Autor Subiect: Probleme generale despre frina  (Citit de 2406 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Laurentiu

Probleme generale despre frina
« : 31.Mar.2011, 10:13:02 a.m. »
SURSA: http://www.4tuning.ro/tehnica-auto/siguranta-auto-probleme-ale-sistemului-de-franare-si-rezolvari-8822.html?utm_source=Newsletter__Newsletter_4Tuning.ro&utm_medium=&utm_campaign=newsletter_30795

Vibratia volanului - CE INSEAMNA?

Volanul tremura in timpul franarii. Volanul tremura tot timpul cand masina este in miscare.




DE CE SE INTAMPLA

Vibratiile pot fi cauzate de trepidatiile franei - franele tremura cand placuta atinge discul.
- Discul poate avea grosime diferita in jurul circumferintei.
- Discurile pot fi deformate din cauza supraincalzirii.




CUM POATE REPARA MECANICUL

- Pentru variatia grosimii discului, grosimea trebuie verificata in jurul intregii circumferinte. Daca discul are grosime variabila, ambele discuri de pe punte trebuie inlocuite.

Nota: Nu este sigur sa inlocuiti doar discurile - placutele de frana trebuie schimbate in acelasi timp pentru a asigura performanta de franare maxima.








Zgomot de la frane - CE INSEAMNA?

Acesta este, de obicei, un scartait sau poate fi un zgomot de frecare.




DE CE SE INTAMPLA


- Uzura placutelor de frana poate fi completa iar placa de baza a acestora sau senzorul de uzura sa frece pe discul de frana.


- Placuta amortizoare (care acopera partea din spate a placii de baza a placutei de frana) poate lipsi sau poate fi deteriorata.

- Etrierul se blocheaza.




CUM POATE REPARA MECANICUL

- Se inlocuiesc placutele de frana (si discurile, daca sunt deteriorate).
- Se repara etrierul.







Masina trage intr-o parte si-n alta la franare - CE INSEAMNA?

Cand apasati frana, simtiti ca masina trage in stanga sau in dreapta.


Nota: aceasta este diferita de situatia alinierii gresite a rotilor, cand masina trage intotdeauna intr-o singura parte in timpul deplasarii.




DE CE SE INTAMPLA


- Placutele de frana au fost contaminate cu ulei sau cu vaselina, franarea fiind ineficienta pe o parte.


- Etrierul se poate bloca - placutele de frana de pe o parte nu pot frana eficient.




CUM POATE REPARA MECANICUL

- Se verifica placutele de frana si se inlocuiesc daca este necesar (se inlocuiesc intotdeauna pe ambele parti).
- Se verifica functionarea corecta a etrierului si se repara daca este necesar.







Cursa lunga, pedala moale - CE INSEAMNA?
Aceasta apare cand trebuie sa apasati pedala foarte mult in jos pentru a obtine decelerarea, SAU pedala da o senzatie
mai moale decat de obicei sau de lipsa de fermitate cand o apasati.




DE CE SE INTAMPLA

- Daca masina dvs. are un sistem cu tambur de frana, sabotii de frana sunt reglati gresit.
- Lichidul de frana - exista aer in sistem, exista scurgeri de lichid sau acesta este degradat.
- Senzorul sau supapa repartitorului de sarcina la franare s-a blocat.
- Furtunurile de frana prezinta scurgeri sau umflaturi.




CUM POATE REPARA MECANICUL

- Se regleaza sabotii de frana.
- Se verifica calitatea lichidului de frana, se purjeaza sistemul si se inlocuieste cu lichid de frana nou.
- Se verifica etanseitatea pompei de frana si a cilindrilor receptori si se inlocuiesc daca este necesar.
- Se verifica furtunurile de frana daca prezinta scurgeri sau umflaturi, si se inlocuiesc daca se gasesc defecte.







Pedala tare - CE INSEAMNA?
Cand apasati pedala de frana simtiti elasticitate foarte redusa in pedala. Aceasta este efectiv greu de apasat.




DE CE SE INTAMPLA

- Placutele de frana sunt "lustruite" deoarece materialul de frecare nu poate face fata la solicitarile de franare.
- Etrierul se blocheaza, mentinand placutele pe discul de frana.
- Servofrana prezinta scurgeri sau crearea de vid este defectuoasa, ceea ce duce la aplicarea unei forte reduse in sistemul de franare.




CUM POATE REPARA MECANICUL

- Se verifica daca placutele sunt lustruite si se inlocuiesc.
- Se repara etrierul.
- Se verifica servofrana si se inlocuieste sau se repara, dupa cum este necesar.







Frana aspra - CE INSEAMNA?

Cand actionati frana pentru prima data (de obicei, dupa ce masina stationeaza o perioada indelungata), apare un scrasnet usor.




DE CE SE INTAMPLA

- Discul de frana a fost corodat, de obicei in timpul iernii de sarea de pe drum sau in zonele de litoral. Metalul placutei

a ruginit si a aderat la disc - sunetul de tipul unei perii de sarma aspre apare pe masura ce coroziunea este indepartata de pe disc.




CUM POATE REPARA MECANICUL

- Coroziunea este indepartata, de obicei, de pe disc dupa cateva aplicari usoare ale franei. Daca coroziunea este severa, placutele si discurile de frana trebuie inlocuite.
ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Laurentiu

Re: Probleme generale despre frina
« Răspuns #1 : 27.Oct.2016, 07:43:54 p.m. »


ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Laurentiu

Re: Probleme generale despre frina
« Răspuns #2 : 23.Feb.2024, 09:53:29 a.m. »
De ce sa inlocuiesc lichidul de frina din 2 in 2 ani daca este in parametri? Sa umflu buzunarele altora sau "sa fac un efort" si sa-mi cumpar un tester cu maxim 100 lei?

ANTENA 3 e aici. MEREU va fi (SI) aici.
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!