Suzuki Club ROMANIA

Suzuki - discutii TEHNICE => Suzuki S-Cross => Probleme tehnice S-Cross => Subiect creat de: MOTANUL din 05.Dec.2024, 05:17:01 p.m.

Titlu: Check engine - cod P0420 (eficienta catalizator sub limita).
Scris de: MOTANUL din 05.Dec.2024, 05:17:01 p.m.
Salut,
Am lampa in bord aprinsa si dupa 2 stergeri a reaparut (cam 1 zi ii ia sa reapara).
Motor: 1.4 BENZINA 1.4T ALLGRIP - AKK414 - K14C / R14C
fabricat: 12.2019
Am fost la reprezentanta si mi-au zis ca imi schimba bujiile si daca reapare pe ce parametrii am la diagnoza (doar codul asta exclusiv) urmatorul pe lista e catalizatorul care nu intra in garantie (sunt in garantia extinsa care expira in cateva zile).
Am verificat si asa este - catalizatorul este la excludere.

Azi am pus si benzina de la MOL - cea de 102+ (e benzina cu cifra octanica cea mai mare). Am zis sa exlud o eventuala benzina proasta.

Cei care au vandut masina o tot dau ca e o eroare banala - sa schimb uleiul si filtrul de ulei  :-t :D. sau sa merg cu masina asa ca nu are nimic.

Am sunat un prieten (are service de multi ani) si a zis ca pe eroarea asta cel mai probabil e cum au zis si cei de la reprezentanta catalizatorul. Computerul de gestiune motor compara ce intra si ce iese din catalizator si daca diferenta e prea mica da aceasta eroare de catalizator ineficient.
Titlu: Re: Check engine - cod P0420 (eficienta catalizator sub limita).
Scris de: MOTANUL din 07.Dec.2024, 08:57:14 p.m.
Nu vreau sa zic hop - dar de cand am pus benzina de la mol nu s-a mai aprins iconita de ineficienta catalizator. Sunt doar 3 zile asa ca o tinem sub urmarire.

Dar a fost umezeala mare (stat cu AC pornit sa nu se abureasca geamurile), aglomeratie, etc.
M-as bucura sa fie de la benzina proasta.
Titlu: Re: Check engine - cod P0420 (eficienta catalizator sub limita).
Scris de: fireburn din 09.Dec.2024, 10:16:50 a.m.
Salut.
Mie mi-au schimbat pentru SX4 prima generatie, la service Suzuki: bujii si fise bujii (ma rog, si bobine, ca aveam ceva problema cu una).
Mi-a zis inginerul de service ca daca se mai aprinde martorul cu eroarea P0420 sa revin sa-mi faca resoftare.
Se aprinde dar masina merge normal, la ITP noxele normale, asa ca l-am lasat in plata domnului.

La tine fiind masina de generatie mai noua presupun ca nu mai exista problema de soft.
Titlu: Re: Check engine - cod P0420 (eficienta catalizator sub limita).
Scris de: MOTANUL din 09.Dec.2024, 12:31:25 p.m.
Chiar era foarte curios sa merg la o statie ITP sa vad cum sunt noxele (de mai multe zile nu s-a mai aprins - sper eu ca sunt bine acum).
Citisem undeva (rapoarte TUV) ca Suzuki este printre brandurile foarte aproape de limita sau chiar depasesc noxele la controalele lor.

M-am gandit eu ca e vorba de dieseluri vechi de pe sx4 (alea stiu ca au tehnologie mai veche - Fiat; multe au check engine aprins). Nu ca se refera la motoarele pe benzina noi de la scross.

Vad ca tu ai schimbat mult mai multe fata de mine si eroarea tot persista. Interesant ca totusi la ITP trece fara probleme desi ai lampa aprinsa in bord.
Eu nu am nici misfire, nu am absolut nicio alta eroare in afara de P0420. De asta a si zis ca nu mai este nimic de facut altceva in afara de schimbat catalizatorul.

Ai euro 5 sau 6?
Titlu: Re: Check engine - cod P0420 (eficienta catalizator sub limita).
Scris de: gabineg din 09.Dec.2024, 12:50:18 p.m.
Are 4... :-j
Titlu: Re: Check engine - cod P0420 (eficienta catalizator sub limita).
Scris de: fireburn din 09.Dec.2024, 03:36:20 p.m.
Are 4... :-j

Confirm  4, :)

Eu cred ca nu e catalizatorul. Cel mai probabil benzina.
Titlu: Re: Check engine - cod P0420 (eficienta catalizator sub limita).
Scris de: MOTANUL din 09.Dec.2024, 06:33:22 p.m.
Eu la euro 5 nu am avut niciodata check engine aprins. Dar am cautat sa pun benzina de la benzinariile ok.
Titlu: Re: Check engine - cod P0420 (eficienta catalizator sub limita).
Scris de: fireburn din 10.Dec.2024, 09:36:59 a.m.
Alimentez in proportie de 95-98% de la Petrom, nu m-am incurcat cu din astia de contul strazii.
Si totusi se aprinde.
O fi si de la soft cum zice service-ul.

Sunt curios daca la Gabi se aprinde, ca e din aceeasi generatie cu a mea ( 1.6, 107 caluti zglobii:) ).

Hai ca ti-am poluat destul topicul.
Titlu: Re: Check engine - cod P0420 (eficienta catalizator sub limita).
Scris de: MOTANUL din 20.Dec.2024, 08:30:35 p.m.
Apelez in special la cei mai competenti tehnic. Garantia extinsa oricum a expirat si imi este 100% clar ca trebuie schimbat ceva. Eroarea persista.
Reprezentanta a spus sa schimbam de control bujiile si apoi sa vedem daca reapare si urmatorul pe lista e catalizatorul.
Eroarea a reaparut dupa schimbare bujiilor si au spus asa: (asa vrea fabrica)
1. Catalizator - 2600 euro
2 Persista mergem mai departe Sonda 2 de O1 ~150 euro
3. Persista mergem mai departe Sonda 1 de O1 ~ 150 euro

Am fost la o diagnoza profesionala (nu la reprezentanta) si mi-a gasit ca o valoare la sonda 2 de O2 e in afara valorilor nominale. O vede si aparatul meu - doar ca eu neavand valorile nominale nu stiam ca nu este OK. Adica e foarte posibil sa fie defecta doar sonda 2. Poate sa fie tensiunea mai mare ca asa vine pe fire? Sa fie defect calculatorul de gestiune motor sau altceva? (adica sonda sa primeasca tensiunea de 1.28V?  - in loc de 0-1V)

Ce ma sfatuiti sa fac? Cu ce sa incep?

Am vazut ca sunt si solutii de pus in Benzina pentru "curatarea catalizatorului"
https://www.autobob.ro/aditiv-benzina-liqui-moly-cur%C4%83%C8%9Bare-catalizator.html?gad_source=1&gclid=CjwKCAiAyJS7BhBiEiwAyS9uNTqeRs74meFUP2eG9rP-aK2C7WV4hml8XV9bSah1lYu3OOlKI9G9oBoCzZwQAvD_BwE
https://www.emag.ro/aditiv-benzina-curatitor-catalizator-cat-cleaner-oxigen-sensor-5in1-310-ml-catclean/pd/D2VBDGMBM/?cmpid=148565&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=(RO:Whoop!)_3P-Y_%3e_Intretinere_and_Cosmetica_auto&utm_content=77034850739&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAyJS7BhBiEiwAyS9uNc62Ns-y3rPdaVza3l7S7wkbXtYuxvz2aKZLQXSWIkVio0G3tlDx9hoCs2YQAvD_BwE#reviews-section


Titlu: Re: Check engine - cod P0420 (eficienta catalizator sub limita).
Scris de: Laurentiu din 20.Dec.2024, 10:09:44 p.m.
mi-a gasit ca o valoare la sonda 2 de O2 e in afara valorilor nominale.
Ce ma sfatuiti sa fac? Cu ce sa incep?
https://www.youtube.com/watch?v=ECC09It_vfk

https://www.youtube.com/watch?v=apf6PYK2pt4
Titlu: Re: Check engine - cod P0420 (eficienta catalizator sub limita).
Scris de: MOTANUL din 21.Dec.2024, 09:57:56 a.m.
Multumesc pentru sfaturi. Pana la urma nu este o tragedie sa cumpar o sonda.
Mai ales ca la mine este o problema cu tensiunea prea mare a sondei - nu stiu daca curatarea o sa influenteze acest aspect.

Sonda 1 este made in Japan (NTK japan )
Sonda 2 este Bosch made in Germany (asta e cel putin suspecta).

La mine absolut toti parametrii sunt in regula. Inclusiv codul P0420 nu apare imediat.

Argumentele pentru catalizator infundat sunt de mare finete: (nu am cod de eroare dar sunt la limita de sus)
1. Amestecul AFR e un pic mai bogat 14.6 in loc de 14.7
2. Presiunea in rampa de injectie e la limita de sus sau peste (devine rosie - iar e verde etc)

Pare ca intradevar catalizatorul este infundat. ECU incerca sa compenseze frana catalitica suplimentara cu un pic mai mult combustibil.
Titlu: Re: Check engine - cod P0420 (eficienta catalizator sub limita).
Scris de: MOTANUL din 04.Ian.2025, 12:03:08 p.m.
Am luat o pauza. Am fost de curand la dealerul care a vandut masina care spera sa scape cu cheltuieli zero (sa curete clapeta de acceleratie sau EGR). Nu cred ca exista vreo sansa sa repare masina de acolo. (din ce s-a discutat si aici si din ce am inteles si eu de la oameni care lucreaza in domeniu).

Intre timp am costatat un consum exagerat (pana la urma nu este de mirare). Am mers in extraurban si daca trec de 500 km  cu un plin e bine.
Masina consuma undeva peste 9 in extern. In oras cam 10 pe drumuri lejere (7,6 imi afisa SX4 vechi).

Ma poate ajuta cineva cu valorile corecte nominale de functionare ale motorului 1.4T - AKK414 - K14C pentru ambele sonde de O2?
Am citit intre timp ca sondele transforma citirea de O2 in tensiune. 0,1V ar fi un amestec sarac 1V un amestec bogat.
Eu am asa:
Sonda 1 se modifica intre -0,012 si -0,031mA si are un AFR de 14.5
Sonda 2 nu se modifica din 1,28 V (aici clar este o problema). Asta inseamna un amestec foarte bogat.(peste limite).

"A properly functioning oxygen sensor will show a rapidly fluctuating output voltage between approximately 0.1 and 1.0 volts. The time taken for the voltage to change from 0.1 V to 1.0 V (referred to as the lean to rich response time) should be about 300 milliseconds."
Titlu: Re: Check engine - cod P0420 (eficienta catalizator sub limita).
Scris de: MOTANUL din 04.Ian.2025, 01:27:14 p.m.
Am stat mult mai mult cu motorul pornit fata de datile trecute si sonda 2 de O2 a inceput sa arate citiri cand a ajuns apa spre70-80 de grade. (in jur de 0.81 V).
Sonda 1 de O2 si la cald tot citiri negative are  :-/. Habar nu am care sunt valorile corecte.
AFR si la cald tot 14.5-14.6.
Titlu: Re: Check engine - cod P0420 (eficienta catalizator sub limita).
Scris de: BrSx4 din 04.Ian.2025, 04:27:14 p.m.
La SX4 din 2008 (275.000 km)nu am schimbat nici o sonda, cu toate ca imi mai da eroare de P0420, dar rar, eu am si gpl pe masina.
Dar "meseriasii"  spun ca sondele sunt consumabile si dupa circa 120.000 km daca sunt probleme sa le schimbi. Consumul este foarte mare pe extern(acum depinde si ce stil de condus ai).
Parerea mea este sa incepi cu bujiile schimbate NGK sau Denso cu iridium
Titlu: Re: Check engine - cod P0420 (eficienta catalizator sub limita).
Scris de: MOTANUL din 04.Ian.2025, 06:02:06 p.m.
Consumul este foarte mare pe extern(acum depinde si ce stil de condus ai).
Parerea mea este sa incepi cu bujiile schimbate NGK sau Denso cu iridium
Cu bujiile am inceput in urma cu o luna cand am luat masina. Au pus OEM / NGK noi la reprezentanta.
Consumul e mare si in oras si in extern. Compar cu 1.6 cod motor: M16A SX4 2011. Scross-ul din semnatura consuma simtitor mai mult. (probabil pentru ca este defect)

Am cumparat versiunea PRO de la soft (speram sa imi dea intervalele de referinta cum am vazut la o diagnoza profi). Nu au aparut intervalele in schimb am gasit ceva nou (noncontinous monitors).

Am uitat sa scriu si de Reprezentanta DAB - unde au zis sa schimb intai catalizatorul si ulterior sondele lambda. Mie deja nu imi pare ca mai rezolva problemele tehnic - ci mai mult comercial si am sa detaliez imediat.
Le-am scris ca alt service a gasit probleme de functionare la sonda lambda 2 (2 diferite mi-au spus acest lucru pana sa gasesc si eu). Si am intrebat daca nu e cazul sa schimbam intai sonda lambda 2 si apoi sa vedem cu catalizatorul (mai ales ca asta intra teoretic in garantia extinsa).
Au zis ca asa indica producatorul si cu asta basta. Ei vor 2600 euro pe catalizator si dupa aia mai dau extra si ulterior 150 euro cat costa sonda lambda 2. Si daca nu merge nici asa schimbam si sonda 1 ca poate din a 3-a incercare nimerim.
Titlu: Re: Check engine - cod P0420 (eficienta catalizator sub limita).
Scris de: cristidav din 04.Ian.2025, 07:53:12 p.m.
Din cate stiu eu, catalizatorul nu intra in garantia extinsa nici teoretic, nici practic. De unde si faptul ca vor sa te faca de 2.600 parai  :D
Titlu: Re: Check engine - cod P0420 (eficienta catalizator sub limita).
Scris de: MOTANUL din 05.Ian.2025, 12:45:09 p.m.
Da - am verificat si eu si este la excludere in Garantia extinsa. Nu intra cu alte cuvinte.
Cum spunea un prienten e ori sonda 1, ori sonda 2 ori catalizatorul.Practic ECU compara ce intra cu ce iese din catalizator si daca este ineficient il declara ineficient.

Ei vor sa inceapa cu piesa cea mai scumpa si ulterior cu cele care foarte probabil au generat infundarea catalizatorului.
Titlu: Re: Check engine - cod P0420 (eficienta catalizator sub limita).
Scris de: MOTANUL din 06.Ian.2025, 04:56:42 p.m.
Am fost azi la o firma care se ocupa cu reconditionarea catalizatoarelor - filtrelor de particule. Meteor
Am zis eu sa schimb si sondele O2 si sa vad cum se prezinta si catalizatorul in acelasi timp.

Mi-au spus ca la benzina nici nu intra in discutie curatarea. Doar inlocuirea elementelor uzate din interior cu unele noi din Polonia nu din China.
Cost 2200 lei (800 lei demontat-montatul). Pana aici totul a decurs bine.

Cand intreb de garantie - incepe ca e zero pentru ca Suzuki face masini proaste, toata ziua stau cu martorul aprins si nici reprezentanta nu le da de cap.  :dknw:  :notlst:
Si "brusc" a intrat un email si nu mai poate vorbi ca trebuie sa se concentreze sa raspunda la email.

Cred ca mai astept pana se intoarce mecanicul sa schimb sondele de O2 si mai vedem dupa asta.
Stie cineva ce fac conductele subtiri care intra in catalizator in lateral (cele cu furtun)? Cea de jos groasa pare un traseu de wastegate.
Titlu: Re: Check engine - cod P0420 (eficienta catalizator sub limita).
Scris de: ntire2000 din 06.Ian.2025, 07:09:12 p.m.

Cand intreb de garantie - incepe ca e zero pentru ca Suzuki face masini proaste, toata ziua stau cu martorul aprins si nici reprezentanta nu le da de cap.  :dknw:  :notlst:

Trebuia sa îl întrebi spre ce marca de mașină mai fiabila sa te orientezi.... :-?
Titlu: Re: Check engine - cod P0420 (eficienta catalizator sub limita).
Scris de: MOTANUL din 07.Ian.2025, 10:06:03 a.m.
Trebuie sa recunosc ca m-a enervat asta. Ca la vechiul SX4 / 2011 / 1.6 nu am avut niciodata vreo eroare la motor.
A depasit cu mult fiabilitatea altor masini mai populare. (peste 1.4 benzina Golf 4, 1.9 TDI Leon, E46 2.0 FL, 1.4 Benzina Renault)
El a sarit ca euro 5 e mai usor si mai ieftin de reparat. Asta fiind din 2020 are si filtru de particule (in plus fata de euro 6).
Adica scenariul cel mai scump si mai dificil de rezolvat.

O sa schimb sondele in prima faza si mai vedem daca primesc acelasi mesaj (ineficienta catalizator).
Titlu: Re: Check engine - cod P0420 (eficienta catalizator sub limita).
Scris de: MOTANUL din 09.Ian.2025, 04:52:44 p.m.
Am schimbat ambele sonde. De regula sonda 2 era mult mai afumata la alte masini.
La asta a mea arata decent - chiar curata (posibil sa o mai fi curatat cineva - Habar nu am). Era curata.
Sonda 1 era mai afumata comparativ cu sonda 2.

Pana acum nicio eroare. (dar nu zic hop deocamdata)
E posibil ca la rece nu citeste - si cu cea noua sta in 1.28 V o perioada; dupa care lucreaza.
Dar nu imi mai da eroarea Failed la senzor 2 si nici Catalyst ineficient (ambele in noncontinuous monitors).

Sonda 2 e cea din stanga in poza.

Titlu: Re: Check engine - cod P0420 (eficienta catalizator sub limita).
Scris de: MOTANUL din 13.Ian.2025, 06:09:45 p.m.
Telenovela continua.  :pardon:
Azi a dat din nou eroarea - catalizator ineficient.
Din punctul asta mai sunt 2 variante:
1. Curatat Profesional Filtrul de Particule (la benzina e probabilitate extrem de mare sa fie topit - deci necuratabil).
2. Filtru de particule SH (cel de jos e de pe o masina cu 25.000 km - oricum se poate verifica cu o camera video cu led daca e topit sau distrus)


Stie cineva daca se potriveste catalizatorul de  SUZUKI VITARA HYBRID 1.4T HYBRID K14D  AN 2021 pe 1.4T K14C an 2020 (decembrie 2019)?
Ca de S-cross nu am gasit nimic.
Titlu: Re: Check engine - cod P0420 (eficienta catalizator sub limita).
Scris de: cristidav din 13.Ian.2025, 06:50:51 p.m.
Poate mi-a scapat mie...
Dar întrebare mai de incepator: cum e posibil totusi ca in 60-80.000 km sau cati are masina ta sa se duca acel filtru ?

Sunt o sumedenie de SCross-Vitara cu 100-150.000 km+ aparent fara probleme.

Pare rau de patania ta, urmaresc si iti doresc o rezolvare cat mai ieftina (usoara si rapida)
Titlu: Re: Check engine - cod P0420 (eficienta catalizator sub limita).
Scris de: MOTANUL din 13.Ian.2025, 07:19:53 p.m.
Daca as sti istoricul masinii ti-as spune. Din pacate pentru mine m-am ales cu podoaba asta de masina ca atare (defectul apare cam a 2-a zi dupa ce il stergi; fix a doua zi dupa ce am cumpart masina a aparut). Ca exceptie s-a reaprins a doua zi cand am pus bujii noi; si chiar la 3-4 zile cand am pus benzina de 100.
Tendinta e mult mai mare sa se aprinda in extern (e posibil sa fie coincidenta cu cele 3-4 zile ca nu am iesit cu masina deloc din oras in perioada respectiva).

Ce pot sa-ti spun (cei de la reprezentanta au zis asa):
- au schimbat catalizator la masini nou-noute cu filtre si ulei din fabrica la 2.000 si 4.000 km. Adica au fost filtrele de particule defecte din fabrica. (extrem de rare - dar au fost vreo 2 masini in situatia asta)
- combustibil prost sau amestecat cu motorina si se topesc-strica (le-am spus ca nu pot confirma sau infirma ca nu stiu ce au pus pana sa cumpar masina). Eu am pus doar benzina (benzina am avut si la sx4 de peste 10 ani); sau lipsa scanteie la o bujie - trece combustibil nears prin motor si prajeste catalizatorul.

Adica nu stiu in care din situatiile de mai sus ma incadrez. Kilometrii sunt reali din tot ce am verificat (astia 70.000). Bate cu tot: RAR, reprezentanta unde a facut reviziile, etc Au mintit cu altele - dar km erau pe acolo.

Are cineva o schema explodata cu filtrul de particule - catalizator pentru motorul asta? 1.4 BENZINA 1.4T ALLGRIP - AKK414 - K14C / 2020?
Eu absolut tot ce am gasit e gresit. Filtrul are 2 conducte subtiri de presiune + o a treia conducta (wastegate probabil). Ce am gasit eu nu corespund. (nu au conductele subtiri deloc). Si eu le am 100%.



Titlu: Re: Check engine - cod P0420 (eficienta catalizator sub limita).
Scris de: miocrl din 14.Ian.2025, 10:44:27 a.m.
Stie cineva daca se potriveste catalizatorul de  SUZUKI VITARA HYBRID 1.4T HYBRID K14D  AN 2021 pe 1.4T K14C an 2020 (decembrie 2019)?

am intrebat la un magazin online preturi si am primit:
catalizator K14D: 9683 lei pe seria mea de sasiu
catalizator K14C: 12132 lei pe seria MOTANUL-ui de sasiu

de aici concluzia ca nu se portivesc
Titlu: Re: Check engine - cod P0420 (eficienta catalizator sub limita).
Scris de: MOTANUL din 14.Ian.2025, 05:58:26 p.m.
Telenovela continua. Am scos sondele sa vad cum arata catalizatorul (cu ocazia asta am vazut ce cod are pe el sa caut la dezmembrari).
Am verificat si interiorul la teava de esapament - e mai curat decat ma asteptam (si sonda 2 de O2 am scris ca era extrem de curata). Pe net erau doar pline de funingine si negre.

Long story short arata impecabil - cel putin partea de jos e imaculata. Cea de sus are un pic de depuneri (dar nu e neagra sau topita cum am vazut pe net chiar la motorul meu - scross 1.4 K14C).

GPF Magneti Marelli 60R-C11
Titlu: Re: Check engine - cod P0420 (eficienta catalizator sub limita).
Scris de: ocoleanui din 17.Ian.2025, 01:22:44 p.m.
De ce nu mergi la o statie ITP, sa faci un test al noxelor?
Daca sunt in parametri buni, il poti lasa asa cu eroarea aceea.
Titlu: Re: Check engine - cod P0420 (eficienta catalizator sub limita).
Scris de: MOTANUL din 31.Ian.2025, 09:58:41 p.m.
Pana la urma am schimbat catalizatorul. Am pus un catalizator SH de 600 euro. Am zis sa merg o perioada mai lunga pana sa postez. (cred ca am 1200 km parcursi si peste o saptamana)
Odata cu schimbarea catalizatorului s-au intamplat mai multe:
1. A scazut simtitor consumul (in extraurban de la 8 la 6.1 %)
2. Masina pare ca are 15 CP in plus (era destul de plafonata la peste 3000 ture; acum nu mai este asa)  :good:
3. Evident nu a mai aparut eroarea deloc. P0420 (eficienta catalizator sub limita). Si nici o alta eroare.
4. Noul catalizator SH are incarcare 0.4 (limita admisa este intre 0-50);

Pana la urma au avut dreptate cei de la reprezentanta - cred ca a fost ceva defect din fabrica in catalizator.  :-O

Cel putin pe termenscurt se pare ca s-a rezolvat eroarea P0420.

Atentie: nu se potriveste catalizatorul de K14C din primii ani (cel fara filtru de particule) si nici K14D (motorul 1.4 hybrid). Al meu este 60R-C11 / GPF Magneti Marelli

Titlu: Re: Check engine - cod P0420 (eficienta catalizator sub limita).
Scris de: ntire2000 din 31.Ian.2025, 11:49:12 p.m.
In 20k de km ti-ai recuperat investitia în catalizator, doar din diferența de combustibil consumat.
Titlu: Re: Check engine - cod P0420 (eficienta catalizator sub limita).
Scris de: Hoinar din 01.Feb.2025, 06:42:21 a.m.
Bine ca ai rezolvat! Acum bucura-te de masina si da-i blana sa nu se mai incarce filtrele  :D
Titlu: Re: Check engine - cod P0420 (eficienta catalizator sub limita).
Scris de: cristidav din 01.Feb.2025, 11:04:50 a.m.
4. Noul catalizator SH are incarcare 0.4 (limita admisa este intre 0-50);

Poate mi-a scapat mie, dar cat avea incarcare vechiul catalizator ?

Si da, cum zic si altii, da-i turatii daca vrei sa tii de masina :)
Titlu: Re: Check engine - cod P0420 (eficienta catalizator sub limita).
Scris de: MOTANUL din 01.Feb.2025, 11:31:57 a.m.
Bine ca ai rezolvat! Acum bucura-te de masina si da-i blana sa nu se mai incarce filtrele  :D

Daca e catalizatorul defect poti sa-i pui benzina de 100, sa ii dai blana - tot degeaba. Daca este in mintile lui - benzina de 95 si condus corect si nu ai probleme (din cand in cand iesit pe autostrada). La vechiul sx4 nu am stiut niciodata unde este catalizatorul si ce cod are.
Titlu: Re: Check engine - cod P0420 (eficienta catalizator sub limita).
Scris de: MOTANUL din 01.Feb.2025, 11:37:15 a.m.
Poate mi-a scapat mie, dar cat avea incarcare vechiul catalizator ?

Diagnoza mea de amator nu vedea / nu vede presiunile. Aparatul de la service-ul la care am schimbat catalizatorul vedea - dar in loc sa dea ceva in bar (presiune) - dadea niste citiri in V si practic nu stiu cum era cel vechi. Dar din diagnoza mea stiu ca avea eficienta 25-30% si intervalul dat de producator este 100-600%. (asta pprin compararea sondelor de O2)

Abia la a 3-a diagnoza am putut vedea incarcarea si presiunile (cand deja il aveam pe cel nou si am vrut sa resetez valorile sa il citeasca pe cel nou).
Titlu: Re: Check engine - cod P0420 (eficienta catalizator sub limita).
Scris de: MOTANUL din 20.Feb.2025, 08:49:31 a.m.
Nu a mai aparut nicio problema de la schimbarea catalizatorului. Nicio eroare in bord, nicio eroare cu diagnoza obd, masina trage mai bine acum simtitor.
Consumul este in limite normale - in bucuresti am consum afisat 7.2 (pe un traseu lejer cu putine semafoare - dar avand in vedere temperaturile scazute e foarte bine). Sunt curios cat o sa fie la pompa (consumul real). In Bucuresti pe acelasi traseu cu vechiul sx4 aveam consum 9-9.5.