Suzuki Club ROMANIA
Discutii auto generale => RCA & CASCO => Subiect creat de: gabineg din 17.Ian.2023, 08:20:59 a.m.
-
O investigație (https://www.libertatea.ro/stiri/city-insurance-faliment-acuzatii-autoritati-britanice-document-confidential-4413638) care ne arată de ce s-a produs falimentul asigurătorului cu cei mai mulți clienți din România și ce efecte va produce acesta pe piața asigurărilor.
-
Toata schema de inselaciune nu ar fi functionat daca oamenii ar fi constientizat ca o polita RCA, mult mai ieftina decat cele ale concurentei, este o pacaleala clara.
Doar asa si-a permic City Insurance sa obtina o cota de piata semnificativa in doar cativa ani.
Bazandu-se pe "calicia" cumparatorilor de polite.
Mai departe, schemele de inginerie financiara, cu actionari falsi si creditari dedicate, a fost ceva obisnuit intr-o jungla sistematizata de autoritatile fiscale din Romania.
-
N-as putea afirma ferm ca pretul mic ar fi cauza sau a favorizat frauda de la City, chiar daca exista o regula care spune sa fii f. atent cand ceva este ieftin(rca, dobanda, obiect, etc.), ptr. ca ar putea fi pacaleala !
Asigurarile(de oricare) sunt(pe langa banci, comunicatii, IT, pharma) printre cele mai banoase afaceri, asta numai daca ne gandim ca din rca-ul meu castiga si un agent si un broker si o companie, iar romanii nu pot fi acuzati ca au cumparat o polita ieftina, pentru ca asta e nivelul nostru de trai, atat putem, mai ales ca omul vedea(inca) polita rca ca pe o obligatie, o alta taxa, nicidecum ca o utilitate, sau datorie cetateneasca a unuia care detine un vehicul.
Cu aprox. doua luni inainte de a se constata falimentul eu tocmai mi-am reparat masina pe o polita City, deci ei ar fi rezistat in piata daca nu transferau banii catre alti "beneficiari".
Pana la urma daca ne uitam atent, vedem ca pretul rca a crescut galopant si as zice nejustificat, chiar pana sa intre City in faliment, aici avand o "contributie" substantiala chiar service-urile, care au uitat sa faca reparatii si fac numai inlocuiri de piese.
Amplasarea unui birou de asigurari in incinta unui service, chipurile ptr. a ajuta clientul, a creat o cardasie intre reprezentanti si service, primii acceptand cu usurinta propunerile facute de service la reconstatari. Ca sa nu mai zic de preturile exorbitante practicate la piesele de schimb, mai ales cele de origine, preturi care umflau facturile decontate de asiguratori, cu 100% sau chiar 200% daca se putea.
Asa ca ceilalti "jucatori" din piata au profitat de conjunctura si "saracii de ei" s-au sacrificat si au vandut si pagubitilor polite la preturi duble.
Ca sa nu mai zic, ca probabil, in cei doi ani de pandemie, chiar daca le-o mai fi scazut incasarile(cu toate ca nu cred), dar daunele sigur au scazut, iar falimentul City a picat ca o manusa, pentru ca asa s-au alaturat si ei producatorilor de energie, intrand cu usurinta in valul de scumpiri.
-
Iar acuma statul acopera pierderile cauzate de mafioti.
Cum s-ar zice, ne plimbam banii din buzunarul drept în ala stâng.
Ca statul din câte stiu suntem noi, adica aia care cotizam....
-
Hmm, ce pot sa mai zic ...
City vindea polite ieftine si a ajuns in faliment.
Astra, la fel.
Carpatica, la fel.
Grup AS, la fel.
Cum se face ca firmele astea cu polite ieftine intra in faliment?
Doar ca info de divertisment. Afaceri si "afaceri" se fac la toate firmele de asigurari.
Doar ca unii vand la pret suficient ca sa isi acopere toate tipurile de afaceri.
-
...noi, adica aia care cotizam....
Nu ne duce noua grija Statul, tot noi... ASF-ul nu face decat sa dea si sa retraga Autorizatii !
Cum se face ca firmele astea cu polite ieftine intra in faliment?
Buna intrebare, dar n-as da doar un singur raspuns, anume ca "nu si-au acoperit cheltuielile", cred ca e mai amplu....
-
Este relativ ușor sa dai vina pe unii si pe alții. Eu unul nu cred ca afacerea a fost concepută ca o frauda, investițiile inițiale au fost masive. Pur si simplu trebuie sa știți ca in toate aceste afaceri de servicii ai nevoie de ceva ani in care sa îți asiguri un minim de cota de piață si de venituri ca sa continui, daca in acești ani planificați lucrurile se înrăutățesc- așa cum a fost situația acum- totul sare in aer. Cel mai bun semn ca nu a fost frauda este ca nici un escroc nu investește ani si ani in scheme de fraudă, ei toți aleargă după "ia banii si fugi"...
PS: îmi amintesc ca GERMANOS a avut nevoie de 6 ani planificați si 10 reali sa ajungă pe profit. Unde este acum GERMANOS?
-
[...]
Buna intrebare, dar n-as da doar un singur raspuns, anume ca "nu si-au acoperit cheltuielile", cred ca e mai amplu....
Ba exact asta este definitia falimentului: Cheltui mai mult decat ai si nu mai poti onora cheltuieli angajate.
Daca esti curios, uite doua articole ce incearca sa desluseasca detaliile ascunse ale situatiei de la City.
Realitatea complicităţii ASF cu frauda de la City Insurance (https://www.bursa.ro/prabusirea-casei-city-insurance-realitatea-complicitatii-asf-cu-frauda-de-la-city-insurance-de-la-misu-negritoiu-la-nicu-marcu-parchetul-sa-se-sesizeze-parlamentul-sa-revoce-i-07523445)
Cum se propagă undele cutremurului City Insurance (https://www.bursa.ro/prabusirea-casei-city-insurance-cum-se-propaga-undele-cutremurului-city-insurance-28523446)
-
Mda, ma lungesc prea mult. :pardon: