Suzuki Club ROMANIA
Discutii auto generale => Diverse => Subiect creat de: gabineg din 30.Oct.2016, 06:16:22 p.m.
-
Sa vezi cum te simti cind vei avea mare nevoie ca masina sa porneasca si ea sa nu vrea ... din cauza bateriei. Atunci sa vezi "distractie" - cauta pe unul sa te impinga sau sa-ti dea curent si cabluri. ;)
Pun aceasta intrebare pentru ca mi s-a intamplat in acest an sa-mi "moara" bateria (dupa aproape sapte ani de exploatare) si am fost nevoit sa chem o firma de service cu un "robot" de pornire ca s-o pun in miscare.
Din auzite mi s-a creat impresia ca motoarele masinilor moderne nu pornesc la impingerea masinii ca vechea Dacie. Si nici n-am prea vazut pe strazi masini impinse in ultimii ani, ci numai luand curent de la alta masina.
Voi ce stiti?
-
Cele cu motor pe benzina pornesc sigur, numai sa ai un strop de curent ptr pompa de benzina ! ;)
-
motoarele masinilor moderne nu pornesc la impingerea masinii ...
Pornesc. De ce sa nu porneasca? Majoritatea se feresc de aceasta tehnica pentru ca ori nu stiu ori se feresc din cauza CURELELOR de distributie.
P.S. Ca sa nu mai platesi aiurea service-area la fata locului pe tema asta, i-ati o pereche de cabluri pe care sa le tii sub scaun iar in caz de nevoie, e imposibil sa nu gasesti pe cineva care sa-ti furnizeze putin curent.
ATENTIE la manevrarea cablurilor!
-
Nu despre pornirea cu cabluri am intrebat, ci despre cea cu impingere. ;)
Ulterior, dupa pornirea cu robotul, la cateva ore dupa ce am "incarcat" in van bateria epuizata, am incercat si pronirea cu un set de cabluri al unui coleg, de la doua masini cu baterii diferite ca si capacitate. N-a pornit de fel. Am ajuns la concluzia ca depinde si de calitatea cablurilor. Mentionez ca am curatat bornele bateriei vechi.
-
1. am intrebat,despre cea cu impingere. ;)
2. ...am incercat si pronirea cu un set de cabluri al unui coleg, de la doua masini cu baterii diferite ca si capacitate. N-a pornit de fel. Am ajuns la concluzia ca depinde si de calitatea cablurilor.
1. Pornesc. De ce sa nu porneasca? Majoritatea se feresc de aceasta tehnica pentru ca ori nu stiu ori se feresc din cauza CURELELOR de distributie.
Am facut proba cu a mea si a pornit (pornire in panta, tr. 2 de viteza si piciorul ridicat usor de pe ambreaj).
2. Daca in momentul incercarii ai observat incalzirea cablurilor => cabluri comerciale, de duzina. Pentru o pornire sigura, trebuiesc cabluri litate si groase iar masina donatoare sa fie cu motorul pornit si turata.
...sa ai un strop de curent ptr pompa de benzina ! ;)
... si pt aprindere.
-
2. Daca in momentul incercarii ai observat incalzirea cablurilor => cabluri comerciale, de duzina. Pentru o pornire sigura, trebuiesc cabluri litate si groase iar masina donatoare sa fie cu motorul pornit si turata.
Asa am facut, dar nu a pornit. Cablurile erau de duzina, dar nu s-au incalzit. Cu prima ocazie cand vad niste cabluri serioase, le cumpar. Mersi, @Laurentiu.
-
E posibil să te fi grăbit puțin? Ideal e să lași câteva minute alternatorul donorului să-ți încarce puțin bateria ta, abia apoi să-ncerci pornirea.
-
Bateria fusese incarcata in prealabil cu redresorul de la Lidl, care mi-a indicat dupa vreo 3-4 ore ca incarcarea e completa. Bineinteles ca la cheie n-a pornit, si apoi am incercat pornirea cu cabluri. Ne-am chinuit vreo ora, dupa care am plecat sa cumpar ... baterie noua. Dar asta am mai povestit-o in jurnalul de bord. :P
-
atata vreme cat este distributia pe lant, porneste si impinsa fara asumare de riscuri :) - am un set de cabluri mai groase (profi) - cand mai intampini probleme da un tar ;)
-
Uitati-va aici cum se poate porni masina fara sa o impingi :)
https://www.youtube.com/watch?v=_0naTvrigBY
-
in ce treapta a bagat? a-3-a? - nu am sonor...
-
Eu zic că ar mai fi o condiție importantă ca să poți porni în acest fel autovehiculul modern, respectiv să nu aibă cutie de viteze automată.
-
in ce treapta a bagat? a-3-a?
Da!
-
Eu zic că ar mai fi o condiție importantă....., respectiv să nu aibă cutie de viteze automată.
Pai chiar se face mentiunea in videoclip, sa fie cu cutie manuala. @yeti interesanta ideea :good:.
-
Cand mi-a murit bateria, impinsa de 4 oameni, a pornit doar motorul, insa acceleratia nu dadea niciun feedback, era moarta efectiv. Desi motorul invartea (cam anemic si el), nu puteam face nimic cu ea, eram blocat in loc.
-
https://www.youtube.com/watch?v=_0naTvrigBY
Pe linga perechea de cabluri, e bine sa avem si o chinga de ancorare (fara clichet). Cind sintem singuri, n-avem panta si ne lovim de o astfel de situatie, chinga face minuni chiar daca trebuie sa scoatem tot din portbagaj sa ajungem la cric :). http://sculeunelteaccesorii.ro/web_continut/poze/mari/chinga-ancorare-cu-clichet-25mmx4-5m-903-1.jpg
-
Metoda cu sfoara nu merge pe o masina cu ESP, va frana roata care derapeaza si cuplul se va transmite si catre cealalta roata, sarind de pe cric.
Masinile cu electronica nu pornesc impinse pt ca nu se initializeaza sistemele electronice, chiar daca pacalesti motorul iti ramane bordul pom de craciun si ai sanse sa iti ramana asa pana nu vizitezi reprezentanta.
-
Masinile cu electronica nu pornesc impinse
Cea din clip ti se pare ca e o masina din generatia veche, fara electronica!?
Si a mea a pornit dindu-i drumul la vale.
-
Porneste-o cu o roata pe cric si vei avea eroare ABS... iar daca aveai ESP erai sub masina. :-t
Ca ai avut noroc si a pornit ok e una, dar nu dati sfaturi aiurea oamenilor pe forum.
Nu trebuie pornite impinse sau trase sau lasate la vale pt ca toate sistemele de siguranta sunt electrice, risti sa platesti pt o reinitializare a lor cat nu face un acumulator nou! Eu nici curent nu as incerca sa iau sau sa dau cu o masina de ultima generatie!
Cititi manualul, cu siguranta este contra indicata pornirea masinii impinsa!!!
-
Se pare ca nici catalizatorul nu e prea incantat de aceasta procedura.
-
Porneste-o cu o roata pe cric si vei avea eroare ABS... iar daca aveai ESP erai sub masina. :-t
Ca ai avut noroc si a pornit ok e una, dar nu dati sfaturi aiurea oamenilor pe forum.
Cititi manualul, cu siguranta este contra indicata pornirea masinii impinsa!!!
ABS nu intra in functie cind e apasata pedala de frina si in momentul cind forta de apasare e mare? Eroare ar trebui sa arate si cind masina e cu o roata (fata) suspendata si pornita normal la demaror. Din pacate, masina mea nu e dotata cu ESP insa cred ca cele ce au asa ceva in dotare, se pot si anula.
Nu sint sfaturi date aiurea. Cind te vezi intr-o astfel de situatie si nimeni nu te poate ajuta, e bine sa ai mai multe posibilitati din care sa alegi una convenabila.
Contraindicata o astfel de pornire era si pentru vechea Dacie sau Oltcit. Manualul nu precizeaza o astfel de pornire (prin impingere) insa spune clar ca se poate face "transplant" de curent.
risti sa platesti pt o reinitializare a lor cat nu face un acumulator nou!
Asta in cazul in care nu mai ai strop de curent in baterie (nici cit sa-ti alimenteze CB-ul).
-
Viteza rotilor este monitorizata de senzorii ABS in permanenta, nu doar cand se franeaza.
Cu a 3-a la 2000rpm (cam asa porneste un motor rece) va inregistra 40-50km/h, viteza MULT peste pragul de initializare a sistemelor ABS/ESP, sigur iti va arunca masina de pe cric daca incerci asta.
Daca vrei sa pornesti o masina moderna pe cric trebuie scoasa siguranta de la ABS inainte de a incerca asa ceva!!!!
Aceste solutii de ultima instanta trebuiesc folosite DOAR in cazuri extreme si in completa cunostinta de cauza, altfel ajungi de la baterie moarta la utilizator mort...
-
...nu dati sfaturi aiurea oamenilor pe forum.
Proba practica:
https://www.youtube.com/watch?v=V9sJRXncHr0
https://www.youtube.com/watch?v=7Dblxll9Wi4
-
Exact la fel am facut si eu, singura diferenta a fost ca era in viteza 1. Niciun feedback de la acceleratie...
-
Niciun feedback de la acceleratie...
De la pornirea motorului, cit timp a trecut pina la actionarea acceleratiei? Poate timpul a fost insuficient pt incarcarea acumulatorului si debitarea unui curent suficient de mare pt actionarea motorasului pas cu pas al acceleratiei.
-
Metoda cu sfoara nu merge pe o masina cu ESP, va frana roata care derapeaza si cuplul se va transmite si catre cealalta roata, sarind de pe cric.
Tu n-ai buton de anulare a ESP-ului?
Masinile cu electronica nu pornesc impinse pt ca nu se initializeaza sistemele electronice, chiar daca pacalesti motorul iti ramane bordul pom de craciun si ai sanse sa iti ramana asa pana nu vizitezi reprezentanta.
Ceea ce înseamnă că AJUNGI la reprezentanță...
Porneste-o cu o roata pe cric si vei avea eroare ABS... iar daca aveai ESP erai sub masina. :-t
Așa cum e dramatizat în filmuleț există, într-adevăr, riscul ăsta - chiar și fără sisteme sofisticate, doar pentru că e posibil să cadă de pe cric. Poziția corectă e cu roata bracată invers (spre stânga) și cu ața venind spre „tractor” prin partea de jos a roții, deci cu „tractotul” poziționat ÎN SPATELE direcției în care s-ar deplasa mașina dacă...
-
...doar pentru că e posibil să cadă de pe cric.
Doi saboti (pietre, lemne etc) pusi in fata si in spatele unei roti aaflate pe pamint, face imposibila deplasarea si caderea de pe cric.
-
Pe cat de interesanta pare ideea de a porni masina ridicata pe cric, pe atat de riscanta mi se pare. Prin urmare n-as incerca-o si cu atat mai mult, n-as recomanda-o.
la cat sunt de usoare masinile noastre, cred ca mai bine aplici sistemul de la vechea Dacie, pe care ti-o impingeai singur si-o porneai. Dar probabil ca putini stiu asta.
-
Măi oameni buni!
Nu zice nimeni că aia-i metoda preferată! Dimpotrivă! DAR, atunci când ai epuizat orice alternative (de ex, ești oprit noaptea, într-o văioagă dintre două rampe, fără semnal la mobil), cum poate să strice dacă știi că mai ai și varianta asta?!!
Ce uameni... :-j
-
Ai stricat tot feng-shuiul discutiei
:popcorn:
-
De la pornirea motorului, cit timp a trecut pina la actionarea acceleratiei?
Si 5 minute am asteptat...
-
Măi oameni buni!..........Ce uameni... :-j
"Mai oameni buni" asta e parerea mea, acum fiecare face cum vrea. :)
De cand am vazut fimuletul cu pornirea cu ata, imi amintesc o faza petrecuta intr-o iarna cu multi ani in urma : un nene se chinuia pe niste sleauri de zapada sa plece cu masina, nu reusea si ce s-a gandit el : s-o lase in a2a, asa invartindu-se pe loc, si a coborat si a impins-o dar din spate, pana cand masina a plecat. Fiind sleau nu putea sa iasa din drum, dar isi luase avant bine, ca uite ce alerga nenea al meu pe langa ea si n-o mai prindea sa se urce s-o scoata din viteza. Asa ca la curba, masina s-a infipt intr-un mare morman de zapada, evident intepenindu-se iar. Dupa ce am ras in balcon, eu si cu inca un vecin, am coborat sa-l ajutam.
-
Dupa ce am ras in balcon, eu si cu inca un vecin, am coborat sa-l ajutam.
Si daca ati fi coborit sa-l ajutati inainte de a i se infige masina in mormanul de zapada, nu era mai omeneste? E placut sa privesti cum un om se chinuie de unul singur.
-
Si daca ati fi coborit sa-l ajutati inainte de a i se infige masina in mormanul de zapada, nu era mai omeneste?
Daca n-ai fost de fata, e usor sa fi parerolog! N-am vrut noi sa coboram, am vrut sa ne distram !
Am prins faza cand impingea masina si ne miram de ce se invart rotile din fata si masina sta pe loc ! D-abia jos ne-a povestit ce "procedura" aplicase !
-
De cand am vazut fimuletul cu pornirea cu ata, imi amintesc o faza petrecuta intr-o iarna cu multi ani in urma
"Dăcât" că-i altă speță...
-
"Dăcât" că-i altă speță...
Parc-o vad si p-aia cazuta dupa cric si luand-o din loc :)
-
hai sa ne linistim cu masina cazuta de pe cric - si daca e sa pice se opreste imediat ce intampina o minima rezistenta - doar nu o accelereaza nimeni - sa imi zica si mie cand este sa pleci de pe loc cu a 3-a cum se pleaca... si daca nu stii sa lucrezi din ambreiaj si acceleratie ... moare acolo - asa ca .... odata cazuta de pe cric acea masina se opreste!
-
Motorul porneste turat si ramane turat, turatia aia in treapta a 3-a se traduce printr-o viteza de cel putin 30km/h, n-as paria cu viata ca se opreste, adica nu m-as pozitiona in fata ei...
Nu zic ca metoda este inutila la modul absolut, dar pe masinile de generatie noua este inutila sau macar periculoasa.
Inteleasa si aplicata corect, solutia poate fi viabila, dar o astfel de aventura ar trebui inceputa prin a scoate siguranta ABS, asigurat masina pe capre nu cric si apoi poti sa-ti faci de cap.
Altfel daca esti intr-o vale fara semnal si-ti mai pui si masina in cap (la propriu) dai din lac in putz.
-
Am recitit postările lui Laurențiu și n-am văzut să fi scris NICĂIERI că procedura ar fi cumva OBLIGATORIE. A fost doar o informare despre existența ei. Atât. În rest, e vorba doar de riscurile pe care fiecare e dispus să și le asume SAU NU, în varii situații mai mult sau mai puțin delicate, în funcție de abilități.
Completările referitoare la decuplarea diverselor dotări ce ar putea afecta eficacitatea și siguranța aplicării metodei sunt foarte bine-venite dar ele nu impietează validității ei ci mai degrabă o întăresc.
-
1. Motorul porneste turat si ramane turat,
2. asigurat masina pe capre nu cric ...
1. Ca sa te lamuresti ca ceea ce spui este fals, poti face singur experienta (e fara riscuri): te sui in masina, pornesti motorul, calci ambreajul si bagi maneta in treapta 3. Cind esti dispus, elibereaza brusc pedala de ambreaj fara sa actionezi acceleratia (moment ce coincide cu picarea masinii de pe cric si contactul brusc al rotii cu solul).
Te rog sa ne spui si noua ce ai constatat.
2. Cine naiba cara capre in masina sa le aib la o eventuala pana? Apropos, cind ai o pana de cauciuc, suspenzi masina pe capra?
-
Ati mai citit titlul topicului in ultima vreme? Am intrebat daca merge impinsa, nu urcata pe cric. Cred ca am primit raspunsul. @Laurentiu a pornit o data, @cristidav asisderea, iar cativa colegi sunt reticenti prin prisma comportarii sistemului electronic. Propun sa ne oprim.
-
Parc-o vad si p-aia cazuta dupa cric si luand-o din loc :)
De pe :)