Suzuki Club ROMANIA
Suzuki - discutii TEHNICE => Suzuki SX4 => Piese auto SX4 => Subiect creat de: sxtelu din 19.Sep.2022, 09:05:40 a.m.
-
Salutare tuturor!
Pentru cei ce au fost nevoiți să recondiționeze motorul M16A, îmi puteți indica un magazin/furnizor de cuzineți la cotă de reparație?
Mulțumesc anticipat!
-
Am găsit la Autokarma :happy:, codul produsului este CR4594SM0.25 - în caz că va avea nevoie vreun coleg de forum.
P.S. Uzură la cuzineții de bielă + magneton vibrochen s-a constatat DOAR la pistonul nr. 4. Explicația mecanicului: acolo ajunge cel mai puțin ulei.
-
Salut, @sxtelu !
Cati km ai la bord ?
-
Salut, @sxtelu !
Cati km ai la bord ?
Câțiva km peste 260.000.
Din care aproape 200.000 pe GPL, pe care-l consider „mâna ucigașă care-a dat du picioru-n ușă”. La un motor exploatat în condițiile specificate de constructor NU cred că apar aceste probleme la același rulaj. Am utilizat uleiuri bune dar schimburile le-am făcut la 15.000 km parcurși. Consider că este benefic ca uleiul motor să fie schimbat mai des...
-
Ce simptome a avut? Intreb fiindca tocmai ce a aparut un zgomot ce ma duce cu gandul la coelgul ce si-a reconditionat motorul in Ungaria.
-
Ce simptome a avut? Intreb fiindca tocmai ce a aparut un zgomot ce ma duce cu gandul la coelgul ce si-a reconditionat motorul in Ungaria.
Singura problemă era pierderea puterii motorului, nu mai avea „suflu” în rampă iar în depășiri... aveam succes la căruțe și la camioanele supraîncărcate. „Check engine” se aprindea în decelerări, exclusiv la drum lung. Îl mai „ștergeam” cu o interfață OBD. Întrucât am mai trecut prin povestea asta, am mers la mecanic să verifice compresia și jocurile supapelor. Se impune segmentarea motorului și rectificarea chiulasei.
Demontând pistoanele s-a ajuns la cuzineții de bielă.
Am fost la un service specializat în reparații motoare iar persoana care a preluat vibrochenul este de părere că vor trebui (doar!) șlefuite manetoanele, conform micrometrului par să fie în cota standard. Specialistul în recondiționări arbori nu este la program, dacă va veni mâine voi afla exact ce este de făcut.
Motorul nu prezenta zgomote nefirești, nu trepida, pornea la sfert etc.
-
Dacă uzura pe arbore nu este mai aproape de cota R1 poți pune cuzineți cota standard noi.
Dacă nu se aprindea becul la ulei chiar și când era aproape de schimb înseamnă că aveai presiune. Asa ca(părerea mea) doar pune cuzineți noi. Uzura la piston 4 poate fi și de la uleiul folosit și ca îl schimbi foarte rar. Mie în Ungaria mi au pus 10w30 pe la 160.000 km.
Pierdea puterii motorului este de la supape și segmenți nu de la arbore.
Cei drept ai fost zgârcit cu uleiul indiferent de calitatea lui eu la max 10.000 îl schimb.
Si al meu cred ca că nu mai are compresie prea mare pt ca în panta băgat în viteza 1 da motorul peste cap. În a2 a nu.
Si eu pregătesc piesele pt rectificare chiuloasa deoarece nu mai pot regla o supapa la cilindrul 3. Pastile este sub cea mai mica cota.
Km 250.000.
-
„Check engine” se aprindea în decelerări, exclusiv la drum lung.
Error P0420: “Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)”
Dacă uzura pe arbore nu este mai aproape de cota R1 poți pune cuzineți cota standard noi.
Cel mai probabil, hotărârea o luăm mâine după șlefuirea/rectificarea vibrochenului.
Dacă nu se aprindea becul la ulei chiar și când era aproape de schimb înseamnă că aveai presiune. Asa ca(părerea mea) doar pune cuzineți noi. Uzura la piston 4 poate fi și de la uleiul folosit și ca îl schimbi foarte rar. Mie în Ungaria mi au pus 10w30 pe la 160.000 km.
În garanție s-a folosit exclusiv 5W40. Am pus la un schimb Motul 10W40 și motorul a devenit leneș și zgomotos.
Ultimele 2 schimburi au fost cu Mobil 1 5w50, conștient fiind de uzura motorului. Acesta a funcționat ceva mai bine și a scăzut semnificativ consumul de ulei.
Pierdea puterii motorului este de la supape și segmenți nu de la arbore.
Nu am afirmat altceva, la vibrochen am ajuns pentru demontarea pistoanelor în vederea segmentării.
Ce-i drept ai fost zgârcit cu uleiul indiferent de calitatea lui eu la max 10.000 îl schimb.
De pe la 180.000 km îl schimbam pe la 12.000 km. La funcționarea pe GPL uleiul are viață ceva mai lungă deoarece nu este diluat de benzină. Nu am avut niciodată aprins martorul „presiune minimă ulei” în timpul funcționării motorului, doar înainte de pornire când calculatorul parcurge check-list-ul. Fiind vorba de completări cu ulei, la schimbare acesta avea culoare ok și se simțea „gras”pe mănușă.
Si al meu cred ca că nu mai are compresie prea mare pt ca în panta băgat în viteza 1 da motorul peste cap. În a2 a nu.
Si eu pregătesc piesele pt rectificare chiuloasa deoarece nu mai pot regla o supapa la cilindrul 3. Pastile este sub cea mai mica cota.
Km 250.000.
Mulți kilometri în continuare și spor la reparație! Eu am decis să îl „revergorez” înainte de sezonul rece.
-
Mie îmi da P0171 și P 0420.
Mai trebuia sa reglezi Gpl (multiplicatorul)
-
Dacă uzura pe arbore nu este mai aproape de cota R1 poți pune cuzineți cota standard noi.
Cel mai probabil, hotărârea o luăm mâine după șlefuirea/rectificarea vibrochenului.
S-a impus doar șlefuirea axelor vibrochenului, ca atare se vor monta cuzineți la cotă standard.
-
Eu am făcut o mica socoteala și cred ca mai bine schimbam motorul decât reparat. Îmi mai ramina și piese de rezervă.
La tine M16A găsești și mai ușor
-
Eu am făcut o mica socoteala și cred ca mai bine schimbam motorul decât reparat. Îmi mai ramina și piese de rezervă.
La tine M16A găsești și mai ușor
Asta a fost propunerea mea dar discutând cu 2 mecanici, m-au convins că motorul SH este loterie. Mai rău, contactând pe cei cu anunțuri de vânzare M16A, am constatat că, așa cum procedează un mare dealer de piese auto, motorul din ofertă NU EXISTĂ ÎN STOC. Probabil sunt „nevorbiți” și publică anunțuri de-a zdranga, poate sună vreun disperat, doi, trei...
-
Daca stai sa aduni piesele din care sa-l faci ca nou atunci iesi la pret ca si cum ai cumpara doua SH.
Problema ta e ca stai prea departe de granita de vest.
Daca treci dincolo gasesti stive de motoare în stare foarte buna si cu fisa tehnica (nr. de km la data dezmembrarii) si garantie.
Iar alea le iei asa cum au fost calibrate din fabrica (de meseriasi care doar cu asta se ocupa).
La noi trebuie sa ai mare noroc sa dai de unul adevarat care sa nu-ti încurce cuzinetii la montaj (e un coleg pe aici cu asa ceva).
-
Daca stai sa aduni piesele din care sa-l faci ca nou atunci iesi la pret ca si cum ai cumpara doua SH.
Problema ta e ca stai prea departe de granita de vest.
Daca treci dincolo gasesti stive de motoare în stare foarte buna si cu fisa tehnica (nr. de km la data dezmembrarii) si garantie.
Iar alea le iei asa cum au fost calibrate din fabrica (de meseriasi care doar cu asta se ocupa).
La noi trebuie sa ai mare noroc sa dai de unul adevarat care sa nu-ti încurce cuzinetii la montaj (e un coleg pe aici cu asa ceva).
Mi-ar fi de folos un link, o adresă. Poate sunt și alți colegi de forum interesați de înlocuirea motorului.
-
Eu am gasit acum circa un an motor pt mine M15A cu 70.000 km la Autorolla Buzau in jur de 2500 ron, Pe OLX le caut. Am gasit si ceva pe Ebay dar nu prea au livrat SX4 cu motor M15A prin Europa doar pe Swift
La mine doar pt reconditionat chiuloasa piesele costa in jur de 2000 ron(Supape, semering, kit distrbutie, garnituri, etc..) Dar cind demontezi sigur mai apar surprize
-
Eu am gasit acum circa un an motor pt mine M15A cu 70.000 km la Autorolla Buzau in jur de 2500 ron, Pe OLX le caut. Am gasit si ceva pe Ebay dar nu prea au livrat SX4 cu motor M15A prin Europa doar pe Swift
La mine doar pt reconditionat chiuloasa piesele costa in jur de 2000 ron(Supape, semering, kit distrbutie, garnituri, etc..) Dar cind demontezi sigur mai apar surprize
Circa 4500 lei mă ajunge toată distracția.
Dacă găsești un meșter bun pentru recondiționat chiulase, e posibil să ieși ceva mai ieftin. Nu a trebuit să înlocuiesc supape de data asta dar se vedea că au fost rectificate. Nu am încredere în lichide și aditivi minune dar Flash Lube reduce daunele provocate de funcționarea pe GPL. La prima intervenție la motor a trebuit să înlocuiesc TOATE supapele de evacuare după cca. 70.000 km parcurși pe GPL. Noile supape au funcționat cca. 120.000 km (GPL + Flash Lube) și nu au necesitat înlocuire, doar rectificare.
-
La mine este prima intervenție. Are 250 k și pe Gpl 150 k
Îți luai un motor tipla la bani ăștia.
Eu am zis sa schimb toate supapele. Cu piese noi nu este mare inginerie de făcut chiuloasa. Important sa nu fie scaunele afectate prea tare. Am auzit păreri și păreri, ca ar ceda scaunele și nu supapele, alții ca supapele????
Dacă sunt și scaunele afectate se trece la next level.
La tine cum au fost scaunele, ai ceva foto???
-
La mine este prima intervenție. Are 250 k și pe Gpl 150 k
Îți luai un motor tipla la bani ăștia.
Eu am zis sa schimb toate supapele. Cu piese noi nu este mare inginerie de făcut chiuloasa. Important sa nu fie scaunele afectate prea tare. Am auzit păreri și păreri, ca ar ceda scaunele și nu supapele, alții ca supapele????
Dacă sunt și scaunele afectate se trece la next level.
La tine cum au fost scaunele, ai ceva foto???
Singurele motoare (posibil) disponibile în țară costă peste 3000 lei. Trag nădejde să posteze cineva vreun link către un furnizor cu prețuri ok. Există și un anunț cu prețul de 280 euro pentru M16A dar- bineînțeles - produsul NU există pe stoc.
În costuri intră nu doar segmentare și reparație chiulasă ci și kit de ambreiaj nou, înlocuirea tuturor uleiurilor (motor, CV, cutie de transfer, diferențial punte spate), antigel proaspăt etc.
„Regresia scaunelor de supapă” a fost problema la motorul meu. Nu am poze deoarece mecanicul face doar diagnosticare (măsurarea jocurilor dintre culbutori și cozile supapelor) și eventuala demontare a chiulasei și trimiterea acesteia la un atelier specializat. Acolo a fost demontată chiulasa iar oamenii ăia nu cred că își dau mănușile jos să manevreze un aparat foto ori un telefon. Iar atelierul respectiv se află la vreo 32 km de service-ul unde se află mașina - în cazul meu.
Ai avut instalat kit Flash Lube pe mașină?
-
Nu am avut nimic suplimentar instalat. La vremea aceea nu se monta asa ceva
-
Este unul la 1000 de euro cu garantie 90 de zile. (https://www.olx.ro/d/oferta/motor-suzuki-sx4-an-2012-m16a-1-6-benzina-IDg5Ljh.html)
Eu zic ca în 3 luni daca e sa crape ceva la el, în mod sigur crapa - bine, trebuie vazut si ce rulaj are, dar la banii astia în mod normal ar trebui sa fie cu rulaj mic.
Si poti monitoriza si daca consuma ulei.
Pe ala recladit de meseriasi nu cred ca îti da nimeni garantie, chiar daca bagi în el piese noi.
La o adica o sa auzi ceva de genul "shit happens".
PS: iar vânzatorul are rating bun, daca iei de la vreun samsar sigur nu vezi factura si garantie.