E o diferenta majora intre plastice, cu tehnologia din ziua de azi. La frana, sincer, sper sa nu fie din plastic (desi chiar si acolo am niste dubii, acum exista servo frana, exista AFU, etc, daca apesi nu prea tare ai si zburat prin parbriz); la acceleratie insa, de ce? Acceleratia e electronica de ceva vreme, nici la logan nu cred ca mai e pe cablu. Nu mai are motiv ca acea piesa sa reziste la forte mari. Pe de alta parte, chiar si un policarbonat bun, trecut prin diverse soft-uri generative iti bate la popou orice aliaj de aluminiu. In F1 in afara de aliaje speciale pe la motor/mecanica, cred ca 90% plastic/fibra de carbon.
Totusi, mai conteaza si cum e pusa piesa. Plasticul poate fi bun, dar daca la chinezismul ala pedala loveste ceva ce nu trebuia din cauza unui surub iesit in afara, e pa. Asta e un pacat al pieselor modelate generativ: sunt gandite si garantate sa aiba super rezistenta pe directia X, 40grade, 300Nm; daca forta vine dintr-o alta directie pe care proiectantul o considera imposibila, pocneste ca o aschie.
Exemple: