0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.
m16a pana in 2013 nu are tacheti hidraulici si la fel e si pt modelel mai noi. Lamurire aici .
Pentru cei interesati de instalatie GPL pe motorul M16A: au inceput sa se manifeste probleme pe la 100.000 km(o usoara pierdere de putere, tremurat la relanti) care au inceput sa se agraveze pe la 115.000(pierderi de putere, motor care nu mai mergea rotund, murea motorul la relanti, consum mai mare de carburant). S-a rezolvat cu o rectificare a chiuloasei(scaune supape) si inlocuirea supapelor. Erau doua facute praf, dar le-am schimbat pe toate 8(cel putin asa mi s-a spus... ce-au facut mecanicii, doar ei stiu). Manopera + piese undeva la 4000 RON. Am avut instalatie Flashlube(de la 20.000 km). Daca vreti, va faceti calculele si cu o astfel de reparatie, care pe benzina vine mult mai tarziu.
După 100.000 km de când ai montat instalația??Cred ca ai mers 99% doar pe GPL. Teoretic dar și practic proporția ar fi 70% gpl și 30% benzinaÎn cei 100.000 km de câte ori ai reglat tacheti??În manual la motor M15A și M16A scrie ca se verifică la 40.000 km. Când mergi doar oe benzină(putin exagerat) dar având și GPL musai la 60.000 km trebuie verificat. Chiar dacă motorul merge bine
Citat din: migabi din 30.Mai.2022, 11:43:54 a.m.m16a pana in 2013 nu are tacheti hidraulici si la fel e si pt modelel mai noi. Lamurire aici .Citat din: heto din 08.Feb.2023, 01:04:00 p.m.Pentru cei interesati de instalatie GPL pe motorul M16A: au inceput sa se manifeste probleme pe la 100.000 km(o usoara pierdere de putere, tremurat la relanti) care au inceput sa se agraveze pe la 115.000(pierderi de putere, motor care nu mai mergea rotund, murea motorul la relanti, consum mai mare de carburant). S-a rezolvat cu o rectificare a chiuloasei(scaune supape) si inlocuirea supapelor. Erau doua facute praf, dar le-am schimbat pe toate 8(cel putin asa mi s-a spus... ce-au facut mecanicii, doar ei stiu). Manopera + piese undeva la 4000 RON. Am avut instalatie Flashlube(de la 20.000 km). Daca vreti, va faceti calculele si cu o astfel de reparatie, care pe benzina vine mult mai tarziu.Citat din: heto din 08.Feb.2023, 01:04:00 p.m.Pentru cei interesati de instalatie GPL pe motorul M16A: au inceput sa se manifeste probleme pe la 100.000 km(o usoara pierdere de putere, tremurat la relanti) care au inceput sa se agraveze pe la 115.000(pierderi de putere, motor care nu mai mergea rotund, murea motorul la relanti, consum mai mare de carburant). S-a rezolvat cu o rectificare a chiuloasei(scaune supape) si inlocuirea supapelor. Erau doua facute praf, dar le-am schimbat pe toate 8(cel putin asa mi s-a spus... ce-au facut mecanicii, doar ei stiu). Manopera + piese undeva la 4000 RON. Am avut instalatie Flashlube(de la 20.000 km). Daca vreti, va faceti calculele si cu o astfel de reparatie, care pe benzina vine mult mai tarziu.Citat din: BrSx4 din 08.Feb.2023, 10:39:23 p.m.După 100.000 km de când ai montat instalația??Cred ca ai mers 99% doar pe GPL. Teoretic dar și practic proporția ar fi 70% gpl și 30% benzinaÎn cei 100.000 km de câte ori ai reglat tacheti??În manual la motor M15A și M16A scrie ca se verifică la 40.000 km. Când mergi doar oe benzină(putin exagerat) dar având și GPL musai la 60.000 km trebuie verificat. Chiar dacă motorul merge bine
Citat din: BrSx4 din 09.Feb.2023, 10:11:52 a.m.Rectificarea chiuloasei a fost facuta la Auto-Moto ZSK. Mi-au spus ca 2 scaune sunt absolut necesar sa fie inlocuite, dar ei imi recomanda sa inlocuiesc toate 8 scaunele, cu scaune facute din alt material, potrivite pentru GPL. Pret Planeitate chiuloasa 640 de lei, 1 x scaun supapa 78 de lei. Le-am schimbat pe toate 8, ca nu vreau sa mai dau jos montorul in urmatorii 2 ani cat mai tin masina. Montarea/Demontarea chiuloasei a fost facuta la Bart Garage(Service din Brasov), pret 1388 lei(cu inlocuire antigel, ulei, filtru ulei, cumparate de la service). Iar restul pieselor(simeringuri, garnituri, supape si ce o mai fi fost nevoie) au fost comandate de la Szakal Metal, firma cu care lucram inainte de a avea masina suzuki si cu care am reinceput sa lucrez dupa ce nu am mai dorit sa lucrez cu reprezentanta(Arinovis). Eu n-am vazut chiuloasa, cunosc o persoana in care am incredere la Szakal Metal si care s-a ocupat de tot ce inseamna reparatie/piese, eu doar am dus masina la service, si am luat-o de la service. Am aprobat telefonic reparatiile in functie de ce mi s-a comunicat si am dat cu cardul cand a fost nevoie. Dupa cum spuneam, imi caut oameni in care sa am incredere(pana la proba contrarie), ii platesc si ii las sa-si faca treaba. Accept greseala, accept sa platesc un pret mai mare, cer doar ca omul la care am apelat, sa faca cat poate el de bine cu buna credinta si cand nu poate, sa-mi spuna ca-l depaseste si sa ma indrume catre un om care ma poate ajuta sa-mi rezolv problema.Later Edit: in privinta numarului de km cat ar trebui sa tina motorul. Suntem oameni diferiti, intretinem si exploatam diferit masinile, care la randul lor sunt si ele diferite(chiar daca teoretic urmeaza acelasi stas de fabriactie, nu poate nimeni sa garanteze aceeasi calitate a materialelor folosite, sau anumite probleme existente la linia de productie). Nu o sa stau sa plang ca in 5 ani a trebuit sa refac o data motorul, lucrul asta l-am luat in calcul din momentul achizitiei masinii. Am luat-o sa o folosesc, nu sa o tin in conservare .