Autor Subiect: Admisie de aer variabila direct controlata prin valvele de admisie (BMW)  (Citit de 2434 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline despada

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 257
  • Gen: Bărbat


Mult mai multe date pot fi gasite pe net .
Din cate stiu , are cam  5 ani vechime acest sistem si sunt motoare BMW ce au minunea montata .

Pe scurt , rolul acestui sistem e de a reduce pierderile de pompare ale pistonului(lor) in regim de ralanti sau partial turat , cand la un motor clasic clapeta de aer este partial deschisa , conform regimului de lucru al motorului ( ex clapeta de aer din carburator de la Dacie).
Indiferent de rpm cursa pistonuluine aceeasi , diferenta e ca la rpm mare clapeta de aer lasa calea libera aerului sa fie de piston , pe cand la rpm mic clapeta de aer obtureaza trecerea aerului si de aici vine o sarcina  suplimentara pt motor .
Clapeta de aer dezavantajeaza ralantiul fiindca il tine umpic mai sus , tocmai pt a putea motorul pompa aer .

Aci rolul clapetei de aer e preluat de valvele de admisie pe fiecare cilindru in parte .
 

Offline BXXENL

Pt treaba asta nu  tre sa ai si injectie directa? Suza nu stiu daca tine clapeta wide open nici pe 1.6, nici pe SS.
  • SX4 1.5
Alex
 

Offline despada

  • Sr. Member
  • ****
  • Mesaje postate: 257
  • Gen: Bărbat
Nu stiu ,
eu am vrut sa aduc in atentie cateva imbunatatiri pe care le-au adus unele compani motoarelor lor .
sunt multe aspecte de luat in calcul , oricum .
baietii se pot juca cu compresia aici destul de mult ceea ce ii ajuta sa mearga cu tot felul de "amestecuri" :)