Autor Subiect: Vitara model nou - Acceleratia pierde putere intre 2200 si 2500 RPM  (Citit de 1388 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Misha Misha

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 12
  • Gen: Bărbat
    • Ploiesti
Re: Vitara model nou - Acceleratia pierde putere intre 2200 si 2500 RPM
« Răspuns #30 : 04.Sep.2024, 10:38:42 a.m. »
1. Nu este cirpeala; cind in circuit iti intra un consumator mare, este normal sa-ti ia din puterea motorului. Ai incercat sa pui pe masina un acumulator cu capacitate mai mare (asa ca pentru un diessel) ori sa alimentezi din alt acumulator (nelegat in circuitul masinii) AC-ul?
Asta oricine cunoaste stie, motorul electric (al AC-ului in cazul de fata) trage mai mult curent la pornire decat in regim de functionare normal. Si de aici se poate trage concluzia ca partea de alimentare electrica nu este dimensionata asa cum ar trebui (baterie, convertoare, regulatoare... etc).

2. Producatorul nu-ti va rezolva ''moftul'' chiar de-i raportezi problema. Este o masina de oras (obisnuita) si nicidecum una preparata pentru curse.
O masina nu trebuie sa fie de curse ca sa mearga normal, in toti parametrii ei... Nu are nimeni pretentia ca acest model sa prinda 100km/h in 4.6 sec, la acesti bani. Dar ca sa iti mearga constant / fara sughituri, cu accesoriile puse din fabrica pornite, este o pretentie de bun simt, ba chiar un drept as spune avand in vedere ca noi, cumparatorii, am platit ceva banuti pt acest model.
  • Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid 2022
 

Offline Misha Misha

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 12
  • Gen: Bărbat
    • Ploiesti
Re: Vitara model nou - Acceleratia pierde putere intre 2200 si 2500 RPM
« Răspuns #31 : 04.Sep.2024, 10:51:45 a.m. »
Compresorul de AC porneste si opreste pentru a nu se forma gheata pe vaporizator.
Asta ar explica o problema din punct de vedere electric (motorul AC-ului consuma mai mult la pornire).
Dar cum ramane cu faptul ca, asa cum am specificat mai sus, dupa ce a fost pusa pe tester masina (si posibil anumite valori sa fi fost setate pe default) problema dispare pentru o vreme si apoi revine ? Si asta s-a intamplat de doua ori, de fiecare data cand am fost cu ea in service.
  • Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid 2022
 

Offline Misha Misha

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 12
  • Gen: Bărbat
    • Ploiesti
Re: Vitara model nou - Acceleratia pierde putere intre 2200 si 2500 RPM
« Răspuns #32 : 15.Sep.2024, 10:37:40 a.m. »
Salut,

Am descoperit intre timp ca problema (titlul topic-ului) se manifesta nu doar cu aerul conditionat pornit ci si fara acesta. Mai putin pregnant, dar tot se manifesta.

Am facut o simulare, am scos borna de la baterie pentru ceva timp, astfel incat computer-ul sa se reseteze la valorile default. Ca si cum m-ar fi lasat bateria complet.
Efectul a fost cel asteptat, pentru o vreme (cateva zile) problema a disparut, exact ca de fiecare data cand am fost cu ea in service....
In tot acest timp am condus numai cu aerul conditionat oprit si problema a inceput sa se manifeste din nou dupa cateva zile. Este drept ca se manifesta mai putin pregnant decat atunci cand are AC-ul pornit, in sensul ca pierderea de putere este mai mica (se simte la pedala) si pe o perioada mai scurta (sa zicem, 0.5 sec in loc de 1-2 sec, pur exemplu, nu am masurat, dar diferenta este vizibila).

Acest fapt intareste convingerea ca sursa problemei nu provine de la AC si ca acesta din urma doar o amplifica (consumand din energia motorului).
Acest tip de manifestare se pare ca ar avea legatura, asa cum afirma si cineva mai sus, mai degraba cu software-ul computer-ului, cu modul cum acesta distribuie puterea, mod care se pare ca variaza in timp, probabil in functie de X factori / variabile.
Iar la toate acesta se adauga si problema AC-ului.

Va invit sa faceti acelasi test, cei care aveti timp si (mai ales) masini aflate in garantie, si sa impartasiti aici parerile dvs.
  • Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid 2022