Autor Subiect: Problema cutie viteze manuala  (Citit de 11480 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline Marius Balcan

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 3
  • Gen: Bărbat
    • Bavaria
Re: Problema cutie viteze manuala
« Răspuns #40 : 18.Apr.2021, 12:23:38 a.m. »
Gata, e vie!!! Din câte am înțeles (germana, o eterna necunoscuta :)  :) :) ) era un cablu desprins, pe care l-au fixat la loc, nefiind nevoie sa schimbe timoneria cu totul. Oricum a mea "agața",  când e frig afara, în a 2-a până se încălzește motorul, presupun că de aici s-a slăbit... Cost distracție 149€
  • Suzuki S-cross
 

Offline NicNic

Re: Problema cutie viteze manuala
« Răspuns #41 : 18.Apr.2021, 01:34:13 a.m. »
Bravo!

Ai avut sansa, fiindca ai scapat fara sa inlocuiesti timoneria.

De acum, kilometri multi si placuti sa  faci cu "Suza" ta.  :)
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 

Offline jante.otel

Re: Problema cutie viteze manuala
« Răspuns #42 : 18.Apr.2021, 08:53:36 a.m. »
Tot la cutie am avut si eu o belea, doar ca S-Cross-ul meu are cutie automata CVT.
La semafor fiind, cand sa plec de pe loc, ceva a troznit la cutie si masina a ramas imobila.
A urmat platforma, reprezentanta, constatare si verdict: cutie viteza stricata (COSMAR).
Am demontat-o, am dus-o la BV la reprezentanta de-acolo care mi-au recomandat pe cineva ce repara cutii automate si in 2 zile mi-a facut-o: un ax rupt si care a fost sudat la loc. Costul a fost rezonabil: 1300 ron.
Apoi aventura sa gasesc uleiul potrivit de cutie - in loc sa fie la bidon de 4 l am gasit la bidon de 5 l - 250 € (o sa raman cu vreo 3 l ulei) si apoi montarea cutiei la loc pe masina.
Saptamana asta sper sa finalizez epopeea.
  • S-Cross
jante.otel@yahoo.ro

Tel: 0799354972
 

Offline NicNic

Re: Problema cutie viteze manuala
« Răspuns #43 : 18.Apr.2021, 10:52:22 a.m. »
Tot la cutie am avut si eu o belea, doar ca S-Cross-ul meu are cutie automata CVT.
[...]
 verdict: cutie viteza stricata (COSMAR).
[...]
: un ax rupt si care a fost sudat la loc. Costul a fost rezonabil: 1300 ron.
Apoi aventura sa gasesc uleiul potrivit de cutie - in loc sa fie la bidon de 4 l am gasit la bidon de 5 l - 250 € (o sa raman cu vreo 3 l ulei) si apoi montarea cutiei la loc pe masina.
Saptamana asta sper sa finalizez epopeea.

Oho,  poveste lunga, cu final inca neclar ...

Sudarea unui ax intr-o cutie de viteze este o operatie foarte rar adoptata.
Sper din totata inima ca acel ax sudat sa fie la capacitata celui original. Teoretic, macar.
Apoi, ma intreb de ce a cedat prima oara. S-a eliminat cauza?
  • ex-Suzuki SX4 Navi silky silver metallic = ex-SUVI
Desteapta-te romane!
Traiasca capra vecinului!
 
The following users thanked this post: ntire2000

Offline bisti

Re: Problema cutie viteze manuala
« Răspuns #44 : 18.Apr.2021, 11:38:04 a.m. »
Problema cu timoneria am avut si eu la Swift. La fel, la o intoarcere din 3, cand am trecut din marsarier in treapta 1, a sarit cablul timoneriei din "bumbul" din cutie.
Norocul meu ca intra in treptele de "jos" - 2-4-marsarier. Am mers la service si am constatat ca prinderea cablului de la timonerie in cutie se face printr-o bucsa de cauciuc, care se deteriorase in timp (facuse joc) si a sarit de la locul ei.
Cum cablurile de timonerie costau minim 600 de lei si nimeni nu stia codul decat daca desfaceam jumate de masina (codul P/N era pe bucata de cablu ascunsa in podeaua masinii), am preferat sa adaptez un o-ring si apoi am pus o siguranta ca sa nu mai sara din bumbul din cutie. Nu am mai avut probleme de mai bine de 2 ani.
 

Offline ntire2000

Re: Problema cutie viteze manuala
« Răspuns #45 : 18.Apr.2021, 03:20:44 p.m. »
Sudarea unui ax intr-o cutie de viteze este o operatie foarte rar adoptata.
Sper din totata inima ca acel ax sudat sa fie la capacitata celui original. Teoretic, macar.
Apoi, ma intreb de ce a cedat prima oara. S-a eliminat cauza?

Exact de parerea asta sunt si eu.
In cutia aia sunt niste forte si vibratii carora nu cred ca le rezista o piesa sudata.
Toate componentele dintr-o cutie sunt selectionate printr-o scanare cu ultrasunete ca sa se evite anumite defecte ascunse ce pot genera fracturari ale metalului (cel putin anumiti producatori de top asa fac), ori piesa asta deja a suferit una majora.
Rezistenta în urma sudarii nu mai este aceeasi.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline Deer

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 2
  • Gen: Bărbat
    • Sibiu
Re: Problema cutie viteze manuala
« Răspuns #46 : 10.Apr.2022, 10:15:37 p.m. »
Confirm si eu "agatatul" la modelul 2022
Atat masina de la drive test, a unui coleg, cat si a mea agata.
  • Suzuki S-CROSS
 

Offline ntire2000

Re: Problema cutie viteze manuala
« Răspuns #47 : 10.Apr.2022, 10:42:53 p.m. »
Ca sa eviti agatatul încearca sa schimbi un pic mai turat, adica viteza sa fie o idee peste plaja acceptata de cutie.
Dupa vreo 10-15k de km de rodaj se mai lasa si o sa intre mai usor.
  • スズキ ビターラ
Κατά τον δαίμονα εαυτού
 

Offline cristidav

Re: Problema cutie viteze manuala
« Răspuns #48 : 10.Apr.2022, 11:11:47 p.m. »
Eu am 17.000 cu a mea si inca agata ca in prima zi (la rece si in sezon rece). Cum trece temperatura exterioara peste 10-15 grade, abia mai agata...
Tot din experienta stiu ca nu scapi de agatatul asta la cutiile manuale Suzuki (la fel facea si pe SX4) si ca se amelioreaza undeva dupa 50.000 km.
Sper totusi pe termen lung sa nu apara probleme... La fosta SX4 nici nu mi-am batut capul  :-j

@Deer si celorlalti care se plang de agatat. Gresati (sau cereti la service) timoneria in compartimentul motor inainte de inceperea sezonului rece. Eu am gresat-o in plina iarna si diferenta a fost semnificativa.
  • S-Cross 1.4T AllGrip Hybrid Passion 2021 ( inainte - SX4 2WD 1.6 VVT 2012 )
 

Offline Deer

  • Newbie
  • *
  • Mesaje postate: 2
  • Gen: Bărbat
    • Sibiu
Re: Problema cutie viteze manuala
« Răspuns #49 : 11.Apr.2022, 12:55:03 a.m. »
@cristidav mersi de info  :good:
  • Suzuki S-CROSS