Autor Subiect: Instalatie GPL pe New Vitara  (Citit de 68957 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline heto

Re: Instalatie GPL pe New Vitara
« Răspuns #290 : 09.Feb.2023, 11:24:06 a.m. »

Rectificarea chiuloasei a fost facuta la Auto-Moto ZSK. Mi-au spus ca 2 scaune sunt absolut necesar sa fie inlocuite, dar ei imi recomanda sa inlocuiesc toate 8 scaunele, cu scaune facute din alt material, potrivite pentru GPL. Pret Planeitate chiuloasa 640 de lei, 1 x scaun supapa 78 de lei. Le-am schimbat pe toate 8, ca nu vreau sa mai dau jos montorul in urmatorii 2 ani cat mai tin masina. Montarea/Demontarea chiuloasei a fost facuta la Bart Garage(Service din Brasov), pret 1388 lei(cu inlocuire antigel, ulei, filtru ulei, cumparate de la service). Iar restul pieselor(simeringuri, garnituri, supape si ce o mai fi fost nevoie) au fost comandate de la Szakal Metal, firma cu care lucram inainte de a avea masina suzuki si cu care am reinceput sa lucrez dupa ce nu am mai dorit sa lucrez cu reprezentanta(Arinovis). Eu n-am vazut chiuloasa, cunosc o persoana in care am incredere la Szakal Metal si care s-a ocupat de tot ce inseamna reparatie/piese, eu doar am dus masina la service, si am luat-o de la service. Am aprobat telefonic reparatiile in functie de ce mi s-a comunicat si am dat cu cardul cand a fost nevoie. Dupa cum spuneam, imi caut oameni in care sa am incredere(pana la proba contrarie), ii platesc si ii las sa-si faca treaba. Accept greseala, accept sa platesc un pret mai mare, cer doar ca omul la care am apelat, sa faca cat poate el de bine cu buna credinta si cand nu poate, sa-mi spuna ca-l depaseste si sa ma indrume catre un om care ma poate ajuta sa-mi rezolv problema.

Later Edit: in privinta numarului de km cat ar trebui sa tina motorul. Suntem oameni diferiti, intretinem si exploatam diferit masinile, care la randul lor sunt si ele diferite(chiar daca teoretic urmeaza acelasi stas de fabriactie, nu poate nimeni sa garanteze aceeasi calitate a materialelor folosite, sau anumite probleme existente la linia de productie). Nu o sa stau sa plang ca in 5 ani a trebuit sa refac o data motorul, lucrul asta l-am luat in calcul din momentul achizitiei masinii. Am luat-o sa o folosesc, nu sa o tin in conservare :).
« Ultima Modificare: 09.Feb.2023, 11:39:36 a.m. de heto »
  • vitara Passion, 5MT, AllGrip, benzina+gpl
 
The following users thanked this post: migabi

Offline mariusica

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 10
  • Gen: Bărbat
    • bucuresti
Re: Instalatie GPL pe New Vitara
« Răspuns #291 : 11.Ian.2024, 09:53:39 p.m. »
m16a pana in 2013 nu are tacheti hidraulici si la fel e si pt modelel mai noi. Lamurire aici .
Pentru cei interesati de instalatie GPL pe motorul M16A: au inceput sa se manifeste probleme pe la 100.000 km(o usoara pierdere de putere, tremurat la relanti) care au inceput sa se agraveze pe la 115.000(pierderi de putere, motor care nu mai mergea rotund, murea motorul la relanti, consum mai mare de carburant). S-a rezolvat cu o rectificare a chiuloasei(scaune supape) si inlocuirea supapelor. Erau doua facute praf, dar le-am schimbat pe toate 8(cel putin asa mi s-a spus... ce-au facut mecanicii, doar ei stiu). Manopera + piese undeva la 4000 RON. Am avut instalatie Flashlube(de la 20.000 km). Daca vreti, va faceti calculele si cu o astfel de reparatie, care pe benzina vine mult mai tarziu.
Pentru cei interesati de instalatie GPL pe motorul M16A: au inceput sa se manifeste probleme pe la 100.000 km(o usoara pierdere de putere, tremurat la relanti) care au inceput sa se agraveze pe la 115.000(pierderi de putere, motor care nu mai mergea rotund, murea motorul la relanti, consum mai mare de carburant). S-a rezolvat cu o rectificare a chiuloasei(scaune supape) si inlocuirea supapelor. Erau doua facute praf, dar le-am schimbat pe toate 8(cel putin asa mi s-a spus... ce-au facut mecanicii, doar ei stiu). Manopera + piese undeva la 4000 RON. Am avut instalatie Flashlube(de la 20.000 km). Daca vreti, va faceti calculele si cu o astfel de reparatie, care pe benzina vine mult mai tarziu.
După 100.000 km de când ai montat instalația??
Cred ca ai mers 99% doar pe GPL. Teoretic dar și practic proporția ar fi 70% gpl și 30% benzina
În cei 100.000 km de câte ori ai reglat tacheti??
În manual la motor M15A și M16A scrie ca se verifică la 40.000 km. Când mergi doar oe benzină(putin exagerat) dar având și GPL musai la 60.000 km trebuie verificat. Chiar dacă motorul merge bine
  • grand vitara
 

Offline mariusica

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 10
  • Gen: Bărbat
    • bucuresti
Re: Instalatie GPL pe New Vitara
« Răspuns #292 : 11.Ian.2024, 09:57:48 p.m. »
m16a pana in 2013 nu are tacheti hidraulici si la fel e si pt modelel mai noi. Lamurire aici .
Pentru cei interesati de instalatie GPL pe motorul M16A: au inceput sa se manifeste probleme pe la 100.000 km(o usoara pierdere de putere, tremurat la relanti) care au inceput sa se agraveze pe la 115.000(pierderi de putere, motor care nu mai mergea rotund, murea motorul la relanti, consum mai mare de carburant). S-a rezolvat cu o rectificare a chiuloasei(scaune supape) si inlocuirea supapelor. Erau doua facute praf, dar le-am schimbat pe toate 8(cel putin asa mi s-a spus... ce-au facut mecanicii, doar ei stiu). Manopera + piese undeva la 4000 RON. Am avut instalatie Flashlube(de la 20.000 km). Daca vreti, va faceti calculele si cu o astfel de reparatie, care pe benzina vine mult mai tarziu.
Pentru cei interesati de instalatie GPL pe motorul M16A: au inceput sa se manifeste probleme pe la 100.000 km(o usoara pierdere de putere, tremurat la relanti) care au inceput sa se agraveze pe la 115.000(pierderi de putere, motor care nu mai mergea rotund, murea motorul la relanti, consum mai mare de carburant). S-a rezolvat cu o rectificare a chiuloasei(scaune supape) si inlocuirea supapelor. Erau doua facute praf, dar le-am schimbat pe toate 8(cel putin asa mi s-a spus... ce-au facut mecanicii, doar ei stiu). Manopera + piese undeva la 4000 RON. Am avut instalatie Flashlube(de la 20.000 km). Daca vreti, va faceti calculele si cu o astfel de reparatie, care pe benzina vine mult mai tarziu.
După 100.000 km de când ai montat instalația??
Cred ca ai mers 99% doar pe GPL. Teoretic dar și practic proporția ar fi 70% gpl și 30% benzina
În cei 100.000 km de câte ori ai reglat tacheti??
În manual la motor M15A și M16A scrie ca se verifică la 40.000 km. Când mergi doar oe benzină(putin exagerat) dar având și GPL musai la 60.000 km trebuie verificat. Chiar dacă motorul merge bine
salut...ce consum de gpl aveati în momentul cand supapele erau duse si cat aveati după schimbare,multumesc mult!

Rectificarea chiuloasei a fost facuta la Auto-Moto ZSK. Mi-au spus ca 2 scaune sunt absolut necesar sa fie inlocuite, dar ei imi recomanda sa inlocuiesc toate 8 scaunele, cu scaune facute din alt material, potrivite pentru GPL. Pret Planeitate chiuloasa 640 de lei, 1 x scaun supapa 78 de lei. Le-am schimbat pe toate 8, ca nu vreau sa mai dau jos montorul in urmatorii 2 ani cat mai tin masina. Montarea/Demontarea chiuloasei a fost facuta la Bart Garage(Service din Brasov), pret 1388 lei(cu inlocuire antigel, ulei, filtru ulei, cumparate de la service). Iar restul pieselor(simeringuri, garnituri, supape si ce o mai fi fost nevoie) au fost comandate de la Szakal Metal, firma cu care lucram inainte de a avea masina suzuki si cu care am reinceput sa lucrez dupa ce nu am mai dorit sa lucrez cu reprezentanta(Arinovis). Eu n-am vazut chiuloasa, cunosc o persoana in care am incredere la Szakal Metal si care s-a ocupat de tot ce inseamna reparatie/piese, eu doar am dus masina la service, si am luat-o de la service. Am aprobat telefonic reparatiile in functie de ce mi s-a comunicat si am dat cu cardul cand a fost nevoie. Dupa cum spuneam, imi caut oameni in care sa am incredere(pana la proba contrarie), ii platesc si ii las sa-si faca treaba. Accept greseala, accept sa platesc un pret mai mare, cer doar ca omul la care am apelat, sa faca cat poate el de bine cu buna credinta si cand nu poate, sa-mi spuna ca-l depaseste si sa ma indrume catre un om care ma poate ajuta sa-mi rezolv problema.

Later Edit: in privinta numarului de km cat ar trebui sa tina motorul. Suntem oameni diferiti, intretinem si exploatam diferit masinile, care la randul lor sunt si ele diferite(chiar daca teoretic urmeaza acelasi stas de fabriactie, nu poate nimeni sa garanteze aceeasi calitate a materialelor folosite, sau anumite probleme existente la linia de productie). Nu o sa stau sa plang ca in 5 ani a trebuit sa refac o data motorul, lucrul asta l-am luat in calcul din momentul achizitiei masinii. Am luat-o sa o folosesc, nu sa o tin in conservare :).
  • grand vitara
 

Offline heto

Re: Instalatie GPL pe New Vitara
« Răspuns #293 : 11.Ian.2024, 10:00:57 p.m. »
@mariusica: 10-11l fata de 7-8l. Dar nu consumul era problema, ci faptul ca nu tragea motorul si nu statea la relanti.
  • vitara Passion, 5MT, AllGrip, benzina+gpl
 

Offline mariusica

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 10
  • Gen: Bărbat
    • bucuresti
Re: Instalatie GPL pe New Vitara
« Răspuns #294 : 11.Ian.2024, 11:04:23 p.m. »
multumesc!
  • grand vitara
 

Offline Damistupy

Re: Instalatie GPL pe New Vitara
« Răspuns #295 : 12.Ian.2024, 07:08:34 a.m. »
Pot sa confirm ca, la 207.000 km cu instalatia montata la 8000 km cu flashlube, masina merge perfect pe gpl cat si pe benzina, am schimbat doua injectoare GPL, din ce am citit ele au un ciclu de viata.
Parerea mea, motorul 1.6 merge foarte bine pe GPL, dar cu reviziile la timp, instalatie gpl sa fie calitate superioara, eu am montat BRC + instalatie flashlube.
La un calcul cred ca am facut o economie de 6000-7000 euro cu gpl.
Dar, daca se merge 10 mii 15 mii km pe an, nu merita investitia.
  • Suzuki Vitara
 

Offline migabi

Re: Instalatie GPL pe New Vitara
« Răspuns #296 : 12.Ian.2024, 10:27:32 a.m. »
@Damistupy : ce versiune de 1.6 ai, 88 sau 78kw ? Si ce model de BRC, unde ai efectuat instalatia? Intreb fiindca poate au rezolvat problema pt SX4 si sunt colegi ce vor sa stie.

Parerea mea (de nespecialist) e ca avansul este prost calculat, are o intarziere prea mare pt turatia de lucru.
SX4 SE m16a awd 2011
 

Offline Damistupy

Re: Instalatie GPL pe New Vitara
« Răspuns #297 : 12.Ian.2024, 10:49:29 a.m. »
Modelul de 88 kw, modelul nu il stiu, sa ma uit in cartea service. La Vernesti, Buzau, din cate m-am interesat la momentul respectiv, ar fi cei mai buni pe segmentul de instalatii GPL, la mine se simte o foarte foarte mica diferenta cand trec de pe gaz pe benzina si invers, sa zic un maxim 5% la putere. Cum spuneam, pana acum am schimbat 2 injectoare GPL, precum si acel plaman (reductor) pe care ei il recomanda a fi schimbat pe la 100 mii km, eu aveam aproape 200 de mii si merge impecabil, dar am zis sa il schimb preventiv. Instalatia este montanta in 2018.
  • Suzuki Vitara