Va salut cu respect ,
Masina mea motor M13A fara VVT an 2002 avea ca simptome :caderi bruste ale turatiei insotite de aprinderea bordului (uneori cu oprirea completa a motorului in plin mers) mai ales pe drum cu panta mare si relanti foarte instabil cu motor rece sau cald ( trepidatii ale masinii ) .
Dupa oprirea motorului (calarea in mers ) repornirea 10 sec mai tarziu era normala
La citirea memoriei ECU in reprezentanta Sara Suzuki Timisoara nu s-a gasit nici un singur cod de eroare,recomandarea acestora fiind aceea de a merge cu masina pina defectul devine evident (trece din intermitent in permanent ,"pina crapa ceva")
Dupa 5 luni de la diagnoza fara cod ,in continuare fara cod de eroare , s-a procedat la
inlocuirea crankshaft sensor cu unul nou original Suzuki (pret senzor=450 RON in Nov 2013 ).Relanti-ul s-a stabilizat complet ,motorul toarce foarte fin , in 3 zile il incerc la munte
Ca o curiozitate cu senzorul defect, niciodata motorul nu s-a calat in depasiri , desi in panta nu prea mare (Bautar Bucova Portile de Fier) se oprea si de 4-5 ori .Defectul era "meteo dependent" la temperaturi ambientale mici 5-10 grade C , nu mai aparea