Autor Subiect: Alfa Romeo 159 Sportwagon  (Citit de 1635 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline cristyyy2003

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13489
  • Thanked: 238 times
  • Gen: Bărbat
  • I'm old enough to know, but too young to care!!
    • Bucuresti
Alfa Romeo 159 Sportwagon
« : 09.Nov.2010, 07:02:44 p.m. »
Am facut in ultima luna 2 teste cu Suzuki Kizashi. Primul cu varianta automata, iar cel de-al doilea cu manuala. In acelasi interval de timp am facut 2 teste si cu Alfa Romeo 159 Sportwagon in echparea TI, cu dieselul de 170 CP si cu motorul pe benzina de 200CP.

Alfa Romeo a fost in echiparea TI, avand cam tot ce ti-ai putea dori (mai putin trapa). Pedigree-ul sportiv al acestei masini in aceasta echipare (cu suspensii sport) nu ar trebui pus la indoiala: directie precisa, nici gand ca masina sa se lase in curbe. Surprinzator suspensia nu iti scoate pietrele de la rinichi. Despre interior, as mentiona pielea de o calitatea foarte buna, si consola centrala de aluminiu cu cele trei indicatoare (combustibil, temperatura si turbo bar) ce ii dau un aspect deosebit.

Ca puncte minus:
- suspensia joasa da emotii mari la borduri mici - punct important deoarece parcarea de la blocul unde locuiesc este cu sistem rampa. Am adus Alfaul special pentru aceasta proba, insa desi poate urca, este fix pe fix, iar la cobarare a atins pe dedesubt usor.
- Pentru pasagerii din spate Alfa ofera prea putin loc la genunchi: eu unul nu am reusit sa ma urc in spate cu scaunul din fata reglat pentru mine (am ~1.85).
- Plasitcul de pe partea superioara a bordului si partea superioara a usilor nu e cu nimic superior celui de pe SX4, are doar o textura diferita.
- Butoanele de la aer conditionat iti dau un sentiment de ieftin. Asa ceva nu prea e ok la o masina al carui pret de catalog e ~38000e. (pretul dealerului a fost 32000...deh, modelul e la sfarsit de viata)
- Cea mai mare dezamagire, si unul din motivele prinicipale pentru care acum nu sunt Alfist: motoarele! Dezamagire! Desi motorul diesel are zgomotul de evacuare foarte frumos, el doar face fata la greutatea masinii, putand fi catalogat ca "adecvat" si "economic" nici-cum sportiv! Motorul de 200CP TBI este ok, aducand masina pe hartie aproape de performantele lui Kizashi (+0.2s), insa nu ofera acelasi zgomot de evacuare ca si dieselul, iar modul in care motorul "trage" pur si simplu nu incanta...nu e nimic spectaculos, neasteptat sau "excitant". Iar daca il turezi, atunci cand toate incep sa mearga asa cum trebuie, iti taie alimentarea  X-(

Si acum despre Kizashi:

Primul lucru care il poti spune despre el, e ca nu pare a fi un Suzuki. Mai ales interiorul. Acum stiu ca poate multi vor sari, dar eu am mers si cu Audi S5, si l-am "pipait" bine. Diferente clare nu sunt, si cele care sunt, sunt mult prea mici pentru diferenta mare de pret. Motorul de 3.0l de la S5 e in schimb in alta liga.

De cand urci Kizashi iti da un sentiment de "bine" de la sunetul cand inchizi usa (un "thunk") pana la manerul interior imbracat in piele al usii, care este foarte moale infasurat in jurul unei bare cromate. Pielea de la scaune, usi si de la cotiera, trapa, scaunele actionate electric si schimbatorul care intra in viteze "ca uns" completeaza senzatia. De asemenea interiorul cotierei si al torpedoului sunt dintr-un material similar plusului (la fel ca si la Alfa si Audi, dar o premiera cred pentru Suzuki).

In masina e destul loc. Se vede ca masina a fost conceputa pentru piata americana: daca intind cotul in stanga nu ating usa, iar in spate pot sa urc normal, fara chinuri, fiind destul loc la genunchi. Portbagajulul (460l parca) nu am cum sa-i aduc vre-un repros. Masina este foarte silentioasa, filtrand foarte bine zgomotele din exterior.

Legat de motor si comportament: suspensia este destul de ferma, insa nu atat ca la Alfa, dar are un plus de confort si rafinament parca, filtrand foarte bine denivelarile. Nu pare sa aibe ruliu in curbe (sau nu am impins-o eu destul de tare  :baston:), iar directia mi s-a parut precisa, insa totusi sub Alfa. Motorul, desi este aspirat, are destul cuplu de jos, iar peste 3000rpm prinde cu adevarat viata, incepand sa-si faca si el simtita prezenta in habitaclu  :good:

Ca minusuri:
- butoanele din stanga preluate de la SX4 nu sunt de aceeasi calitate ca cele de pe consola centrala (care dau un sentiment de finete la apasare, parca ai apasa pe o prajitura  :-)) )
- trapa nu are buton de "inchis" si cel putin pana te obisnuiesti cu ea, nu esti sigur daca e inchisa total sau nu.
- lipsa pozitiei cu leduri pe fata si in stopuri (al treilea stop insa are leduri)
- cutia CVT care nu are nimic in comun cu sportivitatea: are o mica intarziere la plecarea de pe loc, si schimba greu chiar si pe modul manual. Padelele in schimb sunt fun :)
- Lipsa AWD in versiunea manuala

Cam astea ar fi parerile mele despre Kizashi si Alfa 159. Ambele au plusuri si minusuri...pentru mine e mai potrivit Kizashi  :D


  • #romaniaelectrica
Lume multă, oameni puțini!
 

Offline shpeedy

Re: Alfa Romeo 159 Sportwagon
« Răspuns #1 : 10.Dec.2010, 10:16:16 a.m. »
Asta e 159-le:


Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline cristyyy2003

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 13489
  • Thanked: 238 times
  • Gen: Bărbat
  • I'm old enough to know, but too young to care!!
    • Bucuresti
Re: Alfa Romeo 159 Sportwagon
« Răspuns #2 : 10.Dec.2010, 10:53:38 a.m. »
Clar mai frumos Kizashi (chestie de gust pana la urma)
  • #romaniaelectrica
Lume multă, oameni puțini!