Suzuki Club ROMANIA
Suzuki - discutii TEHNICE => Suzuki SX4 => Diverse Suzuki SX4 => Subiect creat de: rexkrokiDAU din 31.Mai.2010, 08:04:48 p.m.
-
Reiau si aici un post din Jurnalul de bord (http://www.suzuki-club.ro/forum/jurnal-de-bord/rexkroki%27s-car/msg64501/#msg64501) referitor la revizia de 75000 km, pentru cei interesati. :)
Sambata dimineata i-am facut la SX4 a cincea revizie, cea de la 75000 km. Masina avea la bord 67883 km. Revizia s-a efectuat la serviceul Suzuki din Rm. Valcea.
Au fost facturate urmatoarele lucruri:
- filtru ulei 25 lei
- ulei MOBIL Super 3000 X1 5W-40 142 lei
- filtru aer 58 lei
- filtru polen 37 lei
- manopera 100 lei
TOTAL 362 lei
Au mai fost verificate si curatate placutele de frana. Se pare ca la urmatoarea revizie le vine si lor randul.
-
feliciari , ai facut deja 75.000
ai avut ceva probleme serioase cu masina pina acum ?
Khaos edit: te rog nu mai cita in intregime postarea imediat anterioara. Foloseste mai degraba butonul Reply decat Quote. Merci.
-
Oau, mai este cale lunga pentru mine pana acolo... Aceeasi intrebare, probleme pana acum?
-
Nu am inca 75000 de km , dar nu poti sa faci revizia tot timpul la interval de fix 15000 de km si am preferat sa nu depasesc acest interval intre revizii. :)
Probleme deosebite nu am avut, doar cele "normale" la lotul din 2008. Adica am schimbat pe garantie caseta de directie si bucsele de la bara stabilizatoare.
In plus am schimbat in toamna lui 2009 si telescoapele. Dreapta fata era dus iar cele de pe spate erau scurse. Le-am schimbat pe garantie, mai putin cel de pe stanga fata care era in inca parametrii si l-am schimbat pe banii mei.
-
Sambata dimineata am facut revizia la Rm.Valcea.
Facturate:
- Ulei Mobil1 ESP 5W30 4l - 220 lei
- Filtru ulei - 25 lei
- Filtru aer - 74 lei
- Filtru polen - 48 lei
- Bucsi bara antiruliu - 2x30 lei
- Manopera 150 lei
- Plimbarea pana acolo si mai departe pe Transalpina - priceless! :D
-
Asa putine se fac la 75000? Trebuie sa o fac si eu ca mai apoi sa merg linistit in conced.
-
facut
ulei shell 0W40 de la oferta,
filtru bosch
filtru aer, polen
inspectie placute bucse pivoti
83 lei manopera
-
facut
unde :-/ :-/ :-/
-
in spatele blocului :)
e un service: Bellami parca ii zice
acolo am facut.
-
e un service: Bellami parca ii zice
asta (http://autoservice-belavi.ro/) :-/ ... te-au lasat sa stai linga masina :-/ :-/
-
FILTRU AER = 50 RON - NIPARTS
CUREA TRANSMISIE (Pompa de apa)= 40 RON
CUREA AC = 30 RON
FILTRU POLEN CU CARBON = 135 RON MANN / 40 RON - NIPARTS - FARA CARBON!
SAIBA BUSON BAIE ULEI = 10 RON
La astea se adauga 4L Shell 0w40 luat din germania, 10E/L cu tot cu transport.
Pt manopera nu mi-am luat nimic.
Schimb facut la 63.000km, nu mi-a placut cum evolua culoarea uleiului anterior, Amsoil 0w20. Performante bune, consum mic, motorul se incalzeste repede, dar mai mult de 5000 nu duce uleiul asta. Uitandu-ma mai atent in carnet am observat ca asta e a 5-a revizie, deci cu uleiul asta n-am facut nici 5000km din primavara pana acum.
-
Am facut si eu revizia azi de 75.000 km la Andromeda in Constanta.
ulei Castrol 5w40
filtru ulei
filtru aer
filtru polen
completat antigel
total 500 ron
Am stat langa masina toata durata reviziei, un mecanic foarte amabil.
-
Lichidul de frana nu trebuia schimbat ? Mie mi l-au schimbat la revizia de 45.000 km / 3 ani si mi-au zis ca trebuie schimbat din 2 in 2 ani (cica isi pierde prorietatile ... ceva legat de condensul care se acumuleazaa in lichid ... si care face ca proprietatile lichidului de frana sa nu mai fie optime)
Urmeaza si la mine revizia de 5 ani ... iar preturile primite de la diverse reprezentante a fost de 500/550 lei.
In schimb am primit o oferta interesanta de la Suzuki Ungaria, care spune ca au o promotia de schimb de ulei (cu ulei Suzuki) + filtru ulei + manopera este de 195 lei (12.990 forinti) ... iar o alta promotie iti ofera o verificare in 19 puncte (ceva cum era la Suzuki Ro .. dar pare sa includa alte elemente verificate) ... astfel incat revizia ar cost acesti 195 lei + sa iau filtrele de la un magazin si sa mi le sxchimb eu.
Inca ma gandesc daca sa trag sau nu o fuga la o baie in Hajduszoboszlo/Nyiregyhaza ... si sa fac si revizia sau s-o fac loco.
-
E din 2 in 2 ani inlocuirea lichidului de frana, dar in cei pari: doi, patru, sase, etc. Poate te-au sarit la 30000 km...
-
Trebuie s-o fac si eu, sfaturi, pareri etc.
-
Trebuie s-o fac si eu, sfaturi, pareri etc.
Vrei sa o faci intr-un anume oras din tara? vezi postarile anterioare.
Vrei in Bucuresti? Raspunsul e unul singur: Autonet. Schimb de ulei + filtre (U, A, P)+verificat bucsaraia = 390 ron. Bineinteles, la nivelul de calitate deja cunoscut :)
-
390 lei ??? Pe unde am intrebat (Cluj, Oradea, Sibiu), mi s-a raspuns ca costa cca 500 lei ...
-
In primul rand, intre Autonet si Suzuki-Club este o relatie speciala :x
In afara de asta, daca elimini din deviz toate verificarile si completarile inutile (a se citi: care se pot face oricand in fata blocului) economia rezultata poate ajunge si la 50...70 lei in functie de operatiile pe care le alegi sa le faci.
-
Pai asa ... revizia de 5 ani poate insemna sa cumpar ulei+filtru la un service care ofera manopera gratuit, filtru de polen+aer de la un magazin specializat si sa le schimb eu, iar la reprezentanta Suzuki sa profit de acea verificare in 19 puncte ... si gata revizia, nu ? :)
Scorul ar fi de 230 ulei ESP si filtru ulei +30 filtru aer + 45 filtru ploen cu carbon => 305 lei .. si gata revizia :)
-
Vrei sa o faci intr-un anume oras din tara? vezi postarile anterioare.
Vrei in Bucuresti? Raspunsul e unul singur: Autonet. Schimb de ulei + filtre (U, A, P)+verificat bucsaraia = 390 ron. Bineinteles, la nivelul de calitate deja cunoscut :)
Ultima acolo a fost, alta varianta, in Bucuresti, evident!? Stima!
-
Am cumparat uleiul (Mobil 1 ESP Formula 5W30) si filtrul de aer si polen (cu carbon). Ramane sa vad la cine apelez pt. schimburi (filtrele le schimb eu) si verificari. Deocamdata "scorul" este de 227 lei (152+32+43 lei).
-
Gata si revizia de 5 ani, facuta la service-ul multimarca Suzuki (fostul Suzuki Service). Am iesit la 380 lei, cu uleiul, filtrul de aer si polen cumparate de mine, la care s-a adaugat filtrul de ulei (17 lei .. si 1 ora de asteptat dupa el ..) + manopera (136 lei).
Important e ca masina e in regula si ca fata de pretul de 500 de lei primit de la reprezentante (cu uleiuri mai slabe + filtru de polen obisnuit), am economisiti 120 de lei.
-
Cine a facut revizia in Bucuresti la Radacini sau Cobalcescu?
Rog pareri, sugestii, comentarii etc. Multumesc, stima!
-
Eu am facut la Cobalcescu revizia de 30k km (http://www.suzuki-club.ro/forum/diverse-suzuki-sx4/revizia-30000km/msg120016/#msg120016) si pe cea de 45k km (http://www.suzuki-club.ro/forum/diverse-suzuki-sx4/revizia-45000km/msg135496/#msg135496): mi s-au parut relativ OK. Singura problema avuta a fost ca nu mi-au schimbat amortizoarele doar pe baza petelor de pe ele; de fiecare data mi le-au pus pe stand si-mi aratau ca sunt in parametri. E drept ca - in atare conditii - nici eu nu am insistat prea tare.
-
@shpeedy ai fi vrut sa le schimbe (amortizoarele), cred ca unele noi pot fi mai proaste decat cele originale!
-
As fi vrut sa le schimbe cat masina era in garantie. Acuma deja nu mai conteaza ... mi-am luat amortizoare noi de pe net si astept sa fie nevoie sa le schimb.
-
Salutare,
Revizia de 5 ani la TopixAuto Bacau:
- filtru ulei
- ulei Suzuki 0W-20 - 4L - 150lei
- suflat filtru aer (1.era inca in stare utilizabila - destul de alb; 2. nu aveau pe stoc filtru aer)
- filtru polen
- inspectie placute
- reglare frana mana
- inspectie roti/directie
- manopera 1,5ore
-----------------------------------
307Lei
Servicii aditionale
- Diagnoza auto -130lei
- Stergator spate -50lei
-----------------------------------
Total factura: 487Lei
-
Ce au facut pentru 130 lei la Diagnoza auto ?
-
Nu mare lucru :D ...verificat parametri la mai toti senzorii (tensiuni, temperaturi, stare diversi senzori/sisteme gen ESP, ABS, verificare daca au existat erori si memorate in computerul masinii, din astea).
Din fericire totul a fost in regula cu exceptia unui singur mesaj "Sun sensor malfunction" Am mai auzit pe cineva de aici care a mentionat acelasi lucru, nu mai retin cine, si nu stiu de ce am impresia ca ori senzorul ala n-a fost in regula de la inceput ori softul de diagnoza nu stia sa specifice mai multe amanunte.
-
Nu mare lucru :D ...verificat parametri la mai toti senzorii (tensiuni, temperaturi, stare diversi senzori/sisteme gen ESP, ABS, verificare daca au existat erori si memorate in computerul masinii, din astea).
Indiferent cat de mult costa softul ala de la Suzuki (daca asta s-a folosit), tot mi se pare destul de mult 130RON doar pentru "diagnoza" asta...
Nu mai zic ca unele dintre chestiile astea le poti vedea si singur cu un modul OBD de 10 Euro si un smartphone...
Cat despre "sun sensor", posibil sa fie o eroare legata de climatizare; cica tzumburushul de pe centrul bord-ului, inainte de fantele de ventilatie a parbrizului ar fi senzorul ala si - fctie. de cat de tare bate soarele - regleaza viteza ventilatorului la AC - asta era explicatia pe un forum MB...
-
Cat despre "sun sensor", posibil sa fie o eroare legata de climatizare; cica tzumburushul de pe centrul bord-ului, inainte de fantele de ventilatie a parbrizului ar fi senzorul ala si - fctie. de cat de tare bate soarele - regleaza viteza ventilatorului la AC - asta era explicatia pe un forum MB...
Pentru cei cu GS, la GLX nu avem asa ceva.
-
Pentru cei cu GS, la GLX nu avem asa ceva.
Bineinteles, e vorba de clima, nu de AC simplu.
Dar colegul @pentium3D am vazut ca are GS.
-
Ma apropii si eu (adica masina :)) de revizia de 5 ani.
Filtrele MANN sunt ok ? Am gasit la UNIX.
Ca ulei (5W30) in afara de Mobil 1 (ESP Formula sau ...3000 - tot Mobil ) mai recomandati si altceva (marci) ?
-
La filtre nu stiu daca gasesti Mahle/Knecht, daca da, sunt peste MANN. Sau Jakoparts.
La ulei, Motul.
-
Jakoparts sunt peste MANN ? ca am gasit si Jakoparts.
Uleiul motor 5W30 Ford Formula F are cineva idee daca e bun de ceva ?
-
Jakoparts sunt cei care fac pentru japoneze in general, eu mai degraba as lua din astea decat MANN, dar mai mult pentru ca filtrele MANN sunt produse in China decat din alte motive.
Ulei Ford? Cauta in primul rand sa respecte norma ceruta de producator pentru motorul tau. Apoi cauta ulei full sintetic.
-
Merci.
Uleiul se incadreaza ca si caracteristici, nu stiam despre marca daca e ok :).
-
Am facut revizia .
Ulei Motul X-Clean 5W30 - 5l- 198 RON - au intrat 4.2l la full (intre min si max cred ca intra 4l).
Filtru ulei MANN - 27 RON.
Filtru Aer Jakoparts - 33 RON
Filtru Habitaclu cu carbune activ - 39 RON
Reglat frana de mana.
Manopera - 30 RON + 10 RON cinstea :)
Total: 337 RON
-
Unde ai gasit filtru habitaclu cu carbune activ asa ieftin?
Trimis de pe al meu GT-I9195 folosind Tapatalk
-
Salut,
La Intesa Promotive pe Viilor, am gasit tot aici, si-a pus Motanul.
Filtrul este XCK275: http://www.intesa.ro/product-details.php?id=7092 (http://www.intesa.ro/product-details.php?id=7092)
Numai bine
-
@fireburn unde ai facut revizia? Stima!
-
La un service "de cartier", ca sa ma exprim plastic :)
In mod real la tara, peste drum de curtea mea e un mic service care face reparatii mecanice(si schimburi consumabile).
-
La cat te-ai scos?
-
S-a scumpit uleiul Suzuki 0w20? De unde era ~180 roni/4L acum e 220 roni? Si filtrul de ulei original s-a scumpit fata de anul trecut, dar de data asta am primit saiba pt busonul de golire gratis :)
Pt ca le-am luat cu taraita de-a lungul anului, nu mai stiu cat au costat filtrele de aer si polen si cele 2 curele, dar sapt viitoare intra si ele pe masina, impreuna cu 2 bucse noi pt bara antiruliu.
Placutele (TRW, schimbate de 40.000km) nu mai au mult dar nici putin, asa ca nu ma indur sa le schimb acum, o sa le schimb spre sfarsitul verii, impreuna cu lichidul de frana (achizitionat ATE Blue Racing, 2L unul albastru, unul mov).
Pana la sf anului n-am mai prevazut decat lichidul de racire si acumulatorul, sa speram ca nu am suprize la ITP cu amortizoarele.
E vreo smecherie la schimbarea curelelor? Trebuie vreo scula speciala pt tensionare?
-
Intra 2l in circuitul de franare?. Eram convins ca mai putin...???
Sent using Tapatalk 2
-
Intra mai putin de 1L, dar am luat si pt cealalta masina care primeste frane complet noi, de dimensiuni mai mari.
-
S-a scumpit uleiul Suzuki 0w20? De unde era ~180 roni/4L acum e 220 roni?
172 lei fara TVA in luna august 2013 inseamna vreo 213 lei in total. Deci, s-a scumpit nitel...:D
Sent using Tapatalk 2
-
Vazusem pe o factura (de la reprezentanta din Valcea parca) unde uleiul 0w20 era ~140 fara tva. De la 213 la 217.20 roni cat am platit eu azi e o crestere neglijabila, nici nu as fi sesizat diferenta.
Dar filtrul OEM de ulei, era sub 20 de roni de cand am masina, luat in fiecare an cate unul de la autonet, anul asta 30...
Am gasit... (http://www.suzuki-club.ro/forum/index.php?action=dlattach;topic=1514.0;attach=3828;image) Fix acelasi ulei si filtru OEM la ei costa 180/25, fata de 220/30. Ca si cum ai plati TVA la pretul cu TVA de la Marshall. :good:
Deci nu s-a scumpit la Autonet, a fost mereu mai scump. Pacat. De cate ori am fost la ei am fost multumit de interactiunea cu personalul, oare de ce simt nevoia sa dea cu mult mai scump acelasi ulei...nu stiu. :-q
-
Stai asa.... pe bonul asta sunt preturile cu TVA?!
Shpeedy, te rog fa lumina.
-
Idem, filtru de ulei: 23,36 lei fara TVA in 2013. Deci, circa 29 lei total.
Esti sigur ca preturile la care faceai referire nu sunt fara TVA?
Intotdeauna a fost mai scump la Autonet decat la Marshal. De aceea unii dintre noi (chiar si eu o data) ne-am facut reviziile la Valcea.
Sent using Tapatalk 2
-
Am sa scormonesc dupa facturi. A trecut mai putin de 1 an de la ultima revizie, sper sa le gasesc. Sigur nu fac referire la pretul fara TVA pt ca nu m-a interesat niciodata, tot ce cumpar trebuie sa platesc cu tva.
Sunt sigur ca filtrul a fost pana la ultima revizie sub 20 roni OEM pt ca de aia il cumparam de la ei an de an, era mai ieftin decat aftermarket sau adus de magazinul din colt. Restul consumabilelor le luam din alta parte, doar anul asta am luat si uleiul de la ei, si nu cred ca se va mai repeta greseala.
Cativa lei aia la filtru chiar nu m-au deranjat, mai ales ca am primit si saiba pe care altfel dadeam 5 roni.
-
Pe factura mea scrie PU(pret unitar), dupa care se aplica reducerea de 10% de membru SCR si apoi TVA de 24%.
Sent using Tapatalk 2
-
Ce se schimbă la 5 ani? Concret!
-
Presedintele.
-
Sau cel putin se incearca...
Sent using Tapatalk 2
-
Tare asta cu presedintele =))
@suzukica, daca nu ai manualul vezi ca parca era pe topicul dedicat Autonet un grafic cu ce, cand si cat costa. Probabil ca preturile nu mai sunt actuale dar reperele cu siguranta.
-
De miștouri suntem buni! :"> "Nu mor caii când vor câinii"!
-
Nu stiu cui te-ai adresat in postul de mai sus, dar daca e in legatura cu postarea mea gresesti. Arunca o privire pe topicul dedicat dealerui Autonet (http://www.suzuki-club.ro/forum/service-suzuki/autonet-service-bucuresti-giulesti/msg151490/), pe prima pagina sus, acolo unde apar de obicei optiunile de la sondaje.
De obicei postarile tale sunt, ca sa spun asa, minimaliste. Incearca sa dezvolti putin ceea ce vrei sa transmiti, sunt sigur ca raspunsurile primite vor fi mai la obiect. :)
-
Mă refeream la @hugbear! :-q
Nu la @rexkrokiDAU.
-
Ce pacat, eu tocmai ti-am trimis pe PM planul de revizii de la Autonet.
Sent using Tapatalk 2
-
Vreau si eu planul te rog , merci :)
-
L-am trimis!
Sent using Tapatalk 2
-
Merci , l am primit :)
-
De miștouri suntem buni!
Apropo de revizii, uite un how-to DIY. (http://www.wikihow.com/Have-a-Sense-of-Humor)
-
Si eu vreau planul. Merci
Trimis de pe al meu GT-I9195 folosind Tapatalk
-
Am facut si eu revizia de 5 ani la sub 45000 km >:D< la Autonet.
Mi-am cumparat in prealabil de la unixauto.ro filtre de aer si ulei Jakoparts si filtru de polen cu carbon activ K1049 (http://www.aircab.it/en/kristal-catalog/details/11/816.html), pentru care am platit in total 88 lei. Uleiul 0W20 si consumabilele au costat 209 lei, iar manopera s-a ridicat la 245 lei. In total a fost 542 lei, cea mai ieftina revizie de pana acum.
-
Super tare!
-
Enorm de mare manopera ! Zi , ti au si spalat masina in banii astia ?
-
Mi-au spalat creierul, ca fac toate reviziile si verificarile la ei.
Manopera afisata este de 19 euro/ora + TVA. Si da, am primit un test de amortizoare din partea casei.
-
Uleiul 0W20 ...
Ai luat ulei Mobil 1 (http://www.uleidemotor.com/ulei-de-motor-1-full-sintetice-4/produs-mobil-1-0w-20-supersyn-68.html?gclid=CL3f3_K1q8ACFUjHtAodqEMALw) ?
-
Nu, am pastrat uleiul Suzuki 0W-20, care mi-a fost pus prima data in motor anul trecut. La anul poate trec si eu pe 0W-40.
-
Si mie mi se parea cam scumpa manopera...
-
Intotdeauna a fost asa, serviceurile din Bucuresti aveu mereu tarife la manopera mai mari decat cele din tara. Cat am locuit in Bucuresti nu am facut nici o revizie acolo, dar daca nu ai drumuri prin tara de facut nu ai ce face, te adaptezi. :)
-
Pentru bucuresteni, cele mai apropiate service-uri Suzuki sunt la Ploiesti si la Pitesti, dar ele au putine referinte pe forum.
Mai ramane Valcea, cu referinte foarte bune, dar distanta de 400 km inseamna 30 l de benzina, adica costul reviziei creste cu 190 lei.
Am fost si eu o data acolo, si, pe langa costul scazut al reviziei, am remarcat ca mecanicul efectua operatiile urmarind un desfasurator din manualul de service.
-
68,000km - am facut si eu revizia de 5 ani la Marshal Ramnicu-Valcea (si revizia anterioara am facut-o la ei). Intr-adevar asa cum spune si @gabineg, operatiile aferente reviziei se fac urmarind un desfasurator.
Pe langa schimburile necesare, a desfacut toate placutele de frana pentru a le curata si verifica uzura. Pe fata sunt ok (ceea ce inseamna ca ATE pe care le-am pus sunt mai rezistente decat OEM pentru stilul meu de condus), dar pe spate - unde sunt placutele din fabrica - o sa trebuiasca sa le schimb in cursul anului (am in vedere tot ATE). In rest, masina se prezinta ok.
Costul total al reviziei (fara filtrul de habitaclu pe care il luasem separat de la Unix, cu carbune), incluzand si un bec de la numar, a fost de 398RON. Pentru revizia asta (tot fara filtru habitaclu), de la Autonet primisem un deviz de 602RON.
LE: se pare ca ultimele 'performante' de consum la SX4 (http://www.suzuki-club.ro/forum/diverse-9/voi-cu-cat-alimentati-(diesel-benzina-gpl)/msg163264/#msg163264) se datoreaza si faptul ca masina avea filtrele si uleiul de ceva vreme. Concluzia: cu cat mai dese reviziile, cu atat mai bine pentru masina si consum...
-
LE: se pare ca ultimele 'performante' de consum la SX4 (http://www.suzuki-club.ro/forum/diverse-9/voi-cu-cat-alimentati-(diesel-benzina-gpl)/msg163264/#msg163264) se datoreaza si faptul ca masina avea filtrele si uleiul de ceva vreme. Concluzia: cu cat mai dese reviziile, cu atat mai bine pentru masina si consum...
Am doua intrebari:
1. Ce inseamna "ceva vreme" din citatul de mai sus.
2. Ce ulei de motor ti-au pus la Marshall?
-
Am doua intrebari:
1. Ce inseamna "ceva vreme" din citatul de mai sus.
2. Ce ulei de motor ti-au pus la Marshall?
1. Din pacate, am facut revizia cu o luna si cateva sute de km intarziere fata de termen (1an/15,000km); si in aceasta perioada (de la inceputul anului) am constatat consumul mai mare, dar n-am stiut pe socoteala cui sa-l pun - temperaturile mai joase in conditiile in care fac mult mai putini km pe zi (motorul de abia apuca sa se-ncalzeasca) decat iarna trecuta sau intarzierea la revizie sau un cumul al acestor conditii.
2. Clasicul deja 0W20 (99000-21B90-047 (http://www.suzuki.cz/servis/auto/originalni_motorove_oleje.pdf)).
Atasez si devizul de la Marshal:
(http://s22.postimg.cc/4gc5ud8fx/IMG_20150215_195246.jpg) (http://postimg.cc/image/4gc5ud8fx/)
-
Cat e 0w20 la ei ?
-
Cat e 0w20 la ei ?
In devizul atasat de @ shpeedy apare 157,26 lei fara TVA, bidonul de 4 l.
-
My bad, am omis poza din atasament :-))
Cam scumputa manopera pentru un ulei, filtru si bec...
-
Manopera este pentru planul de operatii prevazut la revizia de 75000 km.
Acum, daca au verificat mai multe chestii si au fost bune, inseamna ca si-au facut treaba.
Nu e vina lor daca au gasit numai un bec defect (fiindca uleiul oricum trebuia schimbat).
Daca la Marshal e scump, ce sa mai spunem de service-uri din alte orase, cum ar fi Bucuresti ... :(
-
Din pct asta de vedere, la Oradea mi se pare mai drept: pret pe ora. Cat stai, atata platesti. Si daca iti schimba 3 becuri timp de 2 ore, platesti pret de doua ore.
-
Cam scumputa manopera pentru un ulei, filtru si bec...
Recunosc ca eu ma feresc sa judec cat de scump sau de ieftin este, in conditiile in care toti vrem sa traim mai bine si sa castigam mai multi bani... Service-ul respectiv are niste chirii de acoperit, niste salarii de platit si - cred ca ce face diferenta fata de alte service-uri - niste investitii de amortizat, investitii cu echipamentele de diagnoza, cu training-ul personalului samd.
Singurul ordin de marime avut la dispozitie pentru situatia data a fost pretul echivalent al acestei revizii la Autonet Bucuresti. Stiu ca puteam merge la orice service de cartier pentru respectivele operatiuni (ceea ce mai si fac din cand in cand pentru operatii punctuale - cum o sa fie si schimbarea placutelor spate in viitorul apropiat), dar prefer sa merg si la reprezentante pentru revizii periodice din cel putin doua motive:
- au expertiza pe respectivul model de masina;
- in caz de schimbat ceva (ce pot suporta ca pret la respectiva vizita in service), prefer s-o fac pe loc, cu piesele pe care le au de obicei pe stoc - asta ma ajuta sa economisesc din timpul meu, care poate fi mai scump decat timpul de manopera facturat (par example, cu SX4 am mai fost in service doar in urma cu un an, tot la Marshal, la revizia de 4 ani).
-
Total de acord cu tine ;)
-
eu am facut-o ieri la Marshal si a costat cu tot cu filtru polen 495ron , gata in o ora jumate.
fata de TM le dau clasa, atait ca operativitate cut si ca mod de lucru. urmatoarea tot la ei o fac.
-
Azi am fost la Autonet pentru revizia de 5 ani:
Manopera 120 lei/ora:
-revizie: 193lei (1.4h)
-inlocuire bucse bara stabilizatoare (poliuretan): 154lei (1.2h)
-surub BBS 4 buc: 46lei
sawauto:
-ulei Eneoes 0w20: 110lei
-filtru ulei Mann: 20lei
-garnitura buson ulei: 9lei
Toate bune si frumoase, dar pentru revizia asta m-a durut mai tare capul. Am gasit 2 coduri de piese pentru Uleiul Suzuki Ecstar 0w20:
http://www.pieseautoradacini.ro/Part/ULEI-MOTOR-ECSTAR-0W20-SN-4L-SZ-SUZUKI-G0699000-21E20-047/eG0699000-21E20-047
http://www.pieseautoradacini.ro/Part/ULEI-MOTOR-SM-0W20-4L-SZ-SUZUKI-G0699000-21B90-047/eG0699000-21B90-047
cu diferentele de pret de rigoare. La revizia precedenta am primit, dupa VIN, pe cel cu API SN, mai ieftin. La un moment dat am gasit pe forum ca @shpeedy l-a folosit la o revizie pe celalalt, cu API SM. Cel Eneos pe care l-am primit acum are API SN. Azi, pe raft la Autonet era cel cu API SN. Iar Sorin a zis ca e un singur ulei 0w20...
Si apoi vine filtrul de ulei:
http://www.pieseautoradacini.ro/Part/FILTER-ASSY-OIL-SUZUKI-G0616510-61A21/eG0616510-61A21
http://www.pieseautoradacini.ro/Part/FILTRU-ULEI-SX4-JM-GV-WR--SUZUKI-G0616510-61A21-000/eG0616510-61A21-000
http://www.pieseautoradacini.ro/Part/FILTRU-ULEI-M16A-GV-JM-SX4-SW-SUZUKI-G0616510-61A31/eG0616510-61A31
Ce naiba diferenta e intre primele 2 (pe cel 16510-61A21-000 l-am primit la revizia trecuta dupa codul VIN), si ce inseamna "cu ventil blocare retur" la ultimul? Ultimul pare a fi Mann, desi are cod de Suzuki OEM :)
Acum sa va vad...
-
Cu privire la ulei, eu as zice sa nu-ti mai bati capu' intre API SM si SN...
http://cloud.tapatalk.com/s/5be1b9649ca8b/MOM_GUIDE_ENGLISH_2013.pdf (http://cloud.tapatalk.com/s/5be1b9649ca8b/MOM_GUIDE_ENGLISH_2013.pdf)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181106/c8e916250fa3f33be5868b8d52a4462e.jpg)
Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk
-
API SN la Eneos 0W20 am luat si eu in ultimii doi ani de la Sawauto.
-
Pai asa citisem si eu. De aia m-am mirat de uleiul SM gasit la Radacini. Si mai mirat am fost cand am gasit codul la o revizie de-a ta...
Dar la aia cu filtrul de ulei m-am pierdut. Din ce am citit toate filtrele ar trebui sa aibe o "blocare" a returului...