Autor Subiect: Rechemare in service probleme pompa vacum  (Citit de 15634 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline ntire2000

Re: Rechemare in service probleme pompa vacum
« Răspuns #120 : 04.Iul.2024, 09:01:45 a.m. »
Tocmai am schimbat uleiul (ala dintre revizii).
Am pus Ravenol conform specificatiilor pentru motoarele K14C si prima constatare a fost ca am ramas fara frâne în primii km parcursi (abia la a treia pedala intrau frânele).

S-a stabilizat dupa câteva reprize de acceleratie-frânare, acuma nu mai am probleme (momentan).

Tind sa cred ca sistemul cu pompa asta de vacuum este proiectat gresit pe undeva, eu am beneficiat de rechemarea pentru schimbul acelei supape si se pare ca problema persista în continuare.
Nu mi se pare normal ca sa dea fail din cauza uleiului, undeva este o eroare care odata demonstrata va rechema în service gramezi de masini.
O sa ne confruntam cu o criza ca cea generata de Takata.

Trebuie doar sa se apuce un expert auto mai constiincios ca sa demonstreze ca performantele sistemului de frânare sunt grav afectate de compozitia uleiului de motor folosit.
Atunci vor aparea automat întrebari legate de siguranta masinii în trafic si inclusiv de gradul de siguranta dat de Euro NCAP.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline GoneFishing

Re: Rechemare in service probleme pompa vacum
« Răspuns #121 : 04.Iul.2024, 12:44:49 p.m. »
Tocmai am schimbat uleiul (ala dintre revizii).
Am pus Ravenol conform specificatiilor pentru motoarele K14C si prima constatare a fost ca am ramas fara frâne în primii km parcursi (abia la a treia pedala intrau frânele).

S-a stabilizat dupa câteva reprize de acceleratie-frânare, acuma nu mai am probleme (momentan).

Tind sa cred ca sistemul cu pompa asta de vacuum este proiectat gresit pe undeva, eu am beneficiat de rechemarea pentru schimbul acelei supape si se pare ca problema persista în continuare.
Nu mi se pare normal ca sa dea fail din cauza uleiului, undeva este o eroare care odata demonstrata va rechema în service gramezi de masini.
O sa ne confruntam cu o criza ca cea generata de Takata.

Trebuie doar sa se apuce un expert auto mai constiincios ca sa demonstreze ca performantele sistemului de frânare sunt grav afectate de compozitia uleiului de motor folosit.
Atunci vor aparea automat întrebari legate de siguranta masinii în trafic si inclusiv de gradul de siguranta dat de Euro NCAP.

Banuiesc ca stii dar pentru orice eventualitate...daca specificatiile uleiului Ravenol le respecta pe cele din cartea producatorului esti in siguranta macar din punct de vedere al garantiei. Daca mai exista.
Exista cel putin un laborator de verificare uleiuri in tara. Nu stiu ce verifica exceptand probabil gradul de uzura si spanul.
In rest, chiar sunt curios la randul meu cine ar putea constata legatura dintre ulei si defectiunile la sistemul de franare (si nu numai). Sunt foarte curios.

Sa fii atent la turatii neregulate la ralanti, turatie in crestere la ralanti. Dat in nas/smucituri la accelerare si decelerare si suierat/fasait.
« Ultima Modificare: 04.Iul.2024, 01:04:56 p.m. de GoneFishing »
  • SUZUKI VITARA 1.4, BOOSTERJET, AT, AllGRIP, 2019
- cu siguranta niciodata prostit pentru a 2-a oara de SUZUKI ;>)
 

Offline GoneFishing

Re: Rechemare in service probleme pompa vacum
« Răspuns #122 : 04.Iul.2024, 01:03:23 p.m. »
Tocmai am schimbat uleiul (ala dintre revizii).
Am pus Ravenol conform specificatiilor pentru motoarele K14C si prima constatare a fost ca am ramas fara frâne în primii km parcursi (abia la a treia pedala intrau frânele).

S-a stabilizat dupa câteva reprize de acceleratie-frânare, acuma nu mai am probleme (momentan).

Tind sa cred ca sistemul cu pompa asta de vacuum este proiectat gresit pe undeva, eu am beneficiat de rechemarea pentru schimbul acelei supape si se pare ca problema persista în continuare.
Nu mi se pare normal ca sa dea fail din cauza uleiului, undeva este o eroare care odata demonstrata va rechema în service gramezi de masini.
O sa ne confruntam cu o criza ca cea generata de Takata.

Trebuie doar sa se apuce un expert auto mai constiincios ca sa demonstreze ca performantele sistemului de frânare sunt grav afectate de compozitia uleiului de motor folosit.
Atunci vor aparea automat întrebari legate de siguranta masinii în trafic si inclusiv de gradul de siguranta dat de Euro NCAP.

Apropos, ti-au verificat presiunea pompei vacuum cu manometru cf. manualului de service?! :) Tinand cont ca au schimbat ceva la pompa si ca exista un test mentionat de producator...
  • SUZUKI VITARA 1.4, BOOSTERJET, AT, AllGRIP, 2019
- cu siguranta niciodata prostit pentru a 2-a oara de SUZUKI ;>)
 

Offline ntire2000

Re: Rechemare in service probleme pompa vacum
« Răspuns #123 : 04.Iul.2024, 01:12:57 p.m. »
Nu cred ca au verificat nimic, dar nu pot sa bag mâna în foc pentru ca nu am stat lânga masina.
Mi s-a aratat doar piesa schimbata.

Iar faptul ca sistemul de frânare are ceva în comun cu cel de ungere al motorului mi se pare ca dovedeste la o adica o cauzalitate directa a deteriorarii parametrilor de frânare.
Ceea ce pe undeva nu e prea normal.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: GoneFishing

Offline GoneFishing

Re: Rechemare in service probleme pompa vacum
« Răspuns #124 : 04.Iul.2024, 01:21:37 p.m. »
Nu cred ca au verificat nimic, dar nu pot sa bag mâna în foc pentru ca nu am stat lânga masina.
Mi s-a aratat doar piesa schimbata.

Iar faptul ca sistemul de frânare are ceva în comun cu cel de ungere al motorului mi se pare ca dovedeste la o adica o cauzalitate directa a deteriorarii parametrilor de frânare.
Ceea ce pe undeva nu e prea normal.

Acesta este unul dintre motivele pentru care am avut mari probleme cu multi dintre dealerii pe care i-am vizitat. Refuzul acceptului de a asista la operatiuni desi legea permite.
Camerele au unghiuri moarte, prin geam vezi la misto ..

Sper ca ai primit o dovada ref. la operatiune. Ex. deviz pe zero / teste de franare (logic ar trebui sa fie 2 / intrare si iesire). In locul tau as contacta imediat dealerul (in CC sucursala reprezentantei Suzuki) pentru constatare plus testare presiune negativa pompa vacuum si orice alta verificare/testare mentionata in manualul de service la care ei au acces. As mentiona si nr. de KM parcursi pana la aparitia simptomului si nr. de zile..Este interesant ca pana la xxxxxxKM nu ai avut probleme sau ai avut putine cu piesa veche iar cu piesa noua simptomul s-a manifestat aproape imediat!!!

Apropos, testul de mai sus, daca a fost facut trebuia mentionat pe undeva prin hartiile pe care le-ai primit/daca le-ai primit.

Din pct. meu de vedere, o piesa neconforma dintr-un ansamblu asa de important de piese / pompa vacuum, ar trebui sa insemne bun neconform / masina. Asta pentru ca pompa vacuum nu apare in manualul utilizatorului / sectiunea Revizii in intervalul 0 - 240.000KM nici cu Verificare nici cu Inlocuire. Durata medie de utilizare a masinii rezulta ca este 120.000KM cf. intervalului de revizii. Tinand cont ca pompa are legatura cu motor, supape EGR parca, amplificator forta franare (brake booster) si altele importante pentru rolul principal al masinii(deplasarea din pct x in pct. y)....rezulta ca ar trebui atrasa raspunderea producatorului asupra intregului bun. O pompa vacuum cu probleme chiar si mici, inseamna functionare in afara parametrilor normali ai motorului, turbosuflantei etc etc. ceea ce poate insemna uzura prematura a acestor piese dar nu numai
« Ultima Modificare: 04.Iul.2024, 01:32:59 p.m. de GoneFishing »
  • SUZUKI VITARA 1.4, BOOSTERJET, AT, AllGRIP, 2019
- cu siguranta niciodata prostit pentru a 2-a oara de SUZUKI ;>)
 

Offline ntire2000

Re: Rechemare in service probleme pompa vacum
« Răspuns #125 : 04.Iul.2024, 02:18:56 p.m. »
Pai tocmai asta e problema, sunt anumite piese gândite ca sa pice fix la nr de kilometri si ca sa genereze si uzura întregului ansamblu din care fac parte.
E greu de demonstrat asta pentru ca cei care ar trebui sa faca expertizele astea sunt platiti tocmai de catre producatori.
Si de cele mai multe ori au tot interesul ca sa taca.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 
The following users thanked this post: GoneFishing

Offline GoneFishing

Re: Rechemare in service probleme pompa vacum
« Răspuns #126 : 04.Iul.2024, 02:58:58 p.m. »
Pai tocmai asta e problema, sunt anumite piese gândite ca sa pice fix la nr de kilometri si ca sa genereze si uzura întregului ansamblu din care fac parte.
E greu de demonstrat asta pentru ca cei care ar trebui sa faca expertizele astea sunt platiti tocmai de catre producatori.
Si de cele mai multe ori au tot interesul ca sa taca.

Parca Apple a avut o problema mare cu o practica de felul celei descrise de tine. Ceva audieri prin senatul american..Inteleg ce vrei sa spui.
Eu am albit partial de la problemele cu masina asta si a celor create de dealeri  #:-S Nu ca sunt mari majoritatea dar chiar si mici & multe plus atitudinea de escroci a dealerilor e suficient sa ma imbatraneasca prematur :))
  • SUZUKI VITARA 1.4, BOOSTERJET, AT, AllGRIP, 2019
- cu siguranta niciodata prostit pentru a 2-a oara de SUZUKI ;>)