Suzuki Club ROMANIA
Suzuki - discutii TEHNICE => Suzuki SX4 => Imbunatatiri SX4 => Subiect creat de: bogogica din 11.Sep.2014, 06:34:08 p.m.
-
Sper sa nu supar cu topicul asta, dar vreau sa reusesc sa ma conving de existenta si fiabilitatea gpl-ului pe motoarele VVT.
Asadar, posesori de gpl, va rog sa postati scurt si la obiect :D :
-
eu montata de citeva luni, facut 20.000 de km cu ea.
la inceput se aplrindea becul de chech la gaz dar dupa o reverificare si remapare a instalatiei a disparut. de atunci nu au mai fost probleme.
-
Puteti sa treceti si marca instalatie si poate atelierul unde a fost montata.
-
Are vreo treaba VVT-ul cu gazul? sau e vorba doar de motoarele suzuki cu VVT? Eu am auzit de "zvonuri" ca se arde garnitura de chiuloasa pt m16a dar nu stiu daca poate confirma sau infirma cineva.
-
Are vreo treaba VVT-ul cu gazul?...
Asta incerc si eu sa aflu. Din cate am citit toti oficialii din Ro si nu numai, sustin ca ar avea. In contrabalanta, Fiat pune din reprezentanta gaz pe acelasi motor.
-
Puteti sa treceti si marca instalatie si poate atelierul unde a fost montata.
exact. Multumesc @Lucianer. Ideale consider ca sunt urmatoarele informatii:
- Marca instalatiei
- Cand (eventual si unde) a fost montata
- Km parcursi pana in prezent cu gpl montat
- grad de satisfactie (evetuale probleme/rezolvari aparute)
Multumesc.
-
Atat? Doar 2 vvt-uri cu GPL.... si un singur SX?
-
Atat? Doar 2 vvt-uri cu GPL.... si un singur SX?
Băieți discreți, GPL-iștii ăștia ...
Instalație BRC (http://www.instalatii-gpl-auto.ro/instalatie-gpl-brc-sequent-24-my07.html) montată în 2010 la Vernești (http://www.instalatii-gpl-auto.ro/index.html) .
Am parcurs aproape 70 mii km. Ciudat dar încă funcționează ...
Modelul :1,6 GS, 4x4, 107 CP.
-
70 mii. ... Bravo si la mult mai multi.
-
INSTALATIE ITALIANA, -DISEARA VA SPUN MARCA - scuze caps, montata anul acesta in primavara la Suzuki - Sara MOtors Timisoara, peste 30.000 km si merge ok, fara probleme.
-
Instalatie BRC, instalata la Vernesti.
Km in bord 156.000, pe GPL aproximativ 100.000
Probleme aparute: lipsa compresie la cilindrul 4 si compresie slaba la cilindul 2.
Azi am bagat masina in service si urmeaza sa imi dea verdictul: supapele, chiuloasa.
-
Azi am bagat masina in service si urmeaza sa imi dea verdictul: supapele, chiuloasa.
Nasol moment !
Să ne spui verdictul şi preţul căci ne apropiem şi noi de soroc ...
P.S. Simptomele care au fost ? Motor leşinat, pornire dificilă, oprirea necomandată a motorului ?
-
Nu merge instalat un termostat care sa se deschida la o temperatura mai joasa? Presupun ca o alta metoda de racire pt evacuare nu prea exista..
-
Instalatie Tomasetto controler Stag4-Qbox montat Sebi-Gaz Buzau
Acum in bord 115.000 km, instalatia are doar 10.000 km de cind este montata
-
Am primit verdictul: supapele si scaunul de la supape.
urmeaza sa fac comanda de piese si apoi sa schimbe scaunele si ghidurile de la supape in Constqnta sau Bucuresti.
O chiuloasa noua este cam 3800 lei si mai bine o repar pe cea veche.
-
Ca simptome, masina ere mai "puturoasa", motorul se oprea in mers, mers la relanti cu trepidatii, dar numai cateodata, cand avea chef.
Inainte sa o bag in service, mergea urat rau, in 3 pistoane.
Cred ca cel mai ok ar fi sa folosim Gpl-ul in oras iar in exterior sa nu depasim 90-100 km\h, cum au recomandat cei care au montat instalatia.
Eu am folosit gpl-ul tot timpul iar in exterior mergeam cu 130-170 km/h.
-
eu l-am folosit mai tot timpul dar nu am sarit afara de limita legala chiar si pe autostrada
dar am vazut pe diferite siteuri care vind instalatii de gpl si consumabile anumiti aditivi care cica ar proteja supapele si scaunele, ai folosit asa ceva daca tot ii dadeai singele pe nas ...........voit! :pardon:
-
...si eu , cu Teriosul, nu depasesc 100-110 in afara...cu Tomasetto, nu BRC.
-
eu l-am folosit mai tot timpul dar nu am sarit afara de limita legala chiar si pe autostrada
dar am vazut pe diferite siteuri care vind instalatii de gpl si consumabile anumiti aditivi care cica ar proteja supapele si scaunele, ai folosit asa ceva daca tot ii dadeai singele pe nas ...........voit! :pardon:
Metabond in ulei si metabond in benzina.
Gpl numai de la Rompetrol (se spune ca e singura aditivata).
Si...in legatura cu sangele pe nas...nu cred ca ar trebui sa fim acizi si sa ne criticam stilul de condus.
Unii conduc mai incet, altii mai repede...depinde de imprejurari.
Motivul pentru care am pus Gpl pe masina, este ca am vrut sa ma duca din punctul A in punctul B cat mai ieftin, tinand cont ca motorul de 1.6 consuma cam mult.
Iar dintr-o masina, trebuie sa scoti din ea cat poate.
Din pacate eu am incercat asta pe gpl si se pare ca " ce am luat pe mere, dau pe pere".
Omul din greseli invata, asa ca urmatoarea masina am luat-o diesel :P si vine luna viitoare.
Ca sa ma laud....Mercedes ML 250
Cu stima,
-
Omul din greseli invata, asa ca urmatoarea masina am luat-o diesel :P si vine luna viitoare.
Ca sa ma laud....Mercedes ML 250
Poate că o formulare de genul "în sfârșit îmi cumpăr mașină, mai precis ..." ar fi binevenită.
Mă pregătesc și eu psihic pentru: recondiționat această a doua casetă de direcție, terosonat, vopsit exterior, depistare și reparare surse zgomote de rulaj, două anvelope de vară, după care înțeleg că intră scaunele supapelor în cilindri, etc.
Un om prevenit este un om fericit și de stres ocolit !
-
@zamyx :pardon: singele pe nas a fost o metafora :pardon:, daca cumva crezi ca a fost exagerat mea culpa! :cheers:
cred ca si megind pe benzina periodic cu 160-170 poate sa cedeze chiuloasa
Eu merg legal si ma gindesc la buzunar si la masina(ca inca mai platesc la ea)
De GPL-ul de la Rompetrol nu stiu daca si asta este aditivat, parca face reclama doar la benzina si motorina.
Am gasit pe aici http://www.gplshop.ro/index.php?route=product/category&path=60 (http://www.gplshop.ro/index.php?route=product/category&path=60)ceva aditivi nu metabond
-
@zamyx: frumos pasul facut de la SX4 la ML250... Bag seama ca ti-a placut profilul masinii si ai luat ceva mai mare... :D
ML-ul are si 4matic ? Daca foloseai SX4 si pentru iesiri in afara asfaltului, poate o sa ne mai faci o vizita sa ne spui cum se descurca ML-ul, comparativ cu SX4-ul - sunt convins ca 'mai bine', dar cu cat ?
-
Cred ca exact cu diferenta de bani se descurca ML mai bine decit SX4 :good:
-
Noaptea e un sfetnic bun. Mi-am amintit că am citit ori mi-au spus cei de la Vernești că există cel puțin o firmă specializată care produce scaune de supape și supape pentru diferite motoare, care să reziste la temperaturile de lucru superioare specifice funcționării motorului pe GPL. Ideea este să aibă în portofoliu și motorul M16A.
-
Cred ca exact cu diferenta de bani se descurca ML mai bine decit SX4 :good:
Eu ma refeream strict la comportamentul in afara asfaltului... ;)
De acord, de diferenta de bani (cel putin 43k Euro) primesti mai multa masina, mai multa putere, (mult) mai mult cuplu, mai multa tehnologie, mai multe dotari, materiale mai bune. Dar primesti si 900kg in plus (masa la gol).
-
Am fost la service azi si am vazut chiuloasa, o supapa de la cilindrul 4 era "infundata" in chiuloasa, si o supapa de la cilindrul 2 incepuse sa intre de asemenea in chiuloasa.
Am vb cu seful se service si a spus ca trimite chiuloasa la Bucuresti la recondiționat.
Vom vedea costul total si va voi anunta.
Intr-adevar, gpl-ul are temperatura de ardere mult mai mare decat benzina si cred ca masinile care au gpl din fabrica au chiuloasa si ansamblul supape-scaune realizate din materiale mult mai bune.
Referitor la ML, am nevoie de o masina cu un portbagaj mare, sa aibe cuplu ca trag cu ea o salupa si sa fie sigura.
Am facut drive test cu una, acelasi motor de 2.2 si iti da senzația pe asfalt ca plutesti efectiv iar in offroad e incredibila chiar si fara pachetul de offroad. Cuplul e imens 500 Nm si 204 cai, biturbo.
Camere 360 grade cu command online, trapa panoramica, distronic plus cu labe assist, bass plus, caee dupa parerea mea e cel mai tare sistem de prevenire al accidentelor.
Oricum, sentimentul de siguranta pe care ti-l da este de nedescris.
Revin cu impresii dupa ce vine si ma voi bucura putin de ea
-
Noaptea e un sfetnic bun. Mi-am amintit că am citit ori mi-au spus cei de la Vernești că există cel puțin o firmă specializată care produce scaune de supape și supape pentru diferite motoare, care să reziste la temperaturile de lucru superioare specifice funcționării motorului pe GPL. Ideea este să aibă în portofoliu și motorul M16A.
Interesant, abea ce am luat o masina cu GPL montat de aproximativ 2 luni, aveti idee cum putem descoperi una din acele firme? Simpla cautare pe google de firme specializate pe productia de supape nu prea da rezultate :(.
Multumesc antcipat!
-
Nu te mai gindi la supape, mai sunt si exceptii ca motoarel sa cedeze dupa un anumit numar de km.
Uzura prematura de la supape si scaune poate fi de la un reglaj defectuos al instalatiei de gpl.
Ce instalatie gpl este montata. Eu am gasit pe forumul de la Logan niste baieti care chiar se pricep la reglajul instalatiei de gpl si poti citi ceva de pe acolo.
Daca ai instalatia montat de 2 luni stai linistit ca nu patesti nimic doar trebuie sa mai mergi si pe benzina. Eu dupa vreo 2 rezervoare de gpl(25l) consumate, merg circa 100 km pe benzina.
Daca am circa 100.000 km de cind am instalat gpl si inca merge foarte bine tu nici atit nu trebuie sa iti faci probleme, doar ca trebuie sa mergi alternant gpl, benzina.
Daca tipul de motor este cu reglaj al tachetilor prin presinea de ulei chiar nu trebuie sa iti faci nici o grija.
Daca ca in cazul meu M15A care se regleaza mecanic dupa 40.000 km trebuie sa reglezi tacheti(eu i-am reglat dupa 80.000 km) si recomand debretin.
Ca o paranteaza am vazut recent la statia de unde alimentez cu gpl 2 masini de ucraina o Toyota cu motor de 2,4 l benzina care avea gpl si un Mercedes ML tot cu instalatie gpl.
Asa ca apa, paie si bataie!
-
Salut,
Multumesc pentru incurajare! Instalatia este un Stag 4(tomasseto), reglata prost de cei care au facut montajul(montaj realizat de fostul proprietar), dar rezolvata(de mine dupa achizitie) la un service competent(am mai vorbit despre asta pe un alt topic). Cu toate astea, din ce am mai gasit prin discutii pe aici pe forum si nu numai, se pare ca mersul mai putin sportiv reduce semnificativ problema supapelor, oricum sotia o foloseste doar pentru naveta la serviciu(in oras). Acum se pare ca doar timpul ne va spune cat de rezistenta este :).
Cu respect!
-
Si a mea tot Tomasetto este dar Stag 4Qbox. Mergi alternativ gpl si benzina si o sa te duca mult si bine.
Asa se spune ca ar afecta mai mult condusul sportiv eu merg la limita legi sau putin peste. Mai mult cind ies din tara ca acolo gasesc mai multe autostrazi dar maxim 120 si acolo.
Orice exces dauneaza(mancare, bautura si viteza)
-
Montat GPL Tomaseto in 2022 la 174000 km pe prelungirea Ghencea,fara probleme,mers peste limite...chiar si la vitza maxima pe GPL fara sa sara sau sa tuseasca....
Gpl doar de la Mol,daca schimb tuseste...
Alternez benzina gpl cand ies cu ea afara.
Consum mixt bord 8-9% iar la pompa 11-12 Gpl
Ventilatorul merge cam tot timpul fara a avea AC pornit,fara erori,fara fluctuatii la apa sau relanti.
Cnsuma la fel ca si celelalte din grupul Vag,pe care le-am detinut,dar asta este si 4x4 .