Buna tuturor. Saptamana ce urmeaza doresc sa achizitionez un swift. Merita motorul de 1.5? Consumul stiu ca este mai mare, dar din punctual fiabilitatii ma intereseaza. Din citite am vazut ca nu prea se vinde si cumpara motorul de 1.5. Va multumesc!
Motoarele pe benzina de pe respectiva generatie de Swift faceau toate din aceeasi familie M1xA - in iteratiile de 1.3, 1.5 si 1.6 (Swift Sport). Este un motor (super-)fiabil - dovada ca in iteratia de 1.6 (Suzuki Swift Sport) a fost folosit ca masina de inchiriat pentru cine vroia sa se dea pe Hockenheim-Ring, respectivele modele fiind 'pensionate' din respectiva activitate (dar functionale) la 50-60k km (kilometraj respectabil pentru o masina stock cu care te dai pe un circuit). Motorul s-a mai pus si pe alte modele de masini de la Suzuki - Jimny, SX4/Sedici, Grand Vitara - toate implementarile dovedindu-se foarte fiabile.
Din ce se vede si pe spritmonitor.de, diferenta la consum intre 1.3 si 1.5 este de pana un litru de benzina. Nu as zice ca din cauza asta sunt mai rare modelele 1.5. Parerea mea e ca 1.3-ul ofera suficienta performanta / suficient zvac pentru ca doritorii sa opteze pentru 1.5 (exceptand pe cei care doresc mai mult si sar la Swift-Sport-ul de 1.6). Eu am avut respectivele motoare pe Swift (1.3 din 2007) si pe SX4 (1.6 din 2010) - exceptand consumul (care era fctie. de talpa), a fost multumit de amandoua. La generatia respectiva de Swift nu motorul ar fi problema, ci cutia de viteze - rulmentii din cutie cedeaza la kilometraje destul de mici (sub 100k km); eu am avut aceasta problema si m-a costa inspre 4,000 Lei (reparatie facuta la reprezentanta, dar cu kit complet de rulmenti achizitionat separat de pe eBay). Iar problema este prezenta si la 1.3 si la 1.5 - este aceeasi cutie (la 1.6 mi se pare ca este diferita cutia, ca interne). O alta problema - functie de cum a fost condus (adica daca a fost condus preponderent subturat), poate exista riscul infundarii catalizatorului, ceea ce da erori cu privire la sonda lambda (a doua).