Suzuki Club ROMANIA
Suzuki - discutii TEHNICE => Suzuki NEW Jimny => Imbunatatiri NEW Jimny => Subiect creat de: shpeedy din 20.Mai.2020, 07:39:51 a.m.
-
Ma gandesc daca sa pastrez anvelopele originale (care sunt M+S) sau sa iau altceva.
Mai mult ca sigur ca vei incerca sa experimentezi si in afara asfaltului. Si, cum cel mai important element dintre masina (ca ansamblu motor-transmisie-elemente de asistenta) si suprafata de rulare este reprezentat de anvelope, orice anvelopa adecvata unei utilizari si in afara asfaltului va ajuta atat la punerea pe sol a capabilitatilor masinii (masina sa nu se lupte sa avanseze/sa mentina aderenta), cat si la procesul tau de invatare (mai putine ruperi de aderenta, o trasa mentinuta in ciuda aderentei oferite de suprafata de rulare, samd). Cu alte cuvinte, niste AT-uri ar fi binevenite - vezi ce a luat colegul @Cristi (XTI) sau poate si colegul @ulise pentru al sau Duster (tinand cont de experienta acumulata).
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
-
Mulțumesc pentru ridicarea la fileu a acestui subiect! :good:
Anvelopele de primă echipare sunt foarte ok pe asfalt (deși parcă prea moi pentru cât de înalt este talonul, dar e o opinie subiectivă), însă atunci când ieși pe drumuri pietruite (din acelea cu pietre ascuțite sau cu muchii colțuroase) riscul să le tai/rupi este mare. Pe iarbă, chiar și uscată, dacă treci de înclinare de 10-15% nu mai ”prind” și nu se mai poate urca. În noroi știam de la precedentul Jimny că nu e cazul să risc cu H/T-urile, așa că nu am mai experimentat și cu noul Jimny.
Practic, când vrei să folosești abilitățile de offroad ale noului Jimny, dacă mergi cu anvelopele de primă echipare e ca și când ai alerga 10km cu masca pe față - vei ajunge cumva unde îți dorești, dar cu mult chin și cu efort suplimentar care nu e necesar - mașinuța fiind foarte capabilă din punct de vedere tehnic! :x
Fără a face recomandări, aici sunt câteva detalii și imagini cu ce anvelope am pus eu: link (https://suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=9708.msg293935#msg293935).
-
Daca se doreste modificarea suspensiei, in vederea uzitarii unor anvelope mai mari in diametru recomand documentarea pe forumuirile de profil din alte tari, pentru aflarea info despre ce poate duce motorul si miezul diferentialelor, precum si reductia din cutia de transfer.
-
Recomandarea mea ar fi sa nu te arunci totusi la chestii pe care sa le tot adaugi pe masina; exista riscul ca tot adaugand sa anulezi unul din argumentele Jimny-ului - greutatea redusa. Anvelopele, de exemplu, BFG AT KO sunt 'the shit' ca performante, dar vin si cu o greutate pe masura - o poti lua gradual, cu AT-uri care sunt mai orientate spre utilizare pe asfalt (Michelin Latitude Cross 4x4, Yokohama Geolandar G015).
Pornind de la urmatoarele premise:
- masina va fi "just for fun" si am de gand sa fac offroad (nepericulos, fara acrobatii) cat de mult posibil, in sensul de drumetii montane, vara-iarna
- sunt destul de comod incat sa schimb doua randuri de roti
- as vrea sa vand anvelopele originale de noi, fara uzura (intentionez sa le schimb chiar inainte de a pleca cu masina de la dealer)
- vreau sa respect dimensiunile din CIV
m-am oprit la urmatoarele anvelope:
- Cooper Discoverer AT3 Sport 195/80/R15 100T Reinforced/XL (https://www.cauciucurijante.ro/Anvelope/Anvelopa-Vara-Cooper-Discoverer-AT3-Sport-195-80-R15-100T-Reinforced-XL-10126.html)
- Yokohama Geolandar A/T (G015) 195/80/R15 96 H (https://www.cauciucurijante.ro/Anvelope/Anvelopa-All-Seasons-Yokohama-Geolandar-A-T-G015-195-80-R15-96-H-7901.html)
- Bridgestone Dueler A/T 001 195/80/R15 96T M+S cu simbol fulg de nea (https://www.cauciucurijante.ro/Anvelope/Anvelopa-All-Seasons-Bridgestone-Dueler-A-T-001-195-80-R15-96T-M-S-cu-simbol-fulg-de-nea-10125.html)
Michelin Latitude Cross 4x4 nu imi par la mare diferenta fata de Bridgestone Dueler H/T originale cu care vine masina.
Inclin spre Cooper pt. ca sunt ranforsate sau spre Dueler A/T pt. ca au si simbolul fulg de nea.
Ce parere aveti ?
-
Fara a tine cont de pret, eu as alege Yokohama.
-
Inclin spre Cooper pt. ca sunt ranforsate sau spre Dueler A/T pt. ca au si simbolul fulg de nea.
Fara a tine cont de pret, eu as alege Yokohama.
:D
Nu tineti cont de pret; n-am "sapat" prea mult, dar ulterior am gasit si Yokohame (https://www.compari.ro/anvelope-c3615/yokohama/geolandar-a-t-g015-195-80-r15-96h-p357421411/) mai ieftine.
-
Eu nu zic nimic... Pentru ca tocmai mi-am dat comanda de 5buc. Yokohama Geolandar G015 pentru Forester, risc sa fiu subiectiv...
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
-
Cooper AT3 sunt apreciate de cei ce merg in teren. Se descurca foarte bine si iarna.
-
AT3 4S, ca sa fim mai precisi...
Colegul @boga81 cred ca poate oferi ceva detalii despre ele... ;-)
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
-
AT3 4S sunt made in USofA
AT3 sport sunt made in China
Nush ce sa zic. Depinde si de pret, dar si de greutate.
Eu am luat AT3 4S si am cautat cele mai usoare jante, astfel incat sa nu fortez motorul. Si eu am dizal.
La prima vedere nu as sti ce sa aleg intre Yokohama si Cooper. As inclina spre Cooper...
Trimis de pe al meu SM-G960F folosind Tapatalk
-
AT3 4S nu cred ca sunt pe dimensiunea 195/80 R15
Ca si greutate sunt semnificativ mai grele decat cele stock de pe masina ?
-
Sigur sunt mai grele, dar nu stiu cu cat. Eu am ajuns la doar 1.3kg in plus per ansamblu, dar 17" OE vs 16" Cooper
Trimis de pe al meu SM-G960F folosind Tapatalk
-
Nu sunt 4S-uri, nu ?
-
Ba da, AT3 4S am luat eu. Uite si recomandarile celor de la Duster Trails. Poate te ajuta in alegere.
Ei considera BFG K02 mai bune ptr masinile grele, nu ptr cele usoare, cum e Dusterul. Plus ca la testele lor BFG dau alunecare laterala. Au teste si cu Cooper AT3 sport. Cauta pe youtube canalul lor: Dacia Duster Trails and Technical. Vezi gasi multe teste cu anvelope
Trimis de pe al meu SM-G960F folosind Tapatalk
-
Nu sunt 4S-uri, nu ?
Eu am luat AT3 4S...
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
-
Am avut timp de 5 ani și vreo 40,000km pe vechiul Jimny Bridgestone Dueler A/T, modelul din 2010, cu dimensiunile din CIV. Au fost foarte bune și pe drumuri de piatră, și pe unele mai alunecoase (moderat), chiar și pe zăpadă erau suficient de ok pentru a nu simți că e nevoie de un set dedicat pentru iarnă.
Pe noul Jimny am zis să pun tot Bridgestone Dueler A/T, doar că au scos modelul anterior și au introdus modelul 001. Pe asfalt și pe drumuri pietruite nu a fost nicio diferență față de modelul anterior.
Problemele majore au început pe urcări modeste pe iarbă și, catastrofal, pe drumuri cu zăpadă (fie că era asfalt cu ceva zăpadă, fie pe drum forestier cu zăpadă afânată, de 20cm). Simbolul 3PMSF cred că e o greșeală, anvelopele neavând niciun fel de control pe zăpadă.
Am fost 2 Jimny (unul model anterior și unul model nou) cu fix acest model de anvelope - ambele cu dimensiunile din CIV. A fost dezastru, o experiență pe care nu o doresc nimănui.
După 3 zile deja dădeam comandă pentru BF Goodrich T/A KO2. :x
-
Cristi, cati plumbi ai bagat pe roata la echilibrare, la BFG KO2?
Trimis de pe al meu SM-G960F folosind Tapatalk
-
Între 20 și 30g au avut nevoie la final, după ce au fost așezate optim pe jantă - la una dintre ele, aparatul ”ceruse” chiar 120g, așa că am marcat poziția ”greșită” și a fost așezată altfel anvelopa pe jantă, ajungând la doar 25g.
De atunci am făcut cam 3000km și rulează impecabil. :good:
-
Mda, la mine cereau 2 roti cate 100g si a zis mecanicul sa rulez cu ele 500km si sa revin dupa. Mai bine le reasezam. Cand le pun la toamna ma duc direct sa le reasez
Trimis de pe al meu SM-G960F folosind Tapatalk
-
Mai nou, ca si AT e preferat Cooper AT3, nu BFG AT.
-
AT3 4S sunt made in USofA
AT3 sport sunt made in China
Conform tabelului de mai jos AT3 Sport sunt fabricate in UK.
Si tot din tabelul ala intre Cooper AT3 4S, Copper AT3 Sport si Geolander A/T G012 e distanta mica, dar toate astea sunt la distanta mare fata de Geolander A/T G015.
-
Scuze, ma gandeam la ATT. AT3 Sport cica nu s-ar mai fabrica
tot conform tabel
Trimis de pe al meu SM-G960F folosind Tapatalk
-
A fost dezastru, o experiență pe care nu o doresc nimănui.
După 3 zile deja dădeam comandă pentru BF Goodrich T/A KO2. :x
Pai, scuze, dar e diferenta de la cer la pamant intre ele.(Bridgestone versus BFG)
Si conform tabelului Cooper sport pare a fi cel mai bun.
-
Nici G012 nu mai exista, locul lor fiind luat de G015. Ca si la masini, noile generatii inlocuitoare reprezinta un progres discutabil... Oldies, but goldies...
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
-
De Cooper-uri e plin pe net. Am intrebat ieri insa nu stiau sa-mi spuna DOT-ul, dar zic ei ca nu sunt mai vechi de 2 ani.
-
Am dorit AT3 4S pentru Duster. Însă nu exista pe dimensiunea acestei mașini. Astfel că am achiziționat Maxxis AT 771.
-
Pai nu sunt mai vechi de doi ani pentru ca in vara lui 2018 s-a lansat modelul...
https://www.businesswire.com/news/home/20181030006142/en/Cooper-Tire%E2%80%99s-Discoverer-AT34S%E2%84%A2-Earns-New-Product
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
-
De Cooper-uri e plin pe net. Am intrebat ieri insa nu stiau sa-mi spuna DOT-ul, dar zic ei ca nu sunt mai vechi de 2 ani.
Am uitat sa specific, era vorba de AT3 Sport.
-
Ce sa aleg intre Yokohama Geolander A/T G015 cu simbol fulg de zapada si Cooper AT3 Sport Ranforsate ?
-
Mi-au venit Cooper-urile Discoverer AT3 Sport 195/80 R15. Au DOT-ul 1120 si sunt fabricate in Serbia.
Surpriza a fost sa vad ca pe langa inscriptionarea M+S au si simbolul 3PMSF pe ele.
Dar nu stiu ce sa zic, dar desenul de pe talon nu seamana cu cel din pozele de pe site-uri (literele de la denumirea anvelopei nu sunt asa embosate si nu au chenarul alb). Ma intriga un pic chestia asta si prezenta unor resturi de cauciuc pe margini si perpendicular pe calea de rulare (ultimele 3 poze) din loc in loc. Mi-e teama sa nu fie o resapare.
Le-am luat de la giga-anvelope.ro (https://www.giga-anvelope.ro/product/Cooper/80/15/GI-R-395084GA?ID=psm_rda_ro_compari&Country=ARO).
-
Sa le uzezi multumit, din ce am citit se descarcă bine de noroi și nu rețin pietricele între striații.
Ca un fapt subiectiv, mi-e nu imi plac anvelopele cu scris alb.
Nici G012 nu mai exista, locul lor fiind luat de G015. Ca si la masini, noile generatii inlocuitoare reprezinta un progres discutabil... Oldies, but goldies...
Din ce am citit pe net, pareri de la utilizatori, G015 e peste G012. Atat in afara asfaltului cat mai ales pe asfalt in conditii de iarna, adica carosabil umed sau acoperit cu zapada. :)
-
Nu sunt resapate. Sa le rulezi sanatos!
(bavurile alea din turnare le gasesti la mai multe anvelope noi, in special la profile M+S unde materialul este mai elastic)
-
:good:
-
Nici G012 nu mai exista, locul lor fiind luat de G015. Ca si la masini, noile generatii inlocuitoare reprezinta un progres discutabil... Oldies, but goldies...
Din ce am citit pe net, pareri de la utilizatori, G015 e peste G012. Atat in afara asfaltului cat mai ales pe asfalt in conditii de iarna, adica carosabil umed sau acoperit cu zapada. :)
Depinde pe cine intrebi - am gasit si pareri potrivit carora ar fi mai slabe in respectivele conditii de utilizare. Om vedea...
-
O întrebare: anvelopele sunt pe dimensiunea din CIV? (195/80 R15)?
Da (https://suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=10117.msg301852#msg301852). Eu sunt mai comod si nu prea imi plac complicatiile.
-
Ieri am fost prin zona Buzăului și am avut parte de un drum cu noroi (pe care l-am abandonat, preferând unul mai lung, dar din piatră), iar anvelopele BFG T/A KO2 chiar au făcut treabă excelentă în noroiul lipicios și alunecos, de cam 10cm adâncime, pe o urcare scurtă, dar destul de abruptă dată fiind aderența minimă.
Au ”săpat” eficient și au ajuns la baza de pietriș, așa că Jimny a ieșit fără prea multă bătaie de cap! :clap:
Notă: în grup de mai multe mașini nu ar fi fost vreo problemă să se continue traseul, dar eram singur și fără echipament necesar unor aventuri. :fluier:
Cum la serviciu nu am editor video, pun cele 3 filmulețe de câte 3 minute ale acestei provocări trecute cu succes!
https://youtu.be/UwbWmPNK_WE https://youtu.be/aFOl8e_tKKc https://youtu.be/zAeYBn5xfCU
-
Ador mersul pe coclauri mai ales in "rainy days" dar nu pot sa nu remarc si asezarile umane de ev mediu, la fel ca si in zona mea.
-
Da, dar indicatoarele sunt contemporane.
Semn ca au trecut pe acolo, poate peste înca 50 de ani le si asfalteaza.
(https://i.postimg.cc/ryNLQyQH/drum-marcat.jpg)
-
Servus.
Va recomand sa aveti in masina compresor cu dubla functie, astfel sa puteti reduce presiunea in teren. Atentie la cat reduceti, evitati dejantarea.
-
Bună precizare!
De 8 sau 9 ani nu mai plec fără compresor, după ce am văzut cât de important este să ai în anvelope presiunea potrivită suprafeței pe care mergi!
-
astfel sa puteti reduce presiunea in teren.
Poti detalia un pic ? Nu prea ma pricep aici.
-
Ai putea sa citesti intreg topicul (https://suzuki-club.ro/forum/index.php?topic=401.msg260462#msg260462)...
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
-
Daca anvelopa are o presiune mai mica se va mula peste denivelari. Daca este prea umflata e posibil sa se opinteasca de ele. Presiunea poate face diferenta intre a a merge mai departe si a te opri, uneori.
Cum am mai spus. Spunem ca facem off-road lejer. dar natura lucreaza, uneori ajutata si de alti factori, astfel ca drumul lejer isi poate schima pe portiuni mici aspectul.
Iar ca efect secundar, pe langa cel expus mai sus este asigurarea unui confort mai bun in timpul deplasarii, reducerea topaielii masinii.
Si ca o gluma, daca imbunatatim confortul in masina, cand suntem in afara soselei, astfel ca nu zdruncinam prea mult nevasta, pe locul din dreapta, poate scapam de cratite in cap, la intoarcerea acasa. :pardon:
-
Si ca "efect advers" ? Sau in noroi, zapada ?
PS: anvelopele XL (eXtra Load) pe langa faptul ca suporta o greutate mai mare au si flancul intarit in sensul de mai rezistent la intepaturi, taieturi ? La mana, pe orice anvelopa allseason XL am pus mana (BF Goodrich, Goodyear, Cooper) mi se pare foarte moale (si) pe flanc.
-
Si ca "efect advers" ? Sau in noroi, zapada ?
PS: anvelopele XL (eXtra Load) pe langa faptul ca suporta o greutate mai mare au si flancul intarit in sensul de mai rezistent la intepaturi, taieturi ? La mana, pe orice anvelopa allseason XL am pus mana (BF Goodrich, Goodyear, Cooper) mi se pare foarte moale (si) pe flanc.
In noroi si zapada au efect benefic. Cel de care se povesteste aici si pe pagina recomandata de colegul @shpeedy( acelasi efect dealtfel). Ia Jimny in primire, pune mana pe volan si vei simti singur in teren ce se intampla. ;)
-
PS: anvelopele XL (eXtra Load) pe langa faptul ca suporta o greutate mai mare au si flancul intarit in sensul de mai rezistent la intepaturi, taieturi ? La mana, pe orice anvelopa allseason XL am pus mana (BF Goodrich, Goodyear, Cooper) mi se pare foarte moale (si) pe flanc.
?
-
Cand montez noile anvelope AT pe Jimny cum e mai bine, sa le echilibrez din start sau, cum am mai auzit, dupa ce le rulez cateva sute de km ?
-
De la început. Dacă cumva anvelopele au pe ele o bulină galbenă/verde vezi ca aceasta să fie în dreptul valvei.
-
Au una verde pe o parte si una alba pe cealalta parte. Problema e ca mai mult ca sigur nu voi putea sta la montaj si sper ca Dorel sa respecte acest lucru (bulina va fi acoperita de janta si nu ai cum sa-ti mai dai seama ulterior daca e montata corect sau nu).
-
In mod normal trebuie sa fie la vedere acea bulina, uite cum e (mai corect spus, a fost ;) ) la @Cristi (XTI)
-
O sa fac eu un semn suplimentar pe flanc in dreptul bulinei verzi.
-
Ce știți despre bulina roz de pe anvelope? Se vede în poza lui Cristi, pe lângă cea verde.
-
Acea bulina reprezinta punctul de greutate real al anvelopei. Anvelopa trebuie montata cu bulina respectiva in dreptul valvei. (http://www.ralsianvelope.ro/informatii-utile/informatii-despre-anvelope)
Problema este ca foarte multi mecanici nu conosc rolul acelei buline.
-
@teutzue semnala prezenta a 2 buline pe aceeasi parte a flancului (una alba sau roz, nu-mi dau seama exact, situata in dreptul valvei si una rosie situata mai la distanta).
Am studiat si eu mai cu atentie azi si am vazut ca la mine este o bulina verde si o bulina alba, diametral opuse, pe aceeasi parte a flancului.
Deci la care bulina trebuie sa fie valva ?
-
@teutzue semnala prezenta a 2 buline pe aceeasi parte a flancului (una alba sau roz, nu-mi dau seama exact, situata in dreptul valvei si una rosie situata mai la distanta).
Am studiat si eu mai cu atentie azi si am vazut ca la mine este o bulina verde si o bulina alba, diametral opuse, pe aceeasi parte a flancului.
Deci la care bulina trebuie sa fie valva ?
Eu la Ignis am buline rosii, galbene si albastre, da-s si pe rotile de iarna si pe cele de vara.....nu stiu exact care cu care, dar am vazut ca-s diferite culori.
Culorile bulinelor , au de transmis ceva ? :dknw:
-
Întrebare:
Având în vedere cele 2 imagini din manualul noului Jimny cu privire la rotația anvelopelor (cu și fără roata de rezervă), la câți km ar fi ok să fac această operațiune pentru cele 5 anvelope pe care le am pe mașină?
Acum au 7500km parcurși.
-
Eu zic că e ok să le schimbi acum.
In cazul meu, cum nu prevăd prea mulți km pe an, probabil că am să o fac cu ocazia reviziilor anuale, că tot e mașina pe elevator.
-
Salut,
Anvelopele originale cu care vine masina sunt all-season? cred ca Bridgestone Dueler H/T 684II
Cu inscriptia M+S
Si daca da, sunt recomandate pt iarna?
Sau ce cauciuc e recomandat?
Multumesc,
-
Acela este modelul anvelopelor de primă echipare - Bridgestone Dueler H/T 684 II.
Au marcaj M+S, dar este scris foarte mic și nu este însoțit de 3PMSF (3 peak mountain with snow flake - simbolul fulgului de zăpadă). :-?
Eu nu am mers cu ele iarna, nici la vechiul, nici la noul Jimny, deci pe tema asta nu mă pot exprima.
Le-am înlocuit la nici 1000km - acum am BF Goodrich, care au și M+S, și 3PMSF. :good:
-
Salut,
Multumesc de raspuns.
Observ ca BF Goodrich nu sunt pe dimensiunea omologata, ci doar 215 75 R15.
Se potrivesc pe jantele stock, fara ca masina sa fie inaltata?
Legat de omologare, le-ai trecut in CIV? Daca da, e complicat procesul?
Multumesc.
-
Exact aceea este dimensiunea pe care o am eu (și alți mulți posesori de New Jimny pe care îi cunosc).
Sunt super ok pe jantele mașinii, nu am avut și nici nu am auzit de vreo problemă pe tema asta.
Deși diametrul crește puțin (asta ajută la garda la sol ;) ), tahometrul încă arată o diferență între viteza din bord și cea reală.
Despre omologare - nu mi-am bătut capul și, ca orice astfel de demers în România, este teribil de time (and some money) consuming. Raportul între ce câștig și ce consum pentru acest lucru nu este avantajos, așa că nu mă bag la așa ceva. :fluier:
-
Salut,
Am luat pana la urma BFG. Se potrivesc :)
Am observat ca s-a schimbat putin comportamentul masinii, se simte mai 'inchegata' suspenia. Sunt foarte multumit.
-
Despre omologare - nu mi-am bătut capul și, ca orice astfel de demers în România, este teribil de time (and some money) consuming. Raportul între ce câștig și ce consum pentru acest lucru nu este avantajos, așa că nu mă bag la așa ceva. :fluier:
E ok, doar sa stii ca in caz de accident, atat RCA cat si CASCO iti pot fi refuzate.
Sunt inspectori de daune care in caz de accident, prima poza o fac la anvelope. MA refer la accidente mai grave, nu o bara lovita in parcare.
Asa ca mai bine v ati bate capul cu omologarea, daca se poate.
-
Eu inca nu am primit cartea de identitate a vehiculului.
Dupa ce o primesc, o sa fac o programare la RAR si o sa omologhez si dimensiunea aceasta.
-
Daca e mai mult de o bara lovita in parcare, atunci s-ar putea ca marimea gumelor sa nu mai aiba nicio relevanta.
Eu in treizeci de ani de condus n-am gasit constatator pe care sa-l intereseze cauciucurile.
Ceva foto ne arati?
-
Din pacate, cauciucurile nu pot fi trecute in CIV.
Ar fi doar optiunea omologarii artizanale. Dar costurile sunt prea mari si nu ar fi o optiune pt mine.
Am facut programare, am mers si asta a fost concluzia.
Am sunat si la Suzuki Romania unde am primit acelasi raspuns.
Legat de repercusiuni, mi-au fost confirmate cele spuse mai sus si anume problema despagubirilor in caz de accident (atat casco cat si rca) si controalele rutiere ale RAR (care mi-ar confisca talonul si nr. de inmatriculare).
Asadar, o sa le scot la vanzare si o sa iau inca un set de cauciucuri AT pe dimensiunea omologata (altele decat BFG).
Scumpa experienta asta :)
-
Mda....apreciez simtul corectitudinii de care dai dovada.
Aproape jumatate (https://www.ziuacargo.ro/articole/rar-45-dintre-masinile-verificate-in-trafic-neconforme-183125.html/) din masinile care circula pe drumuri sunt neconforme (adica niste rable nesigure) dar tu vrei sa fi corect.
La cât ai bagat în gumele alea eu zic sa te mai gândesti....
In definitiv, care e riscul sa te opreasca RAR sa-ti verifice talonul si dimensiunile gumelor de pe masina ta cea noua care nu scoate fum si nu scârtâie la fiecare frâna?
PS: nu te îndemn sa încalci legea (ca imediat apar doi-trei sfinti de pe forumul asta si ma critica), dar uita-te un pic în jurul tau si prinde (si tu) putin curaj.....
-
Stiu, asta m-a indignat si pe mine, ca am vrut sa fiu corect si nu e voie.
Si eu m-am intrebat cum pot sa circule atatea rable pe drumuri.
Legat de riscuri si probabilitati, nu vreau sa le evaluez :)
Masina are si casco, la o adica vreau sa pot sa beneficiez de el ( am intalnit niste idioti de inspectori de daune in trecut… ).
Prin postul meu, doar am vrut sa fac cunoscut procesul birocratic.
Decizia mea de a renunta la ele oricum e luata si am comandat alte cauciucuri.
-
Ar mai fi varianta sa te uiti in WVTA (https://ec.europa.eu/growth/sectors/automotive-industry/technical-harmonisation/technical-harmonisation-eu_en) la jimny si sa vezi ce dimensiuni sunt trecute acolo. De multe ori nu se trec toate dimensiunile date de producator in carte.
Un prieten recent a trecut noi dimensiuni de jante si anvelope (la o toyota) in carte folosind acest document. Legal, facut la RAR.