Suzuki Club ROMANIA
Suzuki - discutii TEHNICE => Suzuki NEW VITARA => Diverse NEW VITARA => Subiect creat de: Johnynho din 04.Iun.2021, 11:51:29 a.m.
-
Salut! Intenționez sa achiziționez o Vitara SH din 2016, 1.4 benzina, Allgrip, 53k km, Spirit, cutie automată. As vrea sa știu ce fel de cutie automată folosește(cumva CVT?), dacă ați întâmpinat probleme cu ea, este fiabila, eventuale costuri legate de întreținere. Merita 15k euro? Mulțumesc
-
Cutia automata este aisin in 6 trepte cu convertizor de cuplu.
Cutia de viteze cu convertizor este cea mai fiabila dintre toate, dar evident ca sunt si exceptii...
Sent from my M2007J3SG using Tapatalk
-
Salut !
Poate masina respectiva merita 15.000 euro, sincer NU STIU (aici o sa te ajute colegii care au sau care se pricep mai mult la Suzuki)
Parerea mea proprie si personala este ca de la 15.000 euro (in sus) deja m-as uita dupa o masina noua, chiar daca ar trebui sa fac anumite compromisuri (adica sa renunt la anumite dotari).
In locul tau fie as mai astepta putin sa mai adun bani, fie as face un credit si m-as arunca la ceva nou.
Inca o data iti spun ca este strict parerea mea proprie si personala!
Vezi intai ce e cu programul Rabla (2000 euro discount), vezi la un dealer una mai putin dotata ... si apoi ia cea mai buna decizie pt tine.
Drumuri bune sa ai, orice masina ai alege !
PS. Off Topic: O cunostinta a dat 15.600 euro pe un Hyundai Tucson de prin 2016 cu 85.000 Km la bord, cutie automata si tractiune AWD, luat din parc auto.
-
Nu merita 15000.Are 5 ani vechime,chiar daca are doar 53 k
Motor de 1.4,slabut.
Eu am dat pe masina noua 16000.motor 1,6.
Preferabil sa iei una noua,sau 2017-2019,sunt cu motoare mai bune.
-
Personal nu as da 15k pe o Vitara sh de 5 ani.
Recomand insa motorul de 1.4.
Ca echipare, recomand passion allgrip mi se pare un raport pret / ce ofera bun. Daca te orientezi si la modelul facelift dupa 2018
ai avea si ACC iar combinat cu o cutie automata ACC-ul o sa functioneze pana la 0km/h
-
Ma bag si eu ca sa fiu contra tendintei exprimate pe aici.
Masina are într-adevar 5 ani, dar a parcurs în medie 900 de km pe luna, adica vreo 30km pe zi.
Daca ne gândim ca o fi fost omul prin concedii la care baga lejer 2000-2500 de km pe an, atunci media zilnica e chiar mai mica, pe undeva la 20km pe zi.
Bineînteles, calculul sta în picioare daca km sunt reali si proprietarul e persoana fizica ce detine carte de service cu revizii is reparatii (la dealeri am vazut masini polish-ate si cu km dati înapoi, putine sunt alea care scapa cu km reali).
Are cutie automata, e totusi o varianta cu dotari, motorul e fiabil, iar cutia la fel.
Daca în cartea service nu are reparatii grele (gen dauna, motor crapat, cutie farâmata) atunci pretul zic eu ca poate fi fortat într-un 14k de euro, ca sa fie toata lumea multumita.
Trebuie sa întelegem ca nu toti dispun de aia 6-7000 de euro diferenta pâna la nivelul unei masini noi cu aceleasi dotari pe care le are aceasta.
In plus, 10% din valoare scade imediat ce ai iesit cu ea pe poarta reprezentantei.
-
15.000 nu merită. Pe la 12-13.000 ai putea sa te gândești la Vitara SH.
La 16.000 îți iei una nouă.
Trimis de pe al meu KB2003 folosind Tapatalk
-
Hai ca ma enervez.
Unde naiba gasiti voi echiparea asta la 16000 de euro?!?
=vitara%20mild%20hybrid%2048v&]https://stoc-online.suzuki.ro/filter?car[]=vitara%20mild%20hybrid%2048v& (https://stoc-online.suzuki.ro/filter?car[)
-
Strict echiparea asta nu o găsește.
Trimis de pe al meu KB2003 folosind Tapatalk
-
Pai si atunci de ce îl zapacim pe coleg?
Daca vrea o masina similara mai trebuie sa scoata un tichet rabla + înca vreo 5000 de euro?
Deci, despre ce vorbim?
Eu zic mersi ca omul se gândeste sa ia o masina relativ ok, cu km putini si noxe mici, ca unii cumpara direct cazane de acum 17 ani cu 2000 de euro.
E adevarat ca 15k de euro e cam mult dar poate negocia o mie de euro, ca probabil si proprietarul vrea sa scape de ea.
La dealeri vezi masini de drive test forjate de multimi de oameni care au urcat si coborât din ele, cu km discutabili si bine lustruite pregatite pentru vânzare, la exact acelasi pret.
Sper ca nu e cazul masinii în discutie.
-
Mulțumesc pentru pareri. Am făcut o eroare, auto e din 2018, dar nu e facelift. Eu sunt de părere ca mai bine o mașină sh cu dotari, decât una noua fără dotari. Încă o data mulțumesc. Eu am avut modelul asta cu aceeași motorizare, dar cu cutie manuala. Ma interesau mai multe păreri legate de cutia automata.
-
Daca e din 2018 deja se justifica pretul.
Poti sa ne dai mai multe detalii despre masina, daca nu suntem indiscreti?
-
Cam asa suna anuntul: Vand Suzuki Vitara S, model echipare full option, an fabricație 2018, 53.000km, motor 1,4 Turbo benzina, 140CP, tractiune 4x4, transmisie automata, set cauciucuri iarna si lanturi, deflectoare de vânt, unic proprietar, garantie Suzuki inca 4 ani
-
Ma si miram din 2016 cu motor de 1,4 ! Pretul e corect.
Ce spune link-ul @ntire2000 ?
-
Cam asa suna anuntul: Vand Suzuki Vitara S, model echipare full option, an fabricație 2018, 53.000km, motor 1,4 Turbo benzina, 140CP, tractiune 4x4, transmisie automata, set cauciucuri iarna si lanturi, deflectoare de vânt, unic proprietar, garantie Suzuki inca 4 ani
Sper ca te-ai hotarat si-ai luat-o deja, una noua la dotarile astea cred ca ajunge pe la 24-25.000, plus ca, observ ca nu mai au in oferta varianta pe cutie automata.
-
Salut si bine v-am gasit.
De aproximativ 6 luni tot urmaresc sa schimb batranul Opel, iar dupa lungi cautari si zeci de subiecte / forumuri citite, am ajuns la concluzia ca un Suzuky Vitara este alegerea perfecta.
Cum preturile la modelele noi au crescut cu destul, din pacate ma vad nevoit sa ma reprofilez pe piata SH, motiv pentru care apelez la bunavointa voastra in vederea unei mici/mari dileme. In cazul in care nu am nimerit topicul potrivit, rog un moderator sa-l mute / stearga, daca este cazul.
Asadar, dupa lungi cautari si saptamani intregi de urmarit, am ajuns in final la 2 modele, ambele Vitara S.
Deoarece nu stiu daca am voie neaparat cu link-uri spre piata SH, ma voi referi la ele ca Model 1 si Model 2. Cum discutam de aceeasi echipare / dotari standard si chiar si acelasi pret de achizitie, voi trece doar prin diferente, pentru a fi mai simplu.
Modelul 1 e chiar masina unui coleg de forum, Cosmin. Vine cu aproximativ 73.000km, fabricatie 10.2015, garantie ramasa pana in 11.2022.
Ca dotari extra, include scut aluminiu, set roti vara+iarna, roata de rezerva, bare Thule si o cutie portbagaj, dotari care imi vor fi chiar utile. Istoricul masinii este cunoscut aproape in totalitate, mici accidente / probleme reparate in caractie / Casco, normale de altfel pentru traficul de la noi din tara. Toate reviziile la zi, prea curand nu mai sunt bani de bagat in ea, cel putin teoretic.
Modelul 2 este ceva mai nou, fabricatie 2017 si inmatriculata februarie 2018, cu aproximativ 48.000km in bord. Garantie ramasa pana in 12.2022
Ca dotari extra, include doar set roti iarna + vara si bare Thule. Reviziile facute la reprezentanta, urmeaza sa obtin pe miercuri mai in detaliu ce s-a schimabt la masina. La prima strigare, va avea nevoie de placute frana / discuri noi, nefiind niciodata schimbate pana acum.
Acum, daca ar fi sa aleg cu capul, as lua Modelul 2, fiind cu 2 ani mai tanara si ceva mai putini kilometri.
Dar, daca e sa aleg si cu inima, as lua Modelul 1, Cosmin se pare ca a avut grija de ea ca de propriul copil. In plus, ma atrage mult mai mult culoarea, Cosmic Gray (cred ca ii zice) vs turcuazul de pe Modelul 2.
Evident, cum niciodata dilema intre cap si inima nu ajunge la un consens, apelez la experianta voastra.
Considerati ca in cei 2 ani / 25.000km suplimentari pot aparea probleme de uzura? Stiu ca sunt foarte multe variabile la mijloc (pe unde a rulat, cum s-a rulat, ce intretinere s-a facut la ea), dar ma ajuta orice idee / experienta proprie in a lua o decizie cat mai bine ancorata.
Va multumesc anticipat,
George
-
Salut!
Diferența de km e nesemnificativă.
Nu par să fie diferențe semnificative între cele două.
Eu as lua o pe cea mai nouă.
Succes!
Trimis de pe al meu KB2003 folosind Tapatalk
-
As merge pe varianta 2. De mentionat ca la 48.000 km e posibil sa nu fie cazul de schimb placute (eu am schimbat la 70.000 primul set si mai mergeau) si nici atat de discuri. Oricum, costurile sunt infime.
-
Salut și bine ai venit. Nu intenționez sa-ti dau sfaturi pentru ca nu posed New Vitara. Dar am doua intrebari, daca desigur poti raspunde:
1. Care sunt preturile cerute de cei doi vânzători?
2. Cosmin este Cosmin09?
-
Poate te înțelegi cu varianta 3, colegul @dthem, deși a postat mai sus și nu a menționat că a scos-o pe a lui la vânzare...
-
@gabineg
Multumesc pentru merge-ul la topic si scuze ca am facut unul nou. :)
Pentru a-ti raspunde la intrebari:
1. Da, despre Cosmin09 e vorba.
2. Ambele masini sunt la 17.000 euro, de altfel si bugetul maxim pe care il pot aloca pentru achizitie, fiind deja crescut de 2 ori vs ce planuisem initial.
@cad multumesc pentru info.
Il rog pe colegul @dthem sa-mi dea un MP sau evetual un link catre jucarie, desi imi vine greu a crede ca se incadreaza in bugetul meu (sau invers, eu in pretul lui), avand in vedere ca discutam de Facelift.
Legat de cele 2 modele, ce m-ar interesa practic ar fi sa inteleg daca ar fi vreo diferenta strict dpdv 25.000km extra / 2 ani in plus. Avand in vedere ca Opel-ul a trecut de 300.000km parcursi (aproape 100.000 facuti doar de mine, in delegatii), nu pot spune ca ma incanta foarte mult. Media anuala va fi in jurul a 10.000km, deci daca New Vitara poate atinge 150.000km fara probleme specifice, eu ma declar multumit, ar insemna aproximativ 7 ani de exploatare si probabil va fi schimbata mai rapid.
Cum zicea, o alegere ratioanala, strict dpvd masina ar fi cea mai noua. Dar tot rational, prefer sa iau una mai "batrana", cu ghilimelele de rigoare, dar care stiu ca a fost exploatata corect. Din comunicarea cu vanzatorul tinerei, pare ca s-a mers pe principiul mers la reprezentanta, lasat masina, achitat nota si plecat cu masina, fara bibileala / alegeri documentate, doar la mila service-ului.
-
In cazul acesta culoarea face diferenta.
-
17.000 pentru o mașină care are totuși 6 ani e mult.
Stiu că au crescut preturile dar e totuși preț de Vitara nouă.
Dacă nu e musai cutia automata și tracțiunea integrală atunci ia în calcul un Passion 2WD nou.
Trimis de pe al meu KB2003 folosind Tapatalk
-
Tocmai, 4x4 si cutia automata sunt singurele chestii peste care nu pot trece. Automata pentru confortul condusului in Bucuresti, iar 4x4 pentru drumurile lunare la socri, 20km drum forestier foarte prost, cu multe dealuri cu inclinatii si de 15%, care daca le gasesti ninse, nu le urci fara 4x4. 17.000 consider si eu un pret maricel, dar avand in vedere ca mai vine si cu ceva extra (set roti, roata de rezerva, scut metalic, bare transversale - pe care as fi dat oricum banii, e ca o mica compensare).
La o adica, cea mai ieftina New Vitara 4x4 AT am gasit-o cu vreo 15.000, cu peste 100.000km si echipare cel mult Spirit.
-
Mai degrabă as da 18.000 pe una facelift din 2019 cu AT cu 80k la bord, decât 17.000 pe una din 2017, cu AT si 4x4, cu 48k km. 2 ani își lasă amprenta rapid pe mașinile din ziua de azi, nu se compara cu robustetea uneia de acum 15 ani.
-
Varianta 1 este mai interesanta din punctul meu de vedere, ai multe extra in aceiasi bani, si daca dl Cosmin are si jurnal de bord atunci nu prea are ce sa-ti scape.
Varianta 2 ..daca la 48k trebuie schimbate discuri si placute, mi se pare putin abuzata.
Important este si feelingul primit de la proprietari, cam asta e parerea mea daca conteaza la ceva.
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
-
Nu cred că la 48.000 poți să schimbi discurile. Mi se pare greu de crezut. Cred că sunt mai degrabă tentative ale serviceului de a umfla factura.
Eu de exemplu am schimbat plăcuțele la 45.000 și mai mergeau cel puțin 10.000.
Plăcuțele și discurile nu sunt un reper, mai ales pt o mașină condusă preponderent în oraș.
Trimis de pe al meu KB2003 folosind Tapatalk
-
Da, are si un jurnal deschis aici, de unde am mai aflat una alta. Iar restul detaliilor au fost comunicate de el.
Am luat azi si 2 rapoarte CarVertical, desi nu-mi pun prea multe sperante in astfel de rapoarte, dar am zis sa fie.
La Cosmin se confirma faptul ca a fost schimbata revopsita capota fata si schimbata grila fata in urma exfolierii, precum si bara spate revopsita, ca urmarii unui incident in parcare, in care cineva a luat un viraj prea strans. Se confirma si la Vitara mai tanara dauna in spate, ca urmare a unui accident auto, fiind tamponata din spate de o alta masina care nu a mai putut frana la timp pe polei, din ce zice proprietara (practic raportul a confirmat singura dauna suferita de masina, deci de bun augur si aici).
Acum, daca ar fi sa analizez la rece, o tamponare in spate poate fi mai severa decat o simpla sicanare in parcare, dar evident, trebuie sa vad exact ce a insemnat asta si daca a fost afectata si altceva in afara de bara spate. Asta ramane de vazut in urma insepctiei vizuale, care cel mai probabil va avea loc miercuri/joi.
@cad nu cred ca gasesc FL la 18.000 euro, cel putin nu echipare mai sus de Passion.
As pierde scaunele de piele cu alcantara, sistemul cu 6 difuzoare, senzorii de parcare si nu sunt sigur daca ACC-ul vine standard pe Vitara FL Passion AT, caz in care ar fi alt minus. Dar, poate cel mai importa, pierd farurile cu LED, care am inteles ca sunt ceea ce trebuie vs halogenul clasic (de care efectiv sunt satul pe Opel, nici cu cele mai scumpe becuri nu vad mai nimic seara, iar farurile nu sunt matuite absolut deloc).
@VictorN foarte posibil sa fie vorba doar de placute, nu si discuri, n-a stiut proprietara sa-mi zica exact si cica miercuri abia ajunge acasa si se poate uita pe facturi sa vada exact ce e scris.
Din nou, strict dpdv intretinere, imi pare ca masina a fost doar dusa in service cand a trebuit revizia de fluide si tot atunci se mai schimba ce era de schimbat. Evident, posibil sa ma insel, ramane sa pun mana pe tot istoricul si sa vad exact ce zi cum, cred ca e prea devreme sa ma pronunt.
In orice caz, va multumesc foarte mult pentru raspunsuri, chiar nu ma asteptam sa schimbam atatea idei intr-un timp atat de scurt.
Discutia ramane libera, analizez toate parerile si tin cont de fiecare argument, tocmai asta e si motivul pentru care am postat, chiar am nevoie si de parerea unor posesori / pasionati cu privire la aceasta alegere.
-
Pari un om foarte meticulos, cu tendințe obsesive. In concluzie:
- în suzuki-club.ro ești între semenii tăi B-)
- te vei simți împlinit numai dacă iei nouă, sa știi exact ce ai făcut cu ea
- vrei putea trăi și cu SH, însă primul an îți va chinui obsesiile și bugetul
P.S. nu regreta banii achitați pe rapoarte, pe mine m-au ferit de o minciună de 16.000 de euro a unei reprezentanțe și m-au vindecat de ideea de SH.
-
De noua momentan nu sunt fonduri, din pacate.
Nu sunt neaparat meticulos, doar invart de regula orice situatie pe toate partile, incercand sa maximizez rezultatul.
Dovada si aici, unde am de ales niste plusuri si renuntat la altele.
Inca incerc sa-mi dau seama cat de mult influenteaza 2 ani vechime si niste mii de km in plus un motor relativ nou, care din punctul meu de vedere e de-abia asezat la kilometrajul asta.
-
Mai strange bani si ia o masina noua,o formezi tu,o strici si o repari tu,mirosul din interior este doar al tau,etc..
P.S Eu am schimbat discurile si placutele la 78k pentru ca eu am vrut si pt ca le-am cumparat la pret bun.
Am masina de peste 4 ani si nu am avut nici o problema tinand cont ca am renuntat la asa zisa garantie din primul an. Ai incredere in Suzuki,sunt masini rezistente. Apropos,vezi pe la reprezentante poate gasesti o masina la vanzare post test drive cu putini km.
Poti sa te interesezi la Rubin Bistrita.
Succes
-
Nu cred că la 48.000 poți să schimbi discurile. Mi se pare greu de crezut. Cred că sunt mai degrabă tentative ale serviceului de a umfla factura.
Eu de exemplu am schimbat plăcuțele la 45.000 și mai mergeau cel puțin 10.000.
A mea a trecut de pragul asta de 48k de km si discurile mai merg cel putin un an iar placutele înca vreo 10-15k de km.
Folosita preponderent urban si cu un stil de condus uneori sportiv - deci nu le-am menajat la gândul ca ma costa schimbarea lor.
Daca as alege o masina cred ca si eu as merge pe varianta 3, a uneia cu 80k de km la care stiu exact istoricul si operatiile estetice - tabla se mai înlocuieste uneori.
-
La care varianta 3 te referi?
Eu am enumerat doar 2. :)
Daca-i vorba de Facelift-ul colegului, e 2WD, deci o putem exclude.
-
Vorbeam de masina lui dthem proaspat pusa la vânzare, are si el un jurnal destul de detaliat si nu are de ascuns nimic din istoricul masinii.
De 4x4 nu contest ca ti-ar fi de ajutor, tu stii ce nevoi ai.
In peste 28 de ani de categoria B nu cred ca am avut mai mult de 4-5 situatii când simteam nevoia unui 4x4.
-
Pai aia zic, e 2WD, eu caut varianta AllGrip.
Altfel, da, era de luat in seama, dar din pacate nu se muleaza.
Si nu, nu pot renunta la AllGrip, chiar am nevoie de el.
-
Tivoli 4x4 si at de la 17190 eur
Superoferta
Nou
-
Vitara mi se pare o mașină ușoară și cu un centru de greutate ridicat ceea ce o face sa fie cam șovăielnică pe carosabil acoperit zăpadă.
Când ai AllGrip și setezi modul snow deja e altă mașină. E mult mai stabilă și îți permite să fii mai îndrăzneț.
Am prins acum 2 ani o zăpadă zdravănă pe DN2. In timp ce alții se împotmoleau sau făceau cale întoarsă, Vitara nu avea niciun stress.
AllGrip e un stress in minus pentru sofer din punctul meu de vedere și chiar dacă îl folosești de 2 ori pe an, tot merită luat. E ca un CASCO.
Nu mai zic de modul sport pe drum cu viraje
.
Trimis de pe al meu KB2003 folosind Tapatalk
-
In peste 28 de ani de categoria B nu cred ca am avut mai mult de 4-5 situatii când simteam nevoia unui 4x4.
Din pacate, deoarece Vitara are modul Auto de rulare normala(deci 4x4 by default), nu suntem informati de cate ori a fost actionata tractiunea allgrip, deci n-o sa putem discuta niciodata concret daca si de cate ori a functionat si implicit ne-a ajutat sistemul ei de tractiune integrala.
O comparatie intre 2wd si allgrip este un nonsens.
-
Sistemul All Grip montat pe Vitara si S-Cross + anvelope bune + un sofer care stie ce trebuie sa faca este foarte bun si potent. Este pacat ca nu este utilizat la adevarata lui valoare.
-
AllGrip cred ca e printre cele mai ok 4x4 in segmentul asta de pret.
Am mers cu o Vitara 2015 manuala, a unui prieten, pe diversi coclauri si n-a dat semne ca n-ar duce, ba chiar din contra. Evident, offroad usor spre mediu, in limite garzii la sol.
Tivoli 4x4 si at de la 17190 eur
Superoferta
Nou
17.190 euro e echiparea cea mai de jos, cheala.
Pentru a ajunge la o echipare mai de Doamne ajuta, mai urcam vreo 3000 euro in pret. Dar da, e o alternativa pt o masina noua, insa in cazul de fata, bugetul l-am intins la limita maxima posibila, chiar nu am de unde sa scot mai mult, ar insemna o rata de indatorare mult prea mare raportata la salariu si nu pot trai cu asta, psihologic.
-
Cand vine discutia de buget, nimeni nu poapte interveni, pentru ca fiecare dintre noi isi stie calculele. Daca nu te grabesti, poate gasesti una si cu All Grip de vre-un an vechime, intretinuta, in garantie de care poti sa te bucuri, da ... nu e noua, dau nici nu este de neluat in seama.
Pentru ca daca esti membru activ si ajungi sa ne cunosti si iti plac iesirile cu noi ... lipsa de All Grip va duce la cateva frustrari ... dar stai linistit, nu ne bagam in grele si daca sunt probleme, avem sufe :)
-
Greu de crezut ca apare ceva 2020+ in sub 17.000 euro, cineva chiar ar avea un necaz daca ar vinde o masina buna in banii astia.
Din pacate nu mai pot sta, e cazul de o masina personala pe care sa n-o mai impart cu batranii cand au nevoie de ea sa plece in vreun concediu. Am deja 2 concedii replanificate din cauza asta si nu mai e funny.
O sa ma duc sa vad cele 2 Vitare saptamana asta si poate in urma unui test drive si a discutiilor live cu vanzatorii, pot lua o decizie mai usor.
In continuare, probabil diferenta o va face masina in sine si cum se prezinta cand o vad, respectiv istoricul complet. Nu cred ca diferenta de ani / kilometraj este intr-atat de mare inca sa incline serios balanta in favoarea celei mai noi, despre care am emotii in privinta daunei spate si istoricului.
-
Te-ai uitat si la consumul lui Tivoli? Eu zic ca Vitara are un consum mai mic.La mine dupa 4 ani nu depaseste 6%.
-
Ce configurație ai încât să consume 6?
Trimis de pe al meu KB2003 folosind Tapatalk
-
@T.George doreste o Vitara SH cu 4x4 si automata. Si vrea una disponibila acum, nu dupa o perioada de asteptare de minim 3-6 luni. In perioada asta, ofertele bune pe olx/autovit se dau in cateva zile, asa ca trebuie actionat cu promptitudine.
-
Ce configurație ai încât să consume 6?
Trimis de pe al meu KB2003 folosind Tapatalk
1.6 allgrip. Consum max 6% cu gumele de iarna,cu cele de vara consum max 5,5%.Pe probate!
-
Pai cu 1.6 e dovedit deja ca ai consum mai mic decat cu 1.4 Turbo. E si normal, ai o componenta in minus care cere "papica".
Eu sunt setat pe 1.4 Turbo, mi se pare motorul ideal pentru o masina de acest gen, suficient de sportiv pentru un utilizator normal, cu un cuplu bun aproape oricand.
In ceea ce priveste ofertele, cam da, cele bune se dau rapid.
Mai gasisem tot o 2015 cu sub 50.000km acum vreo 2 saptamani, la 16.000 euro, iar in 2 zile disparuse. Ala-i un pret de dumping, cand vrei s-o dai rapid.
-
Bună seara,mă interesează să achiziționeze o Vitara sh.dar dilema este benzina sau motorina, aș dori cateva informații despre motorul 1.6 motorină vs 1.4 benzina,(1.6 benzina știu cum este că deține un Suzuki SX4)..,fiabilitate , care este mai ok.,nu mă interesează consumul de combustibil,
-
Recomand motorul booster 1.4.
Mergi sportiv? Papa 12l/100 in oraș. Mergi precaut? 7.5-8 l/100 combinat. 6-7/100 pe autostrada la 130km/h. Accelerezi in 9 secunde la 100, ai 200 km/h viteza maxima si in modul sport pe munte....nici nu simte, cu mașina plina. Eu am avut top modelul S, acum o are fratele meu, defectele majore in 6 ani si 110k km au fost amortizoarele de la hayon care s-au dus. A, 4x4 permanent pana la 60km/h si multe altele. Allgrip.
Cuplul maxim la 1.4 pleacă de la 1750 rot/min si e liniar pana la 4500. Fratele meu a lăsat cocalari in spate la liniute cu 1.4 ...Motorul clasic aspirat de 1.6 ...cuplul creste cu turația. Vrei sa ai putere, calci pedala, crești consumul...așa ca mult din apreciere depinde de felul in care îți place sa șofezi. 1.4 accelerează mai repede.
Diesel... deși am prieteni care o tot dau cu Diesel-ul, eu unul nu-l suport. Nu-mi place cum se aude, cum se conduce, cum miroase, cum...etc! Si Doamne, ce-i mai blagoslovesc pe mânarii care își iau tărăboanțe uzate (neapărat nemțești, VW, BMW, AUDI etc) pe diesel si lasă in urma nori de fum... sincer, ei m-au făcut sa urăsc mașinile germane...
A, o chestie: oricum ar fi fost eu tot pentru motorul de cilindree mai mica ma duceam, asigurarea e mai ieftina in România... De aceea modelele Mazda aspirate de 2 l m-au lăsat rece întotdeauna...
-
Pt fiabilitate eu as recomanda 1.6l aspirat
-
Pt fiabilitate eu as recomanda 1.6l aspirat
Si eu tot 1.6 aspirat recomand.Dupa cum am vazut pe forum colegii cu 1.4 booster au ceva probleme cu motoarele,tacheti,pompa,etc...
Plus la consum...ceva mai mare decatv1.6. Eu am peste 120k cu aspiratul de 1.6 si nu am avut probleme.Consum mediu 5,5,max 6 pe autostrada.Dar colegul care a intrebat stie motorul,asa ca..el alege!
-
Daca are unul sau 2 probleme, aia nu insemna ca toate au probleme. Eu unul sunt foarte multumit de 1.4 turbo si este clar superior unui 1.6 aspirat.
-
Ai dreptate ca e superior, dar problema e cât dureaza fata de cel aspirat.
Ca momentan n-avem ca reper decât un 1.0 cu peste 130-140k de km (nu mai retin cât avea dogy)
Eu as opta pentru un M16A - care e mai apropiat de ce am avut eu si pentru care pot baga mâna în foc (M13A)
Iar la achizitia unui SH conteaza si ce bube are motorul.
Daca la M16A mai schimbi o supapa sau un cilindru, ma îndoiesc ca la K14C încape în discutie asa ceva, am înteles ca cilindrii sunt turnati în blocul motor.
PS: de diesel nici nu ma obosesc sa mentionez.
-
Uite ce spun ei, onest:
https://blog.suzukiauto.co.za/blog/turbo-the-good-the-bad-and-the-ugly
-
Eu unul sunt foarte multumit de 1.4 turbo si este clar superior unui 1.6 aspirat.
[/quote]al
Normal ca un turbo este superior ,dar ne referim la fiabilitate. Am avut 2 saptamani o masina cu motor turbo 1.4 si m-a rupt la consum! Acum fiecare isi lauda achizitia,eu va doresc noroc atat pt M16A cat si pt K14C.
-
... Acum fiecare isi lauda achizitia,eu va doresc noroc atat pt M16A cat si pt K14C.
Da, bine spus ca fiecare si-o lauda pe a lui, eu pe care s-o laud, inca ma gandesc... Faptul ca are ceva cp, sau Nm in plus se poate spune sau nu ca este mai buna?
Ca o comparatie, in sport la S-Cross este ff.mica diferenta fata de auto, in schimb la 1,6 aspirat diferenta este foarte mare. In pozitia sport aproape ca trebuie sa-ti schimbi stilul de condus, adica picioarele trebuie sa se miste mult mai repede cand schimbi vitezele, iar pe acceleratie trebuie apasat mult mai fin.
Plusul de putere vine la pachet cu o turbina, deci apare ceva in plus care se poate defecta, plus un pret mai mare, care, evident, nu e datorat numai inflatiei...
Multi dintre posesorii de turbo fac km multi(fara probleme) dar pe distante lungi, nu o catzaie intr-un oras superaglomerat cum e Bucurestiul, deci deocamdata dupa 7 ani de trafic urban, aspiratul e ok, sper sa fie la fel si turbo.
-
Eu am K14C si modul Sport e bun tare in afara localităților. Pe drumurile noastre depășirile sunt sport periculos iar modul ăla te ajuta mult.
Nu cred că se pune problema de fiabilitate la niciunul dintre motoare.
Trimis de pe al meu LE2123 folosind Tapatalk
-
Am avut 2 saptamani o masina cu motor turbo 1.4 si m-a rupt la consum!
Tare curios sunt care masina de 1.4 turbo te-a rupt asa la consum. Caci SCrossul nu mi se pare sa ma rupa la consum. O conduc la fel ca pe SX4 1.6 si imi consuma cel putin la fel de mult cand ma dau la ea, daca nu mai putin. De fapt, categoric mai putin. 7,5 media pe autostrada la 130-170/h. Cu old SX4 era in jur de 8,5/100, chiar am calculat.
Eu am K14C si modul Sport e bun tare in afara localităților. Pe drumurile noastre depășirile sunt sport periculos iar modul ăla te ajuta mult.
Modul sport e excelent daca vrei sa conduci sportiv si, cum tocmai am descoperit, pe drumurile de munte virajate, unde nu trebuie sa schimbi viteza in a 1a in curbe stranse, merge si cu a 2a. Pe auto se cam ineaca, iar 1.6-le trebuia bagat musai in viteza 1.
Ca o comparatie, in sport la S-Cross este ff.mica diferenta fata de auto
Multi dintre posesorii de turbo fac km multi(fara probleme) dar pe distante lungi, nu o catzaie intr-un oras superaglomerat cum e Bucurestiul, deci deocamdata dupa 7 ani de trafic urban, aspiratul e ok, sper sa fie la fel si turbo.
Sa stii ca mie mi se pare semnificativa diferenta la cum reactioneaza pedala in sport fata de auto. Se simte.
Cat despre pe unde o conducem... ma numar printre norocosi, sa zic asa: masina mea vede undeva la 80+% extraurban cu turatii 2300-3000, asa ca nu cred sa gâfâie in viitorul apropiat. :)
-
Aici un coleg a intrebat ceva,vad ca in afara de lauda de sine,nimic concret! Cum il ajutam? A spus ca stie aspiratul,deci...colegii cu celelalte motoare va rog!
-
N-avem cum sa-l ajutam daca suntem cinstiti/impartiali : cati ani de la aparitie are motorul de 1,4? Insuficienti ca sa vorbim de fiabilitate !
Cati ani are 1,6? Nu conteaza ca-l cunoaste ! Asa ca, alegerea este a lui ! Omul vrea sa-si ia masina si nu stie ce anume. Din pacate trebuie sa aleaga singur !
-
Corect, despre motorul de 1.4 boosterjet o sa putem avea o opinie corecta peste înca un cincinal când vom avea destui posesori cu sute de mii de km care pot sa-si exprime parerile.
E prea proaspat pentru opinii obiective iar experienta posesorilor cu mentenanta acestuia e limitata doar la revizii.
N-am vazut pe nimeni sa se plânga de altceva în afara de turbina - si aia se pare ca dintr-un lot cu probleme.
Iar motoare trecute de 2-300k de km care sa necesite atentie (a se citi reparatii) nu prea avem pe forum.
-
Daca nici noi care avem un forum de discuții dezvoltat si disecam fiecare problema in 14 nu putem sa ne facem o părere, atunci cei care au Mazda, Skoda ce sa mai zică?
Daca avea vicii de design își dădea în petec până acum. Luați motoarele VAG pe benzina de acum câțiva ani că exemplu. Daca ceva e făcut să meargă prost, merge prost din fașă, nu trebuie sa ajungi la 300k că să îți pui problema de fiabilitate.
Trimis de pe al meu LE2123 folosind Tapatalk
-
Bună seara,m-ar interesa dacă auto este în garanție poți să-i pui folie pe geamuri,montat bandouri laterale,sau mai bine zis ce este "interzis"să faci pe perioada garanție,nu știu dacă la acestea mai trebuie să-i faci tratament anticoroziv ,respectiv ceară cavitati sau altceva.multumesc
-
Folia poate sa fie o problema doar la ITP daca nu e omologata...
Iar bandourile laterale nu reprezinta nici o problema de garantie deoarece nu afecteaza cu nimic caroseria, din contra....
Chestiile intersize în garantie sunt softarile ECU pentru marirea puterii motorului (cu astea nici eu nu-s de acord - daca vrei racheta mai bine îti iei direct una gata facuta), montarea unor "accesorii" ca de exemplu OCT (oil catch tanks) si altele asemenea care perturba în opinia producatorului buna functionare a motorului.
Unele accesorii sunt menite sa rareasca vizitele în scopuri terapeutice prin service.
Eu de exemplu mi-am montat bulbar si am deja la activ un curcan (am încercat sa-l evit dar era deja nervos pe lume), o vulpe prea grabita si o bufnita care statea ca proasta-n drum.
Daca nu-l aveam decontau aia de la CASCO minim 1500 de euro.
-
Mai ai putin si o sa ti iasa un panda in fata =)). Eu am la activ doar un caine ( talie mare din pacate). Partea stanga fata la Baleno varza. Decont la vremea aia pe casco 14.000 lei.
-
Curcanul a scapat ca n-aveam viteza - eram pe un drum de tara si am oprit aproape la timp (cred ca jumatate de metru a lipsit).
In schimb vulpea si bufnita n-au avut nici o sansa pentru ca aveam viteza - dupa bufnita mi-a parut cel mai rau pentru ca a fost orbita de faruri.
Ca veni vorba de accesorii pentru care se strâmba din nas la acordarea garantiei, colegul ar mai trebui sa afle si ca montarea scuturilor pe dedesubt este privita cu ochi rai de catre producator.