Suzuki Club ROMANIA
Suzuki - discutii TEHNICE => Suzuki BALENO => Probleme tehnice BALENO => Subiect creat de: croco din 17.Iul.2018, 12:15:55 a.m.
-
De vreo saptamana am observat o scadere a demarajului la Balenuta la plecarea de pe loc si la turatii mici. Impulsul este mai mic si isi revine undeva de la 2500rpm in sus. Singura modificare pe care am facut-o de cand am inceput sa observ asta este montarea scutului motor dar diferenta datorata greutatii scutului nu poate fi asa mare. La relanti nu se ineaca, merge constant, nu are oscilatii de turatie. Se intampla la fel cu motorul rece si cald.
Stiu ca nu e un motor turbo sau aspirat de capacitate mare dar demarajul e vizibil mai incet decat la primele 7-800 kilometri. Consumul mediu nu s-a modificat, aerul conditionat sta pornit cam tot timpul.
As mai putea pune-o eventual pe seama benzinei, ultimele 2 dati am alimentat de la Lukoil ca era in drum, de obicei alimentez de la Petrom. Daca aveti ceva sugestii sau idei, le astept cu interes.
-
Poate te-ai obisnuit cu dinamica masinii? Incearca o cronometrare 0-100 si vezi ce valoare iti da. Daca nu e in jurul valorii declarate iti bati capul atunci.
-
E o idee buna. O sa incerc cand ajung la o sosea mai libera. Pe aici prin oras nu am sanse.
Tocmai ca incepusem sa ma obisnuiesc cu dinamica initiala si acum mi se pare diferita :)
Dar de curiozitate si intrebarea nu e doar pentru posesorii de Baleno, a mai observat cineva diferente de demaraj la plecarea de pe loc in functie de furnizorul de comustibil? Comparand cu aceeasi cifra octanica.
-
Cu benzina lukoil am stricat o sonda lambda
Pe tester dadea insuficient octanic ceva
Baga niste benzina de 100 si da-i tare, peste 3500 rpm pe autostrada vreo 20 min
-
Daca ai pus scutul metalic , daca ai pus si rezerva normala in portbagaj - asta inseamna o greutate in plus , chiar daca nu pare mare posibil sa se simta fiind un motor mic si aspirat pe deasupra. La toate astea adauga si faptul ca mergi cu AC ceea ce iar influenteaza fiind motor de capacitate mica. Toate astea se simt mai evidentiat , lucru normal , parerea mea. Binenteles poate influenta si calitatea benzinei. Eu am alimentat numai de la Rompetrol de 95 si de doua ori de 98 tot Rompetrol. Diferente la momentul ala nu am simtit sincer intre cele doua sortimente. Dupa ce o sa mi montez si eu scutul metalic vad cum sta treaba.
-
Problema e ca a bagat benzina cu ... apa
-
Da posibil. Oricum toata benzina de la noi e “botezata” mai mult sau mai putin. In orice caz de evitat Lukoil. Eu recomand Rompetrol , Mol , Petrom , in ordinea asta. Acum mai depinde si de fiecare statie in parte. In cazul unora șmechereala este mai pe fata.
-
Inclin spre varianta cu "botezatul" benzinei. Inainte de a alimenta de 2x de la Lukoil am bagat de la MOL si de 2x petrom, peste tot de 95 si nu am avut efectele astea. Am in weekend drum in afara, ocazie cu care o sa consum cam tot ce e de la Lukoil si vad din nou cum e cu cea de la Petrom.
Nu cred totusi ca un scut de 30 maxim 50 kilograme sa influenteze asa mult dinamica iar roata de rezerva am avut-o in portbagaj si cand masina se infigea mai agresiv, e varianta ingusta care nu e foarte grea.
-
Ce scut de 50kg, bre? ce e blindaj? Nu cred ca are mai mult de 10kg. Nu stiu roata cat are, posibil 10-14kg, dar n-ajung amandoua la 50 ! De la Lukoil eu bag frecvent, am si card, dar n-am avut problema. Vezi ca sunt si fransiza.
-
Benzina de la Lukoil e in general cu probleme - singura data cand am bagat in Swift de la Lukoil cativa litri (ca era singura benzinarie in arie), m-am trezit cu eroarea de sonda lambda in bord (P0420)...
Pe de alta parte, ultimele doua plinuri la SX4 le-am facut de la Lukoil (iar m-a surprins in pana de benzinarii), dar cu benzina scumpa de 95 (aia aditivata) si vad ca nu mi-a facut inca vreo problema...
Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk
-
Nu stiu cum este benzina de la Lukoil dar eu am renuntat la serviciile lor de la masina anterioara. Se simtea o mare diferenta in functionarea ei alimentand cu motorina de la Luk. Nu mai avea aceeasi putere, nici demarajul nu era la fel. Cea mai buna mi s-a parut cea de la Rompetrol, urmata de Petrom. Nu am incercat OMV sau Mol (nu prea sunt in aria mea de deplasare). deci...da, inclin sa cred ca benzina este de vina in cazul "balenutei" tale.
-
Ce scut de 50kg, bre? ce e blindaj? Nu cred ca are mai mult de 10kg. Nu stiu roata cat are, posibil 10-14kg, dar n-ajung amandoua la 50 ! De la Lukoil eu bag frecvent, am si card, dar n-am avut problema. Vezi ca sunt si fransiza.
Nici eu nu cred sa aiba scutul foarte mult, roata e slim am ridicat-o cu o mana lejer. Posibil sa fie manarita benzina la statia de unde am bagat eu de 2x la rand. nu am idee daa sunt fransiza, nu scria pe nicaieri. O sa trec la Petrom, e si ea la indemana.
-
Benzina de la Lukoil e in general cu probleme - singura data cand am bagat in Swift de la Lukoil cativa litri (ca era singura benzinarie in arie), m-am trezit cu eroarea de sonda lambda in bord (P0420)...
Pe de alta parte, ultimele doua plinuri la SX4 le-am facut de la Lukoil (iar m-a surprins in pana de benzinarii), dar cu benzina scumpa de 95 (aia aditivata) si vad ca nu mi-a facut inca vreo problema...
Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk
Poate pe aia mai scumpa nu isi permit sa o "aditiveze" cu apa ca le sare lumea in cap. Pe Swift ai tot motorul asta de 1.2, K14C ?
-
Swift-ul sotiei a intrat in al 11-lea an de viata si are motorul mai vechi M13A - 1.3/92cp...
Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk
-
Pe Swift ai tot motorul asta de 1.2, K14C ?
[/quote]
Pe balene avem K12C
-
Motorul de 1.3 nu avea 87 cp? Pe urma pentru 2010 - 2016 1.2 cu 94 cp euro 5 si acum ultima varianta euro 6 are 90 parca.
-
Depinde de care 1.3 vorbesti (https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Suzuki_engines)... M13A-ul de pe Swift avea 68kW.
Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk
-
Pe Swift ai tot motorul asta de 1.2, K14C ?
Pe balene avem K12C
[/quote]
12 am avut in cap, nu stiu de ce am tastat 14 :)
-
Incepe sa se confirme banuiala despre calitatea benzinei. Am alimentat un plin de la Petrom, in rezervor mai avand vreo 7-8 litri si demarajul a inceput sa isi revina la forma initiala. nu credeam sa conteze asa mult furnizorul. O sa alimentez totusi in viitor si de la alta statie Lukoil sa vad daca se mai repeta. Poate e ceva in neregula cu cea de la mine din sectorul 3 :) botezul apei sau altceva.
-
Eu bag de obicei de la Lukoil in weekend, aditivata la pret de normala(e oferta) si n-am avut probleme. Acum am de la Mol si n-am remarcat o diferenta de comportament. Lukoil este aceeasi statie de langa casa. Nu stiu ce-or face ceilalti. Dar in zona Costantei am gasit si fransiza si nu mi-au primit cardul eliberat de Lukoil.
-
Fa teste pana schimbi sonda lambda
Suzucele sunt fitoase la benzina
-
Suzucele sunt fitoase la benzina
Cam asa pare hippo. In Matiz am bagat benzina de la toate statiile posibile inclusiv no-name dupa cum s-au nimerit pe drum si nu mi s-au parut diferente notabile de mers. Cred ca o sa raman pe Petrom. Rompetrol si Mol nu am in zona.
-
Eu am alimentat numai de la Petrom si Rompetrol. Se comporta foarte bine "balenuta".
-
Revin cu un update.
Am facut un plin cu benzina de la Petrom pornind de la un rezervor aproape gol. Din pacate mi se pare la fel de lenesa la plecarea de pe loc si viteze mici. Mai exact devine voioasa dupa ce trece de 3000rpm dar cresterea in turatie de la 0 la 3000 destul de inceata. Consumul obtinut in regin de oras, condus distante mici pe strazi aglomerate este bun, 5.4.
Mi-am adus aminte acum ca la primul ei plin cand am iesit de la Autonet am bagat benzina de la Mol, prima benzinarie aflata in cale. A mers foarte bine, demaraj excelent. O sa fac urmatoarele plinuri pe rand la Mol si Rompetrol, ultimul brand nu l-am incercat pana acum cu Balenuta. Multumesc colegilor pentru informatii, raman la ideea ca la unele statii benzina ar putea fi nitel "botezata".
-
Poate Petrom ul din zona respectiva are benzina mai “slabuta”. Am facut si eu ultimele 2 plinuri tot cu Petrom si sincer nu am simtit nimic in plus sau in minus. Inainte de astea 2 plinuri cu Petrom am facut 1 plin de la Mol si la fel n am simtit nimic diferit. Inainte de astea 3 plinuri mentionate mai sus masina a vazut numai Rompetrol. Numai benzina de 95 de la toate.
Poti incerca un plin si cu benzina extra 98, 99 sau 100 si atunci vezi daca se simte ceva desi nu cred ca va fi perceptibil.
-
Si eu tot de 95 am bagat, constant. SIngura diferenta a fost o data la promotia de weekend de la Lukoil, benzina de 98 la pret de 95 dar a demarat la fel de prost.
Nu cred ca e un defect, nu se aud zgomote nu trepideaza, nu se ineaca sau altceva doar ca demarajul la plecare de pe loc si pana la treapta a 3 a e mai lent ca la prima mie de kilometri si e vizibil. Ma gandesc ca daca era ceva infundat, filtru de benzina sau altceva ar fi trebuit sa fie lenta pe toata plaja de turatii. Daca nu ai observat nici o diferenta intre Petrom si Mol inseamna ca e posibil sa am totusi o problema la ea. O sa verific la urmatoarele 2 plinuri, Mol si Rompetrol.
Ai observat cumva o crestere mai rapida de turatie de la 3000 in sus daca accelerezi la maxim? Cu benzina de Petrom intreb.
Nu sunt expert in auto de nici un fel, dar din ce am inteles, un calculator decide debitul de benzina in functie de acceleratia imprimata de pedala si viteza/treapta de viteza curenta. Teoretic find un soft, ar putea avea o functionare defectuoasa.
-
Stii cum se spune: bagi talpa mai tare, cureti si injectoare...
-
Daca la 2000km e nevoie sa le curat, inseamna ca am o masina speciala :)
O sa ma lamuresc la urmatoarele 2-3 plinuri de la alti furnizori daca problema e benzina sau ea insasi.
-
Comportamentul enuntat ca benzinarul aspirat devine nervos de abia dupa 3,000rpm eu personal il vad ca normal - cuplul cam atunci devine disponibil...
Recomand un plin de benzina scumpa (chiar de 100) si talpa (preferabil la drum lung)...
O testare i s-a facut masinii - vreun mesaj de eroare?!
Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk
-
Altii au stricat un ambreiaj dupa 50 km, parca o doamna cu un Polo, aparuta la stiri, deci orice e posibil.
-
Recomand un plin de benzina scumpa (chiar de 100) si talpa (preferabil la drum lung)...
O testare i s-a facut masinii - vreun mesaj de eroare?!
Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk
Pana la 1000km a mers ok, asta insemand cam 2 plinuri si ceva de benzina, cred. Nu am avut motiv la revizie sa cer vreo verificare suplimentara.
In bord nu a afisat nici o eroare niciodata.
O sa incerc si asta la urmatoarele plinuri CO 98/100 si turata mai mult in afara. Ultima mie de kilometri a facut-o in oras, viteza mici, distante mici, opriri multe. Presupun ca asta nu e benefic.
-
Altii au stricat un ambreiaj dupa 50 km, parca o doamna cu un Polo, aparuta la stiri, deci orice e posibil.
Preupun ca asta ar trebui sa aiba niste efecte premergatoare, intrat greu in viteze, patinat ambreiaj, zgomote la schimbarea treptelor sau altceva pe acolo, problema pare a fi legata de urcarea mai grea in turatie la trepte mici. a 4 a si a 5 sunt neschimbate.
-
Comportamentul enuntat ca benzinarul aspirat devine nervos de abia dupa 3,000rpm eu personal il vad ca normal - cuplul cam atunci devine disponibil...
Recomand un plin de benzina scumpa (chiar de 100) si talpa (preferabil la drum lung)...
Absolut de acord cu cele de mai sus!
Este un motor 1.2 tip C (ca pe noile IGNIS, SWIFT) cu Moment Motor Maxim la 4400 rot/min. Parerea mea e ca in oras trebuie sa-l duci peste 3500 rot/min ca sa schimbi, sa nu scazi sub 2500 si pe cat posibil sa fie mereu la putin 3000 si asa vei avea si acceleratie la nevoie.
Eu de ani buni pun combustibil NUMAI de la MOL (si f. rar de la OMW si Petrom) si sunt extrem de multumit de calitate (odata am avut o furaciune la moto la un rezervor e 13.5 L in care mai aveam vreo 3 L cel putin mi-a "intrat" la pompa si am platit 14 L, dar ma grabeam si nu am avut timp de scandal...)
Si pun numai benzina premium de 98; e mai buna ca are aditivi si ca fiind cu cifra octanica mai mare, protejaza la detonatii si autoaprinderi si astfel motorul are o viata mai lunga. (cifra octanica mai mare nu inseamna energie mai multa sau ardere mai "puternica" ci ardere mai "blanda"si fara socuri pt motor).
Cred ca Balena nu are probleme ci ii trebuie o benzina buna si un stil de condus mai vioi, mai turat.
-
Mol o aveam si eu in vedere pentru urmatorul plin, multumesc pentru descrierea problemei
-
Acum am facut si eu un plin cu Mol de 95. Poate mi se pare mie dar parca se consuma mai greu , acul nu scade atat de repede. Mai monitorizez
-
Asa e pana la jumătatea scalei. După aia zici că-i ...Hummer.
-
Cu aia de la rompetrol , petrom scadea pana acum de aia zic. Poate mi se pare mie.
-
Acum am facut si eu un plin cu Mol de 95. Poate mi se pare mie dar parca se consuma mai greu , acul nu scade atat de repede. Mai monitorizez
Data viitoare incearca si cu CO de 98...posibil sa constati ca o sa ai un consum un pic mai bun si motorul o idee mai silentios...diferenta de bani merita, zic eu!
-
Eu numai de la MOL alimentez, asa ca n-am cu ce compara.
-
Acum am facut si eu un plin cu Mol de 95. Poate mi se pare mie dar parca se consuma mai greu , acul nu scade atat de repede. Mai monitorizez
Asa e pana la jumătatea scalei. După aia zici că-i ...Hummer.
In weekend am programat un drum de 300km cu ea, ocazie cu care o sa o alerg nitel si consum benzina de Petrom, urmeaza MOL 95 si la urmatorul plin 98, o sa urmaresc si figura cu acul rezervorului dupa jumatatea scalei, nu am observat cu atentie.
Cu ocazia asta ma elucidez si daca e diferenta de demaraj intre cele 2, Petrom si MOL.
Multumesc din nou tuturor colegilor pentru pareri si impresii.
-
În cele 4 luni de când folosesc balenuta și aproape 5000 km efectuați, nu a apărut fenomenul descris de tine. Se comporta exact ca în prima zi.
-
Inteleg dar intrucat nu am gasit alte cauze aparente, calitatea benzinei e unul din lucrurile la indemana pe care le pot evalua folosind diversi producatori. La urmatoarele plinuri o sa ma lamuresc daca fenomenul persista sau nu si atunci voi face o vizita la service daca e necesar. Nu ma incanta ideea ca o masina noua pe care am condus-o 1000 de kilometri sa mearga intr-un fel si urmatoarea mie de kilometri in alt fel.
Am si un alt termen de comparatie, Baleno pe care am incercat-o la test drive, demarajul era identic cu masina mea in prima mie de kilometri.
-
Asa cum au spus si alti colegi, si spui si tu, primul pas este sa alimentezi de la alt furnizor. La toate masinile pe care le-am avut sau alta statie de alimentare. Conteaza foarte mult si cat aditiv pun ei in tancuri si...cat altceva. Dar, in principiu, calitatea benzinei este vinovata de fenomen.
-
In general pui benzina de la aceeasi statie sau doar de la acelasi producator indiferent de statie?
-
In general, nu schimb producatorul (daca masina se simte bine). Si, mi-am format un obicei (ajutandu-ma si faptul ca trec aproape zilnic pe langa ea), sa alimentez de la aceeasi statie. Traind in Romania, se creaza niste "relatii" vanzator-client. Mi s-a intamplat sa ma avertizeze in urma cu vreo 2 ani sa nu alimentez cu un sortiment de motorina. Sa nu povestesc o patanie veche cand, alimentat de la o statie Shell( pe vremea aia), iarna fiind...dupa 4 km efectuati, am ramas cu masina la intrarea in pasajul obor, pe banda 2. Nu a mai pornit sub nici o forma. Cand am ridicat capota si m-am uitat in pompa de benzina...era gheata. Deci, tractata in garaj, toata instalatia de alimentare era inghetata.
-
Care e statia? poate o am si eu intamplator in drum
Poate de asta a si inchis Shell la noi, prea multe reclamatii :)
-
Eu alimentez de la Petrom sau Rompetrol de pe Mihai Bravu cand cobori podul Vacaresti si mergi spre Vitan
-
Am facut al doilea plin la rand de la MOL, aceeasi statie, aceeasi pompa deci teoretic nu a mai ramas nimic in rezervor de la Petrom/Lukoil si demarajul a revenit la forma initiala. CO95 ambele plinuri, se pare ca conteaza producatorul, cel putin pentru aceasta masina. Ca o paralela am facut si la VItara acelasi lucru dar nu par modificari vizibile.
-
Vitara nu are tehnologia injectoarelor Dualjet. Probabil de aia nu simte diferente atat de vizibile.
-
E posibil, la asta nu m-am gandit.
Am facut acelasi traseu cu ambele si pot sa iti spun ca la plecarea de pe loc pana pe la 60-70km/h Baleno e mai iute decat Vitara, La mai mult de atat, diferenta de capacitate cilindrica isi spune cuvantul.
Pentru Balenuta raman pe benzina de la Mol, m-a convins.
-
Eu tot cred ca nu este de vina firma ci statia respectiva din zona sau lotul respectiv de benzina care a venit in perioada aia
-
Nu stiu ce sa zic, cert e ca s-a ameliorat vizibil dupa 2 plinuri. In afara de demaraj, nu ar fi alte diferente, consum cam acelasi, mersul motorului la fel.
-
Cel mai bine evita benzinariile alea din zona respectiva.
-
Incearca si benzina de 98....eu am incercat si m-am convins ca merita cei 15-20 lei in plus pe un plin....numai din asta pun. Am consum mai mic, mers mai silentios al motorului...
-
O sa incerc.
E in plan pentru plinurile urmatoare.
Tot de la Mol pui?
Cel mai bine evita benzinariile alea din zona respectiva.
Am inceput deja sa le evit :)
-
Arunci banii inutil pe benzina de 98+
La motoarele astea e insesizabila diferenta
Cu lukoil si unele statii petrom am avut si eu probleme, dar daca e benzina nebotezata sigur pui degeaba de 98.
-
Nu am pus de 98 pana acum.
Colegul @Soimu spune ca ar fi mai mic consumul, asta insemana ca se mai compenseaza putin cu pretul mai mare.
Nu ai observat diferente la Saab sau la S-Cross?
-
La s-cross scrie 95 pe buson si am pus o singura data 98, nicio diferenta sesizabila
La saab pun numai 98pt ca asa scrie in carte si pe buson “only 98”, e contraindicat sa pun ceva mai jos pt ca e arderea incompleta si se depune mizerie
La saab se simte diferenta la putere, la consum nu ma uit, e pus pe temperatura ca sa nu ma enervez.
E un pic ciudat ca suzuki nu recomanda 98 pt masinile turbo, dar probabil e mai noua tehnologia si nu conteaza
La aspirat consider ca e inutil, e puterea prea mica ca sa simti diferenta
Diferenta e sesizabila daca sunt hoti si baga apa sau alte porcarii
-
La mine la ambele scrie 95.
Probabil ca tehnologia turbo de la Suzuki e suficient de matura sa procesez ambele tipuri de benzina cu succes.
Inca nu am termen de comparatie intre 95/98, singura diferenta am sesizat-o intre producatori la acelasi tip de benzina.
-
Eu in toate masinile pe care le-am avut si am bagat benzina sau motorina de 98 , 99 sau 100 nu am observat decat faptul ca o consuma mai repede. La Baleno decat odata i-am dat Efix 98 si nu am simtit nimic evident....acul parca a scazut la fel ca la cea de 95...
-
Nu gasesc episodul din mythbusters cu benzina de 95 si 98 pusa in masini obisnuite si testate pe stand
Tin minte ca au explicat ca se simte o imbunatatire la motoarele de peste 200 cp
Am gasit alta emisiune in care explica https://youtu.be/gQghB4asSnI
Faptul ca pe motoare obisnuite nu e nicio diferenta, insa pe sportive da
-
Da , pe net m am tot documentat si eu in trecut. Am vazut multe filmari cu explicatii tehnice si exemple din care reiese ca daca bagi combustibil premium cu cifra octanica / cetanica mare pierzi doar bani atat. Niciun avantaj in rest. Se spune ca performanta in plus este de 2-3 pana in 5% dar tu nu ai cum sa simti lucrul asta. Probabil se simte ceva palpabil la motoarele puternice de sute de cai cum a spus hippo la care se cere expres benzina cu cifra cetanica mare. Si dimpotriva , din ce m am documentat reiese faptul ca in cazul motoarelor la care producatorul specifica doar 95 si i se da 98+ apar batai ( efectul de knock) combustie prematura , explozii aleatorii , ardere deficitara. Este valabil si invers , unde se cere expres 98+ si i se da de 95.
Este ca la SSD-uri , diferenta dintre unul de top cum ar fi Samsung Evo si unul de la alta firma. In teste Samsung este pe primul loc dar tu ca utilizator nu simti asta in daily-use deci... platesti doar dublu pentru Samsung. De atunci n-am mai bagat benzina premium , doar odata de fite ca mi-a venit mie asa. Totusi , in manualul masinii actuale mentioneaza ca trebuie sa alimentez cu benzina minim CO95 care sa contina etilen pana in 5% maxim parca. Nu spune ca trebuie expres doar de 95 sau sa nu alimentez cu de aia premium ca bubuie motorul. Deci merge sa i dau si premium. Din anii '80 s-a inventat senzorul de knock care atunci cand detecteaza combustie prematura , ajusteaza automat sincronizarea deci motorul o sa functioneze fin necontand ce benzina ii dai. Dar ma repet , beneficiile sunt zero. Ma arde doar la buzunar.
Da , sunt multe filmulete pe youtube care practic in mare spun acelasi lucru , ideea finala este aceeasi. Nu merita sa i dai premium decat daca cere clar producatorul sau manualul masinii lucrul asta ca altfel se defecteaza ceva.
-
Facand o medie din postarile anterioare concluzia ar fi asa:
- Benzina cu cifra octanica superioara 98-99-100 are un randament discutabil cu beneficii marginale care nu justifica diferenta de pret, cel putin nu la tipul de motorizare 1.2 VVT benzina de la Suzuki.
- Benzina de 95 ar putea avea calitati diferite in functie de producator, dar si in functie de dorinta statiei de alimentare de a o "imbogati". Din testele mele personale alimentand din acelasi loc, am observat o imbunatatire a cresterii in turatie la trepte mici de viteza la cea de la MOL in timp ce de la alti producatori efecte sub asteptari dar e adevarat ca am alimentat fix de la aceleasi statii Petrom si Lukoil.
Ca sa fiu obiectiv dupa inca un plin de la Mol ar trebui sa alimentez de la statii diferite Petrom si Lukoil de cateva ori si daca efectele de incetinire reapar sa revin si sa raman pe cea de la Mol.
-
Corect!
-
Eu am procedat in felul urmator: dupa ce am citit si eu cat am putut tot felul de studii si opinii, si tot nu m-am lamurit am decis sa-mi clarific situatia prin experienta proprie!...astfel la numeroase masini am alimentat si am fost atent la efecte si cu regular si cu premium; la moto mi-a fost mult mai usor ca rezervoarele sunt mult mai mici; dupa ce am observat ca este clar ca se obtine un consum ceva mai mic (intre 5-9%) si banii dati in plus se recupereaza, in plus am constatat ca si motorul merge mai soft dpdv zgomot si vibratii (la moto percepi mai direct prin oua si coloana vertebrala)....in final dupa ce m-am gandit bine, am decis de acum vreo 5-6 ani sa bag numai premium, si numai de la MOL sau OMW, iar de vreo 3 ani numai de la MOL (de cat ori am bagat fortzat de la no-name am avut surprize neplacute). Mi-a intrat in cap ca trebuie sa existe ceva avantaj, cat de mic, pentru acea diferenta de pret, pt. ca daca ar fi numai chestie de eticheta comerciala, cum suntem in RO, si nici un secret nu poate fi pastrat s-ar afla imediat...
Nu recomand nimic, doar am zis cum fac eu, si chiar daca ard 10% bani pt. combustibil premium, in plus, sunt confortabil cu asta
-
Lasand la o parte hotia benzinarilor (apa si altele), strict vorbind despe 95 si 98, calitate standard (nebotezata), la aspiratele astea mici nu vei simti nicio diferenta, e efect placebo
Ai vazut si in clip masuratoarea de la clio, tot atatia cp avea indiferent de benzina
La noi se simte diferenta pentru ca probabil cea de 98 cu apa e o benzina de 95 acceptabila si se face arderea corecta
-
Lasand la o parte hotia benzinarilor (apa si altele), strict vorbind despe 95 si 98, calitate standard (nebotezata), la aspiratele astea mici nu vei simti nicio diferenta, e efect placebo
Ai vazut si in clip masuratoarea de la clio, tot atatia cp avea indiferent de benzina
La noi se simte diferenta pentru ca probabil cea de 98 cu apa e o benzina de 95 acceptabila si se face arderea corecta
Pai cine nu a chiulit la lectia de chimie stie ca o cifra octanica mai mare nu inseamna cai putere mai multi sau energie mai multa in benzina cumparata....desi asta ar fi "credinta"populara...
Nu insist pe subiectul benzinei ca aici fiecare are o multitudine de alegeri personale...dar daca se intorc vremurile catre anii 80 si o sa avem doar un singur tip si marca de benzina, nu vom avea ce face!
-
N-ai cum sa ai putere mai mare(implica cp mai multi), dar eu am considerat intotdeauna ca cea cu cifra octanica superioara are o ardere mai buna si mai completa ceea ce este benefic pentru motor. Aceste efecte n-au cum sa se resimta in pedala, ele contribuie la buna functionare si prelungirea vietii motorului. Daca polisez masina si carpa aluneca usor pe capota, la fel si fluxul de aer, asta nu inseamna ca am cp mai multi.
Pe vremuri la Opel si chiar si la Ford mai foloseam aditivi de combustibil.
-
@enicky Da, si vitara e masina de offroad extrem, ca sa te iau un pic in balon 😂
Ca sa nu mai pomenim discutia cu motorul aspirat fasnet, mai ceva ca ala de porsche
😂😂
Eu zic sa-i pui kerosen ca e mai inflamabil
-
Pai in orice caz atunci prefer asa : Bag benzina standard si o combin cu aditivi cumparati de mine. Am barem siguranta ca ce pun aia e. Si sigur iese mult mai ok decat aia direct din pompa care oricum e botezata si nu stii daca mereu are aditivi in ea sau cat are. Am mai facut asa la diesel cu ulei 2T si aditivi in motorina. Se simtea o idee motorul mai relax.
-
Am montat rotile de vara si am schimbat uleiul. Sesizez o scadere a demarajului. Pe torque antigelul sta intre 95 si 98 grade. Motorul se incalzeste mai repede. No fi bun Ravenolul 0W16?
-
Si eu am folosit Ravenol 0w16 si nu am sesizat nici o problema la masina. Acuma am Motul 0w16 si nu vad sa fie ceva schimbat in comportamentul motorului. Foarte repede se incalzeste motorul si la mine dar asta este din cauza ca este cald afara.
-
Ieri au fost 10 grade.
-
Cu uleiul Ecstar a revenit demarajul.
-
Am mai experimentat o scadere a demarajului, capota motor nu era inchisa complet :">
-
Si eu am folosit Ravenol 0w16 si nu am sesizat nici o problema la masina. Acuma am Motul 0w16 si nu vad sa fie ceva schimbat in comportamentul motorului. Foarte repede se incalzeste motorul si la mine dar asta este din cauza ca este cald afara.
Cati km?