Autor Subiect: Motor G13BB din 2003 simptome lipsa scanteie scade brusc turatia si da rateuri  (Citit de 821 ori)

0 Membri şi 2 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline DE LA BISCA CHIOJDULUI

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 12
  • Thanked: 5 times
  • Gen: Bărbat
    • Bisca Chiojdului Jud. Buzau Romania
Am un Jimny cu cutie automata din 2003 cu motor G13BB cu distributie pe curea dintata si cutie automata.
Functionare extrem de ciudata.
La inceput cand urcam un deal si era nevoie sa accelerez peste 2500 rotatii pe minut incepea sa dea niste rateuri. Adica scadea brusc turometrul pentru o fractiune de secunda apoi isi revenea. Ulterior a inceput sa se accentueze, sa faca ori de cate ori acceleram, pe bord se aprinde becul "Imobilizator" si cand motorul da sa moara se aprindea si Check Engine. Aceste caderi de turatie, si de putere, produceau gaze nearse care "tuseau" in toba de esapament. Problema s-a agravat in timp incat uneori nu puteam merge decat la vale.

FOARTE ciudat era faptul ca in Neutru sau Parcare, motorul functiona bine. La fel si in Reverse.
Au fost cazuri multe in care nu am putut urca dealul cu fata, am intors si am urcat cu spatele.
La inceput facea aceste probleme doar la mersul inainte indiferent in ce viteza. Mai apoi pe masura ce s-a intensificat uneori dar foarte rar facea si in Reverse sau Neutru !!

De 1 an imi face probleme. Cand vrea el nu merge bine. De doua ori l-am scos din curte sa il duc la service, de fiecare data a mers perfect pina la service si inapoi.
De parca avea o parte spirituala.

Lipsind orice cod de eroare in calculator te duci cu mintea razna si cauti tot felul de solutii.

Am crezut ca e o problema cu pompa de benzina, cu bujiile, cu axul cu came, cu supapa PCV, cu clapeta de acceleratie si senzorul ei, cu garniturile de la capacul cu culbutori , am schimbat si fisele de la bujii. Nici un rezultat. Facea la fel. Mai aveam un pic si schimbam esapamentul cu senzorii de oxigen si catalizatorul si distributia.

Am gasit problema si va relatez cazul ca sa va ajute si pe voi

NU SUNT CODURI de eroare in calculator desi se aprinde inclusiv becul Check Engine.



De la semeringul arborelui cotit de la distributie mai curge ulei, acesta se scurge in mufa senzorului care citeste pozitia arborelui cotit si probabil se face contact aiurea intre fire acolo in mufa , de ceea avem la scantei aiurea nu lipsa scantei.

Am demontat senzorul, este foarte usor, o cheie tubulara de 10 te ajuta, are un singur surub, l-am curatat cu spirt, la fel cu mufa, am gasit si cablul cu izolatia crapata chiar linga mufa l-am curatat cu spirt, l-am izolat si l-am bagat in mufa apoi l-am bandajat sa nu mai ajunca vreodata ulei acolo, am pus senzorul la loc si masina functioneaza PERFECT.

Senzorul de la arborele cotit are doar 2 fire este altfel decat cel de la axa cu came care are 3 fire !

Daca e senzorul defect, se gaseste de cumparat cu preturi intre 100 si 200 lei de la diversi producatori. Bagi codul OEM pe internet si il afli imediat.

Cautati pe internet

Suzuki OEM 3322070E00 si va returneaza diverse compatibile.







  • Suzuki Jimny
 
The following users thanked this post: Leutz, gabineg