Autor Subiect: WLTP  (Citit de 5819 ori)

0 Membri şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

Offline shpeedy

WLTP
« : 07.Aug.2018, 03:26:18 p.m. »
Intreb de curiozitate: ati auzit de WLTP?

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline SPIRIDUSHU

Re: WLTP
« Răspuns #1 : 07.Aug.2018, 03:52:16 p.m. »
Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure
  • New Vitara 1.6 ddis, Luxus
 

Offline shpeedy

Re: WLTP
« Răspuns #2 : 07.Aug.2018, 04:10:22 p.m. »
Ok...

Si in sens mai larg - Ce inseamna? Ce presupune? Cum afecteaza industria auto? Care este impactul asupra clientilor? Chestii d'astea...

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline SPIRIDUSHU

Re: WLTP
« Răspuns #3 : 07.Aug.2018, 04:13:07 p.m. »
din ce am inteles si pe scurt : inlocuieste un standard cu un altul. Adica hai sa spalam fata industriei auto, o luam de la zero cu o noua metoda de testare care cica e pe bune. La cat de dependente sunt tarile si economia de industria auto, am rezerve. Parca si modelul anterior era tot asa, super bun, pana cand n-a mai fost.
  • New Vitara 1.6 ddis, Luxus
 

Offline jupanul1

Re: WLTP
« Răspuns #4 : 07.Aug.2018, 04:51:05 p.m. »
Deci, să mă bag și eu în seamă cu ce am priceput despre WLTP:
1. Zice-se că, începând cu 2015, manufacturierii de autovehicule trebuie să plătească ceva penalități pentru flotele cu motoare ce depășesc emisii CO2de 130g/km - ar fi o schemă în funcție de fiecare gram depășit.
2. Din 2020-2021 (parcă) există o nouă limită de la care se plătesc penalizări - respectiv 95g/km. Din 2019 sunt și penalizări mai mari - respectiv vreo 95 eur/gram depășit. Există însă și o schemă de incentivare, dacă un producător face autovehicule cu emisii mici (sub 50g/km).
3. Până anu' ăsta emisiile de CO2 se determinau cu NEDC și dădeau niște valori mici, da' bune, că nu plătea lumea penalizări
4. Din sectembrie a.c., se schimbă modul de testare, respectiv WLTP e noul rege - aci buba e că ies valori prea mari și deci... penalizări.
(sursa)

Un motor de 1.4 pe standard NEDC are 125g CO2/km, același motor pe standard WLTP are 135g CO2/km (datele sunt de la Swift Sport - s-ar putea să difere la Vitara, dar nu mă aștept să fie mult diferite). Iaca penalizări de vreo 500 EUR/autovehicul, dacă cifrele se păstrează, și asta doar în 2018 și 2019. Din 2020 ar fi vreo 3800 de euro/autovehicul.
(sursa)

Un motor de 1.0 pe standard NEDC are cam 119g CO2/km, m-aș hazarda să zic că face cam 125-127g CO2/km pe noul standard. Deci - deocamdată nu s-ar califica la penalizări, dar doar în 2019.

Concluzia - fie crește prețul de vânzare, ca să includă și penalizarea (că doar n-o să suporte producătorul din marja lui), fie bagă R&D la greu și dezvoltă motoare noi, mai economice și cu emisii mai puține. Și crește prețul de vânzare, că R&D nu e gratis. Deci, oricum ar fi, noua Vitara cu facelift va avea, mai mult ca sigur, costuri mai mari de achiziție - că nu se poate altfel.

Mno, ăștia care vă precepeți - așa-i cum am scris eu? Evident, mult simplificat, că-s profan.
  • Hyundai Tucson HEV (NX4e); ex Vitara 1.4 S, Allgrip, AT, turquoise
 
The following users thanked this post: shpeedy

Offline SPIRIDUSHU

Re: WLTP
« Răspuns #5 : 07.Aug.2018, 05:00:18 p.m. »
da, site-ul oficial : http://wltpfacts.eu/, pentru cine este interesat de detalii
  • New Vitara 1.6 ddis, Luxus
 

Offline shpeedy

Re: WLTP
« Răspuns #6 : 07.Aug.2018, 05:02:50 p.m. »
Situatia e mai complexa de atat...

Pentru cine e amator sa caute pe forum, o sa mai gaseasca detalii despre subiect.

Las deocamdata cateva info pe aceasta tema (poate se intelege mai bine impactul):
- https://www.autoexpert.ro/cat-consuma-masinile-in-realitate/

- https://www.4tuning.ro/alte-stiri-auto/cosmarul-emisiilor-continua-pentru-bmw-productia-lui-m550i-va-fi-oprita-din-cauza-noilor-teste-wltp-37460.html

- http://www.autolatest.ro/stiri-masini/soc-pentru-industria-auto-si-motoarele-pe-benzina-polueaza-mult-prea-mult-conform-normelor-wltp-rde-2018
- https://www.autoexpert.ro/adio-diesel-porsche-renunta-la-propulsoarele-pe-motorina/

- http://m.automarket.ro/stiri/productia-versiunilor-cu-motoare-pe-benzina-ale-lui-bmw-seria-7-va-fi-83509.html

- http://m.automarket.ro/stiri/productia-lui-audi-sq5-intrerupta-temporar-pentru-piata-din-europa-83853.html

- http://m.automarket.ro/stiri/noile-teste-de-emisii-au-efecte-negative-in-unele-cazuri-preturile-83913.html

- http://www.auto.ro/stiri/studiu-jato-dynamics--noile-teste-de-emisii-au-efecte-negative-asupra-preturilor-masinilor-si-taxelor-auto.html

- https://www.4tuning.ro/taxa-auto/surprize-surprize-noile-teste-de-emisii-fac-preturile-masinilor-si-taxele-auto-sa-explodeze-38096.html

- http://m.automarket.ro/stiri/porsche-va-opri-temporar-comenzile-pentru-toate-modelele-din-gama-nemtii-84575.html

- http://m.automarket.ro/stiri/productia-lui-peugeot-308-gti-va-fi-intrerupta-pana-in-octombrie-francezii-84599.html

- https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/porsche-opreste-vanzarea-pentru-mai-multe-modele-din-cauza-testelor-wltp-18147640

- http://m.automarket.ro/stiri/volkswagen-anunta-intreruperi-de-productie-incepand-din-august-procesul-de-84901.html

- https://m.capital.ro/studiu-controversat-toate-noile-motoare-diesel-depasesc-standard.html

- http://m.automarket.ro/stiri/constructorii-europeni-justifica-rezultatele-noilor-teste-de-emisii-nu-au-84905.html

- http://m.automarket.ro/stiri/volkswagen-a-vandut-peste-3-milioane-de-masini-in-primele-6-luni-crestere-de-6-a-doua-jumatate-a-anului-va-fi-mult-mai-dificila-din-cauza-wltp-85455.html

- https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/dacia-duster-ramane-fara-cutie-automata-ca-urmare-a-noilor-teste-wltp-si-a-introducerii-motoarelor-blue-dci-18234380

- https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/trecerea-la-testarea-wltp-da-batai-de-cap-companiilor-auto-18285211

- https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/trecerea-la-testarea-wltp-da-batai-de-cap-companiilor-auto-18285211

- http://m.automarket.ro/stiri/audi-mareste-productia-inainte-de-wltp-inmatricularea-masinilor-noi-in-ue-86039.html

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 

Offline SPIRIDUSHU

Re: WLTP
« Răspuns #7 : 07.Aug.2018, 05:11:45 p.m. »
Partea aia mai trista este , cel putin EU , a impins limitele si a cerut consum redus prin Euro 1...6, fara sa tina seama sau sa se intrebe daca inginerii de prin fabrici pot dezvolta tehnologiile necesare in timp util.
si s-a intamplat exact ce se intampla in cazuri de presiune, se cauta solutii de ocolire. Si acum vor gasi solutii... Dar eu sunt de acord cu noul standard, sa vedem si noi care e realitatea, ca pe hartie toti am platit mai mult ptr ca "tehnologie" , "Enviroment friendly " , "low fuel - low emissions " , ete ca in realitate lumea este super poluata si pe hartie e curata :)

Frumos !
  • New Vitara 1.6 ddis, Luxus
 

Offline Dogy

Re: WLTP
« Răspuns #8 : 07.Aug.2018, 06:35:13 p.m. »
Ok...

Si in sens mai larg - Ce inseamna? Ce presupune? Cum afecteaza industria auto? Care este impactul asupra clientilor? Chestii d'astea...

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk

Pai nu vorbim despre aceleasi motoare din prezent, de 1.0 turbo si 1.4 turbo? Ca doar nu pun pe Vitara Facelift motoare noi. Din septembrie se schimba raportarile, pe noua norma WLTP - adica vom vedea ca au consum mai mare si emisii mai mari, fata de specificatiile din prezent. Ma indoiesc ca schimba ceva la motoare, in septembrie, ca sa iasa consum mai mic si emisii mai putine. Poate in timp sa le aduca vreo imbunatatire in acest sens.
  • Suzuki Vitara Facelift 2019 1.0 Passion 5MT Allgrip
 

Offline shpeedy

Re: WLTP
« Răspuns #9 : 07.Aug.2018, 06:52:10 p.m. »
Pai nu vorbim chiar de aceleasi...

Testarea pe noul standard WLTP (mai apropiate de realitate) duce la valori mai mari de consum si de CO2 - cam toti producatorii incearca sa imbunatateasca aceste valori si pentru asta modifica motoarele intr-o masura mai mica (ceva configurari din electronica) sau mai mari (sisteme aditionale de reducere a noxelor sau chiar schimbare cu totul - vezi noile motoare dci de la Renault de 1.7 in locul celor de 1.6, dar cu valori similare de putere/cuplu, ori reducerea in putere la motorul VW de 2.0 de la 310 la 300cp).

Sa mai spun de necesitatea raportarii valorilor de consum si CO2 per nivel de echipare (nivel superior -> dotari mai multe -> greutate mai mare)?!

Sent from my MI MAX 2 using Tapatalk
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X