Autor Subiect: Bujia - teorie si practica  (Citit de 8413 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Christian 1

  • Vizitator
Re: Bujia - teorie si practica
« Răspuns #30 : 18.Feb.2021, 10:37:57 a.m. »
Ca sa revenim la subiect oarecum, stie cineva de ce bujiile de K14C sunt aproape de 3 ori mai scumpe decat cele de K14D? Las linkuri mai jos:

K14D: https://piese.radacini.ro/vitara-hybrid-48v-2020-prezent/bujie-benzina-k14d-s-cross-vitara-hybrid-48v-09482-00663-000.html

K14C: https://piese.radacini.ro/vitara-2015-prezent-k14c-1373-cmc-103-kw-140-cp/bujie-benzina-k10c-k14c-suzuki-09482-00642-000.html
De obicei, bujiile cu electrod iridium sunt cam de 3-4 ori mai scumpe decat cele normale. Dar si tin ca si viata, dublu. :)
Si nu sunt facute de Suzuki, ele sunt Denso din cate stiu.
 
The following users thanked this post: dthem

Offline dthem

Re: Bujia - teorie si practica
« Răspuns #31 : 18.Feb.2021, 10:40:47 a.m. »
In manual la mine (K14C) bujia recomandata e NGK ILZKR7D8. Ca sa detaliez putin intrebarea, de ce pe K14C se pun bujii cu electrod iridium si pe motorul mai nou se pun bujii mai proaste?
  • Vitara 1.4 BoosterJet AT Passion 2019
 

Christian 1

  • Vizitator
Re: Bujia - teorie si practica
« Răspuns #32 : 18.Feb.2021, 10:43:21 a.m. »
In manual la mine (K14C) bujia recomandata e NGK ILZKR7D8. Ca sa detaliez putin intrebarea, de ce pe K14C se pun bujii cu electrod iridium si pe motorul mai nou se pun bujii mai proaste?
Costuri reduse de catre fabricant. La fel e si la moto, ele vin cu bujii normale din fabrica, daca vrei iridium, platesti in plus si gasesti codul bujiei iridium, ca optionala sau extra...  ;)
 

Offline dthem

Re: Bujia - teorie si practica
« Răspuns #33 : 18.Feb.2021, 10:46:46 a.m. »
Interesant. Atunci inseamna ca intervalul de schimb la hibride n-ar mai fi 60k, ci mai mic. Ne ajuta cineva cu aceasta info?
  • Vitara 1.4 BoosterJet AT Passion 2019
 

Offline rexkrokiDAU

Re: Bujia - teorie si practica
« Răspuns #34 : 18.Feb.2021, 10:57:00 a.m. »
De obicei, bujiile cu electrod iridium sunt cam de 3-4 ori mai scumpe decat cele normale. Dar si tin ca si viata, dublu. :)
Si nu sunt facute de Suzuki, ele sunt Denso din cate stiu.

In cazul meu, SX4 a venit din fabrica cu NGK. Prima data le-am schimbat cu unele identice iar a doua oara le-am schimbat cu unele Champion, tot cu iridium. :)

Christian 1

  • Vizitator
Re: Bujia - teorie si practica
« Răspuns #35 : 18.Feb.2021, 11:01:37 a.m. »
De obicei, bujiile cu electrod iridium sunt cam de 3-4 ori mai scumpe decat cele normale. Dar si tin ca si viata, dublu. :)
Si nu sunt facute de Suzuki, ele sunt Denso din cate stiu.

In cazul meu, SX4 a venit din fabrica cu NGK. Prima data le-am schimbat cu unele identice iar a doua oara le-am schimbat cu unele Champion, tot cu iridium. :)
La mine a venit cu un model facut de Denso pentru Suzuki, model care cand am cautat de schimb, nu se mai fabrica(cel normal), asa ca am luat varianta Denso cu iridium. :)
 

Offline dthem

Re: Bujia - teorie si practica
« Răspuns #36 : 18.Feb.2021, 11:06:18 a.m. »
Oare sunt fungibile cele doua indicate de mine?

Mai am si alta curiozitate. La ILZKR7D8 NGK zice ca tin 100.000 de mile, iar Suzuki recomanda schimb la 60.000 km. Manevra de marketing sau e ceva adevar la mijloc?
  • Vitara 1.4 BoosterJet AT Passion 2019
 

Christian 1

  • Vizitator
Re: Bujia - teorie si practica
« Răspuns #37 : 18.Feb.2021, 11:08:43 a.m. »
Interesant. Atunci inseamna ca intervalul de schimb la hibride n-ar mai fi 60k, ci mai mic. Ne ajuta cineva cu aceasta info?
Atat la Subaru-ul dinainte, cat si la Suzuki-ul de acum, bujiile normale de fabrica li se recomanda in manual schimbarea la 60.000 km. Cele iridium tin 120.000 km, dar ca sa nu ai stres, le schimbi la 100.000 km pentru siguranta.
 

Christian 1

  • Vizitator
Re: Bujia - teorie si practica
« Răspuns #38 : 18.Feb.2021, 11:31:46 a.m. »
Legat de bujiile NGK, am sa imi permit o paranteza: am avut cativa ani consecutivi la service, probleme cu bujiile NGK(pe parte de motociclete) in sensul contrafacerii lor. Sugestia mea este sa pastrati in portbagaj, bujiile vechi ce le dati jos, in cutiile bujiilor noi ce urmeaza sa le montati. Motivul? Murphy nu doarme, ca atare, cum chestiunile ciudate se intampla cand sunteti departe de casa, le aveti pe cele vechi din care luati una si o schimbati pe cea defecta. La urmatorul schimb, procedati la fel. :)
 
The following users thanked this post: FritzVonSpritz