Autor Subiect: cum functioneaza Lock-4WD?  (Citit de 8239 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline marius34

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 200
cum functioneaza Lock-4WD?
« : 18.Dec.2010, 04:44:34 p.m. »
Astazi am actionat functia lock la o urcare cu spatele pe zapada.
Spre surprinderea mea nu a avut niciun efect fata de AUTO.
Din ce stiu aceasta functie ar trebui sa trimita aceeasi forta pe ambele roti de pe punte,dar la mine se invarteau: cand una ,cand cealalta la fel ca la AUTO.Asa e normal sau e ceva defect?
Ma poate lamuri cineva cum functioneaza? :-?
 

Offline rexkrokiDAU

Re: cum functioneaza Lock-4WD?
« Răspuns #1 : 18.Dec.2010, 05:20:03 p.m. »
4WD Lock transmite puterea motorului intre puntea fata si cea spate in proportii egale de 50% nu intre rotile de pe aceiasi punte. Pentruasta ar fi trebuit diferentiale blocabile spate sau fata, depinde de puntea la care ne referim.

In mod normal ar trebui sa aiba ceva mai mare efect decat modul Auto, dar daca masina ramane suspendata pe zapada te ajuta doar o lopata. Experimentat personal.  :)

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Re: cum functioneaza Lock-4WD?
« Răspuns #2 : 18.Dec.2010, 09:13:43 p.m. »
1. Să te asiguri că se aprinde în bord martorul galben pt "4wd lock", butonul trebuie țínut apăsat 2-3 secunde,
2. În aceste situații trebuie decuplat ESP, poate reduce eficiența diferențialului blocat mulțumită "senzațiilor false" furnizate de aderența proastă.
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain
 

Offline marius34

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 200
Re: cum functioneaza Lock-4WD?
« Răspuns #3 : 18.Dec.2010, 09:51:51 p.m. »
Aveam martorul galben aprins.Fara ESP era si mai rau,ESP e legat de controlul tractiunii.Am facut incercarea din rampa de pe loc cu LOCK-ul cuplat.
Am dat putin mai in fata si am urcat usor cu putin elan .
Multumesc pentru informatie  * rexkrokiDAU*.
Stiam ce inseamna diferential blocabil,dar nu stiam ce e cu LOCK,cum functioneaza.
« Ultima Modificare: 18.Dec.2010, 09:57:07 p.m. de marius34 »
 

Offline hugbear

Re: cum functioneaza Lock-4WD?
« Răspuns #4 : 18.Dec.2010, 09:59:30 p.m. »
ESP-ul se poate decupla (daca se simte nevoia) datorita faptului ca include sistemul de control al tractiunii care, in anumite conditii de aderenta scazuta, reduce turatia motorului pana la recapatarea aderentei (reducere care uneori este contraproductiva).

Cred ca intrebarea se referea la modul in care sistemul transmite puterea la roti.

Ups, am postat simultan...
« Ultima Modificare: 18.Dec.2010, 10:01:14 p.m. de hugbear »
Zuza a IIa (SX4 GS 4WD "Gassy Beast")

 „Înțelepții vorbesc când au ceva de spus, nebunii - ca să spună și ei ceva.” ― Platon
 

Offline marius34

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 200
Re: cum functioneaza Lock-4WD?
« Răspuns #5 : 19.Dec.2010, 09:59:52 a.m. »
Sistemul functioneaza la fel si in frana de motor?
 

Offline rexkrokiDAU

Re: cum functioneaza Lock-4WD?
« Răspuns #6 : 19.Dec.2010, 11:03:49 a.m. »
Sistemul Lock de pe SX4 ramane cuplat si transmite puterea motorului in proportii egale de 50% fata-spate pana la o anumita viteza, parca 40 km/h daca nu ma insel. Peste aceasta viteza el se decupleaza automat si sare in modul Auto. Decuplarea ar loc si daca iti patineaza rotile cu o viteza mai mare de 40km/h, chiar daca efectiv tu stai pe loc. Decuplarea se mai produce si in cazul incalzirii excesive a uleiului din diferential, daca te chinui mult sa scoti masina ramasa blocata prin nameti de exemplu. Nu mai poti cupla apoi modul Lock decat dupa un timp in care se raceste uleiu.

Daca frana de motor intervine la o viteza mai mica de 40 km/h atunci da, sistemul functioneaza si in cazul franei de motor.

Offline sxtelu

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 1590
  • Thanked: 41 times
  • Gen: Bărbat
    • În vecinătatea casei memoriale Nicolae Iorga
Re: cum functioneaza Lock-4WD?
« Răspuns #7 : 19.Dec.2010, 04:38:11 p.m. »
60 km/h conform manualului și testelor efectuate de mine.
40 km/h la modele de tradiție  ;-), gen Tucson, probabil Santa Fe, etc.
"Este mai uşor să înşeli oamenii decât să-i convingi că au fost înşelaţi."

Mark Twain
 

Offline shoricelu

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 179
  • Gen: Bărbat
  • No cat should stay in my way!
Re: cum functioneaza Lock-4WD?
« Răspuns #8 : 13.Feb.2011, 09:22:35 a.m. »
cred ca nu ai simtit nicio diferenta intre AUTO si LOCK din cauza aderentei foarte mici pe care ai avut-o. Anvelope de iarna?
Altfel spus, degeaba avem LOCK daca pe jos e zapada inghetata sau pelicula de gheata. Personal am simtit diferenta intre cele doua regimuri la niste pante namoloase pe care nu puteam sa urc pe auto, cand imi patina la o anumita portiune putin mai abrupta, de unde nu mai puteam avansa in niciun fel. La cuplarea 4WD-LOCK reusea de fiecare data sa treaca de portiunea respectiva fara sa patineze. NU stiu daca isi schimba raportul de tractiune in mod "dinamic" (adica in timp ce mergi si senzorii simt ca trebuie sa schimbe raportul) sau static (pe timpul urcarii nu se modifica nimic intr-un raport 30-70) insa e clar ca ajuta LOCK-ul... in anumite situatii (care depind de tipul de teren, aderenta, anvelope, pedala de acceleratie :inteligent:).

ремонт зонтов
SX4 2008 - 1.9 ddis... o bestie pentru o bestie!
 

Offline Sakura77

Re: cum functioneaza Lock-4WD?
« Răspuns #9 : 13.Feb.2011, 03:47:41 p.m. »
nu stiu ce ati experimentat voi , dar trebuie sa va spun ca 4x4 pe otiunea lock , cu anvelope de  iarna (dunlop wintersport sp3), chiar si pe polei , la mine  s-a simtit diferenta (fara decuplare esp - care ar fi cea mai mare prostie) - sa fi vazut alte masini cum nu reuseau sa urce dealul  :-))  :-))  :-)) , sau sa il coboare   :-))  :-))  :-))

la viteza de peste 60 km/h se transmite automat pe auto

si credeti-ma este mare diferenta intre auto si lock  :good:
Sx4 1.6 GS 4WD