Mecanicii au avut dreptate in privinta motorului. Motoarele de 1.6 de pe SX4 clasic (la fel ca si alte motoare aspirate Suzuki) nu consuma ulei daca sunt in stare buna.
Dar nu au avut dreptate sa-l lase asa fara investigatii amanuntite. Practic... te asteapta cu bucurie mai tarziu, sa-ti ia bani multi de tot la RK.
1.8 litri de ulei in 15 mii de km nu e putin deloc. Cu uleiul mai gros a consumat mai putin, dar 750ml tot e semnificativ. Oricum, varianta uleului mai gros nu e demna de un mecanic bun, nici macar de un mecanic oarecare. Pana si noi, astia care doar citim pe net, tot stim ca e frectie la piciorul de lemn.
Daca [,] cantitatea asta nu se regaseste intr-o scurgere in exterior, e clar ca il papa motorul. Daca ai remarcat si o oarecare diminuare a puterii, atunci cel mai probabil e o pierdere de compresie din cauza segmentilor.
Garniturile care doar supureaza fara sa fie scurgere mare de ulei sunt semn al presiunii care "iese" din cilindri.
La mine SX4-ul a rezistat ~15 mii de km de cand am sesizat consumul de ulei pana au inceput sa apara zgomote in motor. In prealabil, mersesem cu el alte 15 mii fara sa-mi dau seama ca mananca. Apoi... factura a fost mare.
In final tot la RK ajungi. Daca il faci mai devreme te consta mai putin, daca astepti platesti mai mult sau poti sa ai ocazia sa nu se mai poata recupera nimic din el.
Uite pe jurnalul meu de bord ce-am patit:
https://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=56.msg186632#msg186632Postarea lui
@Muttley explica foarte bine ce si cum. Altfel, toata experienta e discutata cam intre paginile 35-40 ale jurnalului de bord.
Altfel, mult succes. Sper ca n-am fost prea pesimist. Poate o fi ceva mai putin serios decat mi se pare mie.