Autor Subiect: Martor ESP aprins  (Citit de 4073 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline gabin

Re: Martor ESP aprins
« Răspuns #10 : 16.Dec.2009, 01:56:22 p.m. »
Da bre,ti-am zis ca esp-ul si controlul tractiunii merg chiar daca se aprinde ala. Nu stiu de la ce e,iar in service cred ca pierdem timpul ca sigur n-o sa-si dea seama ce se intampla,cum a zis si cristi.
Ieri pe zapada, stand in trafic mi s-a aprins ESP brusc si TSC nu a mai mers din acel moment, deci atunci cand se aprinde, controlul tractiunii nu mai este ON!

Iarasi am mai avut o faza mai demult, tie parca ti-am zis Andrei. Eram pe bvld Timisoara si am facut dreapta pe langa Plaza sa merg inspre Cora Lujerului si era super ud pe jos, ESP-ul era aprins si m-am dus rau de tot in curba de am zis ca praf ma fac..noroc ca nu am avut viteza mare :)

Cel mai bine zic eu, atunci cand se aprinde ESP, pur si simplu opriti si reporniti motorul.
« Ultima Modificare: 16.Dec.2009, 01:58:21 p.m. de gabin »
'08 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT .:. Apex .:. Ferodo .:. Enkei
"Pe masura ce faci imbunatatiri costisitoare masinii, creste riscul de a o accidenta."
 

Offline Andrei Suzuki

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2982
  • Thanked: 7 times
  • Gen: Bărbat
  • Respect a man's car and the man respects you!
Re: Martor ESP aprins
« Răspuns #11 : 16.Dec.2009, 04:04:41 p.m. »
Putin offtopic: sa inteleg ca tu ai iesit ieri cu masina?Cu gume de vara?
2018 Suzuki Vitara S
2007 VW Passat 2.0TFSI
 

Offline sprite

  • Jr. Member
  • **
  • Mesaje postate: 67
  • Gen: Bărbat
Re: Martor ESP aprins
« Răspuns #12 : 16.Dec.2009, 05:10:10 p.m. »
Cel mai bine zic eu, atunci cand se aprinde ESP, pur si simplu opriti si reporniti motorul.

Cum functioneaza
Electronic Stability Control este de fapt un sistem destul de inteligent, care lucreaza insa integrat cu dispozitivele electronice computerizate ce controleaza un automobil. Respectand legile ciberneticii, ESC-ul foloseste ca surse de informatii o serie de senzori amplasati pe diferite componente dinamice ale unui vehicul. In acest fel, in fiecare moment sunt cunoscute viteza de rotatie a fiecarei roti, directia imprimata de volan si masura in care caroseria masinii respecta intocmai aceasta directie. Pentru componenta de tractiune exista si sisteme mai simple care doar impiedica una sau mai multe roti sa derapeze. Un ESC integrat va verifica nu doar diferentele dintre viteza unghiulara a rotilor, ci si deplasarea laterala a masinii. Timpul de raspuns este de obicei de ordinul milisecundelor, astfel ca interventia poate fi considerata destul de prompta. Numai pentru tractiune, actiunea se rezuma la impiedicarea rotii/rotilor care patineaza sa se mai invarta, astfel fiind posibil un control al directiei, similar cu ceea ce face un ABS la franare. In cazul ESC, in clipa in care se constata derapajul masinii, sistemul proceseaza informatiile si actioneaza acolo unde trebuie: franele intervin pe una sau mai multe roti, individual, pentru a corecta traiectoria, iar motorul este impiedicat sa mai genereze cuplu, eliminandu-se astfel fortele care au generat deplasarea. De exemplu, daca rotile din fata incep sa derapeze in timpul virajului, producand ceea ce numim subvirare (deplasarea catre exteriorul curbei), ESC franeaza roata spate de pe interior, astfel ca traiectoria se corecteaza. Daca derapeaza rotile din spate, adica masina supravireaza (incepe sa se rasuceasca spre interiorul curbei), ESC franeaza roata fata din exterior, ajustand traiectoria. De fiecare data acceleratia este redusa automat pana la atingerea scopului. Simultan, la bordul vehiculului se aprinde intermitent becul corespunzator ESC, care avertizeaza soferul ca sistemul se afla in plin proces de functionare. Aproape orice vehicul dotat cu ESC permite decuplarea acestuia de la un buton, becul-martor fiind aprins in acest caz permanent. Decuplarea ESC este utila, de exemplu, in cazul vehiculelor 4x4 care au de depasit un obstacol dificil, functionarea sistemului fiind de natura sa reduca puterea motorului si sa impiedice deplasarea. Suprafetele pe care poate fi observata cu usurinta interventia sistemului de control al stabilitatii sunt asfaltul ud si zapada/gheata.

Nota: ESC=ESP

Articolul complet aici

 

Offline gabin

Re: Martor ESP aprins
« Răspuns #13 : 16.Dec.2009, 07:44:26 p.m. »
Putin offtopic: sa inteleg ca tu ai iesit ieri cu masina?Cu gume de vara?
Da, don't ask. :)
'08 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT .:. Apex .:. Ferodo .:. Enkei
"Pe masura ce faci imbunatatiri costisitoare masinii, creste riscul de a o accidenta."
 

Offline Andrei Suzuki

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2982
  • Thanked: 7 times
  • Gen: Bărbat
  • Respect a man's car and the man respects you!
Re: Martor ESP aprins
« Răspuns #14 : 16.Dec.2009, 07:45:43 p.m. »
Te mananca...
2018 Suzuki Vitara S
2007 VW Passat 2.0TFSI
 

Offline 1nu

  • Full Member
  • ***
  • Mesaje postate: 167
  • Gen: Bărbat
Re: Martor ESP aprins
« Răspuns #15 : 16.Dec.2009, 11:47:09 p.m. »
Da, don't ask. :)
Continuand offtopic-ul, ieri am avut si eu ocazia sa testez ESP-ul in toata frumusetea lui, fiind nevoit sa merg cu cauciucurile de vara din Romana pana pe Gheorghe Titeica prin mocirla aia inghetata ca sa ma duc sa-mi iau rotile de iarna. A fost o experienta amuzanta, interesanta, dar pe care nu vreau sa o repet prea curand (sau vreodata, daca se poate). :D