Autor Subiect: Calitate parbriz  (Citit de 33251 ori)

0 Membri şi 8 Vizitatori vizualizează acest subiect.

Offline Costique

  • Hero Member
  • *****
  • Mesaje postate: 2537
  • Thanked: 1298 times
  • Gen: Bărbat
  • Schimbarea vine, ca vrei, ca nu vrei...
    • Göteborg
Calitate parbriz
« : 05.Dec.2016, 07:39:46 p.m. »
Acum cateva zile am luat inca o pietricica, pe asta am avut timp s-o si vad - sub 1 cm diametru. Beleaua este ca mi-a afectat parbrizul in adancime, mi-a aparut o dunga la interior. Si m-au luat dracii! Aprope ca n-a pietricica luata in trafic care sa nu-mi fi facut gauri in parbriz. Prima am luat-o cand aveam vreo 600 km facuti. Ma duc la dealer - pune kitul de repartie, face suprafata dar a ramas o pata de 2-3 mm diametru, de parca e o picatura apa uscata, drept in fata mea...De atunci am mai facut vreo 6 ciupituri dar le-am last asa ca prefer ciupitura decat pata mult marita ca diametru. Ultima este insa in adancime  pe langa ciupiturile exterioare (3 grupate mi-a facut!) , se poate repara? Asa raman toate reparatiile la parbrize sau au fost aia de la dealer prost pregatiti -pete de parca e apa uscata? Si ale voastre sunt tot asa de slabe- sensibile? Se poate monta un parbriz mai dur care nu se ciupeste de la orice pietricica? Sincer sunt foarte nemultumit, nici macar nu mergeam cu viteza, ce ma faceam la viteza mai mare? Toate pietricelele imi fac tandari parbrizul la 120km/h? Si ce dracu fac cu maxim 200, merg cu ochelari de polizat? Exista vreun tip de folie externa care sa preia impactul cu pietriclele?
« Ultima Modificare: 05.Dec.2016, 07:49:52 p.m. de Costique »
  • Suzuki Vitara S AT -> Peugeot 3008
 

Online Catalln

Re: Calitate parbriz
« Răspuns #1 : 05.Dec.2016, 07:46:50 p.m. »
Te inteleg perfect, dar se pare ca de aceasta boala nu doar New Vitara sufera, ci toate masinile noi, deh suntem o societate de consum.+
Aceiasi poveste am patit si cu alte masini noi.
  • Suzuki Vitara Passion 2015 1.6 VVT 4WD MT
Consum declarat: urban 6,5 L/100 Km; mixt 5,6 L/100 Km; extra urban 5,1 L/100 Km
Consum mixt realizat la
 

Offline Laurentiu

Re: Calitate parbriz
« Răspuns #2 : 05.Dec.2016, 07:58:28 p.m. »
... am luat inca o pietricica, ... mi-a afectat parbrizul ...
"Paza" parbrizului o poti face in mai multe feluri: pui degetul mare (de la mina care crezi ca o poti "desprinde" din condus) pe parbriz pt a amortiza lovitura - asta o faci cind circuli pe criblura si stii ca exista posibilitatea de a trece pe linga tine in viteza un zevzec. O alta metoda este sa reduci viteza cit mai mult posibil si sa tragi masina pe dreapta cit iti permite drumul cind observi o masina ce trece pe linga tine.
Or mai fi si alte metode insa eu nu le cunosc.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline Cosmin09

Re: Calitate parbriz
« Răspuns #3 : 05.Dec.2016, 08:10:50 p.m. »
Si la mine a sarit o piatra in parbriz si l-a ciupit. Am reparat in ziua urmatoare si a ramas, cum ziceai si tu, o urma ca o picatura de apa. Din pacate am fost si eu neplacut surprins de acest lucru. Cu masina anterioara, Nissan Tiida, am luat o gramada de pietre, pe multe le si vedeam cum vin catre parbriz si nu a avut nimic. Dar la Vitara, prima lovitura = prima ciupitura. Nu am inlocuit parbrizul, desi am Casco, deoarece lovitura a fost pe partea pasagerului, nu vreau sa risc cu inlocuirea acestuia (nu stiu cata atentie ar acorda mecanicii unei astfel de operatiuni - demontare ornamente interioare/exterioare fara deteriorarea acestora, taierea chederului fara zgarierea tablei, curatarea corecta a adezivului vechi, fara zgarierea tablei, bordului sau a altor elemente invecinate sau repararea corecta/completa a locului zgarieturii de pe tabla, folosirea cantitatii corecte de adeziv pt lipirea noului parbriz) si nici nu am vrut sa cresc valoarea politei la reinnoire.
  • Vitara S 1.4 turbo 4x4 6AT Galactic Grey din 18.11.2015 pana in 07.02.2022
 

Offline shpeedy

Re: Calitate parbriz
« Răspuns #4 : 06.Dec.2016, 09:06:44 a.m. »
"Paza" parbrizului o poti face in mai multe feluri: pui degetul mare (de la mina care crezi ca o poti "desprinde" din condus) pe parbriz pt a amortiza lovitura - asta o faci cind circuli pe criblura si stii ca exista posibilitatea de a trece pe linga tine in viteza un zevzec.

Sper sa nu fie cu suparare...

Desi imi place sa cred ca am o imaginatie destul de bogata, imi este greu sa vizualizez cum ai putea face acest lucru... Asta si conducand... :-?

Imi pare la fel de usor ca antrenamentul maestrului Miyagi... :D



Astept (cu oareshce interes) un filmulet de la cineva care a trecut deja la nivelul urmator - anticipeaza unde ii va sari piatra in parbriz, pune degetul mare pe locul de impact, asta in timp ce si filmeaza, si conduce masina...     :happy:
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 
The following users thanked this post: PAR, Costique

Offline Laurentiu

Re: Calitate parbriz
« Răspuns #5 : 06.Dec.2016, 09:32:51 a.m. »
pui degetul mare (de la mina care crezi ca o poti "desprinde" din condus) pe parbriz pt a amortiza lovitura

imi este greu sa vizualizez cum ai putea face acest lucru... Asta si conducand... :-?
Imi este greu sa cred ca nu ai condus niciodata cu o singura mina pe volan. Daca nu ai masina cu cutie de viteza automata, ma intreb cine iti schimba vitezele?

Cind circuli pe criblura nu cred ca exista cineva intreg la minte si a carui masina sa-i fie in proprietate care sa circule cu viteza mare. La apropierea unui alt vehicul motorizat, se poate lua o mina de pe volan aplicind degetul mare pe parbriz. Ca sa fii mai sigur ca nu te depaseste cineva in viteza, e bine sa mergi cit mai pe mijlocul drumului; cind cineva se apropie din spate in viteza, tragi masina pe dreapta cind cel din spatele tau e aproape de tine. In felul asta vei mari distanta intre cele doua vehicule in momentul depasirii.

Cind circuli pe asfalt care ti se pare ca nu e tocmai "curat"(de pietre), reduci viteza, pui degetul pe parbriz si tragi masina cit mai mult pe dreapta.

anticipeaza unde ii va sari piatra in parbriz, pune degetul mare pe locul de impact, asta in timp ce si filmeaza, si conduce masina...     :happy:
Nu a spus nimeni sa anticipezi UNDE iti va sari piatra. Trebuie sa constientizezi tu asta cind te afli pe un drum in care exista posibilitatea de a primi o lovitura in parriz, In orice loc pe parbriz vei pune degetul, lovitura va fi amortizata, iar filmarea o face automat camera de bord si nu soferul.

Incercind, vei ajunge sa fii expert; daca nu, vei fi mereu clientul atelierelor de parbrize. Asta e intreaga filozofie si poti considera  nivelul terminat.  :)
« Ultima Modificare: 06.Dec.2016, 09:43:22 a.m. de Laurentiu »
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!
 

Offline AT

Re: Calitate parbriz
« Răspuns #6 : 06.Dec.2016, 09:36:41 a.m. »
La modul general, calitatea unui reper trebuie sa o vedem in primul rand prin prisma rezistentei lui la utilizarea normala in trafic, agenti atmosferici, etc. raportata la durata medie de utilizare a produsului comunicata de producator.  Calitatea in utilizarea normala trebuie sa existe si sa se mentina pe toata perioada duratei medii de utilizare a produsului, cu atat mai mult in perioada de garantie.  Lipsa calitatii (sau a imposibilitatii mentinerii calitatii pe durata medie de utilizare a produsului)  poate insemna o problema si trebuie tratata ca fiind o neconformitate. Insa revenind la situatia particulara a parbrizului mai sus expusa de colegi, chiar daca este vorba de o actiune mecanica externa datorata pietricelelor, actiune care nu poate fi imputata producatorului, ramane insa din pacate pentru noi problema calitatii parbrizului si aici prin calitate intelegem duritatea suprafetei lui exterioare care sa-i permita sa faca fata conditiilor de utilizare normala (actiunea stergatoarelor, actiunea apei, prafului sau agentilor normali din atmosfera) astfel incat acesta sa nu capete zgarieturi pe durata perioadei medii de utilizare a produsului. Ar fi util de aflat daca pentru parbrize exista reglementari in privinta duritatii minime pe care ar trebui sa o detina un parbriz.


Pentru parbrizul montat pe Vitara singura informatie pe care o detin este ca versiunea diesel are un alt model de parbriz.
Ar trebui sa incercam sa obtinem mai multe informatii despre cele doua variante (poate dupa codul produsului).
Posibil specificatiile tehnice despre cele doua variante ne vor reliefa si daca sunt difernte in privinta duritatii exterioare.
Ideal de aflat si daca exista parbrize compatibile, produse de un alt producator (poate cu specificatii mai bune referitoare
la duritate) in ideea in care ar fi de preferat apelarea la o asemenea varianta in cazul necesitatii inlocuirii parbrizului actual.
« Ultima Modificare: 06.Dec.2016, 10:10:42 a.m. de AT »
  • Suzi Quatro (spirit 1.6 vvt 4x4 2015) - Probably the first owner of New Vitara in Romania -
 

Offline shpeedy

Re: Calitate parbriz
« Răspuns #7 : 06.Dec.2016, 10:24:44 a.m. »
Nu a spus nimeni sa anticipezi UNDE iti va sari piatra. Trebuie sa constientizezi tu asta cind te afli pe un drum in care exista posibilitatea de a primi o lovitura in parriz, In orice loc pe parbriz vei pune degetul, lovitura va fi amortizata, iar filmarea o face automat camera de bord si nu soferul.

Daca nu e nevoie sa anticipezi, inteleg ca pur-si-simplu mergi cu dejtu' pe parbriz?!  :-?

Acuma - pe langa faptul ca mi se pare cam incomod sa ma-ntind pana la parbriz - la mersul pe criblura, cel putin, as prefera sa tin, pe cat posibil, ambele maini pe volan; controlul masinii pe criblura mi se pare o chestie de siguranta mult mai importanta in comparatie cu orice parbriz... Parerea mea de ne-expert...  ;)

Desi am mers pe o varietate de suprafete, recunosc ca am reusit sa evit - in 6 ani de zile - orice incident la nivelul parbrizului. In vara am facut un drum pana la Suceava si m-am ales cu o piatra in parbriz pe E85. Acum am o frumusete de fisura in partea de jos si tot caut sa-mi schimb parbrizul. Din motive de fransiza, incerc sa nu bag la inaintare Casco-ul si am ales sa rezolv problema in regie proprie. Se pare ca parbrizul original la SX4 este Pilkington - centrul de parbrize din zona Filaret (pentru cei din Bucuresti) mi l-a cotat la 750ron cu toate cele necesare si montaj. Mi-au oferit si cotatie pentru un parbriz polonez (inclin sa cred ca e vorba de Nordglass) la 400ron cu toate cele si montaj (dar nu e deocamdata pe stoc).
Ex: 2007 Swift M13A, 2010 SX4 M16A 4x4
Current: (2019 Ignis Allgrip K12C), 2007 Forester 2.0X
 


Offline Laurentiu

Re: Calitate parbriz
« Răspuns #9 : 06.Dec.2016, 10:53:35 a.m. »
1. Daca nu e nevoie sa anticipezi, inteleg ca pur-si-simplu mergi cu dejtu' pe parbriz?:-?

2. Acuma - pe langa faptul ca mi se pare cam incomod sa ma-ntind pana la parbriz

3. la mersul pe criblura, cel putin, as prefera sa tin, pe cat posibil, ambele maini pe volan;
1. Am spus PUI degetul pe parbriz. Il pui doar in momentul cind est depasit sau trece unul pe linga tine.

2. Te intinzi pina la parbriz pt ca mergi in pozitie culat (spatar mult lasat pe spate). Daca ti-ai pozitiona scaunul cum ar fi normal, cu degetul de la mina stinga ajungi foarte usor la parbriz in zona parasolarului.

3. Daca ai merge (pe criblura) cu 80-100 km/h te-as intelege.
  • Suzuki SX4
Un mare adevar: este foarte periculos sa dai puteri nelimitate unor minti limitate (Nikola Tesla).
S-auzim numai de bine oriunde ne-am afla!