Deci, să mă bag și eu în seamă cu ce am priceput despre WLTP:
1. Zice-se că, începând cu 2015, manufacturierii de autovehicule trebuie să plătească ceva penalități pentru flotele cu motoare ce depășesc emisii CO2de 130g/km - ar fi o schemă în funcție de fiecare gram depășit.
2. Din 2020-2021 (parcă) există o nouă limită de la care se plătesc penalizări - respectiv 95g/km. Din 2019 sunt și penalizări mai mari - respectiv vreo 95 eur/gram depășit. Există însă și o schemă de
incentivare, dacă un producător face autovehicule cu emisii mici (sub 50g/km).
3. Până anu' ăsta emisiile de CO2 se determinau cu NEDC și dădeau niște valori mici, da' bune, că nu plătea lumea penalizări
4. Din
sectembrie a.c., se schimbă modul de testare, respectiv WLTP e noul rege - aci buba e că ies valori prea mari și deci... penalizări.
(
sursa)
Un motor de 1.4 pe standard NEDC are 125g CO2/km, același motor pe standard WLTP are 135g CO2/km (datele sunt de la Swift Sport - s-ar putea să difere la Vitara, dar nu mă aștept să fie mult diferite). Iaca penalizări de vreo 500 EUR/autovehicul, dacă cifrele se păstrează, și asta doar în 2018 și 2019. Din 2020 ar fi vreo 3800 de euro/autovehicul.
(
sursa)
Un motor de 1.0 pe standard NEDC are cam 119g CO2/km, m-aș hazarda să zic că face cam 125-127g CO2/km pe noul standard. Deci - deocamdată nu s-ar califica la penalizări, dar doar în 2019.
Concluzia - fie crește prețul de vânzare, ca să includă și penalizarea (că doar n-o să suporte producătorul din marja lui), fie bagă R&D la greu și dezvoltă motoare noi, mai economice și cu emisii mai puține. Și crește prețul de vânzare, că R&D nu e gratis. Deci, oricum ar fi, noua Vitara cu facelift va avea, mai mult ca sigur, costuri mai mari de achiziție - că nu se poate altfel.
Mno, ăștia care vă precepeți - așa-i cum am scris eu? Evident, mult simplificat, că-s profan.