Suzuki Club ROMANIA
Suzuki - discutii TEHNICE => Suzuki NEW VITARA => Diverse NEW VITARA => Subiect creat de: saureign din 05.Aug.2015, 09:58:05 p.m.
-
multumesc
acum e alb "cerat" (timp de cel putin 2 ore), iar parbrizul si geamurile fata sunt "aquapel"-izate. De asemenea, montat scuturi metalice la autonet. Urmeaza rotile de iarna...
-
unde ai facut operatiile si cat au costat?
-
unde ai facut operatiile si cat au costat?
ceara+aquapel: in fata portii, by myself
scuturi: autonet (am mentionat deja in postare)
-
1.Pre-spalare cu magifoam - lasat sa actioneze
2.Spalare metoda 2B cu sampon de calitate si manusa de spalat
3.clatire + uscare cu prosop dedicat prin tamponare !!
sunt la a 8a spalare si inca nu am panza de paianjen - Doamne fereste !
In Septemebrie pe Suzi o asteapta : Aquapel + ceara, asta dupa o decontaminare buna cu claybar.
Pentru zgarierturi ocazionale sau ciobituri de vopsea cauzate de pietricelele de la tir-urile care se preumbla prin patrie, am comandat kit de retus cu vopsea originala - deja am de folosit un pic.
-
Protecție vopsea G3, ideal pentru protecția vopselei de la acoperiș până la roți. 125Eur
http://www.suzuki.ro/autoturisme/accesorii/vitara/protectie/page/2/
-
As vrea sa te vad si peste 7 ani la fel de atent cu ea. Eu nu i-am facut decat o data si coafura rezista...din 2008(lasand la o parte buselile primite).
-
Lasă omul sa se bucure de jucăria lui. Anyway, de pânza de păianjen nu o sa scapi :P
Sent from my
-
hi hi hi, eu as vrea sa ii pot da tratament din acesta cam 1 data pe luna in sistem DIY, cat mai mult timp. Stiu cu panza de paianjen este inevitabila, poate aplic un polish cand incepe sa apara si mai aman :fluier:
Ma pregatesc sa fac jurnalul de bord unde voi include si poze cu ea, mici retusuri de caroserie si eu sunt curios cum voi reusi s-o pastrez peste ani...
Tot legat de intretinere, am de la cateva pietricele, vopseaua sarita pana la grund si intr-un loc pana la tabla, vreau sa incerc sa fac un how to cu aceasta operatiune.
Exista kit de rapartie pe culoare pe care l-am comandat, ajunge in aprox 2 sapt., sper sa iasa bine :-S
-
Succes! Urmăresc cu plăcere topicul, poate mai fur si eu know-how ptr micuța mea :D
Sent from my
-
Protecție vopsea G3, ideal pentru protecția vopselei de la acoperiș până la roți. 125Eur
http://www.suzuki.ro/autoturisme/accesorii/vitara/protectie/page/2/
Site-ul suzuki.ro nu da prea multe detalii despre acest tratament. Pe site-ul .uk am gasit "GEN-3 GLASSCOAT PAINT AND FABRIC PROTECTION".Pot presupune ca este acelasi lucru cu G3-ul(?)
http://www.suzuki.co.uk/cars/owners/accessories-and-merchandise/gen-3-glasscoat-paint-and-fabric-protection
http://www.suzuki.co.uk/cars/owners/accessories-and-merchandise/gen-3-glasscoat-paint-and-fabric-protection/need-to-know-more
https://www.youtube.com/watch?v=ZY2Jjjg8DEg
-
Ca sa nu deschid un topic nou, cred ca s-ar potrivi cel mai bine aici sa vorbim despre "cum sa ne protejam masina" si in ceea ce priveste alte elemente ale acesteia. Iata mai jos o lista cu idei:
- cum parcurgem primii 1000km
- cum intretinem tapiteria (textil vs piele+alcantara)
- ce stil de conducere adoptam (economic vs sportiv)
Mai veniti si voi cu alte idei :-)
-
Pentru tapiserie am ales husele (www.huse.ro).
Pentru primii 1000 km zice manualul.
Pentru economic/sportiv zice personalitatea soferului.
Eu adaug:
1. Ce masuri "antifurt" alegem?
2. Ne ceruim masina ?
3. Ii facem Casco ?
4. Lasam apropiatii s-o conduca?
5. Unde o spalam ?
6. Cu Duralube sau fara ?
7. Tavita de portbagaj ?
-
Apropo de stilul de conducere, la plecarea din showroom mi s-a facut recomandarea sa ignor computerul de bord unde se indica treapta de viteza si sa schimb pe la 3000rpm. Am observat ca pe bord deja pe la 70km/h ma pune sa schimb in treapta a 5-a. Pai si la 160km/h sa-i dau R (racheta) ?!? :-)))
@gabineg Huse la scaunele cu piele nu prea merg dar apropo de huse sunt curios daca husele alese de tine obtureaza sau nu airbagurile. Nu stiu la Vitara cum e dar la alte masini se interzice folosirea huselor tocmai pentru ca pot afecta deschiderea airbagurilor in caz de impact
-
Asa e! Pe scaunele de piele nu "rimeaza" altceva decat tot piele, eventual transpirata !
Si da, husele cu pricina au decupaje pentru airbag-urile laterale. Cat de eficiente sunt, sper sa nu aflu vreodata !
-
1. Ce masuri "antifurt" alegem?
Eu am mers pe alarma de la ei, nu am vrut sa mai umble cineva ulterior pe la cabluri ... am experiente neplacute chiar cu reprezentanta (nu Suzuki).
2. Ne ceruim masina ?
da, clar da! Desi am observat ca are un strat de protectie (nu cred ca e G3) care cred ca tine vreo 3 -6 luni.
Eu am in plan 2 ceruiri / an, toamna sept - oct si primavara mar-aprilie
Are protectie aplicata si pe parbriz, se observa la ploaie.
3. Ii facem Casco ?
trebe ... sa stam linistiti, mai o piatra pe parbriz, mai o tabla indoita, se aduna.
4. Lasam apropiatii s-o conduca?
daca apropiat inseamna sotia, da. Ce iese din sfera asta, nu ! :)
5. Unde o spalam ?
eu recomand in regie proprie si unde nu se poate, la spalatorie cu self service. Asa vom putea pastra cat mai mult elementele de caroserie in buna conditie.
6. Cu Duralube sau fara ?
why ? motorul este nou, pana in 50.000 nici nu ma gandesc sa pun ceva si daca as pune, eu as merge pe un produs recomandat de producator. Cum aveam HDi Unika+ la PSA, asa cred ca voi gasi ceva si ptr Suzuki/Fiat.
7. Tavita de portbagaj ?
eu am organizatorul si car tot felul de chestii: ulei motor, trusa prim ajutor, raclete geamuri, manusi, trusa de ustensile, perie etc. sa fie acolo. Util...
-
Pentru colegii mai noi, recomand lectura unui topic (http://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=4700.0) deosebit de interesant în aceasta sfera...
-
@gabineg, greu topic le-ai recomandat colegilor :-)). Curat ... interesant, mon cher. La citirea lui vor primi automat din partea casei si o incursiune gratuita in perioada de haiducie a forumului.
Eu zic sa le recomandam si ... sectiunea pacalicilor, pentru un sejur all-inclusive gratuit in vestul salbatic al SCR :ochiu: :cheers:
-
@gabineg, greu topic le-ai recomandat colegilor :-)). Curat ... interesant, mon cher.
Cine nu mananca bataturica nu primeste ochisor...
La citirea lui vor primi automat din partea casei si o incursiune gratuita in perioada de haiducie a forumului.
Eu zic sa le recomandam si ... sectiunea pacalicilor, pentru un sejur all-inclusive gratuit in vestul salbatic al SCR :ochiu: :cheers:
Cine stie? Pana acum nu i-a interesat decat partea tehnico-economica a forumului. Astept sa se implice mai mult si in cea cultural-artistica...
-
1. Ce masuri "antifurt" alegem?
cand mi-o trece lenea poate pun mana pe sim808 sa fac ceva cu el: in 2008 am primit un hdk cu ceva similar..
2. Ne ceruim masina ?
nu am parcare acoperita si nici nu am gasit o spalatorie self service in Brasov
3. Ii facem Casco ?
anual
4. Lasam apropiatii s-o conduca?
am o relatie deschisa..
5. Unde o spalam ?
as vrea la un self service ca m-am saturat de meseriasi
6. Cu Duralube sau fara ?
deja am ceratec de 1 an
7. Tavita de portbagaj ?
pres cu 2 fete de la dedeman
-
@gabineg, greu topic le-ai recomandat colegilor :-)).
Eu zic sa le recomandam si ... sectiunea pacalicilor, pentru un sejur all-inclusive gratuit in vestul salbatic al SCR :ochiu: :cheers:
S-a deviat de la discutia initiala. Va rpg ramaneti on-topic.
Multumesc.
Astept sa se implice mai mult si in cea cultural-artistica...
S-a desfiintat caminul cultural. :P :fluier:
-
Apropos de protectie : http://www.bullbar-praguri.ro/suzuki/suzuki-vitara-2015 - e bun si polish-ul iar casco e obligatoriu.
-
"Caloriferele" alea nu fac decat sa strice garda la sol/unghiurile masinii...
-
Gresesc eu sau cineva postase o informatie cu privire la ilegalitatea montarii bull-barului?
-
:good:
-
Ilegalitatea montarii bullbar-ului???? Ce e aia???
-
Adica nu ai voie din punct de vedere legal sa montezi asa ceva. pe masina. Am citit ori aici ori pe alt forum o postare in care se spunea despre treaba asta.
Apoi am cautat si am gasit directiva (http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=uriserv:OJ.L_.2005.309.01.0037.01.ENG) la nivel european care dateaza din 2006 si face referire la protectia pietonilor si interzicerea elementelor de protectie frontala pe masini.
-
Sunt frumoase si bandourile laterale, dar parca nu-mi vine sa lipesc ceva pe usi. Iar polish-ul dupa parerea mea, mai ales iarna, e bine sa-l dai ori de cate ori e cald afara(daca ai un garaj e super).Protejeaza si da stralucire vopselei.
-
Salut,
Cum se pot rezolva micile zgarieturi? In afara de revopsirea totala a elementului respectiv, pentru ca asta e operatia care costa cel mai mult. Polish-ul e bun?
@SPIRIDUSHU ce ai rezolvat cu kit-ul de retus cu vopsea originala ? E bun la ceva? Asteptam ceva feedback dar n-ai mai zis nimic.
-
Polish-ul din cate am vazut eu este de mai multe feluri : cel lichid revigoreaza vopseaua, inchide putin culoarea, da stralucire si rezistenta la gainat de pasari. Dar nu te baza pe el pt. zgaraieturi.
Am avut un polish la tub(gen pasta de dinti), unguresc era, foarte abraziv insa, si mai scotea zgaraieturile superficiale.
Am mai avut polish pasta la cutie, consistenta mare, aproape de ceara, proteja vopseaua, amplifica stralucirea, slabut pt. zgaraieturi.
Actiunea lor in general e de a uniformiza lacul, inviorare a culorii, dar nu toate au efecte de remediere. Vezi si ce scrie pe ambalaj. E bine a se aplica vara, dar la umbra, exclus tabla fierbinte.
-
(http://arizonamotors.ro/userfiles/productthumbs/thumb_1823.jpg)
- probabil de asta zici - am folosit mult timp acest tip de polish pe un opel manta cu vopseau destul de veche si a dat rezultate spectaculoase si de durata - nu il recomand pentru masinile noi - indiferent de aplicare da acea pelicula "holograma", sau cum se cheama in razele soarelui apar cerculetele dupa modul de aplicare...
- polishul la culoare este oarecum un tratament de maxim o luna - cam atata timp a raspuns bine la depunerea de praf din bucuresti;
- pentru megane am mai folosit si (http://ecx.images-amazon.com/images/I/31DAWxdL5tL.jpg) aceleasi efecte ca si polisul la culoare, numai ca nu trebuie sa cauti o culoare anume, si mai dificil la aplicare -indepartare ceara...
-
@ariciul Polish-ul este o pasta abraziva cu care "barbieresti" zona zgariata pana o aduci la acelasi nivel cu adancimea zgarieturii. Este recomandat doar la zgarieturi superficiale, deoarece reduce grosimea vopselei in zona tratata; in cazul vopselelor lacuite, reduce stratul de lac pana la penetrarea lui daca se insista mult.
De aceea, as recomanda folosirea kit-ului de reparatie cu vopsea. Acesta umple zgarietura pana la nivelul vopselei masinii (nu rade vopseaua pana la nivelul zgarieturi). Daca este cazul, dupa tratare cu kit-ul, se poate aplica si un polish superficial doar pentru uniformizarea vopselei si ascunderea ultimelor urme ale fostei zgarieturi.
@enicky Revigorarea culorii cu polish este realizata prin abraziunea stratului de la suprafata vopselei care este fin zgariat si decolorat de soare si intemperii. Dupa tratament (frecat :) ) sunt scoase la lumina straturile vopselei ce pastreaza culoarea "vibranta" originala. Partea proasta este ca prin abraziune se deschid (mai mult) porii vopselei. Contramasura este asocierea polishului cu un tratament cu ceara. Unele substante polish contin in ele aceasta ceara, dar mai sanatos este un tratament dedicat si care trebuie repetat periodic.
-
partea proasta este ca de ceva vreme nu mai exista vopsea cu lac in componenta - cel putin la gama renault se da o vopsea, dupa care se aplica un strat de lac (asa ca la orice problema cu gugustiucii intai disparea lacul), nu cunosc cazul suzuki.... - dar inclin sa cred ca este aceeasi metoda si cu aceeasi vopsea eco pe baza de apa si fara solventi..... asa ca odata cu polisarea zonei, in mod cert se elimina lacul de protectie si desi culoarea masinii devine mai vie, in timp matuirea se accentueaza.
-
Am omis sa scriu in "Marsarier Vitara 2015", dar m-am gandit ca e mai bine aici, decat in 2 postari succesive.
Cum ne protejam masina ?
Prima si cea mai eficienta metoda protectie este sa invatam toate comenzile, sa stim cand si cum sa le utilizam. Asta nu se poate decat citind instructiunile de utilizare primite. (unii vor zambi!)
A doua metoda de protectie este sa-i invatam modul de functionare : unde si cum intra in viteza, unde actioneaza ambreiajul, unde incepe sa actioneza pedala de frana si multe alte subtilitati/particularitati specifice.
In functie de cum vom utiliza masina o vom uza rapid(disc de frana,ambreiaj,etc) sau ii vom prelungi viata.
Deci cunoasterea masinii si adaptarea stilului de condus la modelul detinut, sunt factori esentiali in ceea ce priveste fiabilitatea masinii,
-
Aș adăuga un punct:
- nu cere de la mașină mai mult decât poate / nu avea așteptări mai mari decât ce scrie la manual că poate sau au scris deja colegii de forum că poate
-
Corect ! Multumesc de completare, dar oricum nu cred ca intereseaza pe cineva ce-am scris aici si in "Marsarier Vitara 2015". :) Vad ca sunt discutii aprige pe "Manuale", manuale pe care oricum f.putini se vor uita pe ele, in conditiile in care ai 5 ani garantie. Putini sunt si cei care s-au uitat pe Manualul utilizatorului, care este util in cunoasterea functionarii vehiculului.
-
Buna seara!
Pentru cei care aveti varianta passion,putet-ti sa ma ajutati cu un link pentru huse.Multumesc
-
Danciu Paul - http://www.pokrowce.com.pl/lang-2,index.php
Ai certitudinea ca sunt certificate pentru deschidere airbag lateral daca sunt pentru scaune., dar nu toate modelele.
-
Sau aici daca vrei ceva de calitate : http://husa-auto.ro/
-
Important este sa fie cu deschiderea pe airbag...multumesc,cine a achizitionat poate da un sfat .
-
A aplicat cineva https://www.youtube.com/watch?v=rOE3D1cVC7w
Si dacă da, merita?
-
tra - privind cu atentie acest videoclip ce este inselator ca prezentare prin inducerea faptului ca este folosit de NASA sau Boeing pot sa spun ca nu merita. NASA nu foloseste asa ceva, criteriile pentru aceste produse fiind cu clasificare MIL(si altele, dar nu fac aici istoria aviatiei), iar Boeing se refera poate la masini F1 unde firma are reclama, toate produsele pentru aeronautica avand specificatii si normative foarte stricte de control si calitate. Deci reclama este sufletul comertului , iar daca era ceva serios faceau referire la standarde si omologari. Personal , NU. Iar la cat de dezamagitoare este vopseaua aplicata pe noile Suzuki, cred ca este inca un mod de a scoate bani din buzunarele noastre - iar aici exemple sunt multe, nu doar vopseaua.
-
Substantele astea "minune" fabricate de americani sunt bune doar ptr tocat bani ! >:)
Cred ca cea mai eficienta metoda ptr protectia vopselei este ceruirea ... facuta personal, ptr cine are timp si rabdare ! ;)
-
acest tratament apare în catalogul oficial al Suzuki... este 125 E (protecție - pg 2) și conform prezentării ar rezista 5 ani.. se aplica de reprezentanta. Cum maina va fi 90% în zona de coroziune salina mai mare (Constanta, umiditate mare, 400-500 m fata de țărmul marii) ... ceruirea se face după fiecare spălare .. dar sincer.. ce folosesc cei de la spălătorii.... G3-ul fiind comercializat și aplicat de Suzuki... ma gândesc ca la apariția unor eventuale probleme cu vopseaua, dealerul, aplicând și protecția suplimentara nu ar mai putea sa comenteze mai nimic... :baston:
Din experiența mea,orice zgârietură ce trece de grund netratata în 6-7 zile = rugina... :-(( dacă vopseaua originala e slaba + mediu coroziv.... ce e de făcut?
-
tra - Hai sa fim baieti seriosi si sa lasam caterinca - cu G 3000 si 50 de ani de garantie. Ai pus masina pe elevator si te-ai uitat sub ea cate tinichele cer protectie sporita ??? Sau daca dai bara fata jos sa vezi ce frumos se vad sudurile si in ce hal este vopsita ??? Banuiesc ca nu. Ne luam doar de coaja exterioara - dar nu vedem ce este dincolo de gard. Eu am avut ocazia sa vad masini lovite, dezbracate de plasticaraie ......... si nu am fost prea incantat.
-
Sau aici daca vrei ceva de calitate : http://husa-auto.ro/
280 euro cele textile :) cam mult,cine a mai achizitionat huse?Se poate o poza si o recomandare?
-
http://www.huse.ro/ (http://www.huse.ro/) - un vecin si-a luat de aici pentru un i40 si arata foarte bine la un pret rezonabil - ideea este ca, vitara fiind un model mai nou, nu cred ca are matrita - trebuie sunat si vb - bafta
-
http://www.huse.ro/ (http://www.huse.ro/) - un vecin si-a luat de aici pentru un i40 si arata foarte bine la un pret rezonabil - ideea este ca, vitara fiind un model mai nou, nu cred ca are matrita - trebuie sunat si vb - bafta
Scumpe si nu au certificare de specialitate pentru deschidere airbag lateral.
-
De la acest site am cumparat huse pentru SUVI.
Dupa mai bine de 4 ani, spun ca se folosesc materiale de calitate. Dar executia este sub asteptari, avand in vedere pretul:
- buzunarele de spatare s-au descusut in prima luna de cand le-am luat
- fixarea lor este un chin, asa ca nu le-am mai dat jos de cand le-am pus. Cu toate ca scopul lor era sa protejeze si sa le pot curata cand e cazul ...
- in timp, sforile cu care sunt prinse s-au lasat/rupt si nu mai stau la fel de intinse. Iarasi sistemul de prindere mi-a taiat elanul de a le remedia...
- din fericire, nu am avut ocazia sa le testez fantele pentru airbag-urile laterale. Si nici nu imi doresc. Dar, pana acum, brida cu arici ce tine fanta inchisa, am deschis-o de mai multe ori cu centura. Cand trag de centura, aceasta se agata de brida, fiind deranjant. Da senzatia ca e o gaselnita sistemul cu brida.
Posibil sa aibe deja tipar pentru scaune de Vitara.
Eu cand am luat pe SUVI, am sunat si am intrebat. Norocul meu a fost un alt cleg din Timisoara, care deja fusese cu masina lui acolo si au croit/facut tipar pentru huse pentru SX4 cu airbag-uri laterale.
-
Și eu am huse de la Arad și confirm în parte cele spuse de @NicNic. Se montează greu (trebuie 2 persoane) dar eu le-am scos și le-am spălat o data și calitatea rămâne. Nu s-au rupt, nu s-au scamosat, arata bine.
Matrita pentru SX4 a fost geleixul lui@adrian_r5, astfel ca au putut sa ne facă huse mai multor colegi de forum.
Acum văd ca n-au pentru New Vitara. Sugerez unui coleg timișorean sau arădean care dorește niște huse cu un raport calitate preț deosebit de bun sa meargă cu mașina la Arad pentru a i se măsura scaunele. Vor beneficia mai mulți colegi ce-și doresc huse trainice și frumoase.
-
https://malle.ro/products/banda-de-protectie-pentru-masina-5m?fbclid=IwAR34MNHvFA8d2D39KpXjyTo-ZoqdqmPS7hjPKSY6vnQC43v46OFGD24LdDk&variant=
A pus cineva,se merita? :-?
-
https://malle.ro/products/banda-de-protectie-pentru-masina-5m?fbclid=IwAR34MNHvFA8d2D39KpXjyTo-ZoqdqmPS7hjPKSY6vnQC43v46OFGD24LdDk&variant=
A pus cineva,se merita? :-?
Nu am folsoit exact modelul aratat in link.
Eu ii spun cheder de protectie pentru muchii.
Si intr-adevar protejeaza muchile usii cand o lovesti de alte corpuri, la deschidere.
Insa trebuie avut grija daca lusturile caroseriei permit montarea chederului (sa nu fie prea gros chederul).
Alti cunoscuti de-ai mei isi montau asa ceva ca sa astupe golurile lufturilor de la caroserie, astfel facnd sa dispara din zgomotului vantului la viteza (vajaiala mai putina). Nu pot sa confirm ca ar fi fost eficient in acest sens, dar altii poate ar spune ca da...
-
In poze toate arata bine, în realitate nu cred ca e chiar asa.
Adica liniaritatea aia se duce naibii dupa un timp si o sa sara în ochi.
-
O metoda de protectie este foarte simpla ... o speli, o ceruiesti, o lustruiesti si o bagi in garaj incalzit ... si mergi cu o rabla de 1000 Eu =)) =))
-
Vorbesti din experienta.....? :-))
PS: uitându-ma la masina de la bursa a colegului vali22 ma gândeam ca daca ar fi sa iau acuma un SH, cred ca luni dimineata as fi la el acasa cu banii în mâna.....ma rog...nu chiar cu toti, ca as mai negocia vreo 4-5 sute ....