Autor Subiect: Jante de 15  (Citit de 1891 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline GoneFishing

Re: Jante de 15
« Răspuns #30 : 10.Mai.2022, 11:36:30 a.m. »
Ai dreptate si nu prea !
Desi acele flanse sunt grele ele sunt pozitionate chiar langa axa de rotatie a rotii asa ca forta centrifuga nu are foarte mare efect asupra lor.
Gandeste-te ca altii pun cauciucuri de 215 / 60 R16 in loc de  215 / 55 R16 adica adauga greutate suplimentara de cauciuc taman la extremitatea rotii, acolo ce sa mai zici de uzura suplimentara la rulmenti ?

Daca foloseam jante din aliaj de 18 cred ca greutatea rotii crestea desi se micsora/usura balonul fata de janta 16 din tabla si balon 65 (ceva mai mare decat ce-i in carte/60)
Sau era aproape tanda pe manda.
Banuiesc ca grosimile pieselor care au legatura cu rotile iau in calcul greutatea viitoare a acestora. Adaugand niste flanse/distantiere voi adauga o greutate suplimentara care probabil nu a fost luata in calcul de producator. Uzura exista oricum la orice piesa chiar daca folosesc dimensiunile de roti agreate de producator. Greutatea suplimentara ar trebui sa creeze uzura prematura a anumitor piese. De aici si intrebarea mea catre @enicky ref. la nr. de KM parcursi de cunostinta  lui cu distantierele de 3cm si posibilele probleme aparute.

Din cate am citit, o roata mai usoara este recomandata din pct. de vedere al consumului si al protejarii anumitor piese. In general se recomanda jante intoarse in loc de flanse/distantiere pt. ca pastrezi greutatea rotii in limite acceptabile si esti mai in siguranta pe drum decat cu prezoane mai lungi sau 2 seturi de prezoane.
« Ultima Modificare: 10.Mai.2022, 11:47:55 a.m. de GoneFishing »
  • SUZUKI VITARA 1.4, BOOSTERJET, AT, AllGRIP, 2019
- cu siguranta niciodata prostit pentru a 2-a oara de SUZUKI ;>)
 

Offline enicky

Re: Jante de 15
« Răspuns #31 : 10.Mai.2022, 01:54:35 p.m. »
   Facem prea multa filozofie pe un mic disc de duraluminiu, gros de 2-3cm, care, cate grame poata sa aiba? Ca nu-i de fonta sau otel ca sa ajunga la kg.
Cred ca de vreun an le are puse colegul nostru, nici vorba de "s-a lasat cu schimbat piese". E o amarata de flansa.
  Asa, vezi ca si arcurile sunt mai grele decat originalele.
Cat despre rulmenti(de la roti), mai devreme sau mai tarziu tot se vor schimba.
Cam asa arata : https://www.autodoc24.ro/eibach/1932207
  • Suzuki VITARA NewCool 4WD 1,6 benzina/Suzuki SX4 S-CROSS HYBRID SPIRIT, 1.4 AllGrip
 

Offline GoneFishing

Re: Jante de 15
« Răspuns #32 : 10.Mai.2022, 02:23:16 p.m. »
   Facem prea multa filozofie pe un mic disc de duraluminiu, gros de 2-3cm, care, cate grame poata sa aiba? Ca nu-i de fonta sau otel ca sa ajunga la kg.
Cred ca de vreun an le are puse colegul nostru, nici vorba de "s-a lasat cu schimbat piese". E o amarata de flansa.
  Asa, vezi ca si arcurile sunt mai grele decat originalele.
Cat despre rulmenti(de la roti), mai devreme sau mai tarziu tot se vor schimba.
Cam asa arata : https://www.autodoc24.ro/eibach/1932207

Pai cam se aduna putin de colo si mult de dincolo. Nu m-am hotarat daca folosesc distantiere/ce grosime/ce material desi ideea ta are sens in cazul meu.
Momentan caut informatii inclusiv ref. la materialul folosit. In functie de diametru, grosime, material, un distantier poate depasi 1kg cu usurinta. Eu am citit destul pe tema asta pana acum si nu-i asa simplu pe cat pare. Surse din strainatate si din Romania. Janta intoarsa, greutate roata mica, fara prinderi extra (2 seturi prezoane = multe puncte de rupere sau prezoane lungi = rezistenta precara mai ales in functie de greutatea rotii + distantierului) sunt sfinte daca vrei risc zbor roata mai mic la viraje cu sau fara denivelari. Nu sunt afectati doar rulmentii ci mai multe piese in cazul rotilor.
Ma indoiesc insa ca voi gasi jante de tabla intoarse/et negativ pentru masina asta desi mai caut.

Cum spuneai in alt post, poate eu sunt perfectionist. Desi cred ca termenul corect ar fi precaut. Mai car si copilul dupa mine.
  • SUZUKI VITARA 1.4, BOOSTERJET, AT, AllGRIP, 2019
- cu siguranta niciodata prostit pentru a 2-a oara de SUZUKI ;>)