simplul fapt că acele milioane de mașini care poluează foarte tare nu sunt, pur și simplu, înlocuite direct de mașini noi – cel care abia își permite o rablă de 2000 de euro nu-și permite o mașină nouă de minimum 10.000 de euro. O bună parte din bani se duc la intermediari, nu la cei săraci care renunță la mașinile lor vechi.